بازدید 42375
خبر فوری

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا درگذشت

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا بامداد امروز، چهارشنبه به وقت تهران درگذشت. هوگو چاوز، رئیس جمهور 58 ونزوئلا که ماه ها بود با بیماری سرطان و همچنین مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کرد، بر اثر شدت و پیشرفت بیماری در گذشته است.
کد خبر: ۳۰۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۵۵ 06 March 2013
هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا بامداد امروز، چهارشنبه به وقت تهران درگذشت. 

به گزارش «تابناک»، روزنامه «نیویورک تایمز» خبر داده هوگو چاوز، رئیس جمهور 58 ونزوئلا که ماه ها بود با بیماری سرطان و همچنین مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می کرد، بر اثر شدت و پیشرفت بیماری در گذشته است. 

نیکولاس مادورو، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا که در غیاب چاوز وظایف وی را انجام می داد، ضمن اعلام رسمی این خبر اشاره کرده که چاوز ساعت 16 و 47 دقیقه به وقت کاراکاس درگذشته است. 

ساعاتی پیش‌تر با وخیم‌تر شدن وضعیت سلامت هوگو چاوز، دولت این کشور طی بیانیه‌ای که از تلویزیون رسمی ونزوئلا پخش شد شرایط وی را «بسیار حساس» توصیف کرد. چاوز که به بیماری سرطان مبتلا بود، با «مشکلات جدید تنفسی حاد» مواجه شده بود. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت ونزوئلا در بیانیه رسمی خود که روز دوشنبه ۱۴ اسفند، توسط «ارنستو ویله گاس»، وزیر ارتباطات در تلویزیون رسمی این کشور خوانده شد، خبر بدتر شدن اوضاع سلامتی رهبر ۵۸ ساله سوسیالیست ونزوئلا را به اطلاع مردم این کشور رساند.

ویله گاس اعلام کرد که رئیس جمهوری ونزوئلا دچار «عفونت جدید شدیدی» شده که خبرگزاری رسمی ونزوئلا آن را «تنفسی» توصیف کرد. آن طور که وزیر ارتباطات کابینه چاوز تأیید کرد، رئیس جمهوری این کشور در هفته‌های اخیر تحت «یک دوره شدید شیمی درمانی» قرار گرفته بود.

از یازدهم دسامبر، ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۱، که هوگو چاوز برای انجام چهارمین دور جراحی به کوبا سفر کرد، تنها چند قطعه عکس از وی «جهت تأیید زنده بودن او» منتشر شده بود.

ارنستو ویله گاس، وزیر ارتباطات، در بیانیه‌ای که در برابر دوربین تلویزیون رسمی ونزوئلا قرائت کرد، گفته بود: «هوگو چاوز با هوشیاری و آگاهی از سختی‌هایی که در برابر دارد، ایمان خود به عیسی مسیح و امیدش را به زندگی حفظ کرده است». 

هوگو رافائل چاوز فریاس، متولد 28 ژوئیه 1954به عنوان رهبر «انقلاب بولیواری» شناخته می‌شود و به خاطر سیاست هاو ضدیتش با جهانی سازی نئولیبرالی و سیاست خارجی ایالات متحده مشهور بوده است. همسویی وی با دیگر دولت های مخالف ایالات متحده، به ویژه ایران، از جمله دیگر عوامل شهرت جهانی وی بوده است. 

چاوز در مجموع به مدت 14 سال ریاست جمهوری ونزوئلا را بر عهده داشت و اخیراً نیز برای یک دوره جدید به این سمت انتخاب شده بود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۴۰
انتشار یافته: ۴۰
آدم خوبی بود
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
واقعا انسانی بدون ریا و طرفدار ضعیفان بود چرا بعضیها از مردن کسی خوشحال میشن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
می بینید تو را خدا! طرف را مردمش می پرستیدند و خیلی به کشورش خدمت کرد. اما چون آمریکا ستیز بود و فقط به همین علت نمرات منفی دوستانی آمریکا دوست ما سرازیر شده
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
جناب ناشناس، قرار نیست هرکسی را ملتش پرستیدند آدم خوبی باشه..هیتلر نازی را هم آلمانی ها می پرستیدند!
روحش شاد یادش گرامی خدمت های بزرگی به مردمش کرده بود
مرگ خیلی به همه ما نزدیکه کاش این مدت زمان کوتاه که زنده ایم انسان باشیم.
خداوند روح او را قرين رحمت نمايد، مردي از جنس مردم كشورش كه مردانه در مقابل فشارهاي جهانخواران خاستار غارت منافع ملي كشورش ايستاد.
او و كشورش همچنين يار و ياور كشور عزيز ما ايران در مقابله با هجمه توطئه ها و دسيسه هاي غرب بود.
بعنوان يك ايراني ضايعه درگذشت أو را به كشور و ملت ونزويلا تسليت گفته و اطمينان دارم ياد او همواره به نيكي در اذهان ايرانيان باقي خواهد ماند
خدا بیامرزدش. تو این دنیا هرکی که آمریکا باهاش مشکل داره یا داشته شک نکنید که آدم خوبی بوده یا هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
اوناییکه منفی میدید لطفا واقع گرا باشید ایشون مردی پرتلاش و مستقل بود و برای استقلال مملکت خودش تلاش زیادی کرد و مردم هم دوستش داشتن خدا رحمتش کنه.
ای وای !
من هوگو چاوز را خیلی دوست داشتم و از مرگ ایشان خیلی ناراحت شدم واحمدی نژد به خاطر روابط خوب ونزوئلا با ایران باید برای مراسم خاک سپاری بود.خدا رحمتش کند.
واقعا خبر ناراحت كننده و بدي بود :(
روحش قرین آرامش
دوست خوبی برای ایران بود
از صمیم دل دعا می کنم خدایش بیامرزد . . .
روحش شاد. تسلیت به تمام آزادمردان عالم. خدا وکیلی مرد با ارزشی بود حیف حیف ...
14 سال رئیس جمهور بود یادمه که گفته بود حالا حالا رئیس جمهور میمونه اینجاست که آدم باید یادش بیاد مرگ شتری که دم خونه همه ما میخوابه پس بهتره حواسمون به اعمالمون باشه
گلچین روزگار عجب با سلیقه است000
خدایش بیامرزاد.
یاد این جمله معروف ارنستو چگوارا افتادم:

حتی مرگم را
شکست به حساب نمی آورم ،
به جای آن،
تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
با خود به گور خواهم برد...
ما بدلیل عقاید ضد امریکاییت خیلی دوست داشتیم
کاش بیشتر خدا بهت عمر میداد و ....
خدا بیامرزتت
مرگ هر کسی دست خداست ولی خیلی زور داره
چاوز بمیره اوباما نمیره چاوز بمیره کارتر نمیره چاوز بمیر نتانیاهو نمیره چاوز بمیره بوش نمیره چاوز بمیره مبارک نمیره چاوز بمیره بلر نمیره
خدایا حکمتت رو شکر
من نمی دونم این دوستانی که می گن آدم خوبی بود از کجا این آقا رو تا این حد می شناختن ، شما از کجا می دونید که چقدر خدمت کرده به مردمش ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
اگه خدمتی نکرده بود دوباره رئیس جمهور نمیشد
علیرضا ح
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
اینایی که میگن خوب نبوده از کجا میدونن خب
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
آقای ناشناس این که اون مرحوم چقدرکمک کرده به مردمش روبایدازخوداون مردم بپرسی (برای جوابت هم می تونی به انتخابات والان به عزاداریهاشان نگاه کنی )نه ازما.
اینکه آدم از مرگ کسی شادی کنه نوعی شقاوته مثلا خود من وقتی فهمیدم صدام را دار زدند یه لحظه همه ظلمهائی را که بهمون کرده بود را فراموش کردم و دلم براش سوخت لذا از مرگ چاوز نیز خوشنود نشدم ولی یه سئوال این قدرت و منصب چیه که فقط بندش را با مرگ میشه برید اخبار گفت حدود 20 ماه بوده که با این بیماری دست و پنجه نرم میکرده چرا همون اول قدرا را واگذار نکرد که کشورش توی این لحظه دچار سردرگمی و بحران نشه ؟؟؟؟
از ديد مردم ونزوئلا انسان بزرگي بود براي منافع ملي كشورش هر كاري كرد من جمله ارتباط نزديك با ايراني كه مورد انزوا وتحريم است از قبل اين ارتباط منافع خوبي(احداث كارخانه وساخت مسكن)نصيب كشورش كرد ،دليل اصلي اينكه اكثر دوستان منفي دادند اينه كه ارتباط نزديك او با ايران منافعي براي ايران نداشت ،به هر حال فكر مي كنم اكثر مردم كشورش به او احترام بگذارند وبه خاطر مرگش غمگين باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
البته بايد توجه داشت در ونزوئلا بخش قابل توجهي از مردم با او مخالف بودند و در انتخابات رياست جمهوري هميشه كانديداي رقيب او درصد قابل توجهي از آرا را به خود اختصاص مي‌داد.
ما هم يه روز ميريم.مهم اينكه كه رد پاي خوب داشته باشيم.اين آقا داشت...
واقعا مرد بزرگی بود خدا رحمتش کند
مرگ از رگ گردن به انسان نزدیکتره _ پول و قدرت اون رو از یاد خیلیهامون میبره _ امیدوارم بتونیم جوری زندگی کنیم که بعد از مرگ ازمون به نیکی یاد کنند .
خدايش بيامرزد خيلي ناراحت شدم چون ملت ونزوئلا خيلي رئيس جمهورشون دوست داشتن
وچون ضد امريكا بود
یکی از افرادی بود توی دنیا که با اینکه مسلمون نبود ولی خیلی از قوانین اسلام و دستورات نهج البلاغه رو برای کشورش و مردمش پیاده کرد.
خیلی آدم محبوبی بود. خدا بیامرزتش
چاوز از این جهت برای ما مهم بود که مقابل امریکا وایساده بود نه چیز دیگه ای عین کره شمالی و کوبا
هرکه استکبار ستیز است خدایش رحمتش کند
دوستانی که میگن فلان بود و بهمان بود به جمله زیر هم توجه کنن

( چاوز در مجموع به مدت 14 سال ریاست جمهوری ونزوئلا را بر عهده داشت و اخیراً نیز برای یک دوره جدید(6 ساله) به این سمت انتخاب شده بود. )

وقتی یه نفر 20 سال ریس جمهور یه کشور باشه تکلیف اون کشور معلومه دیگه
خدا ما و شما و ایشان را رحمت کند!
براي ما که خوب نبود! از تحريم‌ها سو استفاده کرد و بنزين رو به قيمت خيلي بالاتر از قيمت جهاني به ايران فروخت!

مطمئن باشيد به خاطر رضاي خدا با ايران روابط نداشت! براي منافعش بوده.
هوگو چاوز مرد خستگی ناپذیری بود
بنده 4 سال در ونزوئلا بودم و به دلیل فعالیت پدرم چندین بار ایشان را از نزدیک دیده بودم... مرد انقلابی و با روحیه ای بالا بود و قطعا یکی از مهمتریم حامیان انقلاب عزیز اسلامی... ان شاالله که با دین از دنیا رفته باشد... که شواهد گواه بر این مدعاست...
ببینید
هر کسی که به مردم خیری برسانند هر چند غریبه همه از او به نیکی یاد می کنند
شما که یه ذره اطلاعات سیاسی و جغرافیایی ندارین از کجا میگین که خیلی ادم خوبی بود و برا مردمش خدمت کرد
اخه همین حرف رو کره شمالی ها نیز می گویند و مردم برا مرگ رهبرشون خودشونو می کشتن ولی از رو ترس و اجبار
بعدشم ما اینقدر خودمون مشکلات و بدبختی داریم که نگو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل