بازدید 19508
روایت فضای سیاسی کشور در سومین روز سال سی و پنجم انقلاب

ارتباط افتتاح پروژه‌ها توسط رئیس‌جمهور و افزایش بهای گوشت!

در هفته‌های اخیر، بیشتر وقت رئیس‌جمهور کشورمان ـ البته زمانی که در ایران است ـ افتتاح پروژه ریز و کمتر درشت است. روز گذشته هم دکتر احمدی‌نژاد در افتتاح مسکن مهر در اسلامشهر برای ایرانیان دعا و ابراز امیدواری کرد که به زودی همه ایرانیان از مسکن مناسب برخوردار شوند؛ دعایی که گویا با تورم کنونی چندان فرصتی برای برآورده شدن نداشته باشد؛ چرا که همزمان گوینده رادیو از افزایش قیمت گوشت قرمز در برخی از نقاط تهران تا کیلویی چهل هزار تومان خبر می‌داد.
کد خبر: ۳۰۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۱ 13 February 2013
روایت فضای سیاسی کشور در روزهای متوالی سال سی و پنجم انقلاب اسلامی، گزارش ویژه‌ای از سرویس سیاسی «تابناک» است که هر روز هفت صبح در تابناک منتشر می‌شود. این گزارش‌ها از روز سوم سال سی و پنجم انقلاب اسلامی آغاز شده و بناست تا روز سیصد و شصت و پنجم ادامه داشته باشد. برای بهتر شدن این بخش با نظریات خود تابناک را یاری کنید.

در هفته‌های اخیر، بیشتر وقت رئیس جمهور کشورمان ـ البته زمانی که در ایران است ـ افتتاح پروژه ریز و کمتر درشت است. روز گذشته هم دکتر احمدی‌نژاد در افتتاح مسکن مهر در اسلامشهر برای ایرانیان دعا نمود و ابراز امیدواری کرد که به زودی همه ایرانیان از مسکن مناسب برخوردار شوند؛ دعایی که گویا با تورم کنونی چندان فرصتی برای برآورده شدن نداشته باشد؛ چرا که همزمان گوینده رادیو از افزایش قیمت گوشت قرمز در برخی از نقاط تهران تا کیلویی چهل هزار تومان خبر می‌داد؛ بنابراین، عقلا و منطقا سیر کردن عائله مردم از سرپناه مهمتر است.

اما خبر دیگر از دولت اینکه، مرتضوی دیگر سرپرست سازمان تأمین اجتماعی نیست؛ این را سایت وزارت رفاه اعلام کرده است. مرتضوی اکنون مدیر عامل تأمین اجتماعی است!

ماجرای مرتضوی رئیس، سرپرست یا مدیر عامل فعلا که بدجوری اعصاب ۳۴ میلیون بیمه شده این سازمان را به هم ریخته است. شاید روزی هم برسد که نام سازمان تأمین اجتماعی را دادستانی بگذارند و مرتضوی دوباره از طرف دولت دادستان معرفی شود!

اما خبرهای انتخاباتی هم در سومین روز سال سی و پنجم انقلاب همچنان داغ است؛ از بازگشت مشایی به صفحات روزنامه‌ها و سایت‌ها تا اظهار نظراتی که برخی از جانب دیگری کی‌گویند. بازگشت مشایی به رسانه‌ها محتاطانه و تدریجی در حال شکل گیری است. وی اکنون به عنوان رئیس دبیر خانه جنبش عدم تعهد، بیشتر با مواضع بین‌المللی‌اش خود را گرم می‌کند و کمتر درباره اوضاع داخلی و اندیشه‌اش خود صحبت می‌کند. اما او ناچار است دیر یا زود دوباره از اندیشه‌هایش بگوید و بازار مفسران اندیشه‌اش را گرم کند، ولی به هر حال موضع‌گیری داخلی برای او هزینه خواهد داشت، باید منتظر ماند و دید که مشایی چه زمانی تئوری‌ها و اظهارنظرهای داخلی خود را از سر خواهد گرفت.

حجت الاسلام رسایی هم از حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری گفته و اعلام کرده است که وی در روزهای آخر وارد رقابت‌ها خواهد شد. خود هاشمی اما گفته که نمی‌آید و مجید انصاری هم گفته که از آمدن یا نیامدن هاشمی اطلاعی ندارد. اکنون اصولگرایان با قاطعیت از آمدن هاشمی می‌گویند و خود وی از نیامدن و اصلاح طلبان هم از بی‌اطلاعی! و طبیعتا هر کدام برنامه‌ای را در پس این مواضع پنهان کرده‌اند!

اما نامه‌نگاری‌ها عسکراولادی هم با اصلاح طلبان درجه دوم همچنان ادامه دارد. عسکر اولادی با پاسخ به نامه‌های این اصلاح طلبان درجه دوم احتمالا امیدوار است که برخی از اصلاح طلبان درجه اول هم سخنان وی را بشنوند و واکنشی نشان دهند تا آن زمان گفت‌وگو در سطح بالاتری ادامه پیدا کند. اما فعلا گفت‌وگو‌ها در همین سطح مانده و انتظار می‌رود در گفت‌وگو‌های بعدی ـ اگر ادامه پیدا کند ـ طرفین کمتر از کلیات سخن بگویند و به جزییات و مصادیق مورد اختلاف بپردازند، به ویژه اینک اتفاقات اخیر و تنش‌های بین دولت با مجلس و دیگر نهادهای کشور، همه را به ضرورت آسیب‌شناسی مسائل کشور متقاعد کرده است.

اما در طرف اصولگریان میانه هر چند روز یک بار کاندیدای جدیدی معرفی می‌شود. پس از آن که نام‌هایی چون متکی و پور محمدی به عنوان اصولگرایان درجه دوم و حتی سوم به عنوان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شدند، به تازگی نام محمد رضا باهنر هم مطرح شده است.

او که خود گفته بود در صورتی که شرایط تغییر کند، کاندیدا خواهد شد، معرفی‌اش را به کوهکن واگذار کرده بود و او هم به نمایندگی از جامعه نمایندگان ادوار اعلام نمود که کاندیدای آنان باهنر خواهد بود. گویا بناست که تغییری در ائتلاف ۱+۲ اتفاق بیفتد که نام باهنر بر سر زبان‌ها افتاده است. به هر روی، فعلا همه در اردوگاه چپ و هم در اردوگاه راست، کاندیداهای درجه دوم و سوم هستند که با قاطعیت از آمدن می‌گویند و فعلا کاندیداهای درجه یک هر دو جناح در مورد قطعیت حضور سکوت کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار