بازدید 9245
محسن رضایی:

عده ای به جای برنامه، آرزوهایشان را در قالب شعار بیان می کنند

مشکل عمده اقتصاد ما دو مورد است: یکی این که افراد در کشور ما سر جای خود نیستند؛ یعنی شایسته سالاری کمرنگ است و دوم این‌که ما در کشور برنامه نداریم، عده‌ای فقط شعار می‌دهند هر چند دلسوزند ولی آرزوهایشان را در قالب شعار بیان می‌کنند و در عمل به نتیجه نمی‌رسند.در وضعیت نامطلوب اقتصادی باید کار ‌جمعی صورت گیرد و از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور اعم از کارشناسان، علما و فرهیختگان استفاده شود.
کد خبر: ۳۱۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۴ 31 March 2013
محسن رضایی در استان کهکلویه وبویر احمد، دو مشکل  عمده اقتصادی ایران  را برشمرد وگفت : مشکل عمده اقتصاد ما دو مورد است: یکی این که افراد در کشور ما سر جای خود نیستند؛ یعنی شایسته سالاری کمرنگ است و دوم این‌که ما در کشور برنامه نداریم، عده‌ای فقط شعار می‌دهند هر چند دلسوزند ولی آرزوهایشان را در قالب شعار بیان می‌کنند و در عمل به نتیجه نمی‌رسند.

به  گزارش «تابناک»، محسن رضایی ، در جمع جوانان دهدشت با ابراز خرسندی از حضور در میان قوم لر اظهار داشت: مردم لر همیشه و ‌همه جا در صحنه حضور چشمگیر داشته و دارند.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سلحشوری امام راحل را ستودنی خواند و گفت: یکی از دو طایفه‌ مد نظر حضرت امام برای درس‌گیری، به یقین طایفه لر بوده است.

رضایی در بخشی از سخنان خود اشکالات اساسی در اقتصاد ایران را مورد بررسی قرار داد و اذعان داشت: تک محصولی بودن اقتصاد نیز یکی از مهمترین دلیل بروز مشکلات اقتصادی در کشور است.وی تنها ستون ساختمان اقتصاد ایران را نفت دانست و گفت: نفت به تنهایی توانایی تحمل بار عظیم مشکلات را ندارد.

رضایی با اشاره به بیانات 20 ساله رهبر معظم انقلاب مبنی بر نجات اقتصاد کشور از وابستگی به نفت تصریح کرد: خواسته رهبری و دلسوزان نظام عدم تکیه اقتصاد کشور بر نفت است ولی تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: موج بیکاری و ‌گرانی در کنار ‌هم به وجود آمده و‌ اقتصاد تک محصولی به راحتی مورد هجمه قرار می‌گیرد چرا که اقتصاد نفتی آسیب‌پذیر است.

رضایی دولتی بودن اقتصاد ایران را دلیل دیگر ضعف اقتصاد دانست و ابراز داشت: تا زمانی‌که اقتصاد ما از دولتی بودن خارج نشود نمی‌‌توانیم پیشرفت داشته باشیم.وی اقتصاد مردمی را این‌ طور بیان کرد که اگر شهری پتانسیل نفت و گاز دارد مردم آن شهر تاثیر استفاده از این منبع ارزشمند را بدانند.

رضایی با اشاره به این‌که یافتن شغل بزرگترین آرزوی جوانان ما به شمار می‌رود، شیوه سنتی در تولیدات را دلیل ضعیف اقتصاد دانست و ابراز داشت: دامداری و کشاورزی  گذشته ما به زوال رفته و متاسفانه  فرآورده‌های شیری و لبنی روستائیان از شهر وارد می‌شود.

وی مهاجرت عشایر و حاشیه‌نشینی را یکی از عوامل نابودی اقتصاد بر‌شمرد و با انتقاد از تمرکز اقتصاد دولتی در کلان‌شهرها گفت: چون روی اقتصاد مردمی کار نشد امروز اقتصاد ما حول تهران و شهر‌های بزرگ می‌چرخد و بقیه شهر‌ها تماشاگر چرخش اقتصاد هستند.

رضایی با اشاره به خواسته رهبر انقلاب مبنی بر جدایی اقتصاد از نفت حل تحریم‌های اقتصادی چه به صورت دیپلماسی و چه حرکت‌های داخلی را ضروری دانست و ابراز داشت: چاره دیگر این است که نقطه آغاز چند محصولی نیز شروع شود.

وی تک‌روی دولتی را عامل اثر‌گذار در مشکلات اقتصادی بر‌شمرد و گفت: در وضعیت نامطلوب اقتصادی باید کار ‌جمعی صورت گیرد و از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور اعم از کارشناسان، علما و فرهیختگان استفاده شود.

دکتر رضایی همچنین در جمع مردم استان کهکلویه، مردم این استان را قهرمانان محروم و بی ادعا خواند چرا که همواره جانانه از نظام و انقلاب دفاع کرده اما در نگاه مسئولان کشور گمنام باقی مانده‌اند.وی تمرکز آمریکا را کلیک روی نقطه ضعف ایران دانست و گفت: آمریکا اقتصاد ما را هدف گرفت و‌ اگر ما ضعیف نبودیم تحریم نمی‌شدیم.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشکل اساسی اقتصاد مملکت ما، تک محصولی و دولتی بودن اقتصاد است و راه فدرالیسم شدن کشور برون رفت از وابستگی به نفت و نیز مردمی کردن اقتصاد است.

رضایی ابراز داشت: کالای چینی خیابان‌های آمریکا را در بر‌گرفته و آمریکا به‌خود اجازه تحریم این کشور را نداد چرا‌ که می‌دانست خود متضرر می‌شود. 

ذبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نام‌گذاری سال جاری را به معنای جهاد عمومی ملت ایران  و شکست حصر اقتصادی دانست و گفت: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس حصرها را شکستیم امروز باید بتوانیم در مقاله با دشمن خود و کنترل مدیریت در کشور حصر اقتصادی را نیز بشکنیم و پله‌های موفقیت را طی کنیم.

رضایی با برشمردن دلایل متعدد مبنی بر این‌که مشکل اقتصاد ایران قابل رفع است، ابراز کرد: آن‌گونه که کشور چین طی 10 سال توانسته 600 میلیون نفر از جمعیت خود را به قشر پر درآمد تبدیل کند چگونه ما نتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده این کار را انجام دهیم.
وی  بااشاره به توان ایرانی افزود: مگر ما چه می‌خواهیم داشته باشیم تا به اقتصادمان رونق دهیم که نداریم؟ نیروی کار؛ منابع و ابزار یا چه چیز دیگر.

رضایی یادآور شد: همه چیز داریم ولی علت وجود مشکل در اقتصاد ما این دو مورد است یکی این که افراد در کشور ما سر جای خود نیستند یعنی شایسته سالاری کمرنگ است و دوم این‌که ما در کشور برنامه نداریم، عده‌ای فقط شعار می‌دهند هر چند دلسوزند ولی آرزوهایشان را در قالب شعار بیان می‌کنند و در عمل به نتیجه نمی‌رسند.

رضایی خاطر نشان کرد: من امروز آمدم تا مردم کهگیلویه را به جهاد بزرگ اقتصادی فرا‌بخوانم و  همان‌طور که قوم لر در همه شرایط به درد انقلاب خوردند در صحنه جهاد اقتصادی نیز وارد عمل می‌شوند و‌ به کمک اقتصاد می‌شتابند.وی افزود:من دنبال ریاست نیستم ریاستی که این‌همه تحریم، کاهش ذخایر ارزی و‌ مشکلات عدیده دیگر دارد بی‌معناست و جهاد اقتصادی پر‌معناترین چیز است.به گفته رضایی چرخ اقتصاد کهگیلویه با رفع بیکاری جوانان این دیار به راه می افتد.

هم‌چنین حماسه اقتصادی در گرو وحدت شکل می گیرد و با جنگ و جدال حاصل نمی‌شود، کار جمعی و پرهیز از تک روی راه پیشرفت اقتصاد است و نیز استفاده از تجارب شخصیت‌های مختلف در خلق حماسه اقتصادی ضروری است.

 وی  ضعف در سیستم اداری را ناشی از انتصاب‌ها‌ی نامتناسب با تخصص دانست و گفت: هر‌کس باید سر‌جای خود متناسب با تخصص و تبحر به‌کار گرفته شود و تمام توانمندی‌های ملت ایران در همه عرصه‌ها باید بسیج شوند.

منبع : فارس
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی