بازدید 38071

آیا این ثمره‌ی هزینه‌های میلیاردی برای آبروی ایران است؟!

در جنگ بر سر قلب‌ها و مغز‌ها، رسانه‌های غربی مدعی‌اند که مردم آمریکا کمترین تمایلات مثبت را به ایران دارند، بیش از هر چیزی از ایران مسلح به سلاح هسته‌ای می‌ترسند، علاقه اعراب و جایگاه ایران نزد آن‌ها پس از ظهور در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، اکنون سقوط کرده ‌و افزون بر آن به اعراب گفته می‌شود که مردم ایران از آن‌ها بیزارند.
کد خبر: ۳۰۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹ 14 March 2013
در فاصله زمانی کمتر از یک ماه انتشار نتایج چهار نظرسنجی مؤسسات غربی و عربی، تأکید بر این است که اکنون بیش از هر زمانی در گذشته توجه به افکار عمومی و تلاش برای تأثیرگذاری بر آنها به ضرر ایران، مورد توجه قرار گرفته است.

این موج نخست در هجدهم فوریه با انتشار نتایج یک نظرسنجی توسط مؤسسه گالوپ آغاز شد که در آن از مردم آمریکا پرسیده شده بود، از فهرست تهدیدات منافع ایالات متحده در ده سال آینده، کدام یک را حیاتی، کدام یک را مهم ولی غیر حیاتی و کدام یک را غیر مهم می‌دانید.

بنا به اعلام گالوپ، نتایج این نظرسنجی که در فاصله زمانی هفتم تا دهم فوریه ‌تلفنی و با پرسش از ۱۰۱۵ آمریکایی بالای هجده سال انجام شده، به صورت زیر است:

گالوپ از این مسأله نتیجه گرفته ‌که مردم آمریکا انتظار دارند دولت اوباما تمرکز سیاست خارجی خود را بر حل این مسائل بگذارد؛ هرچند برآورد دقیقی از ارزیابی راه‌های مورد نظر مردم آمریکا برای مقابله با این تهدیدات نیست.

چند روز بعد، روزنامه سعودی عکاظ در مقاله‌ای به قلم عبدالله سلطان به بررسی چرایی بیزاری مردم ایران از اعراب پرداخت. بنا به ادعای نویسنده سعودی، ایرانی‌ها به دلایل تاریخی، خشم و غضب خود را نسبت به اعراب ابراز می‌کنند و به طور گسترده‌تر، این خشم هر کسی غیر از ایرانی‌ها را شامل می‌شود. آن‌ها در قرون گذشته به بدی از عرب‌ها یاد کرده و عرب‌ها را به بد‌ترین شکل به تصویر کشیده‌اند و تقریبا «هر صفت و ویژگی منفی را به عرب‌ها نسبت می‌دهند!

گالوپ در هفتم مارس، نتیجه نظرسنجی دیگری با‌‌ همان شرایط نظرسنجی قبلی را این بار در مورد میزان علاقه و بیزاری شرکت‌کنندگان نسبت به ۲۲ کشور ‌منتشر کرد. از شرکت‌کنندگان پرسیده شده بود که نگاه آن‌ها به کشورها تا چه میزان مثبت است و نتایج به صورت زیر است:
چهارمین و آخرین نظرسنجی منتشره به ارزیابی جایگاه ایران در افکار عمومی کشورهای مسلمان مربوط است. نظرسنجی مؤسسه مشهور و البته به نسبت خانوادگی زاگبی با عنوان ظهور و سقوط ایران در افکار مسلمانان در رسانه‌های ‌خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

نتایج به دست آمده توسط زاگبی بر پایه مصاحبه رو در رو با شهروندان این کشور‌ها در مناطق ‌روستایی و شهری و با گستردگی جغرافیایی قابل ملاحظه به دست آمده است. بر این اساس، جایگاه ایران در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ شاهد افت زیادی بوده است؛ هر چند از سال ۲۰۱۱ به این سوی، روند تحولات به نفع جایگاه ایران بوده است.
موقعیت مناسب ایران در بعد از سال ۲۰۰۶ تا اندازه بسیاری، ناشی از موفقیت متحد ایران یعنی حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی دانسته شده است. زاگبی که خود مدیر مؤسسه است، بر این باور دارد که وقتی پای اسرائیل در میان باشد، مردم منطقه کاملا حامی ایران هستند، ولی هنگامی که تنها ‌به خود ایران توجه کنند، نگاهشان منفی‌تر می‌شود.

هر چند، نتایج نظرسنجی‌ها در کشوری مانند ایالات متحده با جو رسانه‌ای خاص آن، دور از انتظار نیست و ‌‌نمی‌شود تنها بر پایه چند نظرسنجی خاص در مورد جایگاه کشور‌ها در افکار عمومی قضاوت قطعی کرد، ولی چنین نتایجی، هشداری است به نهادهای مسئول و غیرمسئولی که بودجه‌های فراوانی هزینه می‌کنند تا نتایج آن چیزی نباشد که مؤسسات افکارسنجی آمریکایی نشان می‌دهند.

هشدار دیگر برای مقامات مسئولی است که نه تنها برای افکار عمومی دیگر کشور‌ها تره هم خرد نمی‌کنند، بلکه ‌گاه با موضع‌گیری‌های نادرست به چنین نتایجی دامن هم می‌زنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸۶
انتشار یافته: ۷۷
وقتی خودمون رو فقط میبینیم و نظر بقیه رو سر کج فهمی رد میکنیم نتیجه همین میشه دنیا فقط چند کشور اروپایی نیست ولی دنیا چشمشون به همین چند تا کشوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
آیینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن، ایینه شکستن خطاست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
اصولا هر چیزی را که تبلیغات و .. تحت تاثیر قرار دهد اصلا قبول ندارم...
عین اینه که برید تو خیابانهای سراسر ایران از تنفر مردم نسبت به 1-مردم و 2-دولت آمریکا 3- مردم و 4-دولت!!! رژیم صهیونیستی نظر بخواهید...
اکثر مردم (بالای 95% ) میگن مرگ بر اینها...
اصولا روش و مکتب و سیستم غرب بدرد خودشان میخورد...
اگر قرار بود این آمارها را قبول داشته باشیم پس شرایطش را هم ببینیم...
روز نیست که اینها یک بامبول جدید علیه ایران درست نکنند..
خنده آور است که احمد شهید از حقوق هم جنس بازان در ایران!!!! میگوید و میگوید حقوقشان پایمال شده!!!!!!
پس لابد باید به اینها توجه کرد...؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
بخدا قسم من عرب نیستم و کرد زبان هستم اما متاسفانه نسبت به اعراب بسیار بی لطفی میشود و اعراب عراق و سوریه را همسطح اماراتی ها و قطری ها قرار میدهند در حالی که تفاوت انها زمین تا اسمان است بهتر است دیدگاه ضد عربیمان را که حاصل تبلیغات امریکا و غرب علیه اسلام و اعراب هست تغییر دهیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
فقط خودمون و جلوی پامونو میبینیم. ما تو ایران شخص خودمون رو معیار میدونیم و به حرف ونظر هیچ کس توجهی نمیکنیم و برای همینه که درجا میزنیم و عقب گرد هم میکنیم.
آنتی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
حالا با این نظرسنجی دستان آلوده عربستان به خون مسلمین پاک می شود؟ این کسانی که رای دادند ویژگی های عربستان و رژیم صهیونیستی را می دانستند یا از روی تبلیغات رای دادند؟ آیا هزاران کشته عراق و افغانستان که بدست سربازان همین کشور مورد نظرسنجی تکه تکه شدند زنده خواهند شد؟ عزیزان کمی فکر کنید. این همه مثبت از روی آگاهی است یا لجاجت؟؟؟؟
خوب از مردم ایران هم در مورد عرب ها نظر سنجی کنید. ما هم از عرب ها دلخور هستیم بخاطر کار هایی که در مقابل ملت ایران انجام میدند. چطور دولت ایران باید دل آنها رو به دست بیارد؟؟!! اونا نباید دل مردم ایران را به دست بیاورند؟؟!! وقتی با دشمنان ایران دنبال دسیسه و خرابکاری تو کشور هستند چه توقعی از ملت ایران میشه داشت. همه چی باید دوطرف باشد. به نظر من ایران در مقابل این یاقی ها خیلی نجابت به خرج میدهد از عوض کردن اسم خلیج فارس گرفته تا ادعا های امارات وحمایت ها از صدام جنایاتکار و دسیسه های عربستان سعودی در ایران لبنان سوریه و غیره ..... دولت ایران یه جا باید جلوی اینا بایستد وگرنه بدتر میشه.به این موسسات هم زیاد اطمینان نکنید اینا وابسته به استکبار جهانی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
اینها کشور نیستند مستعمره اند ، کشوهایی که آمریکا در آنها پایگاه دارد مستعمره اند . اینها حتی ارزش نظر دادن ندارند .
آخه مگه میشه با یه جامعه آماری هزار نفره تصمیم گیری کرد؟؟؟!!! بابا یه نگاهی به دور ورتون بندازین!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
با این منفی ها مشخصه که خودت باید به دور و ورت نگاه کنی !!!
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
آخه چرااااااااااااا.
هادی
| Turkey |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
دورو برمون و که نگاه کنیم وضع خیلی خراب تر این حرفا است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
مجید جان موسسه گالوپ با همین جامعه آماری با همیشه با حداکثر 1 درصد خطا نتایج انتخابات آمریکا را پیش بینی می کند! نتایج این پیمایش ها در سطح گسترده ای بر تصمیم گیری سیاستگذاران آمریکا تاثیر می گذارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
بابا خب راست میگه حمید در مورد همه چیز فقط از خودی هاشون نظر میگیرن بقیه هیچی حساب نمیشن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
نه عزیزم این عین واقعیت هستش. من دوره ای تو ژاپن بودم بچه ها اونجا از دخترم می پرسیدن که شما با شتر این ور و اونور میرین؟!!!
واقعیت اینه که ما فکر می کنیم تو جهان بهترین هستیم ولی...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
بله که می شه
مشت نمونه خروار است
این که میگن کار را بهید به کاردان سپرد یه نمونه اش همینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
مثلا کجا
رضا چ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
برو یه کم آمار بخون بعد بیا
تبرکه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
دور ور شما جامعه آماریش کاملتره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
گل پسر یه چیزی وجود داره به اسم دانش آمار که توش توسط نمونه های کوچیک و حساب شده، با یه درصد معین خطا، کل جامعه رو برآورد می کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
حالا تو از کجا میدونی نظر بقیه هم همین نیست؟
اینها هم این 1000 نفر رو تصادفی انتخاب کردن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
این رو من و شما میدونیم که جامعه آماری هزار نفری مناسب نیست. ولی وقتی یک موسسه معتبر آمار جالبی مثل آمار بالا ارائه میکنه دیگه کسی چندان به جامعه آماری توجهی نمیکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
حمید جان شما بهتره سرتان را از زیر برف بیرون بیارید. کافیست به سفر خارح تشریف ببرید آنوقت ممکنه معنی این آمارهارا درک کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
با این جامعه آماری محال است نتایج قابل قبوا باشند .این نتایج علمی نیست .حالا بر فرض محال هم باشد .اگر از ارازل تهران بپرسید نظرشان راجع به نیروی انتظامی چیست فکر می کنید با جامعه آماری حتی یک نفری جوابشان چیست ؟ مگر مردم دنیا فقط آمریکایی هستند ؟
به نظر شما چند درصد ، این نظرسنجیها کاملا بیطرفانه است و هدفی پشت اون نبوده است.یک کشور در دنیا معرفی کنید که 34 سال این همه تحریم شده - قربانی جنگ و تروریست شده و هنوز داره به حرکت خودش ادامه میده و به هیچ جا هم لشکر نکشیده و از ریختن خون مردم دنیا هم برای خودش منبع درآمد درست نکرده
به همه مردم دنیا و بخصوص مسلمانان نشان داده که هرکس به خدا اعتماد کرد میتونه تو این دنیای پراز خطر موفق بشه
لطفا نظر سنجی سازمانهایی که حتما با نظر کارشناسان ضد ایرانی فعالیت می کنند یا با چندین واسطه توسط اونها تامین مالی و فکری می شوند را با تفکر بیشتری بررسی کنید
عزیزیم مشت نمونه خرواره........
وقتی تبلیغات رسانه ای غرب شب و روز بر علیه ما هستش توقع بیشتر از این نیست .خودشون می برند و خودشون هم می دوزند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
چطور زمانی که گالوپ در مورد گسترش برنامه صلح آمیز هسته ای ایران از 1000 نفر از مردم خودمان نطر سنجی میکنه و بیش از 57درصد شرکت کنندگان داخل کشور با گسترش برنامه صلح آمیز هسته ای موافقم نظر سنجی گالوپ قابل اعتماد هستش الان قابل اعتماد نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینم لینکش بعدا نگید دروغ میگه:
http://www.gallup.com/poll/152633/Iranians-Split-Nuclear-Military-Power.aspx
اقای حمید
به کدوم دور و ور نگاه کنیم؟
به افغانستان که به سفارت حمله میکنن؟!!
به سوریه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
به عراق؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
به عربستان؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کافی است به همین مقالات تابناک و نظرات مورد تاییدش استناد کنند تا ببینند چقدر از اعراب مسلمان نفرت پراکنی می کنیم.

علت؟ خب، نظرات ما را انتشار نمیدهند که مخالف تنفر از برادران هستیم.
مقاله جناب سلطان که چراایرانی ها از عرب ها بیزارند؟
آیا مردم فرانسه آلمانی ها را دوست دارند؟
آیا مردم ویتنام امریکایی هارو دوست دارند؟
ایا ژآپنی ها امریکایی هارو دوست دارند؟
اگر جواب سوال های بالا مثبت باشه پس نظر ایشون درست نیست . وقتی پول نفت و فتوای شیوخ خلیج متحدا علیه ایرانیان باشه دلیلی نیست که ما شیفته اعراب باشیم
آقا حمید با توجه به اینکه مرکزآمار گیرنده دارای چه میزان اعتبار علمی باشد می توان میزان قابل اعتماد بودن اطلاعات را سنجید.بدر صورت پذیرش صحت این آمارمتاسفانه موقعیت خوبی نداریم.سپاس
آمار یک علم برای نتیجه گرفتن از یک جامعه مورد پرسش هست. و همیشه با یک انحراف کم برای کل جامعه مورد قبول هست.امیدوارم مسئولین هوشمندانه با شناسایی حرکات بهائیت و صهیونیسم در جهان ،برای سالهای بعد نظر مردم جهانیان به انقلاب اسلامی بیشتر جلب کنند.
اولاً که درصد بالايي از مردم اروپا و امريکا اصلاً کاری به سياست ندارند.اگر اين نظر سنجی ها مورد نداشت و آنها ميدانستند که مردمشان از کشور ما بدشان می آيد پس چرا شبکه های ما رو قطع کردند ، قطع کردند تا هر آنچه را دوست دارند به خورد ملتشان بدهند . البته تلاش بايد انجام شود اما در اين شرايط تاثير کمی دارد و ....
من تو يك كشور اروپايي زندگي ميكنم دانشجو هستم. اينجا در برخورد با مردم دانشجوها و كسبه واقعا ديدگاهشون نسبت به ايران بسيار بد و منفي هست!!! وقتي مي شنوند ايراني هستم مي ترسند و با احتياط صحبت مي كنند. همه مردم اينجا فكر مي كنند ايرانيها عرب هستند!!! جو بسيار بدي بر عليه ايران اينجا حاكم است متاسفانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
شماها که تو اون کشورها هستید باید نظر مردم اونجا رو نسبت به ایرانی عوض کنید...
نگاه كرديم، بعدش !!!
جامعه آماریشون از دقت نظر سنجیهاشون حکایت داره. جامعه هدف میلیارد است نمونه یک هزار نفر.جالبه!
من هم یک نمونه آماری از حدود 10 آمریکایی دارم که دور و بر خودم هستن و اونایی شون که می دونن ایران کجای تقشه هست و کشور عربی نیست چنین نظری ندارند. اونایی هم که هیچ اطلاعی در مورد ایران ندارند معمولا ما رو با عربستان توی یه رده می دونند. شاید این نظر سنجی ها از افراد خاصی انجام شده. به هر صورت اینکه 87 درصد مردم آمریکا دید کاملا منفی دارند به نظر اغراق آمیزه. در مورد عرب ها هم اینقدی که اینجا گفته شده منفی نیست. می تونم اینجوری بگم که نظر بعضی ایرانی های خارج منفی تر از اوناست.
salam
oon aghaii k mige nemishe ba jameeye 1000 taii nazar dad,,, khob b nazare homa jameee bayad chandtaii bashe,,, age manzoreton ye chizi dar hadde referendume k fekresho nakonin,, chon kasi oonghadr bikar nist k yek jameeii b oon bozorgi ro raiigiri kone,,,
حالا خیلی‌‌ها در ایران ممکن این نتایج را غیر واقعی و نتیجه کینه دشمن و از این قبیل مسائل بدانند، ولی آنها که در خارج از کشور زندگی‌ میکنند با تمام وجود به صحت آنها واقفند و اگر تا چند سال گذشته برخی‌ کشورهای اسلامی مانند فلسطینیها، مصریها، ترک‌ها و حتّی چینی‌ها و روسها نظر مثبتی و یا حداقل کمتر منفی‌ به ایران داشتند ولی‌ حالا واقعا همگی‌ از ایران انتقاد میکنند، ممکن است برخی‌ در ایران به گویند، به درک!!... ولی همین افکار عمومی‌ دنیا است که نتایج خیلی‌ از مسائل جهانی را روشن می‌کند و یکی‌ از مهمترین اهرمها برای تاثیر گذاری در سیاستها و پیشبردن منافع ملی است، مطمئن باشید اگر ایران به این مسائل بیشتر توجه میکرد، تحریم ایران برای دنیای غرب به مراتب دشوار تر و هزینه بر تر بود، جنگ که جای خود درد!
تو این نظرسجی عربی از کی سوال کردن؟فلسطین؟بحرین؟ از وهابی ها پرسیدن
۱۰۱۵نظر آمریکایی مهم نیست
دوست عزیز منظورتون از "دور و ور"چیه؟ اگه فکر میکنید امثال روسیه طرفدار ماست سخت در اشتباهید چون روسها دلشون فقط واسه منافعشون شور میزنه. بجای این حرفها باید با برخوردهای صحیح و سنجیده دیپلماتیک برای کشورمون آبرو بخریم.هنوز فاجعه استخر مختلط در برزیل از خاطر مردم دنیا نرفته.
عزیزم ما میلیاردی خرج کردیم اونا تریلیونی
دروغ گوئی از طریق نظر سنجی یکی از هنرهای گالوپ و مراکز نظر سنجی آمریکاست. روش های موذیانه ای برای طراحی سوال وجود دارد که پاسخ دهنده را به سمت نظر مرجح طراح سوال می کشد. عجیب نیست که همیشه در این نظر سنجی ها همانی که می خواهند بیرون می آید. یکی از طراحان همین سوال ها در گالوپ که از این موسسه بیرون آمده در کتابی این شیوه ها را لو داده است.
کاش شما هم توجه می کردید و در تحلیل تان به دروغگوئی مرسوم در نظر سنجی ها اشاره می کردید.
ضمنا ناراحتی ایرانی ها نه از همه عرب هاست و نه همیشگی. اگر کسی می خواهد سیاست های غلط عراق و عربستان و کویت در خلال جنگ را توجیه کند که بهترین جوانان این کشور را به شهادت رساندند و حالا هم باقیمانده های آنها در عربستان روزی نیست که علیه این ملت توطئه نکنند، به مرض خودش مربوط است. والا ایرانی ها بی دلیل و بی منطق از کسی انتقاد نکرده اند. عربستان شایسته محبت ایرانی ها نیست. حکام آنها دست به خون جوانان ما آلوده کرده اند و دیر یا زود خود شهدا انتقام را از آنها خواهند گرفت مثل صدام.
این خیلی خطرناکه حسن ... خطرناکه حسن ...
چه می کنه قدرت رسانه!!! البته امریکایی ها هم مردمی هستن که خیلی به رسانه هاشون اعتماد دارن و چیز زیادی از واقعیت دنیای بیرون تمی دونن. در واقع دولت نمی ذاره بدونن که سیاست های کاخ سفید پیش بره... البته این مساله توی خیلی از کشور ها هست. برای همین وقتی به ایران میان می گن کاملا با چیزی که فک می کردیم فرق داره. این یعنی کاملا تحت تاثیر رسانه هستن. توی همین ایران خودمونم که ببینید تا حالا کسی نرفته کره شمالی رو ببینه اما همه تصور دارن که کره شمالی وضع خرابه و داغونه. اینم بخاطر رسانه هاست (هرچند ممکنه واقعیت هم باشه ). واسه همین هم اگه کسی چند تا عکس از جاهای آباد کره شمالی ببینه می گه یا دروغه یا ببین مردمش چه افسرده به نظر میان و ....
اما باید پذیرفت بیشتر جهت گیری های ما از رسانه میاد. شاید فک کنیم خیلی می دونیم و روشنفکریم اما در واقع چیزی که از رسانه های مختلف بهمون القا می شه زمینه فکری ما رو می سازه. حالا رسانه می تونه داخلی یا خارجی باشه. باید هر ایرانی سعی کنه سفیر ایران باشه. لزومی نداره جلوی خارجی از مشکلات داخلی گفت که به نتیجه برسه آره رسانه هاشون درست می گن. اونا مگه می تونن مشکلی رو حل کنن؟ چه لزومی به این کار هست؟ باید قبول کرد خیلی اوقات خودمون بهشون کمک کردیم این تقکر رو درباره ما داشته باشن. مثلا کلیپ صف مرغ و دعوای توی اون رو مگه اونا گرفتن؟ خودمون فرستادیم و به بی فرهنگ یا فقیر و ... نشون دادن مردم ایران دامن زدیم. که مثلا واسه مرغ دعوا هم می کنیم...
از نظر سنجي صهيونيست ها انتظاري بهتر از اين درباره ايران نداريم
این که ایرانیها از اعراب بدشون میاد درسته دیگه. یه نظرسنجی هم شما بکنید ببینید چند درصد ایرانیها از اعراب خوششون میاد.
با اینکه تو ایران عربها هم زندگی میکنند اما یه سیستم غلط فکری باعث شده فارسها عربها رو بدوی و وحشی بدونن
وقتي صبح تا شب در هر مراسمي پرچم يك كشور رو به اتش مي كشيم ، پرچمي كه به هنگام احتزازش مردمش مي ايستند ، چه انتظاري از افكار عمومي اونها داريم ؟ نكنه انتظار داريد برامون كف بزنن . ما هر قدر هم با دولتي مشكل داشته باشيم نبايد به نمادهاي ملي اون كشور توهين كنيم . در غير اينصورت نتيجه هميني ميشه كه ميبينيد حالا هر كاري هم بكنيد اين برداشت رو نميتونيد تغيير بديد . حالا شما ifilm رو به صد زبان پخش كن ، اوني كه مي خواهي نميشه . البته موارد زياد ديگه اي رو هم ميشه مثال زد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
آقا شهرام اولا صبح تا شب نیست . ثانیا هر کشوری نیست . ثالثا شما به این مقامات امریکایی بگو اجازه بدن ایران یک ماه حرف های خودش رو بدون سانسور به مردم دنیا بزنه بعد نظر سنجی کن ببین چی میشه . مشکل آتش زدن پرچم نیست مشکل شیست و شوی مغزی اون مردم بیچاره توسط رسانه هاست .
این مرقومه نویس فوق تحت افکار لیبرالیستی بر کارهای پوپولیستی غرب در انحراف افکار عمومی بیش از حد صحه گذاشته است
خب با اکثر کشورهای مسلمان مشکل دارند اگه از ایرانیها و مسلمانها نظر خواهی کنند جدول بالا کاملا برعکس می شود. مهم اینه که ما در مسیر حق و خدا گام برداریم .
این نظرسنجی مسخره است.چطورکشورهای که سلاح اتمی ومیکروبی دارن وهرروزآزمایش اتمی انجام میدن مانند هند تهدیدی برای جهان نیستند؟چطوآلمان که اون همه سلاح شیمیایی دراختیارصدام قراردادوعلیه مردم بیگناه ایران بکاربردن وحلبچه روباسلاحهای شیمیایی آلمان به قبرستانی تبدیل کردن خطری علیه جامعه جهانی نیست؟خودآمریکا چه بلایی سرژاپن اورد؟مهمترازهمه رژیم منحوس صهیونیستی که دائماایرانو تهدیدمیکنه؟
غرب چنان روی افکار عمومی کار می کند که نگو نپرس.چنان روی القاعده مالی کار کردند چنان افکار عمومی دنیا را آماده کردند که جهانیان گفتند فرانسه باید همین امروز عملیات کند. غافل از اینکه همین فرانسه از همان پرچم سیاه القاعده در سوریه حمایت می کند و در این سمت چنان روی افکار کار کرده اند که انگار القاعده در سوریه محق هستند که الاسد را سرنگون کنند.همیشه عمقی نگر باشیم.اسم آمریکا در لیست اولیه نیست .آن وقت آمریکا باید بگوید خاک بر سر من .دنیا از دست من ناراحت است.باید رفتارم را عوض کنم.نخیر این طوری نیست.آنها کار خودشان را می کنند.در ضمن یک مقداری لازم است کشور و ملت ما دل و جرات داشته باشد و به این جوز چیزها اعتنا نکند
ایکاش مثل کبک نباشیم و همه چیز را انطور که هست ببینیم.
انچه که معلوم است تبلیغات غرب اثر بخش بوده و خودمان هم به ان متاسفانه زیاد کمک کردیم.
نظر سنجی دشمن که برا ما اعتبار نداره جیگر
واقعن هدف تون از نشر دادن همچین آمار و آمارگیریی چیه؟؟!
این نشون میده قدرت رسانه و سحر کردن مغزها یعنی چی!
همه نفهمن فقط ما ميفهميم ، تازه داريد ميفهميد نظر بقيه هم مهمه و با سياست بايد رفتار كرد ، يا بازم ميخواهيد نفراتي را از جزاير قمر بياريد ازتون تعريف كنه !!!
اظهار نطر کردن با یک جمعیت آماری هزار نفره عاقلانه و منطقی نیست و در این مورد نمی توان یک مشت نمونه خروار را به کار برد. این هزار نفر ممکن است گزینش خاص باشند و نمی توان به نتایج آنها استناد نمود . ولی واقعیت این است که آمریکا و دیگر دشمنان ما فضای جهانی را بر علیه ما مسموم کرده اند و غیر از این انتظاری از نباید داشت . و ما باید از هر فرصت برای روشنگری استفاده کنیم .
بايد ببينيم اين نظر سنجي اينترنتي بوده يا حضوري يا تلفني
اينها همگي تأثير دارند
فانوس جونم اینا که چیزی نیستن بیاین خودمون یه نجرسنجی بزنیم بگیم این محبوبترین کشور دنیاست
نمیدونم چقدر اطلاع دارین مردم آمریکا به سیاست و جامعه زیادی ارزش نمیزارن دنبال تفریح خودشون هستن.
چه برسه آمریکایی بیان بگن ایران رو نمیخایم مگه از سفرنامه هایی که به تازگی انتشار داده شده بودن رو نخوتدی
به خدا دارین خودتون به جاهلیت میندازین یه کمی فکر کنین
ایران تحت شدیدترین هجمه های رسانه ای قرار داره نتیجش هم همین میشه درضمن در این گونه نظرسنجیها مشت نمونه خواربار نیست
بیشتر مردم امریکا ایران را نمشناسند.!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
حالا دیگه میشناسن
در مورد نگاه ایرانیها به عربها میشه تو کشور نظرسنجی کرد مسلما نتیجه قابل اتکاتری به دست میاد
اخه حمایت ایران از اعراب چه فایدهای برای ایران داره
تابی جون آبرو نگو که دلمون کبابه . بعضی بچها اینجا میگن ما اهل دوبییم، بعضی میگن ما از ترکیه یا آذربایجان اومدیم، بعضی هم میگن ما پرشینیم که معلوم نیست یعنی‌ کجا، ایران، افغانستان یا تاجیکستان، خلاصه اصلا ایرانی‌ نداریم اینجا، حالا شما هی‌ منفی‌ بزنید ولی‌ واقعیت اینه.
با سلام من مدت زیادی(حدود 5 سال) در یک کشور عربی(سوریه)زندگی کردم و این تغیر نگرش درباره ایران و ایرانی ها را واضحا در این مدت حس کردم سال 2006 همه جا پرچم حزب الله و سوریه و عکس سید حسن نصرالله و جناب اسد کنار هم بود این اواخر ما جرات نداشتیم بگیم ایرانی هستیم میگفتیم ترکیم یا ...و بسیاریش برمیگرده به خودمان و نوع نمایشی که از ایران میدیم که باید تغیر کنه خاطرم هست قبل از انتخابات88 العالم مناظره ها را به عربی پخش میکرد دوست عربی گفت کاش روزی کشورما هم چنین باشه اما در حوادث بعد از اون همان هقا به ما میخندید
واقعيت همينه ، تو همين استراليا بسياري از ايرانيان نام خود را تغيير مي دهند كه هوينشان معلوم نشود
از قدیم گفته اند دل به دل راه داره.یه نطر سنجی از اعراب در مورد علاقه اونها به ایرانیها بشه تا بفهیمید چقدر ما را دوست دارند.
باید نحوه اداره پرس تی وی که افسر جنگ نرم ایران است بطور کلی تغییر کند. اخبار و مطالب پرس تی وی تماما اخبار تنش و جنگ و درگیری است که خود بخود الغا میکند ایران مرکز تنش جهانی است. مطالب پرس تی وی از ایران با ضعف تصویری جدی مواجه است و اغلب تصاویر با رنگهای تیره و غیر شفاش در مقایسه با شبکه ای موفق دیگر است.
مجریان پرس تی وی همه خشک و خشن هستند.
طبیعت ایران در برنامه های پرس تی وی نیست که میتواند به نرمی ذهن بیننده در مورد ایران کمک کند.
اگر بیننده نداند پرس تی وی مال ایران است با مطالب آن فکر میکند متعلق به یک کشفر عربی و حتی سنی مذهب است.
اغلب اخبار پرس تی وی در مورد قدرت نظامی ایران است که ذهن مخاطب را در مرود ایران نظامی محور میکند
در طول سالیانه گذشته کلی پول برای پرس تی وی خرج شده است اما نتیجه ای در افکار عمومی نداشته و جایگاه ایران افت کرده است.
باید در ساختار و محتوی پرس تی وی تغییران بنیادی ایجاد کرد که تا به تغییر ذهنیت افکار عمومی در مورد ایران کمک کند.
یادتون هست وقتی تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های جام جهانی به آمریکا گل زد، اکثر مردم دنیا خصوصا کشورهای استعمار زده و زیر یوغ مستکبرین، به شکرانة آن پیروزی، شیرینی پخش کردند. حتی مردم کشورهای عربی.
در آن زمان هنوز جنگ 33 روزه هم اتفاق نیفتاده بود.
ميگن وقتي فلاني يكطرفه به قاضي مي رود خوشحال برمي گردد اولا پس مردم ايران چي چزا از اونا راجع به اعراب و غرب نظر سنجي نمي كنن ثانيا از كجا معلوم كه اين نظرسنجي ها درست باشه و توي اون دست برده نشده، بالاخره سياست كه پدر و مادر نداره!!!!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی