بازدید 9657
عضو ستاد تنظیم بازار در گفت‌وگو با فارس خبر داد

صادرات پسته ممنوع شد

کد خبر: ۳۰۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰ 15 February 2013
عضو ستاد تنظیم بازار از ممنوعیت صادرات پسته به دستور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و گفت: برای تنظیم بازار، گوشت قرمز از کشور قرقیزستان وارد می‌شود.
 
قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص مصوبات جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود، اظهار داشت:‌در این جلسه تأکید شد تا برای تنظیم بازار مرغ، مرغ ذخیره شده در بازار توزیع شود و ابعاد این توزیع گسترش پیدا کند تا قیمت‌ها شکسته شود.

وی افزود:‌ برای تنظیم بازار گوشت نیز مصوب شد تا واردات گوشت از کشور قرقیزستان و همچنین از مرز سیستان و بلوچستان توسعه یافته تا در این زمینه نیز شاهد رشد قیمت نباشیم.

عضو ستاد تنظیم بازار با تأکید بر اینکه در این جلسه یکی از اعضای انجمن پسته‌کاران حضور داشت، گفت: این عضو اظهار داشت که پسته با قیمت 30 هزار تومان صادر می‌شود و قرار شد تا در انتهای جلسه تفاهمنامه‌ای در این خصوص امضا شود به قیمت صادرات، پسته در داخل کشور عرضه شود اما در پایان جلسه فرد مذکور جلسه را ترک کرد لذا معاون رئیس جمهور دستور داد تا صادرات پسته به مدت 6 ماه متوقف شود.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور دستور دادند تا کارگروه‌هایی برای تنظیم بازار کالاهای اساسی تشکیل شود تا در ایام پایانی سال مردم مشکلی نداشته باشند.

نوده فراهانی گفت: با دستور رئیس جمهور قرار است تا 5 میلیارد دلار ارز کشور که در هندوستان است در اختیار وزیر صنعت قرار گیرد تا کالای اساسی مورد نیاز مردم وارد کشور شود لذا آقای معاون اول رئیس جمهور دستور دادند تا با همکاری وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی این اعتبار در اختیار وزیر صنعت قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار