بازدید 148329
سران سی کشور جهان با هوگو چاوز خداحافظی کردند

حضور احمدی‌نژاد در کنار تابوت رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا+فیلم

احمدی‌نژاد پس از اعلام نامش از سوی مجری برنامه، با تشویق حضار به سمت تابوت هوگو چاوز حرکت کرد و پس از بوسیدن تابوت وی، در‌ کنار تابوت‌ قرار گرفت و کلماتی را زیر لب زمزمه کرد و سپس به جایگاه مخصوص بازگشت و با شال مشکی خود، اشک‌هایش را پاک کرد.
کد خبر: ۳۰۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۳ 09 March 2013
محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسلامی ایران که به ونزوئلا رفته بود تا در مراسم هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید این کشور شرکت کند، در کنار سران بیش از سی کشور جهان در این مراسم شرکت کرد و احتمالا برای وی ‌فاتحه خواند و برای وی طلب آمرزش کرد.

به گزارش «تابناک»، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران در هنگام برگزاری این مراسم پس از خواندن نامش، از جایگاه خود به سمت تابوت چاوز رفت؛ در این هنگام احمدی‌نژاد با تشویق گرم حضار روبه‌رو شد.

بنا بر این گزارش، همراه با احمدی‌نژاد، «الکساندر لوکاشینکو» رئیس جمهور بلاروس نیز به همراه پسر کوچکش، در سوی دیگر تابوت حاضر شده بود. رئیس جمهور ایران در این مراسم کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید بر تن داشت و شال مشکی رنگی را ‌بر گردنش انداخته بود.

احمدی‌نژاد هنگام ایستادن کنار تابوت چاوز، بر ‌تابوت بوسه زد و پس از چند دقیقه ایستادن درکنار تابوت ‌و زمزمه کلماتی زیر لب، دوباره بر تابوت بوسه زد. دستش را به نشانه ایستادگی، مشت کرده به سمت بالا گرفت و سپس به سمت جایگاه خود بازگشت. او در هنگام نشستن در صندلی‌اش، اشک‌های خود را با شال مشکی‌اش پاک کرد. رئیس جمهور ایران، بار‌ها به هنگام مراسم ‌اشک‌های خود را پاک کرد.

احمدی‌نژاد در ردیف نخست حاضران در مراسم رسمی تشییع جنازه چاوز و در کنار لوکاشنکو و رائول کاسترو (رهبر کوبا) در محل برگزاری مراسم در نمازخانه مسیحی پایگاه نظامی فورت تیونا نشسته بود.

بنا به گزارش وال استریت ژورنال از روز چهارشنبه که تابوت چاوز در خیابان‌های کاراکاس به حرکت درآمد، بیش از دو میلیون نفر در مراسم وی شرکت کردند.

دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار