بازدید 4570

دستگیری 249 تن از اراذل و اوباش غرب تهران

کد خبر: ۳۰۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴ 09 March 2013
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری 249 تن از اراذل و اوباش در 11 ماه گذشته خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ ناصر اصلانی صبح امروز در نشست خبری ضمن تشریح اقدامات و عملکرد ماموران فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در 11 ماهه امسال با بیان اینکه در سال 91 ، 157 هزار و 27 تماس مردمی با پلیس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یا به صورت حضوری ثبت شده است گفت: این میزان تماس نسبت به مدت مشابه دو درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از میان تماس‌های ثبت شده، 116 هزار و 129 مورد عملیاتی شده گفت: میزان تماس‌های عملیاتی شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش یافته است.

24 درصد از تماس‌های مردمی در مورد نزاع است

اصلانی در مورد موضوعات تماس مردم با پلیس با بیان اینکه 37 هزار و 99 تماس مردمی مربوط به نزاع و درگیری بود، گفت: در کل 24 درصد از تماس‌های مردمی درباره نزاع و درگیری است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه 32 هزار و 613 تماس (21 درصد) تماس‌ها مربوط به جرایم و تخلفات در حوزه راهنمایی و رانندگی بود، گفت: پس از آن سرقت، موادمخدر، مزاحمت خیابانی و اختلافات خانوادگی در صدر دیگر موضوعات تماس‌ها بود.

وی با بیان اینکه 35 هزار و 959 تن در مجموع جرایم در 11 ماهه امسال توسط پلیس دستگیر شده‌اند، گفت: این مهم رشد سه درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

کشف بیش از 10 تن موادمخدر و انهدام 66 باند توزیع

اصلانی با بیان اینکه در 11 ماهه سال 90، سه تن و 160 کیلوگرم انواع موادمخدر توسط ماموران فرماندهی انتظامی غرب استان تهران کشف و ضبط شد، گفت: این در حالی است که در 11 ماهه امسال با کشف 10 تن و 321 کیلوگرم انواع موادمخدر، میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 226 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی عناصر اصلی باندهای موادمخدر به عنوان یک سیاست کلی و راهبردی از سوی فرماندهی غرب استان تهران تعیین و در دستور کار قرار گرفت، گفت: این در حالی است که در سال 91، 66 باند موادمخدر شناسایی و منهدم شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 94 درصدی را نشان می‌دهد.

اصلانی با بیان اینکه در سال 91 و در راستای انهدام باندهای تولید و توزیع موادمخدر 271 خودرو کشف و ضبط شد گفت: در این میان 6416 مرد و 157 زن نیز دستگیر شدند.

رشد 133 درصدی انهدام لابراتوار و آشپزخانه‌های تولید روان‌گردان‌ها

به گفته اصلانی انهدام لابراتوار و آشپزخانه‌های تولید موادمخدر روان‌گردان و شیشه در غرب استان تهران رشد 133 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه شناسایی و انهدام باندهای تولید و توزیع موادمخدر به خصوص تولید موادروانگردان و شیشه و همچنین شناسایی مکان‌های خلوت و سوله و انبارها به ویژه در شهرستان‌های شهریار و رباط کریم در دستور کار قرار گرفته بود، گفت: امسال ارزش ریالی موادهای مکشوفه 23 میلیارد و 318 میلیون ریال تخمین زده شده است.

مواد نفتی لوازم‌آرایشی و دارو بیشترین کشفیات پلیس در حوزه قاچاق

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در مورد عملکرد مامورانش در حوزه مبارزه با کالای قاچاق با اشاره به حمایت پلیس از کار و سرمایه ایرانی گفت: در سال 91 ارزش ریالی کالاهای قاچاق 358 میلیارد و 456 میلیون ریال تخمین زده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 110 درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته اصلانی پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق موادنفتی، وسایل آرایشی و بهداشتی، دارو و کالای خانگی توفیق بسیار زیادی کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در سال 91 ، 815 عنصر اصلی قاچاق دستگیر شده‌اند گفت: 612 دستگاه خودرو که 549 دستگاه آن خودروی سنگین از جمله کامیون و تریلر بود، توقیف شد.

به گفته اصلانی شناسایی وسایل‌نقلیه سنگینی که در پوشش جابجایی کالاهای مجاز، اقدام به بارگیری کالای قاچاق می‌کنند در دستور کار قرار دارد.

کاهش 93 درصدی نزاع و درگیری خیابانی

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس اطلاعات و امنیت این فرماندهی، با بیان اینکه میزان نزاع و درگیری 93 درصد کاهش یافته است گفت: موقعی که صحبت از نزاع و درگیری خیابانی پیش می‌آید تصور می‌شود که صرفا در حوزه اراذل و اوباش است اما باید عنوان کنم که بیشتر نزاع‌های ثبت شده در راستای تصادفات بود.

اصلانی با اشاره به کمبود تجهیزات الکترونیک برای کنترل سطح معابر گفت: افزایش دوربین‌های کنترلی در محل‌های از پیش تعیین شده می‌تواند در کاهش درگیری و نزاع موثر باشد.

دستگیری 249 تن از اراذل و اوباش

وی همچنین با اشاره به دستگیری 249 تن از اراذل و اوباش در این فرماندهی، از رشد چهار درصدی عملکرد پلیس در این حوزه خبر داد و در مورد وضعیت اتباع بیگانه گفت: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل عملکرد پلیس نسبت به طرد اتباع‌بیگانه غیرمجاز رشد 369 درصدی را داشته است که با انجام این مهم، شاهد کاهش جرایم در حوزه اتباع بیگانه بوده‌ایم.

اصلانی با بیان اینکه اتباع‌بیگانه غیرمجاز به دلیل آن که نام و نشانشان در هیچ سیستمی ثبت نشده است می‌توانند به راحتی به ارتکاب جرایم روی آورند، گفت: اگر اقدامات پلیس در فرماندهی غرب استان تهران در مورد طرد اتباع بیگانه وجود نداشت، قطعا با افزایش جرایم توسط این افراد مواجه بودیم.

وی در مورد وضعیت دستگیری افراد در حوزه مشروبات‌الکلی با بیان اینکه ماموران روی انهدام باندها و واسطه‌ها متمرکز شده‌اند، گفت: با اینکه کشفیات پنج درصد کاهش داشته است اما میزان دستگیری رشد سه درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز شاهد کاهش 12 درصدی تخلفات حادثه‌ساز بوده‌ایم گفت: در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 22 درصدی تخلفات در حوزه راهنمایی و رانندگی بوده‌ایم.

وی گفت: در فرماندهی غرب استان‌تهران ماموران موظف شده‌اند که خودروهایی را که بالای 200 هزار تومان جریمه پرداخت نکرده، دارند شناسایی کنند چرا که خودروهایی در این فرماندهی وجود دارد که چهار میلیون تومان جریمه داشته و پرداخت نیز نشده است.

به گفته اصلانی در حوزه تصادفات شاهد کاهش 22 درصدی وقوعات بوده‌ایم.

تنها 50 درصد از کافی‌نت‌های غرب استان تهران مجوز دارند

اصلانی در مورد عملکرد مامورانش در پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) با بیان اینکه ماموران در ابتدای امسال اقدام به شناسایی 95 کافی‌نت در سطح استان کردند که متاسفانه تنها 20 درصد آنها مجوز فعالیت داشتند، گفت: این در حالی است که با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر 50 درصد از کافی‌نت‌های موجود دارای مجوز هستند و پلیس خواستار اقدام هرچه سریع‌تر افراد برای اخذ مجوز برای کافی‌نت خود است.

دستگیری 85 مزاحم اینترنتی

وی با بیان اینکه پلیس فتا 75 درصد از جرایم را کشف کرده است، در مورد جرم مزاحمت اینترنتی نیز به دستگیری 85 تن اشاره کرد و گفت: از مجموع پرونده‌هایی که در پلیس فتای غرب استان تهران در مورد مزاحمت ثبت شده است، 80 درصد کشف شد.

وی درباره تمهیدات این پلیس در چهارشنبه آخرسال با بیان اینکه پلیس به این مراسم به عنوان یک مقوله اجتماعی نگاه می‌کند به ایسنا گفت: به هیچ وجه به قانون‌شکنان و هنجارشکنانی که به بهانه چهارشنبه آخرسال اقدام به بستن خیابان می‌کنند اجازه فعالیت نمی‌دهیم.

اجازه بستن خیابانی را به بهانه چهارشنبه آخر سال نمی‌دهیم

وی با بیان اینکه پلیس با افرادی که با سوءاستفاده از مراسم‌های چهارشنبه آخرسال اقدام به مزاحمت می‌کنند، برخورد خواهد کرد گفت: میادین و خیابان‌های اصلی به عنوان شاهراه ارتباطی هستند و پلیس اجازه نمی‌دهد که این خیابان‌ها به بهانه چهارشنبه سوری بسته شود.

کشف یک میلیون موادمحترقه در آستانه چهارشنبه آخرسال

اصلانی در مورد کشفیات نیز با بیان اینکه میزان کشفیات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش یافته است گفت: بیش از یک میلیون انواع موادمحترقه کشف و ضبط شد و در این راستا نیز شاهد افزایش 85 درصدی دستگیری‌ها بوده‌ایم.

وی در مورد تمهیدات نوروزی فرماندهی غرب استان تهران نیز به ایسنا پاسخ‌داد: امکانات خوبی از سوی فرماندهی انتظامی ناجا وصول شده است که در پی آن بیش از 100 دستگاه موتورسیکلت و خودرو برای افزایش توان واحدهای گشتی در نوروز به این فرماندهی ارائه شد.

اصلانی با اشاره به برپایی 150 ایستگاه موقت پلیس در طول ایام نوروز گفت: در مبادی ورودی و خروجی نیز ایست‌های بازرسی موقت و ثابت برقرار می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های مشترک پلیس آگاهی و پیشگیری در امر برقراری نظم و امنیت مراکز خرید در آستانه نوروز گفت: گشت‌های پیاده و نامحسوس ماموران در پاساژها و مراکز خرید به منظور پیشگیری از جرایم به خصوص سرقت برقرار شده است.

اسباب کشی تنها با اجازه از کلانتری محل

اصلانی درباره اینکه آیا اسباب‌کشی در طول ایام نوروز مجاز است یا نه؟ به ایسنا گفت: اسباب‌کشی تنها با اجازه از کلانتری محل مورد نظر امکان‌پذیر است و همچنین مامورن پلیس در ایست‌های بازرسی کنترل و مراقبت از وسایل نقلیه حامل لوازم منزل را بر عهده دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست