بازدید 67394
مرهمی برای دل‌های رنج‌دیده خوزستان

هشدار: یک ایران است و یک خوزستان!

روز گذشته، خبری بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، مبنی بر این که حجت‌الاسلام طائب، رئیس قرار‌گاه عمار گفته که اگر دشمن به ما هجوم آورد و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد، اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم. وی البته این سخنان را تکذیب کرد؛ اما باید هشدار داد.
کد خبر: ۳۰۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱ 16 February 2013
روز گذشته، خبری بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، مبنی بر این که حجت‌الاسلام طائب، رئیس قرار‌گاه عمار گفته است که سوریه استان سی و پنجم و استانی استراتژیک برای ماست.

در این باره رئیس قرارگاه عمار افزود: اگر دشمن به ما هجوم آورد و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد، اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم، چون در این صورت، می‌توانیم خوزستان را هم پس بگیریم، ولی اگر سوریه را از دست بدهیم، تهران را هم نمی‌توانیم نگه داریم.

به گزارش «تابناک»، امروز اما آقای طائب این سخنان را تکذیب کرده و افزوده است که سخن وی را رسانه‌ها تحریف کرده‌اند؛ اما به هر حال، این وضعیت از دو حال بیرون نیست.

نخست: یا بنا بر ادعای آقای طائب، رسانه‌ها سخنان وی را تحریف کرده‌اند، که نظر به حساسیت این موضوع، باید در صورت درست بودن ادعای آقای طائب، به رسانه‌هایی که این کار را کرده‌اند، هشدار داد؛ یعنی اگر رسانه‌ها، سخنی در این سطح حساس را ـ که مربوط به یکپارچگی ملی ایرانیان است ـ تحریف کرده‌اند، باید پرسید چه هدفی از این کار داشته‌اند؟

دوم: به هر حال، تحریف کردن یا نکردن سخنان حجت‌الاسلام طائب اثبات شدنی است. اگر رسانه‌هایی که خبر سخنرانی وی را مخابره کرده‌اند، ثابت کنند که سخنان وی را تحریف نکرده‌اند، آقای طائب چه پاسخی برای گفتن دارد؟ اگر باز هم به فرض که وی در بیان سخنانش دچار اشتباه شده، چه لزومی دارد که وی احساسات یک ملت را جریحه‌دار کند؛ صرفا به این دلیل که نتوانسته است یک موضوع مرتبط با منافع ملی را برای مردم تبیین کند؟!

در این باره باید گفت، سیاست خارجی و منافع ملی یک کشور، از جمله مسائلی است که چون صحبت کردن و اظهار نظر کردن درباره آن برای کسی هزینه‌ای ندارد، هر کسی مایل است درباره آن سخن بگوید؛ اما سخن از منافع ملی آن قدر که در آغاز کار آسان به نظر می‌رسد، در باطن سخت و پیچیده است.

سخن گفتن از سیاست خارجی کشور، ظرافت‌های خاصی دارد؛ مثلا اگر فردی بخواهد اهمیت یک کشور را در سیاست خارجی ایران بگوید و منافع ایران را مرتبط با منافع آن کشور خاص تعریف کند، باید به مسائل گوناگون ملی، منطقه‌ای و جهانی مسلط باشد. مگر می‌توان دفاع از یک کشور خارجی را مهمتر از دفاع از استانی همچون استان خوزستان قلمداد کرد؛ این چگونه استدلالی است؟

همه مردم ایران، کل یکپارچه‌ای در قالب هویت ملی و اسلامی تشکیل داده‌اند و خوزستان در این میان سمبل افتخار، مقاومت، شجاعت و پایداری ایران است؛ مردمانی که در عین محرومیت، همواره تا پای جان و مال خود، پای انقلاب و ایران ایستاده‌اند، اغلب پهلوانان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس ملت ایران را شهروندان خوزستانی تشکیل می‌دهند که خود را فدای انقلاب و ایران کردند.

چگونه می‌توان در مورد خوزستان شریف و نجیب این گونه سخن راند؟ چرا باید در چنین شرایطی که مشکلات متعددی در کشور از لحاظ معیشت مردم وجود دارد، ذهن و روان آنان  را با چنین سخنانی آزرده کرد؟ چرا افراد اصرار دارند که در هر حوزه‌ای از خود نظریات تخصصی ارائه دهند؟ مگر جز این است که سیاست خارجی یک کشور، ادامه سیاست داخلی آن است؟ چرا مسائل فنی به زبان غیر فنی گفته شود؟
 
پس قدری سیاست، روابط و حقوق بین‌الملل بیاموزیم، تا مایه دردسر هم‌وطنانمان نشویم!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۳۲۲
انتشار یافته: ۷۵
افراط و تفریط که تو این مملکت چیز غریبی نیست
هر چی داریم از خاک خوزستانه!! از مردمشه
پاسخ ها
محمدحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
من به عنوان یه بچه تهرون، که خدایی نه کار دارم نه در آمدی... مخلص همه بچه های خونگرم خوزستان هم هستم..همین ها که وقت سختی دست هر اجنبی را از خاک این مملکت کوتاه کردن..بهترین دوستانم هم از بچه های جنوب کشور هستن..اهواز و بوشهر و شیراز و....زنده باد هر چی خوزستانی خونگرمه
حیدری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
من نمی دونم اینایی که منفی دادن،اسمشون چیه منه فرزند شهید هیچی نمیگم شما بگید:.....عاشق وطن ؟ وطن پرست؟
جواب جوانانی را که به خاطر خوزستان و یک وجب از خاکمان از دست دادیم را چگونه خواهند داد که این فرمایشات را می کنند
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
جوانان ایران برای هر ذره از این وطن جاد داده اند و خواهند داد .
سرفراز باشی خوزستان
sadegh
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
من یک خوزستانی هستم.این سخن برای من از درد بی کاری گران تر است.واقعا چه می شود گفت؟
یک متر از خاکه وطنم رو با دنیا عوض نمیکنم.
همین الان هم به اندازه کافی توی خوزستان درد سر داریم خواهشا مراقب صحبت های خود باشید
هشت سال با تمام توان و با تمام امکانات جنگ کردیم و بیش از یک میلیون شهید و خدا می داند چه تعداد جانباز دادیم تا خوزستان را حفظ کنیم. کسی حق ندارد حتی یک وجب از خاک این وطن را با دنیا مقایسه کند.
من بعنوان يك آذري زبان ايراني ميگويم آنطوركه آذربايجان پاره تن ايران اسلامي است خوزستان عزيزوقهرمان نيزپاره تن ايران اسلامي وسرافرازاست من استدعا دارم هرعزيزي كه درجمعي صحبت ميكند موجب اختلاف وترديدو تشكيك دربين گويشها بوجودنيايد/درودبرايران اسلامي
پاسخ ها
lمصطفی
| Canada |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
همه جای ایران سرای منست چو نیک و بدش از برای منست. زنده و جاوید باد مردم سراسر ایران
با سلام و عرض احترام و ادب به مردم شریف خوزستان ...
فقط همین !
اگه استان خوزستان نبود تمام ایرانی ها میدونن که همین وضع اقتصادی بی سر و سامون رو هم دیگه نداشتیم.
شجاعت مردم غیور خوزستان در دوران دفاع مقدس رو هم فراموش نکردیم.نه تنها خوزستان که حتی یک وجب از خاک این مملکت رو که براش هزاران هزار شهید دادیم رو به هیچ خاکی در دنیا نخواهیم فروخت..
آيا مردم ما حاضرند همان فداكاري هايي كه براي محافظت از اهواز و آبادن كردند و آن همه تلاش و خون جگر خوردن براي آزادسازي سوسنگرد و بستان و خرمشهر (خونين شهر) انجام دادند، براي سوريه هم انجام دهند؟
اگر تعصب ملي هم نداریم، لااقل به حرمت خون هزاران شهيد گلگون كفن و بلكه شهيد بي كفن و مفقودالاثر بايد از بيان چنين سخناني خودداري شود.
بيچاره رسانه ها كه در هر حال مقصرند.
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
در مدخل خرمشهر نوشته بود:
به خرمشهر خوش آمدید
جمعیت 36 میلیون
با وضو وارد شوید
ما به چشم خودمان دیدیم که:
خشتی که فتاده بر زمین است
از خون دلاوران عجین است
تابناک جان من بشخصه بعنوان یک ایرانی در مرحله اول ویک خوزستانی در محله دوم از شما سپاسگزارم.
پاسخ ها
خوزستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
درود بر هم وطنان عزیزم. بر شما عاشقان وطن که با ابراز مهرتان ما را به وجد آوردید .
چو ایران نباشد تن من مباد
اگه یه روز فقط یه روز خدای نکرده خوزستان و از ایران جدا بکنن خیلی از ما دیگه وجود خارجی نداریم که حتی اظهار نظر کنیم.
هر کسی سخنان طائب رو خونده می فهمه منظورش فقط یه کنایه بوده یعنی اینکه سوریه برای ما خیلی مهمه.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
ما راجع به خاک این مملکت با هیچ کس شوخی نداریم.
اینه پاسخ8سال رنج وبدبختی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
دوست عزیز مشکلات جنگ برای ما خوزستانیها فقط 8 سال جنگ نبوده. مشکلات شدید جسمی، روحی و مشکلات رفاهی بعد از جنگ تاکنون ما رو شدیدا آزار میده
بله متاسفانه این سخنان نسنجیده باعث دلخوری خیلی از خانواده شهدا که فرزندانشان را در جنگ و درخوزستان از دست داده ان شده است .
تابناك آفرين
چو ایران نباشد سر بر تن کس مباد
سوریه هیچ وقت خاک ما نبوده اخرین بار در روزگار غازان خان به حلب حمله کرده ایم و آن را حدود 700سال پیش از دست داده ایم بهتر است در امور دیگران دخالت نکنیم و دست از کلاه خود بگیریم که باد نبرد
آیا فراموش کرده اند که ما 8 سال جنگ چقدر خون برای خوزستان داده ایم . خوزستان نه یک استان نه قطعه ای از خاک پاک ایران که که خونبهای هزاران شهید سراسر ایران است
اشاره به جایی داشتی تابناک...
ایران سرافراز هرگز رشادت های محسن رضایی، غلامعلی رشید، علی شمخانی، علی هاشمی، اسماعیل دقایقی، احمد غلامپور، احمد سیاف زاده، سید رضا میرزاده، احمد سوداگر، امیر حیات مقدم، غلام محرابی، محمد جهان آرا، شهیدان علم الهدی، مجید بقایی، علی اصغر گرجی زاده، رئوفی و ده ها فرمانده ارشد سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد... خوزستان سرافراز امروز نیز در صف نخست رشادت و حتی تولید در کشور قدم برمیدارد.... زنده باد ایران اسلامی... زنده باد خوزستان و مردم سربلند دیار قهرمانی...
پاسخ ها
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
و شهداي ارتش و نيروي هوايي و دريايي چون شهيدان گرانقدر صياد شيرازي، بابايي،ياسيني،شهداي ناوچه پيکان و ناوهاي سهند و سبلان همتي،کوشا و.. که براي حفظ صيانت ايران بر جنوب و درياي پارس خونشان آبهاي جنوب را گلگون کردو تمام شهداي زاندارمري و بسيج رو هم بايد در کنار شهداي سپاه عنوان کرد.اينهمه شهيد براي خوزستان و ايران بوده
ما 8 سال جنگ داشتیم و هنوز خرابی هایش در آبادان و خرمشهر هست. که نمیدانم به بهانه حفظ آثار دفاع مقدس دست نخورده اند هنوز شرایط جنگی و محروم مانده تا وقت عید عزیزانی که به راهیان نور بیایند شرایط جنگی را ببینند. پارسال شهرم آلوده ترین شهر جهان شد حرفی به میان نیاند نمیدانم تا حالا به ما کار نداشتید ما رو به حال خودمون بزارید
تک تک مردم کشور تا اخرین قطره خون حافظ وجب به وجب خاک کشورمون هستند خاک خوزستان و مردم خوزستان ناموس کرد و فارس و آذری وبختیاریو... است
یک وجب خاک ایران نمی دهیم.
خوزستان شهر شروع تاریخ ایران، شهر هویت ایران .
خوزستان هم مانند مناطق دیگر ایران پاره تنمان است.
ایران بدون خوزستان دیگر ایران نیست.
اگر میتوانستیم بدون خوزستان زندگی کنیم جوان ها و فرزندانمان را برای بازپسگیری مناطقی از جنوب کشور عزیزمان در آتش نمیفرستادیم.
به شخصه من متاسفم
جان من فدای خاک خوزستان
یک وجب از این آب و خاک رو با هیچ چیز عوض نمی کنیم.
به آنها بگویید خوزستان،سیستان،آذربایجان،کردستان و.....پاره های تن ایران هستند وکسی جرئت دست اندازی به پاره تن ایران را ندارد
وسوریه متحد استراتژیک ایران
اراده کنیم که کردیم هردو را نگه میداریم
خوزستان منبع در امد ایرانه اگه خوزستان نبود کل کشور ایران حتما یجور دیگه بود.
درود بر تابناک تا پای جان برای خوزستان ایستاده ایم
من بیرجندی ام
اما همه جای ایران وطن ماست
چو خوزستان نباشد
تن من مباد.
خوزستان، مظلوم، مظلوم، مظلوم ...
خوزستان ،ای آسمانی ترین خاک خدا برزمین دوستت داریم. مهدی از ابرکوه یزد
سوریه و لبنان به عنوان خط مقدم مبارزه با اسرائیل هستند. هزینه های ایران در این دو کشور تا زمانی توجیه پذیر است که مانع از درگیری مستقیم ایران در مقابل اسرائیل شود. اما در شرایطی که ایران بویژه خوزستان عزیز مورد تهدید قرار گیرد اولویت قطع تجاوز از خاک،ناموس و جان هموطنان است.
چو ایران نباشد تن من مباد
ایرن یعنی همه این سرزمین پهناور وزیبا
ایران بدون خوزستان ایران نیست
درود بر خوزستان و مردمش
خوزستان ناموس ایران است خوزستان بغض درگلو خفته است خوزستان سرزمین مشترک همه ایرانیان است خوزستان مادر ایران است خوزستان مظهر پیشرفت ابادانی ورفاه ایران است خوزستان سرزمین طلای ایران است اگر ان را بدهی میشی سودان
سلام و درود به تمامی مردم ایران (خوزستان ، لرستان ، اذربایجان،مازندران و...)
افرین تابناک از تحلیل درست ومنطقی که ارائه کرده ایی
قدری سیاست و روابط بین الملل بیاموزیم ودر تخصص خود حرف بزنیم
کاش همه اینطوری رعایت کرده باشند
با سلام
بازهم غیرت خبرگزاری تابناک
بازهم غربت خوزستان دین ادا کرده به اسلام و ایران
بازهم نفت
بازهم شهر اسمانی
بازهم آبدان و اهواز
بازهم دهلاویه و طلایئیه و شلمچه
بازهم کربلای 5
بازهم والفجر 8 و اروند کنار
بازهم قهرمانان ملی ایران در دفا از کیان ایران و خوزستان
و بازهم مرگ بر امریکا
بازهم مرگ بر انگلیس خبیث
بازهم مرگ بر اسرائیل
بازهم جوانان شجاع ایران
بازهم مردم غیور خوزستان
بازهم پالایشگاه ابادان
بازهم راهیان سرزمین های نور
بازهم کربلا
بازهم عاشورا
تا قیامت هم ایرانی هستم هم خوزستانی هم خرمشهری و ابادانی و در دفاع از استان و شهرم در کنار تمام اقوام ایرانی لحظهای درنگ نخواهم کرد .
خوزستان پاره تن ایرانه
جانم فدای خوزستان
خوزستان:معدن طلای سیاه.از بالاترین میزان تولیدات کشاورزی.بیشترین میزان ابهای روان.بیشترین تولید برق...اینها فقط نعمات خداست برای خوزستان.در بخش صنعت.سیمان فولاد کشت وصنعت و.... دسترسی به ابهای بین المللی .کشور های حاشیه خلیج فارس یکی رو دارن این شدن که هستن .اونوقت خوزستان.چو ایران نباشد تن من مباد
بنده بچه ابادانم،اقای طائب با این حرفشون اولا یعنی خوزستان رو مهمترین استان قلمداد کردن،دوما بعنوان حفظ قدرت ایران اسلامی اهمیت موضوع رابیان نموده اند،عزیزان ی کم بصیرت
خوزستانی های عزیز ما مردم کردستان حاضریم جانمان را فدای شما کنیم
خوزستان سرزمین همیشه فداکار . مردم باغیرتشون رو عشقه
زنده باد همه جای ایران و هموطنان غیور و با غیرت که فریب نیرنگ دشمنان را نمی خورند. ایران خوزستان است ، کردستان است ، اصفهان است ،شیراز است ، بلوچستان است ، تهزان است ، گیلان و مازندران است ، تبریز و سمنان و ایلام و .... است.
غیرت و شرافت ایرانی در طول تاریخ ثابت شده است.
حاضرم به خاطر خوزستان و مردمش از جانم بگذرم
یاشاسین خوزستان ...
من اهل خوزستان نیستم
ولی عاشق خوزستانی ها هستم
دمشون گرم
زنده باد خوزستان و شهدای آن و مردم آن ما که پاشون ایستادیم
خاک خوزستان با خون پاک میلیونها مرد و زن رزمنده ایرانی غسل داده شده ،و با این حرف ها،پاکیش رو از دست نمیده.
بیش از شصت درصد بودجه کشور از خوزستان می آید واین استان از محرومترین استان های ایران است و بیش از هفتاد درصد آن در جنگ نابود شد به همراه صد هاهزار شهید و جانباز و... آیا لایق یک تعریف وتشکر ظاهری هم نیستند؟
ای خاک زر خیز خوزستان
ای افتخار میهن ایران
یاد سرداران شهید زنده باد اگر خوزستان وشهدایش نبودند ما الان در چه حالی بودیم؟
چو ایران نباشد تن من مباد
در راه تو ، كی ارزشی دارد این جان ما
پاینده باد خاك ایران ما

... جانم فدای ایران
من خوزستانی نیسنم ولی مردمشان رو دوست دارم
درود بر خوزستان و مردمش
مرگا به من که با پر طاووس عالمی.. یک موی گربه ی وطنم را عوض کنم...زندباد خوزستان مقدس
تابنناک بنویس که نه تنها خوزستان، آذربایجان، سیستان، لرستان و کردستان و جزایر جنوب و خلیج همیشگی فارس و دریار مازندران، همیشه مال ماست و هرگز یک ذره اش رو به کسی نمیدیم
پای خاک ایران و خلیج فارسمون برسه همه چیو زیر پا میزاریم و ایران رو نگه میداریم
یه وجب خاک خوزستان رو با تمام دنیا عوض نمیکنیم
من ساکن تهرانم اما یک وجب از خاک خوزستان رو با دنیا عوض نمی‌کنم. زنده باد خوزستان
خوزستان وخونين شهر كه به خرمشهر تبديل شد
احسنت بر خانواده شهدا وجانبازان جنگ هشت ساله
واحسنت بر مردم كه خوزستان را مثل جانشان دوست دارند
خدا رحمت كند امام راحل وشهدا جنگ تحميلي
مشکلات ما دیپلماسی و سیاست خارجی ماست نه خاک سوریه
همه ی ما فرزندان ایران زمین فدای یک ذره از خاک خوزستان من اهل استان همدان هستم من به فدای همه ی مردم خوزستان اگر خوزستان نباشه زندگی ننگ است من با خون خود نخل هایت را آبیاری می کنم من به فدای برادر ایرانی عرب زبان برادرانم و خواهران ایرانی عرب زبان همه ی کسم به فدای یک تار موی شما مگر ما مرده ایم گه شما را تنها بگذاریم نیاد آن روزی که کسی کج به خوزستان و خواهران و برادران خوزی من نگاه بکند چشمانشان را از حدقه بیرون می آورم خواهران و برادرانم دل غمگین مدارید خسرو از توسرکان __استان همدان
یاد و خاطره تمام رزمندگان شهدا و مفقودین گرامیباد
من کسی هستم که اگر جنگ هشت سال بود 10 سال در خوزستان شرافتمندانه از حیثیت آبرو شرف و ناموس خود و کشورم در خوزستان دفاع کردم و به آن می بالم به طوری که هنوز همرزمانم در آنجا مستقرند ... جانم فدای ایران ورهبر همیشه بیدارش
تو رو خدا از این حرفا نزید
این جواب این همه سختیهای مردم خوزستانه؟
كرد هستم.شمال وجنوب وشرق وغرب برايم معنا ندارد.گوشه گوشه اين خاك سراي من است .ترك و لر و بلوچ و عرب كه در سرزمين پاك آرياي زندگي ميكنند هم وطن من هستند. وهركجا سخني از تهاجم باشد همه با هم برميخيزيم. کسی حق ندارند درباره وجب به وجب اين خاك پاك بخصوص خوزستان كه بايد با وضو برخاكش قدم نهاد و خاكش را توتياي چشم كرد سخني حتي در مقام مقايسه براند.زنده باد ايران و ايراني
من یک ورامینی هستم. یک سنگ‌ریزه‌ی کوچه پس کوچه‌های خوزستان رو با یک دنیا عوض نمی کنم.
باید از حرفهای تفرقه انگیز اجتناب کرد خیلی هم نباید در مورد سوریه عراق بحرین دایه داغتر از مادر بود چون افراط پاسخ بالعکس دارد و از طرفی در بحث نام خلیج فارس و جزایر سه گانه ثابت شده که آنها نمک شناس نیستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار