بازدید 14905

توضیحات سفیر ایران درباره ماجرای مظاهری

کد خبر: ۳۰۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴ 06 February 2013
حجت الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا روز گذشته در مصاحبه با یک تلویزیون خبری در ونزوئلا گفت که چک توقیف شده در دست طهماسب مظاهری وزیر اقتصاد پیشین ایران در فرودگاه فرانکفورت مربوط به حقوق کارگران یک شرکت ساختمانی ایران در ونزوئلا بوده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از آسوشیتد پرس سلطانی در مصاحبه با شبکه خبری " گلوبوویژن" ونزوئلا ضمن اعلام این مطلب گفت که مظاهری مشاور شرکت ساختمانی ایرانی " کیسون " در ونزوئلا است که در حال حاضر مشغول ساخت 17 هزار واحد مسکونی در این کشور است.

سفیر ایران با اشاره به اینکه چک به نام مظاهری نبوده است گفت این چک در دفتر مرکزی شرکت کیسون در تهران امضا شده بود و برای پرداخت بخشی از هزینه های  شرکت کیسون در ونزوئلا از جمله برای پرداخت حقوق کارگران این شرکت برای نقد شدن در بانک " بانکو ونزوئلا " در ونزوئلا از سوی مظاهری به این کشور برده می شد.

سفیر ایران در ونزوئلا در ادامه افزود که ایران  به مقامات آلمانی درباره چک توضیح نداده بود چرا که دلیلی برای این موضوع نبوده ، چون قرار نبوده این چک در سیستم مالی آلمان نقد نمی شد و قرار بود از سوی مظاهری برای نقد شدن به ونزوئلا برده شود.

سفیر کشورمان در ونزوئلا افزود که مظاهری در حال حاضر در ایران است و منتظر است تا شرکت کیسون مراحل دادگاه دریافت مجدد چک توقیف شده را به سرانجام برساند و چک را دوباره تحویل بگیرد و وقتی این مراحل طی شد مظاهری دوباره به ونزوئلا سفر خواهد کرد.

گفتنی است پس از انتشار خبر دستگیری یک ایرانی و توقیف یک چک  به ارزش 54 میلیون یورو (70 میلیون دلار) در فرودگاه فرانکفورت آلمان طهماسب مظاهری ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که مشغول بررسی صحت و سقم آن است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر