بازدید 17980
۳

راز جنایت کمپ ترک اعتیاد شرق پایتخت فاش شد

کد خبر: ۳۰۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶ 14 March 2013
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مسئول یكی از كمپ های شرق تهران كه با مشت و لگد جوان معتاد را به قتل رسانده بود،خبر داد و افزود:راز سر به مهر این قتل پس از 9 ماه تلاش كارآگاهان این پلیس فاش شد.

به گزارش بهار، سرهنگ آریا حاجی زاده گفت: ساعت 17 و 35 دقیقه 30 خردادماه سال جاری از طریق تماس كادر حراست بیمارستان الغدیر تهران با مركز فوریت های پلیسی 110 تهران یك فقره فوت مشكوك به كلانتری136 فرجام اعلام و بلافاصله عوامل كلانتری در محل حاضر و به بررسی موضوع پرداختند.

بررسی های اولیه حكایت از آن داشت كه فردی به هویت «جلال. ش» (27 ساله) كه جهت ترك اعتیاد توسط خانواده اش در تاریخ 29 خردادماه سال 91 به كمپی واقع در شمیران نو برده شده در تاریخ 30 خردادماه توسط عوامل كمپ به بیمارستان منتقل و به علت مشكوكی فوت می كند.

تحقیقات مقدماتی با موضوع اعتیاد و تزریق مواد منجر به مرگ

با تشكیل پرونده مقدماتی تحت موضوع اعتیاد و تزریق مواد مخدر منجر به مرگ، پرونده ای در دادسرای ناحیه 16 تهران تحت بررسی قرار گرفت و همزمان، به دستور مقام قضایی جسد جهت مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشكی قانونی منتقل شد.

همزمان با آغاز تحقیقات و بنا بر اظهارات مسئولان كمپ كه در بازجویی های پلیسی اعلام داشتند متوفی بر اثر مصرف بیش از حد مواد فوت كرده است اما با اعلام پزشكی قانونی در خصوص علت مرگ (اصابت ضربه به نقاط حساس سر وصورت بوده است)، پرونده با قرار عدم صلاحیت از دادسرای ناحیه 16 به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با ارجاع پرونده به دادسرای جنایی و تشكیل پرونده با موضوع «قتل عمد»، به دستور قاضی رودگر، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی ، پرونده در اواخر شهریور سال جاری جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی در اداره دهم

با وجود آنكه پرونده پس از گذشت نزدیك به سه ماه از زمان وقوع حادثه در اختیار كارگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته بود، كارآگاهان در تاریخ 19 مهرماه سال 91 در خلال رسیدگی تخصصی «رضا.الف» 33 ساله مسئول كمپ را احضار از وی تحقیق كردند كه نامبرده اظهارداشت: متوفی بدلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر و عدم توانایی در ترك بدحال شده كه به بیمارستان منتقل و در نهایت فوت كرده است.

به دنبال اظهارات مسئول كمپ كه تنها مظنون پرونده بود ماموران ضمن مراجعه به كمپ مذكور به بررسی میدانی از محل حادثه پرداخته در بررسی های انجام شده و تحقیق و تفحص از كسبه محل مشخص شد اظهارات مسئول كمپ كذب می باشد و سعی در انحراف مسیر تحقیقات را دارد.

اعتراف به جنایت

به همین منظور بنا به دستور قضایی مجدداً مسئول كمپ در تاریخ 21 اسفندماه سال جاری احضار و تحت بازجویی قرار گرفت كه متهم بازهم اظهارات قبلی خود را تكرار كرد كه سرانجام با انجام بازجویی های فنی و پلیسی مستمر و ارائه شواهد و قراین موجود متهم به ناچار لب به سخن گشود و ضمن اقرار به قتل، اظهار داشت:«متوفی با توجه به اینكه تازه به كمپ منتقل شده بود همان شب اول شب حالش خیلی بد بود كه به او اهمیتی ندادم صبح كه به سراغ او رفتم مشاهده كردم حالش بدتر شده خواستم او را به بیمارستان منتقل كنم كه ضمن مقاومت، به من فحاشی كرد من نیز چند  مشت به وی زدم و با زور او را با دو نفر از پرسنل كمپ سوار خودرو كرده و به بیمارستان منتقل كردم».

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با توجه اعترافات صریح متهم در خصوص ارتكاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تكمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
توجامعه ای که حتی به دریا رفته هم مصیبت طوفان و نمیدونه انتظار چی باید داشت؟
سلام ، در کمپ های ترک اعتیاد اگر بیماری به هر دلیلی فوت نماید مقصر مسئول کمپ بوده ، چون اختیار مرگ و زندگی بیمار در دست اوست البته بدون نظارت هیچ دستگاهی
از کمپ هر انتظاری میشود داشت وای بحال کسانی که عزیزشون رو دست اینها میدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار