بازدید 8372

کودکان مرده جاسوسان انگلیس!

کد خبر: ۳۰۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳ 04 February 2013
به مدت چهار دهه پلیس انگلیس با سرقت هویت کودکان مرده از نام آنها بعنوان اسم مستعار ماموران خود برای حضور در عملیات مخفیانه که برخی از آن‌ها بیش از 10 سال به طول انجامیده، استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، تخمین زده می شود که پلیس لندن حدود 80 هویت از کودکان مرده را که برای صدور پاسپورت، بیمه و گواهی نامه رانندگی از آن‌ها استفاده شده، در اختیار داشته و از آن‌ها برای انجام عملیات مخفیانه توسط مامورانی با نام‌های مستعار استفاده می‌کرده است.

همچنین مشخص شده که پلیس لندن از این اقدامات و فعالیت‌ها را که انجام آن به سال‌های دهه 1960 بازمی‌گردد، برای نفوذ در گروه‌های معترض استفاده کرده است. با این حال پلیس از هویت والدین این کودکان مرده اطلاعاتی نداشته است.

پلیس انگلیس وجود چنین عملیاتی را تایید کرده است.

گزارش گاردین بر مبنای شهادت دو تن از افسران سابق تیم ویژه پلیس انگلیس در خصوص استفاده از هویت کودکان مرده اعلام شده است. براساس این تحقیق مشخص شد که دست کم 80 مامور پلیس بین سال‌های 1968 تا 1994 میلادی از هویت‌های کودکان مرده استفاده کرده‌اند.

این عملیات در سال‌های دهه 1990 میلادی با ارائه تکنولوژی دیجیتال در ثبت شناسنامه‌ها و اوراق هویت متوقف شد. با این حال پلیس لندن اعلام کرده که از سال 2003 میلادی تحقیق در این باره را آغاز کرده است.

پلیس معتقد است که استفاده از چنین روش‌هایی بهترین راه برای نفوذ در گروه‌های افراطی سیاسی، ‌فعالان حقوق حیوانات و به صورت بالقوه گروه‌های تروریستی بودند.

تکنیک استفاده از هویت کودکان مرده به عنوان اسم مستعار اقتباسی از رمان "روز شغال" نوشته "فردریک فورسیس" است. فرد زینمان نیز بر مبنای این کتاب فیلمی موفق ساخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل