بازدید 5653

ولایتی: مسئولیت رهبری، فراتر از ایران است

کد خبر: ۳۰۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱ 22 February 2013
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی عاشورا و انتظار را دو رکن نهضت بیداری اسلامی دانست و تاکید کرد که سابقه بیداری اسلامی، به اندازه قدمت استعمار فرهنگی در جهان اسلام است.

به گزاش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در همایش بین‌المللی انتظار و بیداری اسلامی، در جمع دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: در تعریف بیداری اسلامی می‌توان در یک معنا آن را به بیداری اسلامی در مقابل غفلت از اسلام تعریف کرد و همچنین بازگشت به ارزش‌های اسلامی را می‌توان در تعریف دیگری از بیداری اسلامی مطرح کرد.

وی با بیان اینکه "سابقه بیداری اسلامی به قدمت استعمار فرهنگی در جهان اسلام است"، افزود: مدتها طول کشید تا مسلمانان به خود آمدند و متوجه این استعمار شدند، یعنی زمانی که تمام هستی‌شان را غارت کردند. بیداری اسلامی یک نهضت فراگیر به تبعیت از اهل بیت در همه جهان اسلام و بیش از همه در ایران بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه "نهضت بیداری اسلامی دو رکن اصلی یعنی عاشورا و انتظار را داشت"، ادامه داد: شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) دو رکن عاشورا و انتظار فرج را دارند و بیداری اسلامی مسیرش به سمت انتظار است و به عبارت دیگر موتور محرکه نهضت بیداری اسلامی در طول حرکت، اعتقاد به راه اهل بیت است. همه کشورهای اسلامی در تاریخ بیداری اسلامی نقش داشتند ولی به شهادت تاریخ، ایران بیشترین نقش را داشت.

ولایتی به نقش ولایت فقیه در کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری قبل از انقلاب و در زمان طلبگی در زمره کسانی بودند که مبارزه می‌کردند و هم در عهد ملی شدن صنعت نفت و هم در خدمت امام (ره) بودند و کارهای ارزشمندی نه تنها در داخل ایران بلکه در زمینه ارتباط بین نهضت‌های اسلامی داشتند. بعد از رحلت امام (ره) هم که در کسوت رهبری انقلاب هستند، مسئولیتی که دارند فراتر از رهبری انقلاب در ایران است و در کمک به فلسطین، سوریه، لبنان، غزه و اخیرا عراق نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نه فقط در نظریه‌پردازی قبل از انقلاب فعالیت داشتند بلکه امروز به لحاظ عملی کردن این نظریه نقش رهبری دارند و به عبارت دیگر ایشان نقش فراگیر در جهان اسلام برای بیداری اسلامی، حمایت از بیداری اسلامی و حمایت از مقاومت اسلامی در برابر صهیونیست‌ها دارند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "وضعیت کشور برای رسیدن به افق ایران 1404 را چگونه می‌بینید؟" اظهار کرد: در برخی از قسمت‌ها جلو هستیم، به عنوان مثال در عرصه علم و فناوری جلوتریم و در عرصه فناوری یکی از 11 کشوری هستیم که تکنولوژی موشکی داریم و خودکفاییم. ما سفینه به فضا می‌فرستیم و شاید تعداد چنین کشورهایی به عدد انگشتان دست نرسد.

ولایتی در پایان تصریح کرد: امروز در تکنولوژی هسته‌یی جلو هستیم ولی در زمینه اقتصادی مشکل داریم و البته در بخش‌های زیربنایی مانند برق، تلفن و راه‌ها عقب نیستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر