بازدید 12431

آخرين برگ زندگی اولين دارنده کارت اهدا عضو مشهد

کد خبر: ۳۰۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱ 16 February 2013
مادر دختر دانشجويي که اولين داوطلب اهداء عضو در مشهد بود پس از مرگ مغزي دخترش، دستان او را روي قلبش گذاشت و گفت: خدايا امانت تو را پس دادم.

به گزارش خراسان، شب بيست و دوم ماه جاري، دختر ۲۵ ساله اي که قرار بود ۲ روز بعد به خانه بخت برود همراه همسرش سوار موتورسيکلت شد تا در يک مراسم جشن شرکت کنند اما آن ها در صدمتري فجر مشهد تصادف کردند و بدين ترتيب دختر جوان دچار مرگ مغزي شد.

غلامحسين صادقي نيا دايي اين دختر گفت: آن ها با يک پرايد در محدوده تقاطع خيام تصادف کردند ولي چون همسرش کلاه ايمني داشت آسيب نديد. وي گفت: آن ها در شهرک حجت مشهد خانه اي اجاره کرده بودند و جهيزيه خود را به منزل جديد برده بودند تا ۲ روز بعد مراسم جشن ازدواج را برگزار کنند.

وي افزود: اين دختر که در ترم آخر رشته تربيت بدني دانشگاه پيام نور گناباد تحصيل مي کرد حدود ۵ سال قبل کارت اهداء عضو را امضاء کرده بود به همين خاطر هم خانواده براي احترام به نظر او هيچ مخالفتي با اهداء اعضاي بدنش نکردند، ولي لحظات سختي بود.

مادر اين دختر جوان هم در حالي که اشک مي ريخت گفت: در آخرين ديداري که با فرزندم در بيمارستان امدادي داشتم دست او را روي قلبم گذاشتم، دستانش را بوسيدم و گفتم خدايا امانت تو را پس دادم.

مسئول واحد فراهم آوري پيوند عضو دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز در اين باره گفت: در سيصد و شصت و ششمين عمل پيوند عضو که در بيمارستان منتصريه مشهد انجام شد کليه هاي مرحومه مليحه رمضاني به جوان ۲۱ ساله اي از تربت حيدريه و جوان ۳۶ ساله اي از مشهد پيوند زده شد.

دکتر ابراهيم خالقي افزود: قلب اين دختر ۲۵ ساله نيز در بيمارستان امام رضا(ع) به جوان ۲۲ ساله اي از مشهد و کبد او در بيمارستان نمازي شيراز به خانم ۴۵ ساله اي از تهران اهداء شد. وي اضافه کرد: اين دختر اولين دارنده کارت عضويت اهداء عضو در دانشگاه علوم پزشکي مشهد بود که حدود ۵ سال قبل تصميم به اهداء عضو گرفته بود بنابراين لوزالمعده وي هم به آقاي ۳۲ ساله اي از کرمانشاه و همچنين قرنيه هاي او در بيمارستان خاتم الانبياء مشهد به خانمي ۳۴ ساله  و مرد ۷۰ ساله اي که هر دو اهل مشهد بودند پيوند زده شد.

دکتر خالقي با اشاره به اين که اعضاي خانواده رمضاني پس از شنيدن حادثه مرگ مغزي، بدون هيچ مخالفتي با اهداء اعضاي بدن وي موافقت کردند، گفت: افرادي که قصد اهداء عضو را دارند به سايت دانشگاه علوم پزشکي مشهد مراجعه و يا با شماره تلفن ۲۲۲۳۹۸۶ (بخش صدور کارت عضويت در بيمارستان منتصريه) تماس بگيرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۶
خواندن فاتحه جهت شادي روح در گذشته.خدايش بيامرزد.
با سلام-متاثر شدم خدارحمتش كند و براي خانواده اش آرزوي صبر دارم
روحش شاد و از خداوند برای این خانواده صبر خواستارم .
روحش شاد خدا بیامرزد این خانم جوان رو
ایول باباعجب ادمایی پیدامیشه منم خیلی دوست دارم این کاروبکنم اماخانوادم نمیزارن
باتسلیت به خانواده فهیم وباشعور مرحومه

براش قران خوندم.خدا رحمتش کنه.

منهم سالهای یال است که فرم اهداء پر کردم.
اصلا باورم نشده ونميشه مليحه عزيز در زير خروارها خاك مدفون شده
من مليحه ويكي ديگه از همكارا سه نفري باهم توي سايت ثبت نام كرديم وكارت اهدا گرفتيم كه لياقت اين نازنين اين بود كه با مرگ خودش جون عزيزاني رو نجان بده.
روحش شاد ويادش هميشه در خاطر
انان که به زندگی دیگران نورمی بخشند روزی خورشید خواهند شد

خدايا در سومين شب منزل جديد روح مليحه عزيز را با بي بي دو عالم فاطمه زهرا محشور كن .
روحش شاد ويادش هميشه گرامي
سلام
با شنیدن این خبر خیلی متاسف شدم و به خواهر ایشان که ازدوستان بنده است تسلیت عرض میکنم.برای خانواده ایشان هم صبر جزیل از خداوند متعال خواستارم .

عاطفه جان مارا در غم خود شریک بدان
روحش شادويادش دردلهاجاري وساري. ان شاءالله بتونيم ادامه دهنده راهش باشيم.
روحش شاد یاد گرامی باد انشاالله به خانوادش صبر بده
ارزوی عاقبت بخیری
خدا بیامرزتش امیدوارم اون دنیا جاش راحت باشه اما خوش بحالش الان راحته و احساس سبکی میکنه.روحش شاد.
خدا رحمتش كنه مليحه عزيز رو .
يكسال از فراقش گذشت
همیشه تصویرش با اون لبخند شیرینش جلو چشمامه با اینکه الان 7 سال از فراقش میگذره ولی هنوز برام خاطرش زنده اس
چقدر سخت و دردناکه جای خالی عزیزان. 9سال از فراغ دوست عزیزم گذشت. امشب به وسعت دریا دلم گرفت. ملیحه جان رفیق و همکار عزیز روحت شاد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی