بازدید 45182
۵

رئیس‌جمهور و خصوصی‌سازی اعتقادات شیعه!

«تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقی‌مانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.» پس از یک نامه پر از مدح در چند ماه گذشته، این پیام تسلیت عالی‌ترین مقام اجرایی کشور برای درگذشت یک دوست سوسیالیست است.
کد خبر: ۳۰۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶ 06 March 2013

فراوانند اروپایی‌ها و غیر مسلمانانی که دو مفهوم شهادت و مهدویت را موتور محرکه شیعیان جهان می‌دانند. شهادت با نماد بزرگ آن امام حسین به شیعیان، آرمانگرایی می‌دهد و امید به بهار انسان در عصر ظهور امام عصر (عج)، انگیزه تحرک و جنبش شیعیان فرض می‌شود.

به گزارش «تابناک»، مفهوم مهدویت با آغاز به کار دولت آقای احمدی‌نژاد، بیش از هر زمان دیگری به صحنه رسمی سیاست در ایران کشیده شده است. انتظار فرج و حکومت موعود عدالت‌پرور با قبضه شدن مفهوم عدالت در شعارهای سیاسی دولت به صورت مفهومی خاص دولت در‌آمده ‌و با پیشروی دائمی رئیس جمهور در این وادی، طرف مقابل چنان عقب‌نشینی کرده است که از کلمه بهار نیز وحشت دارد.

امام زمان از آن همه بشریت است، بهار از آن همه بشریت است. نه کسی حق دارد آن را برای خود اختصاصی سازی کند و نه یک مسلمان معتقد به صرف استفاده طرف دیگر، باید از اعتقادات محکم شیعی دست بردارد، ولی در ادامه یک روند تاریخی که در ایران، هر گروه و دسته‌ای با ذکر یک ارزش در نام خود، دیگران را از آن دور می‌کند، اکنون مفاهیمی چون مهدویت و عدالت نیز به ملک طلق یک گروه سیاسی خاص در‌آمده است.

هر چند در اعتقادات اسلامی در‌باره مفهوم‌ بازگشت عده‌ای از درگذشتگان به هنگام ظهور حضرت حجت اشتراک نظر است، ‌مانند بسیاری دیگر از اعتقادات اسلامی در‌باره جزییات آن اختلافاتی است.

بنا به روایات مشهور، کسانی در زمان ظهور رجعت می‌کنند که یا مؤمن خالص باتقوا باشند و یا کافر معاند؛ هر چند ‌در روایاتی دیگر، عده‌ای که به سبب اعتقادات خود مورد ظلم قرار گرفته‌اند نیز در این شمار آورده شده‌اند و یا اینکه در روایاتی دیگر آمده است که در زمان حکومت امام زمان (ع) هر مؤمن که بخواهد، می‌تواند به دنیا بازگردد.

هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا، یک سوسیالیست قرن بیست و یکمی است که با رأی مردمش به ریاست جمهوری برگزیده شده‌ و به رغم انگ کمونیستی که عده‌ای از سر غرض به وی می‌چسبانند، مانند بسیاری دیگر از اهالی آمریکای لاتین، ظاهرا یک مسیحی معتقد بوده است.

آقای احمدی‌نژاد در بخشی از پیام تسلیت خود می‌نویسد: «تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد‌».

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، مسئول انجام بعضی مسئولیت‌های رسمی از قبیل پیام تسلیت برای مقامات خارجی و مانند آن است. ایشان می‌توانند بنا به تشخیص خود و ضرورت‌های روابط خارجی با یک کشور دوست، در مراسم چاوز در ونزوئلا نیز شرکت کنند ولی موضوع مهدویت و فهرست افرادی که رجعت خواهند کرد بسیار حساس‌تر از آن است که بتوان به راحتی در مورد آن اظهارنظر کرد.

خصوصی ساختن اعتقادات دینی حتی اگر به معنای شخصی کردن آن و راندن این مفاهیم به حوزه زندگی خصوصی و ایجاد جدایی بین مردم هم نباشد، ادامه دادن این مسیر نه تنها زمینه بروز انحرافات فکری را ایجاد می‌کند و بر شکاف‌های اجتماعی می‌افزاید، بلکه یک ابزار سیاسی غیرمنصفانه نیز هست؛ ابزاری که هیچ کس نباید آن را در اختیار گروه خاصی گذارد. امام زمان از آن همه شیعیان و بشریت است. پس زنده باد بهار بشریت. زنده باد، زنده باد. زنده باد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹۴
انتشار یافته: ۵
خب بقيه گروهها و آحاد هم از مهدويت حرف بزنن و در اين راه تلاش کنند، چه عيبي داره؟ يعني اگه ما شيعيان از ائمه دم ميزنيم يعني اينکه امام زمان فقط براي ماست و نبايد به کسي بديمش. اونهايي که از بهار و مهدويت حرفي نمي زنند که مبادا برچسب احمدي نژاد بهشون بخوره مشکل دارن. کسي که واقعا براي حضرت مهدي و عدالت و بهار کار بکنه ديگه از اين نمي ترسه و وحشت نميکنه که مبادا احمدي نژادي بشه
بابا زود قضاوت نكنيد. احمدي نژاد اين نامه رو به كفيل چاوز زده. شايد هدفش تبليغ مذهب شيعه بوده و ميخواسته با اين حرف اونها رو وادار به تفكر كنه.
خداوندا توبه همه گناهکاران را بپذیر، از جمله توبه این بنده حقیر.
انشاالله چاوز هم توبه کرده و خدا بیامرزد.
مگر نه این است که مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف متعلق به همه بشریت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
برای چی باید توبه کنه. این نظر جنابعالی یعنی این که بر مسند قضاوت نشسته ای و بیشتر از خداوند می دانی ! نه ؟
چاوز مسیحی بوده است و مرام سیاسی و اقتصادی اش سوسیالیسم بوده .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل