بازدید 14803
۷

تصاویر: قالی ایرانی

کد خبر: ۳۰۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲ 17 February 2013
قالی‌ دستباف ایرانی گویای استعداد، فرهنگ و هنر ایرانیان است و همواره بازاری پر رونق در دنیا داشته است. اما تولیدات مشابه و انبوه کشورهایی مانند چین، ترکیه، هند و پاکستان به بازار قالی ایرانی لطمه زده و موجب متضرر شدن دامدار، رنگرز، قالی‌باف شده‌اند. امید که با همفکری، برنامه‌ریزی، تمرکز و تلاش مجدانه حضور قالی ایرانی در خانه‌ها و موزه‌هایی که قدر و منزلت قالی و هنر ایرانی را می‌فهمند پررنگتر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷
حیف این همه زحمت و هنر که ریشه در فرهنگ ایران دارد با رقابت کشور های نو پا از بین برود.
بسیار زیبا.....کاش مسئولین هنرو فرهنگ ایرانو حفظ میکردن که اینطور حراج نشه
هی !
کاش به فکر ساماندهی وضعیت افراد شاغل در این صنف باشند.واقعا چند درصد از افراد جامعه دوست دارند در این شرایط کار کنند.معلوم هست که با این شرایط سخت این هنر از بین خواهد رفت.....
باسلام
از مسئولين محترم خواهشمند است نسبت به وضع قوانين مفيد براي(وضع درآمديو معيشتي اين عزيزان) بافندگان فرش و فروشندگان قوانيني را ايجاد كنند و نست به معرفي اين هنر اصيل ايراني و گرانبها به دنيا اقدامات لازم صورت پذيرد خواهش مي كنيم
شاید بهتر بود تصاویری از کارگاه ها نشون میدادین که نظم بیشتر و جذابیت بیشتری داشته باشن. این صنعت باید بعنوان یه صنعت برجسته معرفی بشه نه اینکه فقط امکانات کم برخی بافندگان به تصویر کشیده بشه. بهتره جنبه تبلیغی صنعت هم در نظر گرفته بشه.
قالی بافی ایران کم کم به فراموشی سپرده میشه و به جاش طرح ها و نقش های ایرانی که روزی اوج هنر ایرانی ها بود به دست چینی ها و هندی ها و اخیرا پاکستانی ها احیا میشه .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار