بازدید 97691
در حاشیه سفر محمود احمدی‌نژاد به مصر

باید قاعده بازی را به مقامات مصری آموزش داد! +فیلم

کجای دنیا رسم است که رئیس‌جمهور کشوری در کنفرانس خبری با نماینده یک دانشگاه شرکت کند، آیا یک روحانی با رئیس‌جمهور اسلامی ایران به قاهره نرفته بود(!) که پاسخی بجا به این شیخ که چشمانش را بسته و دهانش را باز کرده بود، بدهد؟ او آنچنان سخن گفت که احمدی‌نژاد نیز طاقتش تمام شد و هشدار داد که کنفرانس خبری را ترک خواهد کرد.
کد خبر: ۳۰۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۱ 06 February 2013
محمود احمدی‌نژاد، نخستین رئیس‌جمهور ایران است پس از پیروزی انقلاب اسلامی راهی مصر شد؛ خبری که هر چند در آغاز بسیاری با این رویکرد به آن نگاه کردند، بی‌گمان، با نشستن بوئینگ ۷۰۷ احمدی‌نژاد و هیأت همراه در فرودگاه قاهره، حوادث به سمت و سوی دیگری کشیده شد، او در جریانی که به نظر می‌رسد، به دقت طراحی شده بود، قرار گرفت تا نخستین رئیس‌جمهور ایران که به مصر رفته، در‌‌ همان روز نخست، اوقات خودش و همه را تلخ کند.

به گزارش «تابناک»، اما آنچه در روز نخست سفر جناب احمدی‌نژاد روی داد، همه را ناامید کرد و شاید خیلی‌ها را هم عصبانی که چرا باید در برابر حملات، درشت‌خویی و درشت‌گویی اخوانی در مصر وا داد و برای در آغوش کشیدن کسی که ایران را خطرناک‌تر از اسرائیل می‌داند، بی‌قراری کرد.

احمدی‌نژاد به مصر رفت تا در‌‌ همان آغاز ورود، محمد کامل عمرو، وزیر امور خارجه مرسی در گوشه دیگر شهر قاهره خبرنگاران را جمع کند و به آن‌ها بگوید که احمدی‌نژاد سفر رسمی به مصر نکرده و هیچ صحبتی هم در مورد روابط دوجانبه انجام نخواهد گرفت، امنیت خلیج فارس امنیت مصر است و ایران نباید در امور کشورهای عرب این منطقه دخالت کند!

بنا بر این گزارش، در همان زمان سلفی‌های حزب النور و تندروهای اخوانی بیانیه صادر کردند که چرا احمدی‌نژاد را به قاهره راه داده‌اید، کاری که تنها صهیونیست‌ها هنگام سفرش به نیویورک می‌کردند؛ این‌ جماعت‌‌ همان افرادی بودند که میزبان جمع اندک خودفروخته و وابسته جدایی‌طلبان ایرانی همزمان با سفر صالحی به قاهره بودند؛ نشستی که مدیریت آن را هم مشاور ارشد جناب مرسی بر عهده داشت، هر چند صالحی تکذیب کرد، همه اسناد این نشست وجود دارد و خود وزیر خارجه هم می‌داند.

اما در این باره باید گفت، این رفتار و کردار بی‌ادبانه و به دور از ظرفیت و جایگاه مصر، همانی است که از دوره ناصر سران مصر تکرار کرده و گفته‌اند و خواهند گفت. مصری‌ها در سی سال گذشته و اکنون دیپلماسی منطقه‌ای‌شان به غزه محدود شده و در حوزه خلیج فارس تنها میلیون‌ها کارگری را دارند که درهم و دینار به قاهره می‌برند.

بد‌ترین جای روز اول سفر احمدی‌نژاد، هنگامی بود که به دیدار شیخ الازهر رفت، ولی ندانست و یا نخواست بداند که او شیخ محمود شلتوت دوراندیش نیست که به شیعیان به چشم رفیق نگاه کند نه رقیب. شیخ الازهر شیعیان را رافضی می‌داند؛ همان حرف‌هایی را که به علی‌اکبر صالحی زد و صالحی هم هیچ پاسخی به او نداد؛ مشخص بود که در حمله به ایران و شیعیان، همان حرف‌ها را به احمدی‌نژاد هم خواهد زد.

شیخ الازهر خوب می‌داند که چه باید بگوید، او برای آن که مرجعیت خود را در میان اهل سنت رسیمت دهد، شیعیان را هدف قرار می‌دهد و چه بهتر که رئیس بزرگ‌ترین کشور شیعی بیاید تا از ظلمی (!) که به اهل سنت در ایران می‌رود، بنالد و بسان مبارک و مرسی از عرب‌های نفتی خلیج فارس دفاع کند؛ شاید ملت گرسنه مصر را که همزمان با سفر احمدی‌نژاد کفگیرشان ته دیگ خورد و خزانه‌‌شان خالی شد، از قحطی و گرسنگی نجات دهد!

احمد الطیب با‌‌ همان درک خودش از اسلام و مسلمانی به رئیس جمهور «ایران» گفت که ایران نباید تشیع را توسعه دهد، چرا که گمان می‌کند محبت اهل بیت (ع) دست جمهوری اسلامی ایران است که نباید آن را تبلیغ کند.

متأسفانه پس از این دیدار، کاغذی دست یکی از تندرو‌ترین اعضای الازهر که به او سمت نمایندگی داده بودند، دادند تا در برابر ده‌ها خبرنگار از اختلاف شیعه و سنی بگوید و همه کاسه کوزه‌ها را سر ایران بشکند! دیدن ویدئویی این کنفرانس خبری آن اندازه زجر آور است که کسی باور نمی‌کند، این علمای الازهر روزی شاگرد مرد بزرگی به نام شیخ محمود الشلتوت بوده‌اند و یا شاید چون در قانون اساسی اخوان که با ۲۰درصد کل آرای واجدین شرایط تصویب شد و در پایتخت هم رأی نیاورد، به عنوان منبع قانون گذاری انتخاب شده‌اند، فکر می‌کنند باید در هر مسأله‌ای دخالت کنند!

کجای دنیا رسم است که رئیس جمهور کشوری در کنفرانس خبری با نماینده یک دانشگاه! شرکت کند؟ آیا یک روحانی با رئیس جمهور اسلامی ایران به قاهره نرفته بود که پاسخی بجا به این شیخ که چشمانش را بسته و دهانش را باز کرده بود، بدهد؟ او آنچنان سخن گفت که احمدی‌نژاد نیز طاقتش تمام شد و هشدار داد که کنفرانس خبری را ترک خواهد کرد، آخر برادر محترم، جناب احمدی‌نژاد؛ چرا رفتی که چنین کنند؟

اما چرا ایران و مصر نمی‌توانند تا زمانی که مرسی رئیس جمهور مصر است، روابط خود را برقرار کنند؟

در پاسخ باید گفت، رئیس جمهور اخوانی مصر در دیدار ماه گذشته با علی اکبر صالحی به صراحت به وی می‌گوید که مسأله سوریه و حمایت شما از بشار اسد جنایتکار و خون‌ریز! مهم‌ترین عامل عدم برقراری روابط دیپماتیک با ایران است. او که این حرف را می‌زند فکر‌هایش را کرده و می‌داند دارد چه می‌گوید، حال اگر شما مرسی را می‌خواهید، بسم‌الله؛ سوریهٔ متحد را‌‌ رها کنید و اخوان فرصت‌طلب را بچسبید.

مرسی همه منافع مصر در منطقه را فدای کینه شخصی خودش با بشار اسد کرده است. چرا زمانی که او یک عضو نا‌شناس اخوان و تازه از آمریکا به قاهره بازگشته بود، سه بار به دمشق سفر کرد و هر سه بار به دلیل عضویت در جماعت اخوان المسلمون، او را از فرودگاه دمشق بیرون کرده و به مصر بازگرداندند؟ حال او فکر می‌کند با سخنانش می‌تواند اسد را برکنار کند و عدم توفیق او در این مسأله خطیر! نیز تقصیر ایران است؟!

هیچ کس منکر برقراری روابط میان دو کشور ایران و مصر نیست. همه دوست دارند این دو قطب جهان اسلام به هم نزدیک شده، روابطشان را گسترش دهند و به سطح عالی برسند.

آقای احمدی‌نژاد، شما رأس الحسین، سیده الزینب، اهرام ثلاثه، مجسمه ابوالهول، رود نیل و خلاصه دیدنی‌های اطراف قاهره را هم زیارت می‌کنید و می‌بینید، اما نگذارید به ساحت ایران و ایرانی و شیعیان و محبان اهل بیت (ع) توهین کنند.

بی‌گمان جمهوری اسلامی ایران که در برابر همه زورگویی‌های آمریکا و اروپایی‌ها مقاومت کرده و خم به ابرو نیاورده، نباید در برابر بی‌ادبی‌ها و بی‌نزاکتی‌های دیپلماتیک در مصر کوتاه بیاید و باید پاسخ آن‌ها را با‌‌ همان ادبیات خودشان داد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۸۷
انتشار یافته: ۶۰
واقعا تحلیل عالی بود تشکر از اینهمه درایت تابناک....
پاسخ ها
فرزاد
| United States |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
((باید پاسخ آن‌ها را با‌‌ همان ادبیات خودشان داد.))

این دیدگاه شماست. یعنی جواب های هویه؟
یعنی همه به جون هم بیفتن.
ماشا الله تو ایران همه سیاستمدار و اقتصادان و فیلسوف و از علمای دین هستند
مروتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
دوستان اگر به جواب دادن بود که جواب میداد ولی
هدف وحدت و دوری از اختلاف افکنی بود
و تهدید به ترک آنجا منجر به بسته شدن دهانشان گردید
این تفکر که باید یکی حتما جواب میداد یعنی آب به آسیاب دشمن ریختن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
سلام
بله ، نوشته قشنگی بود ولی ...
ولی به دو نکته هم توجه کنیم :
اول اینکه مصر یک کشور تازه انقلاب کرده ست که تا سال های سال در مسیر اصلی خودش قرار نخواهد گرفت و دیدن رفتارهای خارج از عرف دیپلماتیک و شئونات بین المللی از این کشور اصلا تعجبی نخواهد داشت . درست مثل کشور خود ما در سال های اول بعد از انقلاب اسلامی .
دوم اینکه مصر الان در سطح بین المللی واقعا گیج میزنه چون اولا هنوز دوست و دشمن رو درست تشخیص نمیدن و ثانیا به شدت از نظر اقتصادی در فشار و سختی هستند لذا اولویت اونها الان نجات مردم از گرسنگیه فلذا اگه به سمت منابع پول های عربی یا آمریکایی کشیده بشن تعجبی نداره ثالثا قدرت در مصر هنوز منسجم نیست و هرکسی از گوشه ای حرفی میزنه که نباید خیلی جدی تلقی بشه .

البته همه این حرف ها به معنی بیخیالی ما نیست . ما باید راه خودمون رو با قدرت و محکم ادامه بدیم و مصری ها رو فعلا خیلی جدی تلقی نکنیم .
اینها ادبیاتشان بدتر از امریکاییها و صهیونیستهاست. امیدوارم عزت ایرانیان که با رشادت در دوره انقلاب و دفاع مقدس بوجود امده افزون شود.
این ایرادها هیچ کدوم به مقامات مصری بر نمی گردد ، آنها مطابق منافع ملی خود عمل می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Georgia |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
درست است اين ايرادها به سياست خارجي ما بر مي گردد
دکتر تو همون جلسه دروغگویی شیخ الازهر وتفرقه افکنی اون رو نشان داد
با مسلمان و برادر بایستی با ملایمت و نرمی برخورد کرد و با غرب استعمارگر و مادیگرا با درشتی.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
درست میگی. اینها هم که نه مسلمونن و نه برادر. مسلمان به برادر مسلمانش توهین نمی کنه. ما توی ایران به اهل تسنن نه ظلم می کنیم و نه توهین. بلکه اونا را مثل بقیه قومیت ها دوستشون داریم. همشون ایرانی هستن. این اقایون مادیگرا هستن ، نه اسلامگرا
مگر در سفرهای روسای جمهور به یک کشور دیگر از قبل برنامه ریزی نمیشود و زمان بندیها و ملاقاتها مشخص نمیگردد مگر از ابتدا مشخص نیست در کجا و با چه اشخاصی ملاقات میکنند مگر.....
اینها حداقل های دیپماسی است اگر چنین است چرا در برنامه سفر آقای رییس جمهور اینها لحاظ نگردیده؟
حالا شما بگو چکار باید کرد. می خواهید قید مصرم بزنیم و هلش بدیم تو دامن وهابی نشین های خلیج فارس. برادر من مرسی و اخوانی ها اینقدر تحت فشار های مالی و سیاسی هستند که برای حفظ کیان کشورشون و البته حفظ قدرت خودشون باید خیلی با احتیاط گام بردارند. به هر حال برای قطع نشدن کمک های مالی امسال قطر باید یه چیزی هم برای خوشایند آنها گفته شود. همچنین که تیغ سلفی ها بر زیر گلوی دولت نوپای مصر نیز مزید بر علت است. به هر حال باید به اخوانی ها اجازه داد تا جای پای خود را محکم کنند. حفظ همین رابطه دست و پا بسته نیز می تواند مفید باشد. همین سفر به الازهر ولو شیخ ناپایدار آن هم شیرین زبانی کند تأثیر شدیدی بر این جو شیعه هراسی دشمن و وهابیت خواهد داشت. نکته آخر اینکه ما انتظار نداریم مصر متحد ما باشد همین که در برابر غرب و اعراب نوکیسه منطقه استقلال داشته باشد و مثل حسنی نامبارک پا بر روی گلوی کودکان غزه نگذارد کافیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
اشتباه منفی دادم. حرفتون متین
چرا در ارائه نظرتان تعصب کور نشان میدهید.از هوش و زکاوت آنهاست که به منافع مردم و درامشان برای اداره مملکت خود می اندیشن.آنها که بصورت بسته مملکت را اداره نمی کنند. می خواهند رضایت افکار عمومی را داشته باشند.
احمدی تژاد کجا آبروی ایران رو برد؟؟اتفاقا سخنان منطقی وکوبنده ای هم داده..شما که انتظار ندارید همه مصر قربان چشم وابروی احمدی نژاد و ما ایرانیها برن؟.مگر مرسی در اجلاس جنیش عدم تعهد که در ایران شرکت کرد همین رسانه های داخلی ما نبودند که اینهمه میگفتند چرا علیه بشاراسد وسوریه حرف زد.؟یکم انصاف خوب چیزی هست..مهم اینه حرفهاش رو مردم مصربشنوند حالا مگه با نماینده دانشگاه یا با اون شیخ اهل سنت حرف زده ازجایگا وشان جمهوری اسلامی کم شده؟؟؟؟؟اگر وقت کردی یه سری به رسانه های خارجی بزنید تا واکنش اونها رو ببینید بعدا بگید که کاراحمدی نژاد درست بوده یانه..بازهم تاکید میکنم که این اولین سفر ایران به مصر هست ونباید توقع داشته باشیم که فدای ما بشن..
وقتی به دلارهای نفتی حوزه خلیج همیشه فارس نگاه میکنند .
و مرسی از عرب‌های نفتی خلیج فارس دفاع میکند و میگوید
امنیت خلیج فارس امنیت مصر است .
چرا خودتان را کوچک میکنید .
بگذارید تا آنها خودشان به دست و پا بیفتند و آنوقت امتیاز بگیرید نه امتیاز بدهید
آگر روزی با اسراییل جنگی رخ دهد
آنها طرف اسراییل را خواهند گرفت .
نه به اون روزهای اول که رسانه های ایران شب و روز از مصر برادران اخوان می گفتند و نه به این روز که دشمنان شیعی نامیده می شوند
خیر الامور اوسطها ( نه بچسبید و نه رها کنید) سیاسی برخورد کنیم و منافع ملی را فراموش نکنیم.
همه ی این برخوردها قابل پیش بینی بود
چه بگویم من از این کهنه کشورهای به اصطلاح دوست وبرادر،نارفیقند که از دیدن مان ناراحتند، مادراین جمع (اغلب اعراب سلفی)نداریم به خدا متحدی ، چون برای مرگ مان همگی جشم به راه منتظرند.
تابناک جان این مطلب رو بذار.
احمدي نژاد به خاطر گوش كردن حرفهاي چرت پرت آنان نرفته . رفته حرفها و طرز تفكر خودمان را مستقيما انتقال بدهد تا حجت بر آنان تمام شود . دورادور كه نميشود انتقال ايدئولوژي كرد . آنچه كه مهم است واكنش آنان بعد از شناخت مستقيم از طرز تفكر ما است . اينجوري ابعاد مبهم روياروئيها هم روشن تر ميشود. به نظر من احمدي نژاد كار درستي انجام داده و بايد حسن نيت عقلاني خود را به گوش همه بدون واسطه رساند تا هم حيله گران از تأثيرگذاري حذف شوند و هم دشمنان وافعي خود را بشناسيم.
قبل از سفر همه هشدار داده بودند که این سفر دستاوردی ندارد
با سلام
متاسفانه آقاي مرسي اصلا وابدا دلش با ايران نيست ضمنا انقلاب مصر انقلاب اسلامي نبوده ونيست كسانيكه دلشان را به آن خوش كردن كاملا در اشتباه هستند
مگر کسی از ما دعوت کرده بود که این گونه سراسیمه رفتیم؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
با دعوت رسمی اقای مرسی به مصر سفرکرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
بله مرسی رسما دعوت کرده بود
ببینید کار ایران به کجا کشیده شده است ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
چه ربطی داره؟ از همه چیز علیه کشور خودتان حرف درست نکنید
کجای دنیا رسمه که رئیس جمهور یک کشور در کنار یک استاد دانشگاه کنفرانس مطبوعاتی مشترک بدهد؟
راستی چرا در نشستهای مصر پرچم مصر هست ولی پرچم ایران وجود ندارد؟
دیپلماسی ما در بدترین شرایط قرار دارد ما باید اقتدار به خرج دهیم به هیچ عنوان این رفتار مصر قابل پذیرش نیست
فقط اینو بگم که اگه تو اون موقعیت یکی دیگه بود عمرا جرات می کرد اعتراض کنه.
این شیخ از ایادی آمریکاست
ميشه لطفا بيخيال شيد!
قاعده بازي شما تو اين جريانات تكبر، غرور و خودخواهيه و با اين روش مشكلات حل نميشه!
چرا از مصر و شيخ الازهر ايراد مي گيريم وقتی خودمان نمی دانیم مرام و مسلك آنها چيست و به دانشگاه مي رویم و در كنفرانس خبري شركت مي كنیم معلوم است كه نتيجه همين خواهد شد!!
احسنت خيلي بجا گفتيد
اگر ما رسم دیپلماتیک بلد نیستیم و چرا به شیخ الازهر خرده می گیریم . البته شیخ الاهر اشتباه کرده ولی اگر رئیس جمهور به عنوان نماینده ملتی در جلسه ای حضور پیدا می کند باید شان ملت ایران را رعایت کند.
چرا مرسی برای یک جلسه رسمی غیر متعهدها و فقط برای نشستن چند ساعته به ایران بیاید و با تحقیر کردن ما زود ایران را ترک کند و آنگاه رئیس جمهور ما با این وجود با این شوق و ذوق برود و همه جای مصر را هم ببیند!!!
درسته باید از حیثیت و اعتبار ایران مقتدر دفاع بشه و جلوی هتاکی مصری هایی که هنوز مفهوم انقلاب رو نمیدونن گرفته بشه که فکر نکنن خبریه ...اونا حدود 50 تا 60سالی از ما عقب تر هستن..
نرفتن رئیس جمهور به دانشگاه الازهر صرفا یک اقدام خنثی بود
ولی ایشون با این کارشون ممکن آغازی برای وحدت مسلمانان ایجاد کنن تا از کشتار شیعیان کاسته شود
باید تو دهنی خوبی به این وهابی های سلفی زد اشتباه ما این است که همه چیز را از دید خودمان می بینیم و فکر می کنیم همه مثل خودمان هستند جای بسی شرم سرای برای مصریان است که رسم مهمان نوازی را اینگونه اجرا کرده و جای بسی تاسف برای دیپلماسی کشور است که بدون توجه به اینگونه عواقب کشور را دچار چالش می کند چرا باید رئیس جمهور ما به کشوری برود که از هر سو مورد توهین و افترا قرار میگیریم چرا
واقعا مایه تاسفه
گر صبر كني زغوره حلوا سازي ايراني ها مخترع شطرنج هستند و قاعده باز ي را خوب بلدند
مرسی تجربه دیپلماتیک ندارد واکثر رهبران تازه کار ناپختگی دارند ضمن اینکه اخوان مشکل دارند ونمی توانند تمرکز نمایند انهاباکشورهایی که پیغمبروقران راقبول ندارن مثل چین وکره وغیره رابطه دارن چگونه رابطه باایران برقرار نمکنن ؟گذشت همه مشکلات حل خواهد کرد
سیاست ایران در برابر مصر مثل گربه ای است که برای جلب محبت صاحبخانه خودش را به پاهای او می چسباند و آنقدر این کار را تکرار می کند که صاحبخانه حوصله اش سر می رود و او را با یک تیپا به بیرون پرتاب می کند. چه دلیلی دارد که برای برقراری ارتباط با مصر به هر خفت و خواری تن دهیم؟
با سلام به همه کاربران
لزومی ندارد که در اولین دیدار رسمی از مصر ،وارد چنین مجامعی آن هم بدون کارشناس خبره شویم ، ما اگر در داخل کشورمان هم بخواهیم با اهل تسنن بر سر عقایدمان مناظره رسمی کنیم قطعا به اتحادمان لطمه میزند ، حالا شما اگر در یک چنین مجلسی در کشور مصر ، دفاع از شیعه بکنیم ، به ضرر اتحاد دو کشور می شود و اگر دفاع نکنیم و بگذاریم به شیعه بی احترامی شود ، می شود همینکه الان شده !
شما رفته اید مصر ، خیلی هم خوب ، با سیاسیون آنجا راجع به مسائل روز مذاکره کنید و حتی با ایشان هم نباید وارد مسائل اعتقادی شوید ، اینگونه مسائل جای دیگری میخواهد و البته اشخاص دیگری .
شما را به خدا کمی به نصایح دوستداران انقلاب و خودتان توجه کنید ..
اولا شما چنین توهین‌هایی‌ را از مقامات رسمی‌ آمریکا هرگز نمی شنوید. ثانیا اگر شنیده بودید که همین الان همهٔ مراجع بزرگوار و دیگران اطلاعیه آتشین داده بودند و دنیا را سر آن‌ها خراب می‌‌کردند. باید دشمن شناس و دشمن ساز شناس باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
شما که دیگه واقعا بد جوری خودت به خواب زدی !!مقامات امریکایی توهین نمیکنند !!!فکر کردی که شیعه وسنی را کی به جان هم انداخته !!!!دوما مراجع هیچ وقت بر علیه مسلمان اطلاعیه اتشین صادر نمیکنند همه را به وحدت فرامیخوانند
بنظرم عالم سياست مبتني به صفر ويك نيست چه بسا با در نظر گرفتن شان و منزلت كشور به طريقي هم سوريه را داشت هم مصر را اين بستگي به روشها و سياستهاي ما دارد ليكن بايد با صلابت از حريم تشيع دفاع كرد و حقانيت فكر و انديشه را بر برخوردهاي جاهلي و متعصبانه به اين تازه به دنيا رسيده ها نشان داد .
مردیم از این همه عزتی که داریم!!
منم مثله خودت ناراحت شدم تابی
اون ها هم همین روزا جوابشون رو میگیرن مطمئن باش
به نظر من اول باید منافع اسلام و ایرانی تامین بشه بعد سیاست و مصالحه کاری. اما نمیشه همه رو هم دشمن دانست
افراد افراطی ومتعصب در کشور خوذمان هم کم نیستند اتفاقا اقای رییس جمهور خیلی منطقی وخوب سخن گفتند باید این روند ادامه داشته باشد اگر انتظار ما این است که شیخ الازهر یکشبه دست از تعصب وجمود فکری اش بردارد انتظار عبثی است
حالافرصتی دست داده تاارتباطی بین دوکشوربزرگ جهان اسلام ایجادگرددفکرنمی کنی اسراییل هم علاقه داردایران ومصراختلافشان حفظ شود؟آیااحمدی نزادبه مصرنمی رفت دردی ازجهان اسلام دوامی شد؟حالاگیریم مفتی مصرحرف مفتی زده ماکه دهانمان رانبسته اندبه موقع پاسخشان رامیدهیم همانطورکه قبلا"دادیم بیاییدبه منافع ملی ومنافع اسلام فکرکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
برادر گرامی اگه قرار باشه جوابشونو بدیم رابطه ای نخواهد بود و اگر قرار باشه هی از اونا خواهش کنیم باید نازشونو بکشیم و بقول شما دهنمونم بسته باشه .شما بفرمائید چه باید کرد
آخه برادر من ماهم میدونیم رابطه داشتن مصر و ایران هم واسه ما هم واسه جهان اسلام خوبه ولی همه چی که زوری نمیشه
تیتر زدی "باید قاعده بازی را به مقامات مصری آموزش داد!" اونوقت در متن فقط از مقامات ایران انتقاد کردی!!! بابا ما ملت شریف ایران همین هستیم هممون مثل همیم
من موندم آخه این مصر چی داره نه تکنولوژی نه ثروت یه کشور بدبخت و گرسنه که همه سر هیچ و پوچ سه سال تو سر و کله هم می زنند تا یه حکومت مردمی تشکیل بدن یه کشور برشکسته اون باید بیان کشور ما التماسمون کنن نه اینکه مابریم اونجا بگیم بیایید با ما رابطه داشته باشیم بابا یه کم سیاست داشته باشید.....
ممنون از تحلیل بسیار خوبتون
اگه اوضاع اقتصاد داخلی و بین المللی ما به اینجا نمیرسید قضیه خیلی فرق میکرد...
آنها تازه انقلاب کرده اند هرچند که نمی توان گفت که انقلابی در حد ایران کرده اند ولی یه تغییراتی انجام داده اند حالا نگاه کنید اول انقلاب خودمان چه کارهای ناشیانه ای انجام شد که به علت شور انقلابی بود و نه شعور انقلابی حالا هم نوبت به مصری هاست اونها سالها در گوششان خوانده اند که شیعه ها از صهیونیست ها بد ترند هیچ رابطه ای هم نبوده که کسی بیاید و دفاع کند بیشتر پس زیاد سخت نگیریم باید صبر کنیم و نگزاریم نادانی افراد نادان به اصل اتحاد اسلامی که رهبر هم روی آن خیلی تاکید دارد فدای غرور اقتدار اسلامی شود
اول که خوشحالم که میبینم تابناک خبرنگارهایی داره که در اینجوری موارد رگه غیرت ایرانیشون می‌زنه بیرون، این باعث می‌شه مردم و همینطور من بیشتر بهتون اعتماد کنیم. ولی‌ یک چیزی که هست اینه که تو سیاست کسی‌ که به طور لفظی به طرفش حمل میکنه نشاندهندهٔ ضعف اون شخصه. ما تو مصر چیزی برای از دست دادن نداریم، تا امروز واسه ما نمیمردن که حالا بخوایم با جواب دادن بهشون تازه محبوبترم بشیم!!! به نظرم این سیاست مظلوم نمایی شاید بهتر جواب بده. بحث منافع ملیه، نباید احساساتی‌ بشیم، وگرنه هم ما می‌دونیم هم مصریها و همینطور بقیهٔ دنیا که ایران از هر نظر بالاتر از مصره!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس