بازدید 19380
استیو هانکه:

تورم سالیانه ایران به 121% افزایش یافت

چندی پیش استیو هانکه که معتقد است ایران دچار پدیده تورم حاد شده است، اعلام کرد که بر خلاف آمار اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از نرخ تورم کشور، تورم سالیانه ایران با احتساب نرخ ارز در بازار آزاد برابر با 110 درصد است. امروز وی با توجه به نوسانات ارزی در ماه اخیر اعلام کرده است که تورم سالیانه ایران به 121 درصد رسیده است.
کد خبر: ۳۰۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹ 06 February 2013
چندی پیش استیو هانکه که معتقد است ایران دچار پدیده تورم حاد شده است، اعلام کرد که بر خلاف آمار اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از نرخ تورم کشور، تورم سالیانه ایران با احتساب نرخ ارز در بازار آزاد برابر با 110 درصد است. امروز وی با توجه به نوسانات ارزی در ماه اخیر اعلام کرده است که تورم سالیانه ایران به 121 درصد رسیده است.

به گزارش تابناک، نوسانات نرخ ارز طی روزهای گذشته در بازار آزاد منجر به آن شده است که استیو هانکه که پیش از این نرخ تورم سالیانه ایران را 110 درصد محاسبه کرده بود، در محاسبه خود تجدید نظر کند. وی در مطلبی که در وبلاگ خود منتشر کرده است آورده:

برای ماه‌ها بنده مشغول رصد تغییرات و نوسانات نرخ ارز در ایران و برابری دلار در برابر ریال در بازار آزاد بوده‌ام. این رصد مقیاسی برای من بود که بر اساس آن به این نتیجه رسیدم که ایران در اکتبر 2012 وارد حوزه تورم حاد شده است. بر اساس داده های بازار آزاد به این نتیجه رسیدم که تورم سالیانه ایران تا پایان سال 2012 برابر با 110 درصد است.

از زمان شروع سال جدید میلادی، ریال ایران مجدداً یک ضعف اساسی را به نمایش گذاشت. در واقع به پایین‌ترین میزان ارزش خود در برابر دلار رسید و در 2 فوریه به بهای 38450 ریال سقوط کرد. همان طور که در نمودار زیر نشان داده شده، اکنون ریال در برابر دلار به بهای 38250 معامله می‌شود که بر این اساس باید گفت نرخ تورم ایران تا پایان سال 2012 از 110 درصد به 121 درصد افزایش خواهد یافت.

چگونه برابری ریال و دلار دچار این حد از نوسان است؟

هم دلار و هم ریال چیزی بیش از ارزهای دولتی نیستند، بدون هیچ ارزش از پیش تعریف شده ای. در پایان هر روز، ارزش این ارزهای حکومتی بر اساس نوسانات در میزان عرضه و تقاضای آن‌ها تعیین می‌شود.

از سویی بازار هم در خصوص دلار و هم ریال، در برابر حدس و گمان‌هایی در خصوص توان دولت‌ها برای بهبود ارزش ارز خود واکنش نشان می‌دهد. در خصوص ایران باید گفت، این حدس و گمان‌ها به شکل قابل فهمی منجر به نوسانات شدید در ارزش ریال می‌شود.

کاملاً مشخص است که ایرانیان به دولت برای بازگرداندن ثبات اقتصادی به جامعه چندان اعتماد ندارند. در نتیجه این امر، ریال همچنان به سقوط ارزش خود ادامه می‌دهد و فشارهای تورمی افزایش میابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۹
انتشار یافته: ۲۲
اونوقت حتما" می دانید که ترجمه این میزان تورم برای قشر حقوق بگیر کشور یعنی چی؟
بس کنید ما تورم نداریم.
با اینکه این آقا مانند کارشناسان بانک مرکزی در ایران زندگی نمیکنه ولی انگار ایشان در ایران زندگی میکنه و کارشناسان بانک مرکزی در خارج!
براووووو استیو!
بالاخره یه مرد پیدا شد اونم تو خارج راستش را گفت. بابا دقیقاً ماهم که همینو می گیم!
قیمت همه چی از 90 تا 130٪ رشد کرده و همین 121٪ کاملا تاییده!
زنده باد استیو
من به خاطر همین که درد دل مردم را اطلاع رسانی می کنید تشکر می کنم
استیو هانکه کی هست؟
عجب افتخاری مسئولین سرشون را بالا بگیرند .
پاسخ ها
محمد جوادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
مردم هم باید سرشون رو بالا بگیرند برای دیدن نرخ ارز که هی با
تورم با یک حساب سرانگشتی هم به دست می آید تلویزیون ال سی دی32 قیمتش چهارصد هزار تومان بود الان یک میلیون سیصدو پنجاه هزار تومان شده که دقیقا 3.38درصد افزایش یافته این انصاف است آن وقت شعار می دهیم ازدواج آسان چه ..................................................................................آه که چکنیم با این اوضاع و احوال بد اقتصادی
تورم خيلي بيشتر از 121 مي باشد قطعاً بالاي 200 درصد تورم داشتيم
من چقد بدبختم همه چی داغونه!
تازه کم محاسبه کرده
121 در صد یعنی تورم یک رقمی که بعضی ها وعده داده بودند.
یاالولفضل
کی گفته ما مشکل اقتصادی داریم؟؟؟!!!
سلام جشمهاي خودتونو ببنديد و تصور كنيد خوشبخت هستيد صدائي نشنيديد
الهي شكرت.................
تازه جانب احتیاط رعایت شده و الی 257 درصد نرخ تورم ماه بوده و برای این که کارمندان از خدا و خرما رانده راضی به افزایش حقوق خود که در شعار 10 درصد و در عمل 2 درصد باشند این گونه بیان شده است .
تورم سالیانه ایران به 121% افزایش یافت
آنوقت سوذ بانکی 7 در صد ماهیانه 20 درصد سالیانه البته بعضی کالاها ماهیانه 300 درصد گران میشود! (خورو)
ما كه تورم نداريم. مگه داريم؟ پس من چرا نمي بينم
ــــ ــــ
اا
ـــــــ
بابا پر واضحه که از 122 درصد بالاتره بعنوان مثال پژو206 پارسال 14 میلیون و 900 هزار تومان امثال 42 میلیون تومان حالا ببین چند درصده دانشمند آقای هانکه
ما که بدون فرمول با گوشت و استخونمون داریم توروم رو درک میکنیم
علمی صحبت کنید تورم رو بر اساس نرخ ارز نعیین نمی کنند بلکه بر اساس نرخ کالا در کشور تعیین می کنند.کاری به درصد تورم ندارم منظورم به نحوه محاسبه تورم است.قیمت میوه نسبت به سال گذشته اگر کمتر نباشد تقریبا درهمان حدود است ونرخ انهم در محاسبه تورم موثر است.زیاد جوش نزنید وکامنت نگذارید که از قیمتها بی خبرم ممکن اسن در روش علمی هم تورم به صد درصد یرسد گفتم که منظورم نحوه محاسبه است.کمی غیر عوامانه خبر بدهیم و کامنت بگذاریم.یا حق
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی