بازدید 10157
سفیر سابق الجزایر در سوریه فاش کرد

توطئه تجزیه سوریه به چهار بخش

کد خبر: ۳۰۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴ 15 March 2013
سفیر سابق الجزایر در سوریه با اشاره به اینکه آنچه در سوریه اکنون درحال رخ دادن است،‌ از سال‌ها پیش برای این کشور پیش بینی شده بود، تاکید کرد که قرار است، این کشور به چهار قسمت تقسیم شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار، «کمال بوشامه»،‌ سفیر سابق الجزایر در سوریه گفت، آنچه در سوریه هم اکنون درحال رخ دادن است،‌ از سال‌ها پیش برای این کشور پیش بینی شده بود.

وی در ادامه افزود: برای سوریه توطئه‌ای شیطانی از سال 1982 توسط وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تدارک دیده شده که نه تنها خواهان تجزیه سوریه که تجزیه سراسر خاورمیانه برای تضمین امنیت و استقرار رژیم صهیونیستی است.

سفیر سابق الجزایر در سوریه افزود: هدف واقعی تقسیم سوریه به چهار کشور کوچک و تشکیل کنفدراسیونی شبیه امارات عربی متحده در خلیج فارس است که متشکل از کشوری برای دروزی‌ها و امارت حلب و اقلیم علوی‌ها و کشور کردستان است که به جز اقلیم علوی‌ها مابقی مناطق ضعیف و وابسته و هم پیمان آمریکا و اسرائیل هستند.

وی درباره به درازا کشیدن بحران سوریه و ایستادگی و مقاومت نظام سوریه در برابر این بحران گفت:‌ این موضوع را باید در تداخل اهداف و منافع طرف‌های تاثیرگذار در بحران سوریه ملاحظه کرد و این موجب شده تا هیچ طرفی نتواند، بر اوضاع در سوریه مسلط باشد و کنترل آن را به دست گیرد.

این دیپلمات الجزایری تاکید کرد که جنگ در سوریه بیش از هر چیز جنگی تبلیغاتی و رسانه‌ای است که قطر آن را از طریق شبکه الجزیره و شبکه فرانسوی «فرانس 24» هدایت و رهبری می‌کند.

ابو شامه در ادامه گفت: سراسر جهان عرب امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند یک بهار انقلابی است که بدون دخالت‌های خارجی از داخل این کشورها و بدون دخالت کشورها و عوامل خارجی صورت گیرد تا روند امور جاری در این کشورها به سمت اصلاح ریشه‌ای گام بردارد.

ابو شامه در ادامه از موضع دولت الجزایر در قبال بحران سوریه که موضعی شفاف و واضح نیست، انتقاد کرد و اتحادیه عرب را باشگاه شیوخ عرب خلیج فارس توصیف کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل