بازدید 28361

در چه شرایطی می‌توان با آمریکا مذاکره کرد؟

چند ماه است که موضوع مذاکره کردن یا نکردن با آمریکا، به بخش مهمی از اخبار و تحلیل‌های رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده و بحث و گمانه‌زنی درباره آن شدت یافته است. در این میان، روز گذشته، مقام معظم رهبری در بیاناتی، نکاتی بسیار مهم را در این زمینه مطرح کردند. توجه به ابعاد گوناگون این سخنان روشن می‌سازد که چرا مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی به صلاح کشور و انقلاب نیست.
کد خبر: ۳۰۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۷ 08 February 2013

چند ماه است که موضوع مذاکره کردن یا نکردن با آمریکا، به بخش مهمی از اخبار و تحلیل‌های رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده و بحث و گمانه‌زنی درباره آن شدت یافته است. در این میان، روز گذشته،  مقام معظم رهبری در بیاناتی، نکاتی بسیار مهم را در این زمینه مطرح کردند. توجه به ابعاد گوناگون این سخنان روشن می‌سازد که چرا مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی به صلاح کشور و انقلاب نیست.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، رهبر معظم انقلاب در بیاناتی به بیان مواضع خود در قبال پیشنهاد مذاکره آمریکا پرداخته و اشاره کردند که در شرایط عدم ایجاد تغییر در رویکرد‌ها و رفتارهای آمریکا، مذاکره در شرایط تهدید و فشار هیچ معنا و مفهومی ندارد. ایشان همچنین به دلایلی که هم اکنون مقامات آمریکایی را به صحبت از مذاکرات کشانده، اشاره فرمودند.

توجه به سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، چند محور بسیار مهم را در سخنان ایشان روشن می‌سازد که به خوبی بیانگر دلایل محقق نشدن مذاکره با آمریکا تاکنون و همچنین زمینه‌ها و شرایط لازم برای تحقق احتمالی چنین امری است.

اما پیش از هر چیز، باید به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد که به مهم‌ترین پیش شرط لازم برای مذاکره اشاره داشت؛ یعنی «حسن نیت». ایشان فرمودند: «مذاکره برای اثبات حسن نیت است، شما از سر سوءنیت، ده‌ها کار انجام می‌دهید و بعد به زبان می‌گویید مذاکره! آیا ملت ایران می‌تواند باور کند که شما حسن نیت دارید؟».

در این رابطه باید گفت، آنچه از رفتار آمریکا در سه دهه گذشته در قبال جمهوری اسلامی ایران برمی‌آید، جز نبود حسن نیت، چیز دیگری نبود و این روند در ماه‌های اخیر نیز تغییری نکرده تا بتوان به آن به عنوان نشانه‌ای مثبت امید بست.

در آخرین نمونه از این دست، در حالی که اتحادیه اروپا با علم به ضعف پایه حقوقی تحریم‌های ایران، طی روزهای اخیر اقدام به لغو تحریم‌های وضع شده علیه دو بانک ایرانی کرده و ناظران بر این باورند که در این روند پیش‌ر نیز خواهد رفت، آمریکا درست همزمان با طرح موضوع مذاکره، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به تصویب رسانده که همه پرداخت‌های حاصل از فروش نفت ایران را هدف قرار می‌دهد.

اصولاً در عرصه دیپلماسی، آنچه مهم‌ترین زمینه ساز انجام مذاکره، آن هم میان دو کشور کاملاً متعارض در نظر گرفته می‌شود، اعتمادسازی متقابل است؛ اما این موضوع، یعنی اعتمادسازی، دقیقاً نکته‌ای است که هیچ‌ گاه در رفتار طرف آمریکایی دیده نشده است.

در این میان، برخی از تحلیلگران غربی تلاش دارند این گونه وانمود کنند که تغییر کادر سیاستگذاری خارجی در آمریکا و روی کار آمدن افراد میانه‌روتری همچون «جان کری» و احتمالاً «چاک هیگل»، باید از سوی ایران به عنوان نشانه‌ای مثبت در نظر گرفته شود؛ در صورتی که این موضوع یک مسأله کاملاً داخلی آمریکاست و اصولاً ارتباطی به اعتمادسازی در مقابل ایران پیدا نمی‌کند.

در حقیقت، آمریکایی‌ها روز به روز با افزایش فشار‌ها و تحریم‌ها می‌کوشند به زعم خود، ایران را به مذاکره متقاعد کنند تا در این روند، ‌‌نهایت امتیازی که احتمالاً به ایران بدهند، «کاهش» بخشی از تحریم‌هایی باشد که شاید روز گذشته به تصویب دولت این کشور رسیده باشد!

بر این اساس، رهبر معظم انقلاب با اشاره به نبود حسن نیت در میان آمریکایی‌ها، دقیقاً مهم‌ترین مانع انجام هر گونه مذاکره دوجانبه را مورد اشاره قرار دادند. هرچند ایشان فرمودند «من دیپلمات نیستم، انقلابی‌ام و صریح، صادقانه و قاطعانه حرف می‌زنم»، این سخنان نشان داد که ایشان بیش از هر مقام دیپلماتیک کشور به زمینه‌های لازم برای انجام مذاکره آگاه هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادعاهای آمریکایی‌ها در مورد مسئولیت مذاکرات اشاره کردند: «توپ در زمین شماست، چرا که شما باید پاسخگو باشید آیا سخن گفتن از مذاکره همزمان با ادامه فشار و تهدید، ‌اصولاً معنایی دارد؟».

جالب اینکه تنها ساعاتی پس از این سخنان، «ویکتوریا نولند»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی سخنانی بار دیگر مستقیم اشاره کرد که «توپ در زمین ایران» است و این طرف ایرانی است که باید درباره ورود به مذاکرات تصمیم بگیرد. وی در عین حال، بار دیگر تهدید کرد در صورت عدم حصول نتیجه از مذاکرات، فشار‌ها بر ایران افزایش خواهد یافت. این خود مهم‌ترین مؤید سخنان رهبری بود که نشان داد، حتی پس از این موضع‌گیری آشکار از سوی ایشان نیز روند رفتار آمریکایی‌ها تغییر نکرده است.

در پایان، نکته بسیار مهم دیگری که مورد اشاره مقام معظم رهبری قرار گرفت، دلیل تمایل آمریکا به مذاکره با ایران در شرایط کنونی بود. ایشان در این زمینه چنین گفتند: «ما نیاز آن‌ها به مذاکره را درک می‌کنیم، چون سیاست خاورمیانه‌ای آمریکایی‌ها دچار شکست شده و آن‌ها برای بازسازی این شکست نیاز دارند برگ برنده‌ای رو کنند».

این نکته، یعنی نیاز آمریکا به خروج از بن بست سیاست‌های خود در خاورمیانه، موضوعی است که آشکارا مورد اشاره خود تحلیلگران آمریکایی نیز قرار می‌گیرد. شرایط متحول منطقه پس از وقوع تحولات بیداری اسلامی، جوی از عدم اطمینان را برای آمریکایی‌ها پدید آورده که عملاً تکیه گاه‌های سیاسی آنان در منطقه را متزلزل کرده است.

از سوی دیگر، برنامه آمریکایی‌ها برای خروج هر چه سریع‌تر از افغانستان و همچنین تحولات سیاسی در عراق، نیاز به کسب اطمینان خاطری برای از میان نرفتن دستاورد‌هایشان در این کشور‌ها را بیش از پیش مطرح ساخته است. پیش نرفتن اوضاع در سوریه بر وفق مراد آمریکا نیز دلیل دیگری است که این کشور را به ضرورت توجه به نقش ایران در منطقه آگاه‌تر ساخته است.

از این‌ها گذشته، آن گونه که دولتمردان و نیز تحلیلگران آمریکایی اشاره می‌کنند، توجه آمریکا در حوزه کلان سیاست خارجی، در بلندمدت از خاورمیانه به سوی شرق آسیا و چین معطوف خواهد شد و همین امر، ضرورت اطمینان از ثبات منطقه خاورمیانه پیش از خروج کامل را برای آن‌ها بیش از پیش مطرح می‌سازد. طبیعی است که در چنین شرایطی، توافق با ایران می‌تواند تأمین کننده بخش مهمی از نیازهای آمریکایی‌ها باشد.

به این ترتیب، آمریکا اکنون در شرایطی است که از یک سو نیاز مبرم خود به مذاکره و توافق با ایران را احساس می‌کند و از سوی دیگر، نمی‌خواهد با کوتاه آمدن از مواضع پیشین، در وجهه «ابرقدرتی» خود خلل ایجاد کند. نتیجه طبیعی این روند، ادامه سیاست‌ها و رفتارهای پیشین است که قاعدتاً نخواهد توانست در حصول نتیجه‌ای در رابطه با ایران به این کشور کمک کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۲۵
انتشار یافته: ۵۲
ای بابا

بگید بچه ها غنی سازی رو ببرن رو 30 درصد آمریکا کف کنه آدم میشه خودش.

تا کی دنبال مذاکره باشیم؟ هر دقیقه تحریم شدیدتر. اگه از سال غنی سازی رو بالا میبردیم الان داشتیم انرژی صادراتمیکردیم و پول برق فلان قد نمیومد
پاسخ ها
ُسپهر افغان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
برادران و خواهران هموطن به گوش باشيد و وحدت ملي خود را مانند جان حفظ كنيد و بر سر مسايل سياسي به يكديگر به چشم خصم نگان نكنيد . مسايل سوريه و جنگ داخلي در اين كشور را ببينيد و تنها به وحدت در اين مقطع زماني بينديشيد.
در هیچ شرایطی.
مردیم از این گرانی آقاااااااااااااااااااا
به نظر من رهبری نقطه ی آخر تمام حرف و حدیث ها رو گذاشتند

من که به شخصه از نبوغ ایشون در تحلیل مسایل سیاسی لذت می برم
بیانات رهبر انقلاب کاملآ منطقی و صد در صد در جهت منافع استقلال حاکمیت ملت ایران میباشد. آمریکا بیش از 30 سال است که با نگرشی غیر واقعی به ایران, یارای حل مشکل خود با ایران را ندارد و در مسیری غیر واقعی ادامه راه میدهد. آنها میباید که در این مورد بازبینی کرده و مشگلات فکری خود را بعنوان پیش درآمدی برای گفتگو های محتمل حل نمایند.
امریکا می خواد مذاکره کنه که به کشور های که انقلاب کردن بگه ببیند این کشوری که ادعای استقلال میکنه و شما هم دوست دارین مثلش بشین هم مجبور جلوی من سر تعظیم فرود بیاره.
از سوی دیگر مطمئن باشید اگه روزی قضیه انرژی هسته ای تموم بشه به دلیل حمایت از حزب الله و حماس تحریم رو ادامه میدن
با این وضعیت که پیش می رود ما هیچوقت با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و هرکسی حرفی در این مورد بزند فقط خودش را خسته می کند .
بله واقعا این رفتار آمریکا درست نیست. انگار دارند با برده رفتار میکنند.

اما تابناک جان بنظر شما چه رفتاری از سوی آمریکا میتواند حسن نیت آن را در مذاکره با ایران نشان دهد؟
همه اینهایی که گفتین آخرش حرف آخرو رهبری میزنه وبس.
تابي جون اعتماد سازي رو خوب اومدي. شايد اگه درباره انرژي هسته اي، ما اين اعتماد سازي رو ميكرديم اينقدر مشكلات نميتونستن برامون درست كنن. هرچند اونا كه الان 100 تا رئاكتور هسته اي دارن برا كدوم يكيش برا كسي اعتماد سازي كردن كه ما لازم باشه برا يكي اين كارو بكنيم
من نمیدونم چرا بعضیها فکر میکنن آمریکا ایستاده کنار میزمذاکره وبفکر مردم ایرانه تا مشکلشونو حل کنه
مذاکره و داشتن روابط دیپلماتیک به معنای سر سپردگی به یک کشور نیست . در زمان جنگ هم روابط خیلی از کشورها حفظ می شود . پس بهتر است ابتدا سفارت هر دو کشور باز شود سپس راجع به سایر موارد گفتکو نمود. آیا رژیم صدام با ارتش خودش که ملتش عراقی بودند به کشور ما حمله نکردند و بیش از 350000 نفر از جوانان ما را شهید نکرده است پس چرا روابط داریم . بالاخره یک روزی باید کینه ها ازبین برود و بهترین کار مذاکره است . امریکا به ما در این منطقه نیاز دارد ما هم به تکنولوژی او و ساایر کشورها نیاز داریم . تاکی ادامه پیدا می کند . اگر منتظریم امریکا فروپاشی کند که این چند سال نشان داده که روز بروز بلوک امریکا قوی تر شده است .
فقط در شرأیطی که هر چه ما گفتیم بگه، "چشم"
به نظر من هم اگر قرار است مذاكره اي صورت گيرد بايد دو طرف با حسن ظن و حسن نيت وارد مذاكره شوند. مذاكره براي مذاكره و بدون هدف ، محكوم به شكست است كه نتيجه آن براي دوطرف ناگوار تر است شرايط كنوني است . در امريكا هم مثل ايران حس دشمني باعث شده است كه قوانيني بر عليه طرف ديگر مصوب گردد كه عبور از آنها در كوتاه مدت و به سادگي امكان پذير نيست. در بيانات رهبري صادقانه شرط اول مذاكره حسن ظن و اعتماد عنوان شده است و هيچ گونه پيش شرط نامعقولي ذكر نشده است كه همين بيانات گواهي بر بر موافقت رهبري بر اصل مذاكره سازنده و مثبت است . بي شك مذاكرات غير مثمر و به دور از حسن نيت طرف آمريكايي و بي اعتمادي دو طرف نسبت به هم ، ممكن است ايران را در موضع ضعف و انفعالي قرار دهد كه در آن شرايط پيامد كنار كشيدن ايران از مذاكرات فشار هاي بين الملي بيشتر و سرخوردگي و احساس شكست در كشور است .
با سلام ،آمريكا با سوءنیت خواهان مذاكره است اما تحقق مذاكره و يا نپذيرفتن مذاكره از سوي ايران هر دو براي آمريكا برد محسوب مي شود، چرا؟ چون در صورت مذاكره به فرموده مقام معظم رهبري آمريكا از معضلات در سياست خاورميانه خود مي كاهند ولي عدم پذيرش مذاكره از سوي ايران براي آنها كه جديدا به طور جدي در سطح بين المللي ژست مذاكره به خود گرفته اند موجب نهايي شدن طرح ايران هراسي آنها شده و باعث موفقيت آنها در سياست خاورميانه و به حاشيه بردن ترس از اسراييل براي ملل مسلمان مي شود(با توجه به مخدوش شدن محبوبيت ايران در ملل منطقه به خاطر حمايت از بشار اسد) اما آمريكا از حالت دوم منفعت بيشتري كسب مي كند و شاهد مدعا ، اعمال فشار و تهديد در بزنگاه هر مذاكره است به طوري كه ايران را از پذيرش مذاكره منصرف كند و بعد وانمود كند كه ما اهل مذاكره ايم اما ايران قبول نمي كند. شايد همين شرايط را معاويه براي امام حسن (ع) پيش آورده بود كه امام براي رسوا كردن معاويه صلح را پذيرفتند.
آمریکا اصلا اعتقادی به مذاکره ندارد خصوصا با کشور ضعیفتری مثل ایران. اگر حرف از مذاکره می زند فقط و فقط منظورش کاهش هزینه هایش در برخورد با کشورهای دیگر است نه اینکه اهدافش را تغییر داده باشد.
پاسخ ها
قارداش اوغلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
عموجان تو درکشورخارج تشریف دارید نمیدانید ایران کشور ضعیف نیست بلکه خیلی هم قدرتمند است اگر ضعیف بود الان مثل کشور مالی اشغال میکردند این آمریکا است ببر کاغذی شده
ممنون از تحلیلتون و ممنون از رهبر عزیز برای ایراد سخنرانی به این حد دقیق وشکوهمند.
از بعضی ها که فکر میکنن بعد از مذاکرهچی میخواد بشه مثلا؛ خواهش میکنم بیشتر تدبر کنند واینقدر سنگ غرب و شرق رو به سینه نزنن.
کاش می فهمیدند
تنها دلیل این حرف از طرف امریکایی ها در زمان نزدیک شدن به گفتگوهای 5+1 فقط درست کردن یک چهره خوب از خود برای ایرانی های ساده لو است . انداختن تقسیر ها درمورد تحریم ها به گردن مسئولان ایرانی بخاطر اجتناب از گفتگو با امریکایی ها
مذاکره درشرایط فوف به ضررمردم ایران خواهدبوداگرچه درکوتاه مدت ممکن است شرایط اقنصادی بصورت روانی بهترشودوبیانات رهبرمعظم که ازدوراندیشی ودرایت ایشان سرچشمه گرفته باعث شدتیردشمنان به سنگ بخورد.تنهاراه نجات تمسک به ولایت است ومردم هوشیارمااسیربازی جدیدنخواهندشد.
شرایط نمیخواد بابا بسه دیگه مردیممممممم
صنعتمون فلج شده
قیمت ها جوری شده روت نمیشه با زنو بچه بری بیرون خرید
تورم بالا
شاخص بورس اوراق بهادار هم که مثل این که 640 واحد سقوط داشته که تو 46 سال قبل بی سابقه بوده
همه چی گرون
مردم نا امید
پاشین یا واقعا دست به دست هم بدیم سانفیوژستر هارو بدیم امریکا تعطیل کنیم همرو
یا واقعا همت کنیم و همبستگی داشته باشیم و مقاومت کنیم
همین
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
اصلا دوست داری امریکا مثل زمان شاه بیاد تو ایران حق توحش بگیرن
اما تحریم ها برداشته میشه؟ خوبه؟!
امریکا مارو تو دنیا منزوی کرده دچار تورم و گرانی افسارگسیخته هستیم امریکا و ایران جز با مذاکره مشکلاتشون حل نمیشه
دوستان عزیز آمریکا نیاز به رابطه با ایران ندارد. فقط می خواهد افکار عمومی دنیا را متقاعد کند که ایران اهل مذاکره نیست و دنیا را بر علیه ایران بسیج کند.
بسمه تعالي
مذاکره با آمريکا روياست چون بيس آمريکا اسرائيل است و ما مي‌خواهيم به اين بيس تيشه بزنيم. و اين از نظر آمريکا قابل قبول نيست يکي از شروط لازم جهت مذاکره با آمريکا به نوعي به رسميت شناختن اسرائيل است حالا مستقيم يا غير مستقيم. بنابراين فکر مذاکره را تا ابد با اين وضعيت از ذهن خارج کنيد تا روزي که ديگه اسرائيلي وجود نداشته باشه وسلام.
یکی از کاستی های اساسی ما در این خصوص این است که شهروندان ایرانی در جریان این نوع مباحث هستند، اما شهروندان امریکایی از منویات ما خبری ندارند و به ویژه با فرمایشات مقام معظم رهبری کاملاً بیگانه اند (عمد رسانه های صهیونیستی). یکی از راهبردهای ضروری پرداختن به مهم، انعکاس فرمایشات رهبری به جامعه و مردم امریکا و حتی مخاطب قراردادن آنان است.
به نظرمن صحبت رودررو بهتره تا مداخله یک کشورثالث در مذاکرات که در نهایت استفاده اش رو یک کشور ثالث ببره .ولی درکل بایدحقوق مردم رو مسئولین بگیرن مثل هواپیمایی مسافربری که آمریکا در خلیج فارس زد.
چندنفرکه سواد حقوق بین الملل داشته باشن و حرفی نزنن در مذاکرات که تا سالها نقل رسانه ها بشیم. باید جوری رفتار کنن مسئولان که هم حقوق مردم رو درنظر داشته باشن هم حقوق بین الملل رو بدونن .من فکر کنم از این دشمنی ایران و امریکا کشورهای عربی مخالف ایران خیلی سود می برن و خوشحالن بهتره ما در این موقعیت به فکر منافع ملی باشیم و البته آمریکا باید جریمه های مالی زیادی به ایران پرداخت کنه بابت خساراتی که در این 70 -80 سال اخیر وارد کرده من تعجبم انگلیس برای ایران بیشتر خسارت وارد کرده ولی ما باهاش رابطه داریم.
پرونده مذاكره با آمريكا نزد رهبر انقلاب است و أيشان فرمودند مذاكره ممنوع .
کاملا درست است با اینکه خیلی طرفدار مذاکره هستم در این شرایط که فقط امریکا میخواهد فخر بفروشد و از خود انجام مذاکره نقع ببرد و ما تحقیر هم میکند مذاکره کردن بزرگترین اشتباه است بگذار هر غلط دیگری میخواهد بکند.
اصولا مذاكره به معني سازش نيست ! پس اين نظرات شما منعي براي گشودن باب مذاكره نميتواند داشته باشد و درحاليكه سربازان در ميدان نبرد مشغول مبارزه هستند مي شود مذاكره هم داشت و در صورت حصول توافق نهايي به رزمندگان فرمان داد كه دست از مخاصمه برداشته و به توافقات جامع عمل بپوشند.
با عرض سلام. رهبري فرمودند : مذاكره با آمريكا مساله اي را حل نمي كند ! رسانه اسلامي لطفا از خيانتهاي آمريكا بنويسيد .
در شرایط فعلی به هیچ وجهی به صلاح ما نیست که خواری مذاکره با امریکا را ب÷ذیریم سیاستمداران ساده لوح زود گول می خورند
من دوست دارم ایران و امریکا باهم رابطه داشته باشن ولی حرف های رهبر انقلاب به نظر من کاملا درسته. نمیشه هم فشار اورد و هم پیشنهاد مذاکره داد.این کار امریکایی ها یه جور فریب اذهان عمومیه. با این شرایط ما باید سرمونا پیش امریکاییها پایین بیاریم و به اونا باج بدیم.
با توجه به مقاله شما، هیچگاه نباید مذاکره ای صورت بگیرد چون حتی تغییر کادر سیاستگذاری خارجی در آمریکا و روی کار آمدن افراد میانه روتر، ارتباطی به اعتمادسازی در مقابل ایران پیدا نمی کند. ماهیت جهانخوار آنها و ماهیت انقلابی ما هم که تغییر ناپذیر است، پس اصلا" این بحث را خاتمه یافته تلقی کنید.
یادمه برای اینکه تحت عنوان گروه 5+1 با ایران مذاکره کنن نماینده نمیفرستادن و کلاس میزاشتن،بعد نماینده فرستادن(آقای برنز) ولی گفتن فقط شنونده خواهد بود و امروز دارن میگن بیاید مستقیم مذاکره بکنیم
با این استدلال هیچ گاه مذاکره ای صورت نخواهد گرفت . اصولا بیشتر مذاکره ها در شرایط نابرابر رخ می دهد. ادامه این سیاست باعث می گردد که در شرایط اضطرار و عجولانه مذاکره کنیم که قطعنا ضرر خواهیم کرد.
مردم وضع خوبي ندارند
با تمام بی عدالتی های امریکا ییها ما از مذاکره ضرر نمی کنیم
مقم معظم رهبري هيچگاه مذاكره با آمريكا را رد نكرده اند ايشان به منطق مذاكره كه همانا حسن نيت داشتن در عمل نه تنها باحرف را بيان نمودند و اين حرفي بسيار متين است.
قرآن کریم : ای پیامبر آنها از تو راضی نمی شوند تا کاملا از آنها تبعیت کنی !
مسولان چپ و راست کشور لااقل در حفظ منافع ملی متحد باشند قطعا نصرت با ماست
سلام به تمام هموطنام.به نظر من بلایی که در تاریخ روس و انگلیس و اکنون چین بر سر ایران آوردند 5%اش رو آمریکا انجام نداد.در قرآن هم اومده که با ملتی قطع رابطه کنید که سد راه شما در دین خدا هستند)حالا مثلااسراییل( .در این شرایط و با ژست سیاسی آمریکا برای مذاکره بنظر من این یک فرصته که حداقل ما حرفهامون رو بزنیم و مطالبتمون رو بیان کنیم.قرار تیست مذاکره یکطرفه باشه و هرچی اونا میگن ما قبول کنیم.ولی اگه پای مذاکره نریم آمریکه با اون رسانه هاش به تمام دنیا میقبولونه که نا ملت ناسازگاریم.
باسمه تعالی بنظر من رهبر معظم انقلاب اگر مصلحت بدانند، پیش شرطهایی مانند آزادسازی دارایی های توقیف شده ایران از اول انقلاب تا به حال، پرداخت خسارت حمله نائهای جنگی و غرامت هواپیمای مسافر بری غرق شده ایران، در لیست تروریستها قرار دادن منافقین و دیگران مخالفان مسلح ایران، عذر خواهی از ایران بخاطر دخالت در انواع توطئه ها علیه ایران در صد سال اخیر، لغو تمام تحریم های اعمال شده علیه ایران، دادن تعهد بین المللی به عدم دخالت در امور ایران، قطع حمایت از رژیم جنایتکار اسرائیل و کشورهای مرجع منطقه مانند عربستان و قطر و .... طی سخنرانی در یک مناسبت را به گوش مردم جهان و سران و مردم امریکا اعلام نمایند تا معلوم شود که سخن گفتن آنها از مذاکره بهانه ای بیش نیست.
فقط در حال برابر و بدون هيچگونه روش هاي سياسي و شرط گذاري،لغو تمامي تحريم هاي دوستان شيطان و و و و قبول انقلاب اسلامي ايران، همين و بس و خلاص
در هیچ شرایطی. همین آمریکایی ها طرح کودتا و برکناری مصدق رو اجرا کردن. همین ها هواپیمای مسافربری مارو با چندصد نفر بیگناه زدن. همین ها به صدام سلاح شیمیایی دادن. مذاکره بی مذاکره. اطاعت مطلق از رهبری. بی چون و چرا
اینها با اصل اسلام مشکل دارند . تاریخ ثابت کرده هر کس در این شرایط به سوی نیرنگ این روباهها و به سمت این کافرا رود خود و ملت را دچار مشکل و نابودی خواهد کشید . آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
یک کشور مسلمان باید شیردل باشد و از امریکا نترسد برود جلو و حق خودش بگیرد تا کی باید از مراکره بترسیم بریم جلو و فکرمان را گره کرده و با منطق مسلمانی تو پوزش بزنبم.
مذاکره کردن هیچگاه به معنی وطن فروشی قبول استعمار نیست.اگر بخواهیم به سوابق دشمنی کشورها با کشورمان بنگریم هیچ کشوری مثل روسیه به ما خیانت نکرده که الان بیشترین رابطه با اون داریم .در جنگ جهانی دوم دو شهر ژاپن هدف بمب هسته ای آمریکا قرار گرفتن ،ولی این دو کشور الان رابطه ای نزدیک با هم دارن
نظر آقای محمدعلی دیدگاه کاملا اشتباهی است.برادراین آیه مربوط به یهوداست وخطاب به پیامبر(ص) ومبنا توحیداست.وپذیرش دین اسلامولی این مسائل ارتباطی به مبانی دین ندارد.نظرات سیاستمداران است.اگرمحوردین باشد میتوان دنیارا تسخیرنمود.
امريكا بايد بداند با ايران قدرتمند طرف است نه كشور افغانستان يا.....
به نظر من پشت این قضیه یه جنگ تمام عیار ه .اینها میخوان با پیشنهاد مذاکره و نپذیرفتن اون از طرف ایران در استانه انتخابات ، همه کشورها را متقاعد کنن که ایران اهل مذاکره نیست بعد هم شورش های داخلی راه بندازن و بعدش مثل سوریه مردم را مسلح کنن.
قران کریم. زمانی که شما ازحرف حق سخن بگویید وفریاد عدالت خواهی سر دهیددشمنان به مقابله شما بر میخیزند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار