بازدید 19724
۵

«بزرگترین حمله سایبری تاریخ»، اینترنت جهان را مختل کرد

«اگر شریان شبکه جهانی وب را به یک بزرگراه تشبیه کنید، حملات صورت گرفته تلاش می‌کنند با ایجاد ترافیک، مسیرهای موجود را بند بیاورند. در این تهاجم اخیر، ترافیک به حدی رسید که کُل بزرگراه مسدود شد». این اظهاراتی است که یک کارشناس وب درباره حمله سایبری اخیر بیان کرده است.
کد خبر: ۳۱۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۱ 28 March 2013
حمله‌ای که کارشناسان امنیت اینترنتی آن را بزرگترین حمله سایبری در نوع خود برمی‌شمارند، باعث شده سرعت اینترنت در نقاط مختلف جهان کند شود. نیروهای پلیس سایبری پنج کشور مختلف مشغول بررسی این حملات هستند.

به گزارش «تابناک»، شبکه خبری «بی بی سی» اعلام کرده اختلافی میان یک گروه مبارزه با هرزنامه (اسپم) با یک شرکت ارائه خدمات میزبانی وبسایت‌ها (هاستینگ) به حملاتی منجر شده که بخش‌های دیگر اینترنت را هم تحت تاثیر قرار داده و بیم این وجود دارد که بانک‌ها و سرویس‌های ایمیل هم از آن متاثر شوند.

کارشناسان می‌گویند این وضعیت در نتیجه آنچه آنها «بزرگترین تهاجم سایبری تاریخ» نامیده‌اند، به وجود آمده است. در نتیجه این درگیری اینترنتی، خدمات اینترنت سراسر جهان دچار اختلال شده و زیرساخت اصلی شبکه جهانی بر اثر ازدحام به وجود آمده در معرض انسداد قرار گرفته است.

میلیون‌ها کاربر اینترنت در اقصی نقاط دنیا در استفاده از خدمات سایت‌هایی مانند «نت فلیکس» با مشکل مواجه شده‌اند؛ بارگیری سایت‌ها بیش از حد معمول زمان‌بر شده و متخصصان بیم آن دارند که ازدحام ایجاد شده بر روی شبکه به سامانه بانک‌ها و خدمات رایانامه‌ای (ایمیل) نیز سرایت کند.

ماجرا از آن جا شروع شد که «اسپم هاوس» که یک گروه ضدهرزنامه‌های اینترنتی است شرکت هلندی «سایبربانکر» را به فهرست ارسال کننده‌های هرزنامه خود افزود. اسپم هاوس که دارای دو دفتر در لندن و ژنو است با استفاده از فهرست سیاه ارسال‌کنندگان هرزنامه، پیام‌های ناخواسته کاربران اینترنتی را از حساب‌های کاربری رایانامه(ایمیل) آنها حذف می‌کند. 

«سایبر بانکر» هم که یک شرکت ارائه کننده خدمات میزبانی شبکه است می‌گوید میزبانی تمامی سایت‌ها «به استثنای سایت‌های حاوی مطالب تروریستی یا سایت‌های حاوی مطالب مستهجن درباره کودکان» را می‌پذیرد.

حال یک سخنگوی «اسپم هاوس» اعلام کرده که در پی قراردادن «سایبربانکر» در فهرست سیاه، سایبر بانکر به شکل بی‌سابقه‌ای هدف حملات موسوم به (دی دی او اِس) -‫ حمله توزیع‌شده محروم‌سازی از سرویس-‬ قرار گرفته است.

حملات (دی دی او اِس) عبارتند از سرازیر کردن درخواست‌های پرشمار به یک سرور و استفاده بیش از حد از منابع سامانه رایانه‌ای قربانی به نحوی که ارائه خدمات توسط آن سامانه دچار اختلال شده یا به کل از دسترس کاربران خارج شود.

از شواهد امر پیداست که تهاجم سایبری کنونی سرورهای «اسپم هاوس» را با ۳۰۰ میلیارد بیت در ثانیه (۳۰۰ گیگا بایت در ثانیه) هدف قرار داده است.

پروفسور آلن وودوارد، کارشناس امنیت سایبری از دانشگاه سورری می‌گوید تأثیر این حمله سرعت خدمات اینترنتی را کاهش داده است: «اگر شریان شبکه جهانی وب را به یک بزرگراه تشبیه کنید، حملات صورت گرفته تلاش می‌کنند با ایجاد ترافیک مسیرهای موجود را بند بیاورند. در این تهاجم اخیر، ترافیک به حدی رسید که کُل بزرگراه مسدود شد».

سون اولاف کمپ هوئیس، که سخنگوی گروه «سایبر بانکر» است، اعلام کرده که «اسپم هاوس» از قدرت خود سوء استفاده کرده و قرار نیست یک تنه تصمیم بگیرند که در اینترنت چه چیزی انجام شود و چه چیزی ممنوع باشد.

با این حال، اسپم‌هاوس مدعی است که سایبربانکر پس از بسته شدن سرورهایش با همکاری "باندهای خلاف‌کاران" اروپای شرقی و روسیه دست به حملات اخیر زده‌اند. استیو لینفورد، رئیس اسپم‌هاوس می گوید حجم این حملات بی‌سابقه بوده است و «مهاجمان به هر بخشی از زیرساخت‌های اینترنت که فکر کنند می‌توانند آن را از کار بیندازند، حمله می‌کنند».

وی می گوید: «قدرت حملات به اندازه‌ای بوده که می‌توانسته زیرساخت‌های اینترنتی یک دولت را از کار بیندازد».

هم اکنون پلیس پنج کشور  تحقیق درباره حملات سایبری فعلی را آغاز کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۵
"بزرگترین حمله سایبری تاریخ " مگه چند ساله اینترنت اومده که قضیه تاریخیه تو دو دهه بالاخره اینجوری می شد
تیتر باید این باشه آغاز بدبختیه مدرن شدن و پیشرفت
اگر اونها هم سرعت اینترنت خودشون رو ۱۲۸ محدود میکردن الان نگران هیچ چیز نبودن.
یعنی عقلشون نمیرسه؟
همیشه پای یک هکر روسی در میان است !
اینم یکی از مشکلات واگذاری اینترنت پرسرعت به مردم :-)
احتمالا این بزرگراهه مستقیم از توی ایران رد شده که وضع سرعت نت ما اینجوریه !!
فک کنم مارو هم در بر گرفته:دی سرعتم 13کیلوبایته!!!! تا حالا انقد کم ندیده بودمش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها