بازدید 177780
سخنان رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در نشست استیضاح

سنگ تمامی که دو رئیس قوه برای یکدیگر گذاشتند

جلسات صبح و عصر یکشنبه نیمه بهمن به استیضاح شیخ‌الاسلامی، وزیر رفاه اختصاص داشت. پس از سخنان موافقین و مخالفین استیضاح، احمدی‌نژاد دفاع خود را با پخش فیلمی به پایان برد که با پاسخ رئیس مجلس روبه‌رو شد.
کد خبر: ۳۰۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲ 03 February 2013

رئیس جمهور سخنان خود را با تبریک ایام الله دهه فجر به دستاوردهای اخیر علمی و فناوری کشور آغاز کرد و گفت: دیروز از جنگنده‌ای رونمایی شد که در نوع خود، جزو پیشرفته‌ترین جنگنده‌های دنیاست و از صفر تا صد طراحی، مهندسی و ساخت آن به دست مهندسین داخلی بوده است. همچنین برای نخستین بار دانشمندان ایرانی توانستند موجود زنده به فضا بفرستند و دوباره آن را بازگردانند؛ این کار در مرزهای دانش بشری است و می‌توان گفت که رکورد جدیدی برای کشور ما ثبت کرد.

به گزارش «تابناک»، رئیس‌جمهور ادامه داد: علاقه داشتم در دهه فجر درباره موضوع دیگری خدمت شما برسم و شاید اگر در این شش، هفت ساعت که خدمت شما هستیم درباره طرح‌های اقتصادی اساسی و مهم گفت‌وگو می‌کردیم، می‌توانستیم نتیجه بگیریم و نتیجه آن را به مردم تقدیم کنیم.

احمدی‌نژاد استیضاح را حق نمایندگان و پاسخگویی در این زمینه را وظیفه دولت دانست و گفت: ما بر این باوریم که نه استیضاح کنندگان به دنبال اعمال نظر خاصی هستند و نه دولت به دنبال حق و ناحق کردن مسائل، بلکه ما همه با هم هستیم و من همه شما را برادران دینی خودم می‌شناسم.

وی همچنین قانون را مهمترین تنظیم کننده روابط دانست که باید از استحکام حداکثری برخوردار باشد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: می‌خواهم مسائلی را مطرح کنم که ارتباطی به رابطه دولت و مجلس ندارد اما دلیل طرح این مسائل این است که مشکلاتی در حال رنج دادن همه ماست که تنظیم روابط را از راه خود خارج کرده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به جلسات اخیر دولت و مجلس و توافقات برای جبران کاهش قدرت خرید مردم در ایام فشارهای بیرونی گفت:‌ بحث من فرا‌تر از بحث استیضاح است و می‌خواهم بگویم که چرا باید همدیگر را متهم کنیم؟ ما در یک جبهه قرار داریم و فقط کار‌ها بین ما تقسیم شده است.

وی عبدالرضا شیخ‌الاسلامی را جزو بهترین وزرای کابینه و انسانی عالم، پرکار، بی‌حاشیه، دلسوز و فداکار دانست و ادامه داد: من ایشان را ۲۷ سال است که می‌شناسم و به او افتخار می‌کنم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم خلاف قانون کاری بکنیم بلکه باید ببینیم گیر کار کجاست، تا سرعت و بازدهی بالا برود، تصریح کرد: امروز کشور تحت سنگین‌ترین فشار‌هاست و دشمنان تمام توان خود را برای فشار به کشور بسیج کرده‌اند. پس ما باید دست در دست هم بدهیم و باری را از دوش مردم برداریم. اما متأسفانه برخی علل باعث شده که فشارهای داخلی با فشارهای سنگین خارجی برابری کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: سه سال است که دولت تحت سنگین‌ترین فشار‌ها و تهمت‌ها و افترا‌هاست و در این بین بنده در مقابل همه این‌ها سکوت و تحمل کردم و همکارانم را نیز به تحمل واداشتم. اما می‌بینیم که چند هزار نسخه بولتن سراسر افترا علیه دولت در کشور توزیع می‌شود. پس چاره‌ای جز این ندیدم که برای رفع این علل بعضی از مسائل را عرض کنم.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که متعلق به کارگران و بازنشستگان است و نه من و نه شما حق نداریم باری بر آن تحمیل و هزینه و بدهی درست کنیم و قطعا دخالت در این موضوع از آن جهت که این سازمان یا صندوق از مال مردم تشکیل شده، خلاف شرع نیز هست؛ حالا برای تعیین رئیس ترتیباتی تعیین شده اما همه باید به این سازمان کمک کنیم و موانع را برداریم.

رئیس‌جمهور با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری درباره سازمان تأمین اجتماعی و رئیس آن اظهار داشت: صرف نظر از اینکه موضع سیاسی رئیس دیوان چه بوده و هست، همین دیوان معظم عین همین شکایت را در سال ۸۷ علیه رئیس سازمان تأمین اجتماعی دریافت کرده بود اما پاسخ دیوان این بود که چون این سازمان یک نهاد عمومی غیر دولتی است، ما صلاحیت رسیدگی به عزل و نصب‌هایش را نداریم و تازه دوسال و نیم طول کشیده بود که این حکم را داده بودند. اما حالا در مورد این شکایت ظرف پنج ماه حکم دادند و دیگر موضوع صلاحیت مطرح نشد؛ در مورد برخی موضوعات دیگر نیز شاید پنج سال طول می‌کشید که دیوان عدالت حکم دهد اما در این شکایت به سرعت حکم صادر کرد و جالب اینکه برخلاف اصل ۱۷۰ قانون اساسی که به آن استناد کرده‌اند و بر اساس آن دیوان عدالت فقط درباره آئین‌نامه‌ها می‌تواند ورود داشته باشد، این دیوان تقاضای ابطال «مصوبه» دولت را کرده است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اجازه دهیم دیوان عدالت خارج از چهارچوب قانون اساسی عمل کند، چه طور می‌توان قانون را اجرا کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اصل ۵۵ قانون اساسی گفت: دیوان محاسبات به کلیه حسابهای وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکتهای دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند، رسیدگی یا حسابرسی می‌‌کند تا مشخص شود هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.

احمدی‌نژاد گفت: دیوان محاسبات مسئول رسیدگی به بودجه است و نمی‌تواند به وزیر نامه بدهد که مجلس مصوبه دولت را در مورد نصب یک نفر رد کرده و اگر بخواهی ادامه بدهی مجازات می‌شوی، این دخالت تجاوز از قانون اساسی‌ است و روابط را به هم می‌زند.

وی به اشاره به وظیفه دیگر دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات، حساب‌ها، اسناد و مدارک مرتبط را برابر قانون جمع آوری می‌کند و گزارش تفریغ بودجه را هر سال به انضمام نظرات خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌‌کند و این گزارش باید در دسترس عموم گذاشته شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ممکن است گفته شود این قبلا قانون بوده و تأیید شده است اظهار داشت: وظیفه من و شما این است که ببینیم مشکل این قانون کجاست و اگر اشکالی بوده باید برطرف شود، بعد از پایان اجرای بودجه دیوان محاسبات باید رسیدگی کند و به همراه نظرات خود به مجلس ارائه دهد.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که آیا در این قانون راجع به مصوبات دولت چیزی گفته شده است اظهار داشت: آیا در این قانون گفته شده دیوان محاسبات می‌تواند دادگاه تشکیل دهد؟ مجازات و اعلام عمومی کند؟

احمدی‌نژاد با اشاره به حکم دو هفته پیش دیوان محاسبات در خصوص انفصال رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: شما در بازار پیامد این حکم دیوان محاسبات را ببینید، اگر هیبت بانک مرکزی شکسته شود چه کسی پاسخگوست؟

رئیس جمهور با بیان اینکه من و شما ساعت‌ها بحث و بررسی می‌کنیم اما در ‌‌نهایت کار را رئیس کل بانک مرکزی اجرا می‌کند گفت: این خلاف قانون اساسی است که دیوان محاسبات حکم انفصال رئیس کل بانک مرکزی را صادر کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به جلسه دو هفته گذشته خود با مجلس گفت: در جلسه پیش با یکدیگر تعامل کردیم که نتیجه آن یک استیضاح شد، اشکالی ندارد ما در‌‌ همان عهد خود هستیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اصل ۱۳۸ گفت: در این اصل قانون اساسی آورده شده هیأت وزیران حق دارند برای انجام وظایف اداری و تأمین اجرای قوانین و تنظیم سازمان‌های اداری به وضع تصویب نامه و آیین نامه بپردازند و هر کدام از وزیران در حدود اختیارات خویش حق وضع آیین نامه را دارند ولی مواد این آیین نامه‌ نباید با متن و روح قوانین ناسازگار باشد و دولت می‌تواند مصوبات کمیسیون‌ها را پس از تأیید رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ کند.

وی با تأکید بر اینکه مصوبات این کمیسیون‌ها ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی می‌رسد تا در صورتی که آن‌ها را بر خلاف قوانین بیابد با ذکر دلیل برای تجدید نظر به هیأت وزیران بفرستد گفت: اشتباهی شده و باید آن اشتباه برطرف شود و اگر این اشتباهات برطرف نشود مشکلات همچنان باقی است، اگر این گونه مشکلات حل نشود هر روز دچار درگیری و تنش خواهیم بود.

احمدی‌نژاد با طرح این پرسش که در کجای این قانون اجازه داده شده مصوبات توسط رئیس‌مجلس لغو بشوند گفت: من دارم درد کشور را می‌گویم و می‌خواهم امروز برای حل مشکلات کشور از شما استمداد بطلبم.

احمدی‌نژاد گفت: من از حقوق‌دانان کشور می‌پرسم چطور از دل این قانون چنین مسأله‌ای مطرح می‌شود؟

رئیس جمهور در پاسخ به ایراد لاریجانی که خواهش کرده بود در مورد موضوع استیضاح صحبت کنید اظهار داشت: این کاملا مرتبط با موضوع است، نگویید چون این موضوع یک قانون است باید دهنت را ببندی.

وی ادامه: اگر بنا بود که رئیس‌ مجلس هم بر دولت و هم بر مجلس حاکم شود، باید با رأی مستقیم به جای رئیس‌ جمهوری گذاشته شود و می‌گفتند که مردم مستقیم رئیس ‌جمهور را انتخاب کنند نه اینکه رئیس ‌مجلس رئیس‌جمهور را انتخاب کند.

رئیس جمهور ادامه داد: عزیزان من همه محترم هستند، صبحت من در مورد اشخاص نیست بلکه صحبت من یک بحث حقوقی است و اگر قرار است که قانون اساسی را عوض کنیم، قانون اساسی خود راه تغییرش را نشان داده است.

احمدی‌نژاد بیان داشت: قانون اساسی گفته که باید رهبری دستور دهند تا یک گروهی تشکیل شود و آن‌ها متنی را تهیه کنند و بعد از تأیید رهبری به رفراندوم عمومی بگذارند، نمی‌شود بگویید با قانون عادی حل شود.

وی ادامه داد: ‌مشکلات اینجا پیدا می‌شود. فکر کنید، مگر می‌شود انتصابات دولت را با قانون و یا مصوبات لغو کرد، آن موقع چه چیزی برای دولت باقی می‌ماند، این دولت می‌خواهد مصوبات شما در کشور اجرا کند، بالاخره از اختیاراتش است.

رئیس جمهور گفت: وقتی عزل و نصب‌ها از دولت گرفته می‌شود این دولت چه چیزی برایش می‌ماند، برای اداره کشور این یک بحث دردمندانه است، بنشینیم و برای آن راه حل پیدا کنیم، و الا این اتهام‌زن‌های متقابل ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: من دارم ریشه درد کشور را خدمت شما عرض می‌کنم، همه باید در چهارچوب قانون حرکت کنند، بالاخره اگر دیوان عدالت اشتباه کرد، من باید به چه کسی شکایت کنم، می‌گویند به خود ما باید شکایت کنید، من چه طور می‌توانم به خود شما شکایت کنم.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: بالاخره آیا هیأت حقوقی هیچ وقت دچار اشتباه نمی‌شود، من از حوزه نماینده ملت و و از حوزه رئیس‌ جمهور صحبت می‌کنم، گرچه من نوکر ملت هستم، نوکر شما هم هستم، اما الآن رئیس‌ جمهور این کشور هستم و دارم از حقوق اساسی ملت دفاع می‌کنم.

وی تصریح کرد: ملت با رأی خود رئیس‌ جمهور را انتخاب کرده‌اند، به ملت بگویید که رئیس‌ جمهوری که می‌خواهید انتخاب کنید، تحت امر رئیس مجلس است، خوب آن موقع ملت دوباره رأی بدهند.

رئیس جمهور گفت: ما باید بر‌گردیم به قانون اساسی، مسائل را باید ریشه‌ای حل کنیم، اصلاً بحث من دفاع از شخص آقای مرتضوی نیست، من از یک روند و حقوق اساسی بحث می‌کنم، یک نفر بنویسد دولت در این کشور چه کاره ‌است، سه قوه مستقل داریم، استقلال قوه مجریه در کجاست؟ وقتی دیگر همه مصوباتش به راحتی لغو می‌شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی انتخاباتش لغو می‌شود، دیگر چه کار باید بکند، یک معاون می‌گذارد، می‌گویند، نباید بگذارید، یک استاندار می‌گذارد، می‌گویند نباید بگذارید، این به ضرر کشور است، کسی خیال نکند که ما اختیاراتی بیشتر از قانون اساسی گرفتیم و به نفع کشور نمی‌شود و به نفع ما می‌شود.

وی اظهار داشت: شیخ‌الاسلام را همه می‌شناسید و نیاز نیست که در مورد وی صحبت کنم، مرتضوی هم مانند یک فرد مانند دیگر افراد جامعه است، هزاران نفر در این کشور مدیر هستند، وی هم مانند دیگران، چرا تا این اندازه حساسیت است، من می‌خواستم نظری را در اینجا بگویم بالاخره به ما می‌گویند بگو، بگو، می‌خواهیم، بگوییم، می‌گویند نگو، نگو خوب، ‌ ما باید چه کار کنیم.

رئیس جمهور افزود: من فکر می‌کنم یک مسائلی پشت صحنه می‌گذرد که نه نمایندگان خبر دارند و نه ما خبر داریم و وقتی به میدان کشور می‌آید یک عناوین دیگری پیدا می‌کند و تبدیل می‌شود به دعوای من و شما.

وی اضافه کرد: ما با هم چه اختلافی داریم، ما دعوایی با هم نداریم، بنده که کوچک‌ترین خادم این ملت هستم، و شما نماینده مردم هستند، با هم می‌خواهیم برای مردم کار کنیم، یک ملاقات‌هایی اتفاق افتاده و ما باید به مسائل کشور رسیدگی کنیم حتی اگر از نزدیکان خودمان باشند.

احمدی‌نژاد گفت: بالاخره پشت قضیه همین اتفاقات، مسائلی مطرح است، یک جریانات دیگری اتفاق افتاده در یک جلسه ۲۳ تا ۲۴ ساعته در اینجا دوستان آمدند و گفتند که مقداری فضای کشور آرام‌تر باشد، که من یک نسخه این جلسه را که نرم‌تر است را به رئیس ‌مجلس و یک نسخه هم به دست رؤسای کمیسیون‌های مجلس می‌دهم.

وی افزود: آقای سالک هم به من گفتند که نوار پخش نشود، من هم گفتم بسیار خوب، اما آقای رئیس‌ گفتند پخش کن، من هم پخش کردم، بالاخره یا این‌ها ارتباط دارند با ما یا ندارد، شما تشخیص دهید و گوش دهید، بعد ببینید که ارتباط دارد یا نه؛ این‌ها مستنداتی است که قسمت‌های نرم آن را بازگو می‌کنم.

احمدی‌نژاد گفت: ما مخلص شما نمایندگان هستیم ولی بالاخره باید چه کار کنیم، دولت با همین حرف‌هایی که وجود دارد، در فشار است، شما می‌گویید که کار و حرفه‌ای کنید، ما چه‌ جور باید از حق دفاع کنیم، شما راه را بفرمایید ما به آن عمل کنیم.

در این میان تعدادی از نمایندگان از جمله انصاری نماینده آبادان و پیرمؤذن نماینده اردبیل با صدای بلند نسبت به این فیلم اعتراض و انتقاد می‌کردند و خواستار بیان تذکر آئین‌نامه‌ای بودند، اما لاریجانی اجازه بیان تذکر به نمایندگان را نداد و از آنان خواست که در صندلی‌هایشان مستقر باشند تا آقای رئیس‌جمهور هر آنچه که لازم می‌داند مطرح کند.

زمانی که بعضی نمایندگان با صدای بلند نسبت به این فیلم اعتراض و انتقاد می‌کردند، کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس با آنان روبوسی می‌کرد تا آرام شوند و می‌گفت: صحبت نکنید به ضرر ماست.

این فیلم حدود ۲۵ دقیقه بود اما تنها دقایق کوتاهی از آن در صحن علنی پخش شد اما چون صدای این فیلم نامفهوم بود، رئیس جمهور خودش به بیان جزئیاتی از مذاکرات مطرح شده بین فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی در این جلسه پرداخت.

احمدی‌نژاد به دلیل عدم پخش مناسب فیلم مربوط به ملاقات بخشی از متن صحبت‌ها را قرائت کرد که متن کامل آن به صورت زیر است:

فردی به نام آقای «م» معاون مجتمع قضایی تهران می‌گوید می‌دانید که بنده با یکی از برادران آقای لاریجانی رفت و آمد خانوادگی دارم.

مرتضوی: شما ارتباط دارید؟

آقای «م»: بله، من می‌خواهم این را بگویم که بقیه برادران بگرد آقا فاضل نمی‌رسند. نمره‌اش پیش من صفر است آن یکی برادر به خدا قسم. یعنی اگر این آقا، برادر آقا فاضل نبود چهار تا فحش بهش می‌دادم، یعنی اصلا قبولش ندارم. بهش گفتم شما هر چه می‌خواهی به مرتضوی شفاف بگو.

احمدی‌نژاد در اینجا گفت: این صحبت‌های واسطه است و بعد از این آقای فاضل لاریجانی پیش آقای مرتضوی می‌آید.

ببین باید خودت روک به دکتر بگویی که آقای «ز» (ه‌مان آقایی که می‌خواهد با تأمین اجتماعی قرارداد ببندد) باید از قـِبـَلِ من به شما وصل بشود.

فاضل لاریجانی: آن کسی که می‌خواهد قرارداد ببندد باید هوشیار باشد یعنی خیلی روی ما تبلیغات نکند و این مساله را که من با فلانی هستم مطرح نکند. اصلا هر هفته یک جایی می‌بینمش صحبت و هماهنگی‌ها را می‌کنیم.

در اینجا آقای مرتضوی به آقای «م» می‌گوید، شما بیرون برو و حس می‌کند که ممکن است مسائل دیگری مطرح شود.

فاضل لاریجانی: من می‌خواهم با آن گروه «ز» کار کنم، ولی ابلاغ کتبی برای من نزند. تلقی‌اش این باشد که من می‌خواهم با او همکاری کنم. اخیر علی آقا را دیده‌اید؟

مرتضوی: اخیرا ندیده‌ام.

فاضل لاریجانی: آقا ایشان نظرش نسبت به شما بسیار مساعد است و می‌تواند کمک کند حتی با قوه قضائیه تلطیف کند. خداییش من مساله صدا و سیما را یادآوری کردم اذعان داشت و اشاره کردم که این زمان بحرانی که ایشان مدیریت و حفظ نظام می‌کند، بعدش اینطوری. واقعا اذعان داشت با تمام وجود یعنی تظاهر نبود باید ارتباط با ایشان را مستحکمتر کنید. به نظرم الان زمینه‌اش کاملا مساعد است خصوصا این مورد هم که درباره «ز» پیش آمده، یک ملاقات جدی و خودمانی حالا در منزل ما یا اصلا بیرون از قوه و مجلس. قوه و مجلس نباشد منزل مادر باشد بدون سر و صدا. با تمام وجود خدا شاهد است به هر حال من قلق آن‌ها، علی آقا و آقا صادق دستم است که چطور ورود کنم و چطور جا بیاندازم.

مرتضوی تعجب می‌کند می‌گوید قلق آقا صادق و علی آقا دستتان است؟

فاضل لاریجانی: هر دویشان، هر دویشان.

ابتدا روی صداقت و پوست کنده می‌گویم هر طور که صلاح می‌دانید ما می‌خواهیم با گروه «ز» کار کنیم اینکه بخواهیم ورود پیدا کنیم یکی دو پروژه خوب را به آن‌ها پیشنهاد کنیم برای سرمایه گذاری بیاید خودم نیز با او همکاری می‌کنم مثل پالایشگاه یا هر چیز دیگر از این پروژه‌ها هست. پروژه‌هایی که جاذبه داشته باشد و بعدش بتوانیم به هر شکلی کار کنیم. اینجا یا خارج از کشور. اگر صلاح می‌دانید بعدش هم یک کمک‌هایی می‌توان کرد. یک کسانی در این سطح و این‌ها مزاحمشان می‌شوند مشکل پیدا می‌کنند. در حال می‌توانیم مفید واقع بشویم حالا حدسم بر این است.

مرتضوی: بفرمائید ما چکار کنیم من بدانم چکار باید بکنم.

فاضل لاریجانی: یک زمینه آشنایی ایجاد بشود.

مرتضوی: اصلا نمی‌شناسیدش؟

فاضل لاریجانی: نه ندیدمش.

مرتضوی: اصلا ندیدیش؟

فاضل لاریجانی: نه دیگر یک زمینه آشنایی ایجاد بشود بعد هم توصیه بفرمایید که اصلا فلانی می‌خواهد با شما کار کند که اصلا احساس کند نمایندگی شما را دارم.

مرتضوی: موردش را باید بدانم اصلا باید بدانم چکار باید بکنم.

فاضل لاریجانی: ما در همین پروژه‌هایی که اکنون با شما قرارداد بسته‌ایم پروژه‌های جدیدی را تعریف می‌کنیم تا بتوانیم یک نظارتی داشته باشیم و کمک کنیم اینطوری باهاش در کار‌ها قاطی بشویم. کارهای اقتصادی اگر صلاح می‌دانید و یا همین که خود شما توصیه می‌فرمایید خیلی موثر است بهش توصیه کنید همکاری فلانی برای آینده کاری در ایران خوب است.

مرتضوی: آینده کاری او؟

فاضل لاریجانی: بله، اینطوری بعدش هم مورد وصول جنابعالی است. (یعنی به او بگویید من مورد وصول شما هستم.)

مرتضوی: گفتید که خارج از کشور هم می‌توانید کار کنید؟ چطوری؟ چه پیشنهادی دارید؟

فاضل لاریجانی: من نمی‌دانم فعالیت‌های بین‌المللی چطور است.

مرتضوی: چکار می‌توانید بکنید؟

فاضل لاریجانی: اگر من را به عنوان مباشر خود تلقی کنند، در مدیریت‌های مختلف کمکش می‌کنیم.

مرتضوی: اصلا شما به عنوان مشاور خودش که شأن شما اینطور نیست.

فاضل لاریجانی: تلقی‌اش این باشد لازم نیست این موضوع را جایی مطرح کنند.

مرتضوی: الان که مثلا من به او بگویم فاضل لاریجانی می‌خواهد بیاید با شما همکاری داشته باشد، شما با عنوان مشاور خودت قبولش کنی، این اصلا در ذهنش نمی‌آید چون شما برادر رئیس مجلس هستید.

فاضل لاریجانی: من مکنونات قلبی خودم را می‌گویم. حرف شما کاملا درست است و این ناشی از درایت جنابعالی است. اینکه چطور ورود کنیم بهترین راهش همین است که جنابعالی توصیه کنید که حضور فلانی می‌تواند اطمینانی برای آینده کاری شما در اینجا باشد. توصیه شما طوری که ایشان مشتاق شود برای همکاری مفید است.

مرتضوی: در قوه و مجلس و این‌ها هم می‌توانید کاری بکنید؟

فاضل لاریجانی: بله یک همچین حالتی وجود داشته کسانیکه در این سطح فعالیت می‌کنند همیشه در مذان دخالت‌ها و موانع هستند، می‌توانیم برایش رفع موانع کنیم، حالا این موانع چیست بستگی به کیسش دارد دیگر. ما آمادگی داریم مشکلاتی که آقای «ع. ب» (احمدی‌نژاد: فرد مشهوری که شما می‌شناسید) دارد را در چند جهت برطرف کنیم. اولا ایشان آدم بسیار خوبی است، متدین و زحمت کش است و حدود ۱۵ پروژه پتروشیمی دارد، بنده خدا احتیاج به کمک دارد.

مرتضوی: شما برایش چکار کرده‌اید؟

فاضل لاریجانی: چند تا مشکل داشت یکسری مشکلات با بانک‌ها داشت که همین فردا دوشنبه با آقای «ع» قرار دارم، آقای «ع. ب» می‌آید، آقای «م» هم می‌آید. جلسه‌ای گذاشتیم که این مشکل را حل کند. مشکلاتی هم با قوه قضائیه داشت چند حکم اجرایی برایش آمده بود و مفاسد اقتصادی که چرا پول بانک را پرداخت نمی‌کنی، برایش مهلت گرفتم. دیگر کاری بهش نداشتند. رفتم پیش اخوی و دستورش را گرفتم.

مرتضوی: شما این اعتبار را دارید که از اخوی دستور بگیرید؟

فاضل لاریجانی: بله، این‌ها را کمک کردیم و حتی در یک جلسه نیز اخوی این شخص را دید البته از این زاویه که گفتم من با ایشان کار می‌کنم می‌دانم زحمت می‌کشد و ۱۰ یا ۱۵ طرح دارد بیچاره، خب اخوی دستور دادند مشکلاتش حل شود. خیلی از موارد دیگر مربوط به معوقات بانکی بوده، بانک تجارت و بانک صنعت و معدن بنده خودم معاون بانک صنعت و معدن بودم. در آنجا اتاق داشتم تقسیط کردند و این مشکل ۵ ساله حل می‌شود خودم نظارت می‌کنم. پرونده زیاد داشت. فرض کنید که آقای الف آنجا بود و رئیس دادگستری فلان استان هم. یک عده نیز از او بر سر زمین شکایت کرده بودند که رفتیم و صحبت کردیم و مساله حل شد.

مرتضوی: یعنی با سفارش به آقای الف حل کردید؟

فاضل لاریجانی: بله، بله.

مرتضوی: مثلا بحث‌های کارگری بوده؟ چیزی حل کردید؟

فاضل لاریجانی: کارگری هم داشته‌ایم. مسائل مالیاتی و حسابی داشته است. من تا بحال کار دانشگاهی کرده‌ام و حالا هم دوزاریم افتاده است. اکنون نوه دارم و اموراتم با ماهی دو میلیون نمی‌گذرد، یک فرصت ویژه پیش آمده و ما چند سالی است که به کار اقتصادی ورود داشته‌ایم و خداییش کمتر از دیگران نیستیم. الان که وارد شده‌ایم قلق‌ها دستمان آمده و هم به لحاظ ارتباطی و هم مدیریتی کار را پیش می‌بریم، واقعیت این است. یک مسکن مختصری، چیزی فراهم کند به نام یکی از بستگان من برای شروع کار بعد به تدریج جلو می‌رویم. دیگر سعی می‌کنم حقوق ریالی هم نگیرم که به چشم نیاید بیشتر نگاهش این باشد که طرفش را حفظ کند آدم را مقطعی نگاه نکند مثلا بگوید استفاده گذرا کنیم. یک آپارتمان ۶۰۰- ۷۰۰ متری بگیرد.

مرتضوی: شما ویلایی می‌خواهید یا آپارتمان؟

فاضل لاریجانی: آپارتمان بهتر است به چشم نمی‌آید.

مرتضوی: خودتان جایی را دارید که معرفی کنید:

فاضل لاریجانی: بله بنام یکی از بستگان من بخرد. پدرش فوت کرده است.

مرتضوی: اسمش چیست؟

احمدی‌نژاد در اینجا و زمانیکه از تعدادی از نمایندگان خواستار اتمام قرائت این متن شدند، گفت: من گفتم این‌ها را رسیدگی کنید بالاخره شما مجلس هستید و ما دولت هستیم. من می‌گویم نیازی به حل مسائل از این دست نیست، اگر درست باشد.

پاسخ رئیس مجلس

پس از پایان سخنان رئیس جمهور و پایان زمان دولت برای دفاع از وزیر در معرض استیضاح، علی لاریجانی رئیس مجلس به پاسخ حقوقی در مورد استدلال‌های احمدی‌نژاد و نیز محتوای فیلم منتشر شده پرداخت. متن سخنان رئیس مجلس به صورت زیر است:

من احساس کردم چون رئیس جمهور در مورد من صحبت می‌کند، اجازه دادم که حرف‌هایشان را مطرح کنند؛ استیضاحی در مجلس مطرح شده ربطش به من چیست که رئیس جمهور این موضوع را مطرح کرد.

وی در ادامه گفت: اتفاقا جلسه خوبی بود و بعضی از مسائلی که در کشور ما وجود دارد از همین سنخ است که باید حل شود؛ این روش‌ها اگر در پشت صحنه ادامه پیدا کند، مشکل است.

رئیس مجلس اظهار داشت: ‌من تشکر می‌کنم از اینکه نمایندگان تحمل کردند و آقای رئیس جمهور همه حرف‌هایش را زد؛ رئیس جمهور گفت من یک نواری دارم که خود این هم یک ژستی است و من هم گفتم شما که مصلحت می‌دانید این را انجام دهید و رئیس جمهور نوار را گذاشت و مسئله روشن شد و بقیه مطالب هم که در نوار پخش نشد خود رئیس جمهور قرائت کرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بحثی در مورد بهم ریخته شدن تنظیم قوا مطرح کرد که باید بگویم تنظیم قوا بهم نخورده؛ آقای رئیس جمهور این سلیقه شماست که یک جایی نظر شورای نگهبان را به عنوان مفسر قانون اساسی قبول ندارید و یک جاهایی هم....

رئیس جمهور از رئیس مجلس خواست تا به وی هم اجازه صحبت دهد که رئیس مجلس خطاب به وی گفت: شما در این جلسه اتهاماتی به من وارد کردید و من مطابق آئین‌نامه جواب شما را می‌دهم و شما هم حق ندارید چرا که بیش از حد حرف زدید؛ تمام حرف شما اتهام به رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه بود. من هم رئیس مجلسم و اینجا می‌خواهم جواب شما را بدهم؛ شما در سرتاپای این استیضاح اتهامات و تهمت‌هایی به من گفتید و مطابق آئین‌نامه دو برابر وقت شما من فرصت دارم که جواب دهم.

لاریجانی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: شما فرمودید بعضی از مسائل سیاسی است؛ ۲، ۳ سال است که تحت شدید‌ترین فشار‌ها هستید؛ مشکل اینجاست شما افرادی را به عنوان یاران خودتان انتخاب کرده‌اید که این افراد پرونده‌هایی دارند و نمی‌گذارید که این پرونده‌ها رسیدگی شود؛ فشاری نیست. اگر از من می‌پرسید همین مطالبی که گفتید به دادگاه بدهید تا رسیدگی کنند، مگر ما از کسی دفاع می‌‌کنیم. ما اگر نزدیک‌ترین فردمان هم تخلف کنند می‌گوییم رسیدگی کنند ولی شما نمی‌گذارید رسیدگی شود و اشکال کار اینجاست.

لاریجانی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: شما فرمودید که در کار بن بست ایجاد می‌شود؛ اشتباه می‌کنید. در کشوری که ولایت فقیه است بن‌بست نیست؛ شما در بسیاری از مواقع به رهبری شکایت کردید و ایشان به هیأت حل اختلاف ارجاع داده‌اند و هیأت حل اختلاف هم نظر قاطع داد؛ دیگر کسی نباید حرفی بزند، پس بن‌بستی وجود ندارد.

رئیس مجلس اضافه کرد: مثلا شما چندین بار در مورد اصل ۱۳۸ مسائلی را مطرح کردید و قانون را خواندید درحالی که شما به قانون تمکین نکردید؛ درحالی که شورای نگهبان این قانون را تأیید کرده است که اگر هیأت وزیران مصوبه‌ای گذراند که با قانون تطابق نداشت، رئیس مجلس موظف است به آن ایراد بگیرد و بعد آن را به دولت بدهد؛ در قانون گفته شده که اگر دولت رعایت نکرد باید آن را لغو کند که رئیس جمهور به این اعتراض دارد؛ چه کسی باید این را حل کند؛ شورای نگهبان باید این را حل کند که شورای نگهبان نظر داده‌اند و قبول کرده، شما چرا تمکین نمی‌کنید؛ شما حتی در مورد این موضوع به رهبری هم نامه نوشتید و گفتید که این موضوع خلاف قانون اساسی است پس چرا نظر رهبری را نمی‌گویید؛ رهبری موضوع را به هیأت حل اختلاف داده‌اند و هیأت هم نظر شورای نگهبان را پرسید و ایشان ابلاغ کردند یعنی موضوع تمام شد؛ دیگر چه چیزی را تکرار می‌کنید؛ اگر از ولایت فقیه دفاع می‌کنید که ولی فقیه نظر دادند و بن‌بست را تمام کردند پس چرا می‌گویید بن‌بست است.

رئیس مجلس اظهار داشت: شما فرمودید دیوان عدالت باید محل اتکا باشد و اگر ما شکایتی داریم بررسی کند؛ ‌گفتید که دیوان یک جاهایی بررسی را طول داد و یا رسیدگی نکرد؛ عزیز من قبل از همه این حرف‌ها در مورد سازمان تأمین اجتماعی اگر قبل از سال ۸۸ بود دیوان حق داشت اما سال ۸۸ قانون تصویب شده؛ قانون اصلاح ماده ۱۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری در بند الف می‌گوید که سازمان مذکور زیر مجموعه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی است و وزیر در برابر قانون ذیربط پاسخگو است؛ شما رفته‌اید در هیأت دولت این را تغییر داده‌اید و برده‌اید زیر نظر معاون اول که اینجا هم دیوان عدالت اداری و هم رئیس مجلس گفته خلاف قانون است یعنی قانون را زیر پا گذاشته‌اید؛ چرا می‌گویید دیگران دست و پای ما را می‌بندند؛ شما تخلف کرده‌اید.

لاریجانی اظهار داشت: ‌ این موضوع دفاع ندارد اگر نمی‌دانید بپرسید؛ شما فرمودید که دیوان محاسبات چرا دادگاه دارد؛ دیوان محاسبات دادگاه ندارد بلکه قوه قضائیه شعبه‌ای در آنجا دارد که در آنجا دادستان و دادگاه است که این هم قانون است و مجلس تصویب کرده و شورای نگهبان هم آن را تأیید کرده است؛ شما به چه چیزی ایراد دارید پس بفرمائید نظر شورای نگهبان را قبول ندارم؛ نمی‌توانید این را بگویید شما رئیس جمهور هستید و باید نظامات حاکم بر کشور و قانون اساسی را قبول داشته باشید؛ قانون دیوان محاسبات گفته که یک شعبه دادسرا و یک شعبه دادگاه در آنجا باشد که در مورد دادستان آن هم مجلس رای می‌دهد؛ دادسرا برای خیلی‌ها حکم صادر می‌کند که بعد به دادگاه می‌رود. دادگاه هم یک حکم بدوی برای رئیس بانک مرکزی داده که وی می‌تواند در دادگاه تجدیدنظر شکایت کند؛ شما به چه چیزی ایراد گرفته‌اید، این عین عدالت است؛ مگر می‌توانید بگویید که بعضی‌ها بهتر از بقیه هستند و در دادگاه موضوع آن‌ها رسیدگی نشود؛ شما نباید یک هاله‌ای بگذارید که دادگاه دخالت نکند بلکه باید بگویید احسنت که دخالت کردید؛ برو رسیدگی کن از مسئولین ذیربط بنابراین دیوان محاسبات تخلفی نکرده و ربطی به دیوان ندارد.

لاریجانی خطاب به احمدی‌نژاد اظهار داشت: شما فرمودید که اگر اینطور باشد رئیس مجلس باید حاکم باشد؛ رئیس مجلس یک وظایف روشنی دارد و قوا هم مستقل از هم هستند؛ رئیس مجلس طبق قانون موظف است که اگر مصوبات خلاف قانون یا روح قانون باشد، تشخیص بدهد و آن را رد کند، بنابراین محدوده ما همین است نه در کار اجرا دخالت داریم...

شما می‌گویید چرا رئیس مجلس در موضوع آقای مرتضوی دخالت کرده؛ کسی به مرتضوی کاری ندارد؛ رئیس مجلس می‌گوید مصوبه‌ای که دولت دور زده و متن قانونی را لغو کرده و سازمان را زیر نظر معاون اول برده خلاف قانون است، دولت تخلف کرد و من هم اعلام کردم بنابراین این مسائل روشن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نفس این کار را ملاحظه کنید؛ همین تهمت‌های زیادی که در این جلسه نثار بنده شد هیچ ربطی به موضوع استیضاح نداشت و اگر من می‌خواستم مر آئین‌نامه را رعایت کنم، نباید اجازه می‌دادم که رئیس جمهور در این زمینه‌ها حرف بزند اما چون دیدم هی می‌گوید فیلم، فیلم و بیاناتش به جای استیضاح در مورد رئیس مجلس است گفتم اجازه دهید حرف‌هایش را بزند و خوب شد که حرف‌هایش را زد؛ نمایندگان محترم در جریان هستند که از ابتدای بحث استیضاح وزیر کار بنده وساطت کردم از باب اینکه تشنجی بین دولت و مجلس ایجاد نشود؛ آقای مظفر معاون نظارت مجلس هستند و اگر من خلاف می‌گویم آقای مظفر شهادت بدهد.

وی ادامه داد: من به آقای مظفر گفتم شما استیضاح‌کنندگان را دعوت کنید و وزیر کار را هم دعوت کنید و ببینید که می‌توانید با این‌ها به تفاهم برسید تا استیضاح در مجلس مطرح نشود که آقایان جلسه گذاشتند و متنش را با خشنودی برای من آوردند که همه هم آن را امضاء کردند. که آقای وزیر کار قبول کرده با هیأت امنا جلسه بگذارد تا مرتضوی را عوض کنند و گفتند که آقای وزیر گفته که من امضاء نمی‌کنم ولی این موضوع را اجرا می‌کنم که ظاهرا آقای وزیر در این رابطه معذوراتی داشته است.

لاریجانی اظهار داشت: بعد از اینکه این کار انجام شد وزیر پذیرفت و رفت علی‌الظاهر این کار را انجام دهد؛ بعد از آنکه این اتفاق افتاد یک مرتبه به مصوبه دولت روبرو شدیم که این سازمان را خلاف قانون زیر نظر معاون اول بردند و وزیر هم گفت دیگر از من کاری ساخته نیست، خوب این مسخره کردن قانون است، خلاف قانون است، چطور توقع دارید رئیس مجلس ساکت باشد؛ من آقای مرتضوی را از شما بهتر می‌شناسم؛ آقای مرتضوی خدماتی هم در گذشته داشته ولی این دلیل نمی‌شود که اگر کسی خلاف قانون مرتکب شد، ما حرفی نزنیم؛ برادرمان هم باشد باید جلویش بایستیم.

رئیس مجلس گفت: هیأت تطبیق مصوبه مجلس را لغو کرد؛ آقای شیخ‌الاسلام تلفنی با بنده تماس گرفت و گفت که من می‌خواستم شما توجیه شوید که من تخلف نکردم و این موضوع از عهده من خارج است و دولت تصویب کرده که این مسئله زیر نظر معاون اول باشد که من هم گفتم که این خلاف قانون است.

وی گفت: روز دوشنبه من خدمت رئیس جمهور رفتم که راجع به کار دیگری بود؛ در آنجا به ایشان گفتم که این استیضاح مطرح است و پیش از این هم آقای مظفر دخالت کرد که حل شود ولی نشد؛ حالا یا من وساطت کنم یا شما وساطت کنید که این مسئله حل شود و راهش هم این است که آقای مرتضوی یک کار دیگری به عهده گیرد چرا که حضورش در اینجا خلاف قانون است؛ بعد گفتم ما هم از دوستان استیضاح‌کننده خواهش کنیم که امضا خود را پس بگیرند و ایشان نپذیرفتند بنابراین ما بین خودمان و خدا آن چیزی که وظیفه داشتیم تا تشنج بوجود نیاید انجام دادیم ولی رئیس جمهور نپذیرفت. امروز صبح ساعت ۷ آقای فروزنده آمد و گفت که من یک پیغام فوری از آقای رئیس جمهور دارم و می‌خواهم با شما صحبت کنم؛ من با اینکه کار داشتم گفتم چون کارم فوری است، بیاید. فروزنده به بنده گفت بهتر است این موضوع را حل و فصل کنیم چرا که مشکل ایجاد می‌شود و ممکن است رئیس جمهور حرف‌هایی بزند که من هم سیر موضوع را به آقای فروزنده گفتم راهش این است که رئیس جمهور بپذیرد، آقای مرتضوی را جابجا کند و فروزنده هم گفت که رئیس جمهور نمی‌پذیرد و بعد هم یک نکته‌ای گفت؛ آقای فروزنده گفت که آقای احمدی‌نژاد گفته این به نفع کشور نیست و همچنین گفته که اگر این مسئله حل نشود، نواری از بستگان شما دارد که آن را پخش می‌کند و من را تهدید کردند و من هم گفتم که نمی‌دانم موضوع نوار چیست؛ مال هر کدام از بستگانم باشد فرقی نمی‌کند و اگر موضوعی باشد من نوار را می‌بینم و پاسخ ایشان را می‌دهم.

رئیس مجلس ادامه داد: البته من اطلاعات زیادی دارم ولی مصلحت نمی‌بینم راجع به اطرافیان ایشان چیزی بگویم؛ من مثل ایشان لازم نمی‌بینم کشور را متشنج کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به آقای فروزنده گفتم این یک تهدید است؛ تا ما از استیضاح صرف‌نظر کنیم؛ من این را مصلحت نمی‌دانستم؛ مجلس جایگاهی است که رئیس آن قسم خورده که از حقوق مجلس دفاع کند؛ بعد گفتم شما راجع به بستگان من هرچه دارید بگویید و من هیچ مشکلی ندارم؛ بین خودم و خدایم، من وضع روشنی دارم؛ بیایید بگویید نتیجه همه این حرف‌هایی که زدید چه بود.

لاریجانی اظهار داشت: به نظر شما این یک اقدام توطئه‌آمیز علیه رئیس قوه مقننه نبود؟ که آقای مرتضوی یکی از بستگان ما را به دفترش دعوت می‌کند و بعد فیلم می‌گیرند پس معلوم است که برنامه داشته‌اند؛ مگر وقتی شما در ملاقات‌ها به اتاق ما می‌آیید ما فیلم می‌گیریم؛ ما نمی‌دانیم دستگاه رئیس جمهور چطور است ولی ما که فیلم نمی‌گیریم؛ به نظر شما این توطئه‌آمیز نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه یک نفری را صدا می‌کنند که بیاید و بعد با آن فرد صحبت می‌کنند و بعد فیلم هم می‌گیرند آیا توطئه‌آمیز نیست؛ معلوم است که برنامه داشتید این فیلم را بگیرید و یک روزی مثل امروز آن را علنی کنید؛ من نمی‌دانم چه فایده‌ای در این است ولی نفس این کار آیا یک کار مافیایی نیست و یک کار توطئه‌آمیز نیست؛ به نظر شما این اخلاق است؛ آیا این کار در سطح یک رئیس جمهور است؛ رئیس جمهوری که مرتب دیگران را تهدید می‌کند و در مورد استیضاح رئیس مجلس را تهدید می‌کند... مشکلات کشور اینهاست.

لاریجانی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: بنده با برادرم ارتباطی ندارم؛ رئیس جمهور هی می‌گفت، آقای فاضل لاریجانی. در این کشور خیلی‌ها با هم نسبت دارند اما رفتار‌هایشان متفاوت است؛ ما با هم ارتباطی نداریم؛ آقای فرهنگی با آقای فاضل لاریجانی تماس گرفته که از آقای فرهنگی می‌خواهم بگوید که ایشان چه گفته است.

فرهنگی اظهار داشت: چون اتاق فرمان گفت که صدا مطلقاً روشن نیست و ما می‌خواهیم این را پخش کنیم، چیزی مفهوم نخواهد شد بنده گفتم که با آقای فاضل لاریجانی تماس گرفتم و من موضوع را سؤال کردم؛ آقای فاضل لاریجانی که رئیس دانشگاه آزاد آمل و مشاور رئیس دانشگاه پیام نور است گفت که غیر از این‌ها سمتی ندارد.

فرهنگی افزود: آقای فاضل لاریجانی گفت که مدت‌ها آقای مرتضوی پیگیر این ملاقات‌ها بود و بعد از پیگیری‌های زیاد در آنجا حضور پیدا کردم عمده آن نشست را آقای مرتضوی صحبت کرد و ضمن ابراز ارادت نسبت به خانواده آقای لاریجانی و هم خدمت علی لاریجانی رئیس مجلس و هم صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه از ایشان درخواست وساطت برای دیدار با رئیس قوه قضائیه را داشت و مطالب مفصلی را هم علیه قاضی پرونده خودش مطرح کردئ فیلمبرداری هم آنجا در جریان نبود؛ فاضل لاریجانی گفت، بعد از جلسه من با رئیس قوه صحبت کردم و ایشان هم درخواست ملاقات را نپذیرفت. به گفته فاضل لاریجانی برخی نکات در مورد دانشگاه آزاد و مشکلات آن در این جلسه مطرح شد.

 لاریجانی در ادامه اظهار داشت: فرض کنید که فاضل لاریجانی را دعوت کرده‌اند تا برای دیدار با رئیس قوه قضائیه وقت بگیرد و بعد هم این مسائل مطرح شد و بعد فیلم گرفتند و امروز در جلسه استیضاح این فیلم را پخش می‌کنند؛ ربطش به استیضاح چیست؛ آقای جهانگیرزاده اینجا است از ایشان می‌خواهم بگویند که چند بار آقای مرتضوی از من خواست تا دیدار کند.

جواد جهانگیرزاده گفت: توسط مسئول امور پارلمانی آقای مرتضوی هم حضوری و هم دو بار به صورت تلفنی از من پیگیری کردند که آقای لاریجانی وقتی را برای آقای مرتضوی اختصاص دهد که من چند بار مراجعه کردم و رئیس مجلس گفت که چون اصل بر این است که قانون رعایت شود، آمدن وی برای این است که باقی بماند؛ ‌لذا دیدار را نپذیرفتند؛ من حتی شماره دفتر را هم دادم ولی این اتفاق نیفتاد.

لاریجانی در ادامه گفت: ‌آقای مرتضوی دنبال این بود که برای پرونده خودش پیش رئیس قوه قضائیه برود و برای استیضاح هم پیش من بیاید که من این موضوع را مصلحت ندیدم و عمل نکردم و اگر عمل می‌کردیم امروز چیز دیگری می‌گفتند؛ می‌گفتند همین ارتباطات منجر به ارتباطات دیگری شد.

لاریجانی خطاب به رئیس جمهور گفت: این‌ها را ما صداقت نمی‌دانیم؛ این رفتار‌ها و بداخلاقی‌ها بلای جان کشور شده است؛ فرض کنید اصلا یکی از بستگان بنده اشتباه‌کار بوده؛ چه ربطی به من دارد؛ اگر من مثل شما در مورد جلسه‌ای که اخوی شما آقای داود احمدی‌نژاد با من داشت و مطالب زیادی نسبت به اطرافیان شما و جریان انحرافی مطرح کرد، از ارتباط با منافقین، فساد مالی، ارتباط با خارج، من فیلم می‌گرفتم و پخش می‌کردم برای شما خوب بود؟ برادر شما هم نظراتی دارد چه ربطی به شما دارد ولی شما همین اخلاق را رعایت نکردید؛ اگر یکی از بستگان بنده اشتباهی داشت باید مثل هر کس دیگری رسیدگی کرد و ما هم مانعی نیستیم و حتی مؤیدیم.

لاریجانی اظهار داشت: چطور این مطلب را تا به امروز به من نگفتید؛ مثلا نگفتید که زد و بند وجود دارد؛ شما می‌خواستید همین را بگویید دیگر. نوشته‌های شما همین بود؛ خوب می‌گفتید که رسیدگی می‌کردم؛ شما نه به من گفتید و نه به قوه قضائیه و امروز هم پشت میکروفون گفتید؛ این‌ها مشکلات اخلاقی جامعه ماست؛ این آقایی که شما نام بردید اصلا در اطراف من نیست و هیچ مسئولیتی هم در از جانب من ندارد؛ اما فرق قضیه من با شما این است که با این همه مشکلاتی که اطرافیان شما دارند و حتی بعضی از آن‌ها تحت تعقیبند و پرونده دارند، همچنان شما آن‌ها را ابقا می‌کنید و روی آن هم می‌ایستید و مشکل این است؛ دو طرز تفکر وجود دارد، ما می‌گوییم اگر یکی از اطرافیان اشکال داشت رسیدگی کنید ولی شما مانع می‌شوید و یک بار هم در مصاحبه گفتید که خط قرمز هستند. این خلاف حق است، این خلاف عدالت است؛ چه فایده‌ای دارد که مرتب ما از عدالت صحبت کنیم ولی با این روش‌ها کیان اخلاق جامعه را به فساد بکشیم.

لاریجانی ادامه داد: مشکل ما این است که رئیس جمهور اولیّات اخلاقی را رعایت نمی‌کند؛ اگر رئیس جمهور مطلبی داشت چرا اینجا مطرح کرد؛ استیضاح نمایندگان یک چیز بود و نه ربطی به رئیس مجلس داشت و نه ربطی به چیز دیگر؛ چرا این مسئله را مطرح کردید؛ اتفاقا خوب شد این مسائل را گفتید؛ شما که مرتب می‌گویید بگم، بگم، و این مسائل را در کشور راه انداخته‌اید، امروز این فیلم را پخش کرده‌اید تا مردم شخصیت شما را بهتر بشناسند.

لاریجانی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: آقای رئیس جمهور یک حدیث قدسی است که می‌گوید که اگر کسی به مسلمانی اتهامی بزند که او را خوار کند، خداوند می‌فرماید‌، آن فرد خودش را آماده جنگ با من کند؛ نمی‌دانم به این باور دارید یا نه ولی این حدیث قدسی است؛ امیدوارم که خداوند همه ما را هدایت کند تا وقتی در مسندهای بزرگ می‌نشینیم اندیشه حکیمانه داشته باشیم و عدالت پیشه کنیم و عدالت فقط به لفظ نباشد و به رفتار و عمل عدالت داشته باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹۱۶
انتشار یافته: ۹۵
ظاهرا پروژه‌اي كه بواسطه سوال از رئيس جمهور و سخنراني رئيس جمهور در مجلس عملياتي نشده بود، امروز و در جلسه استيضاح وزير كار عملياتي شد تا مجلس و دولت بجاي پرداختن به وضعيت معيشتي مردم پنجه در روي هم بكشند و در آستانه يك انتخابات مهم و تاريخي و در شرايط خاص بين المللي باب تقابلي بي وجه و كاملا نفساني را در فضاي سياسي كشور باز كنند.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
خدا بخیر کنه.....حداقل قبلا ظاهر رو حفظ میکردن.... حالا باید تاثیرش رو توی بازار دید.
مهیار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
برادر من اتفاقا وضع نابسامان اقتصادی ناشی از همین بد اخلاقی های سیاسی هست و به قول رئیس مجلس بهتر شد که این حرف ها زده شد تا مردم مسببان اصلی این وضعیت کشور را شناختند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
اتفاقا جلسه خیلی خوبی بود و همینطور بهتر هست که مشکلات در ملا عام گفته بشه و همه همه هم قاضی باشن
به امید جلسات بیشتر به این شکل
لاریجانی خطاب به رئیس جمهور گفت: این‌ها را ما صداقت نمی‌دانیم؛ این رفتارها و بداخلاقی‌ها بلای جان کشور شده است؛ فرض کنید اصلا یکی از بستگان بنده اشتباه‌کار بوده؛ چه ربطی به من دارد؛ اگر من مثل شما در مورد جلسه‌ای که اخوی شما آقای داود احمدی‌نژاد با من داشت و مطالب زیادی نسبت به اطرافیان شما و جریان انحرافی مطرح کرد، از ارتباط با منافقین، فساد مالی، ارتباط با خارج، من فیلم می‌گرفتم و پخش می‌کردم برای شما خوب بود؟ برادر شما هم نظراتی دارد چه ربطی به شما دارد ولی شما همین اخلاق را رعایت نکردید؛ اگر یکی از بستگان بنده اشتباهی داشت باید مثل هر کس دیگری رسیدگی کرد و ما هم مانعی نیستیم و حتی مؤیدیم.
هههههییییی وای من !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
ای وای بر ما..!!!!
دلم براي مردم و خودم ميسوزه!فردا اوضاع اقتصادي مملكت ديدن داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
بابا جو ندین الکی
این یعنی آزادی بیان که جبهه اصلاحات فریادشو میزندو اصولگرایان تمام قد به آن عمل میکنند
فرقش با دفعات قبل این بود که این دفعه احمدی نژاد باخت همین
تعداد وزیرای برکنار شده از حد مجاز گذشت؟ دولت دوباره باید رای اعتماد بگیره دیگه درست می گم؟
بابا اینا به جای اینکه فکر مشکلات ما باشن دارن همدیگه رو میکوبن...
درد ما ملت این زد و بند ها نیست، درد ما گرونیه گروووووووووونییییییییی
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
اتفاقا این گرونیا از همین زد و بندها ناشی میشه
ایشالا یه بار برای همیشه حل میشه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
خوب برادر من گرونی و این همه مشکلات اقتصادی به خازر همین زدو بندای کشور که هر روز برای یه چیز مردم سلطان پیدا میشه و ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
متاسفانه درد ما همین زدو بنداس داداشم، هر حزب و جناحی فقط تو فکر اینه چطور تو این بلبشو حداکثر منافعو ببره. مردم هم این وسط نقش کیسه بوکس رو دارن. متاسفم واسه خودم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
و بیکاری، هزینه های بالای درمان، نبود رفاه، افزایش دزدی و فحشا
وقتی خوندم از خودم خجالت کشیدم.

رهبری اطلاعات کاملی دارند، مداخله کنند و با مسئولین خاطی برخورد جدی نمایند.

چون تمام اشتباهات آنها(مسئولین) را به پای جمهوری اسلامی می نویسند.

و با این روند دیگر راهی برای حمایت و تبلیغ ما از نظام در برابر افکار مخالف داخلی و خارجی نمی ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
نظام ما هیچ ربطس به خارج نشینان ندارد

وظیفه ما حمایت از کشور هست
آولا به مشکلات اقتصادی کشور برس آقای رئیس جمهور مثال معروف وبه جا گفته که هر سخن جاهی وهرنکته مکانی دارد!!!
با اين رفتارهاي بچه گانه خدا به داد ما تا انتخابات خرداد برسه!!!!
تاسف به حال مسئولینی که جواب رهبری و صبر مردم را اینگونه می دهند!
پاسخ ها
حامی گتمان سوم تیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
اصولگرایان سنتی و دولتی در ولایت پذیری هر دو باختند
به امید عملی شدن شعارها
خدا آخر وعاقبت ما رو با تورم کمر شکن بخیر کند. امیدوارم ماجرای امروز مجلس بهانه بدست چباولگران جیب مردم ندهد. در حالی که مسئولین در حال در گیری های خودشان هستند عده ای دیگر با خیال راحت در حال سواستفاده هستند. هیچکس هم پا سخ گوی ملت نیست.
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
این حرفها باید زده میشد. به نظر من پاسخهای آقای لاریجانی بسیار اخلاقی و منطقی بود.
این حرفها باعث بالا رفتن دانش اجتماعی مردم میشود.
اگر صدا و سیما خوب عمل کند، میتوان از این مباحث سرمایه اجتماعی ایجاد کرد.
پاسخ ها
یچاره بیطرف
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
متاسفانه تمام ماجرا با قیچی از برنامه بیست و سی پخش شد !!! تدوینی جدید مشابه سریال اوشین بود که شاخ درآوردم از تفاوت اورژینال و ورژن صدا و سیما !
کجاییدای شهیدان خدایی
چمران کجایی زین الدین کجایی
باهنر کجایی رجایی کجایی ...
وا ایرانا وا اسلاما وا اماما وا رهبرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
واویلا
من از اینجا دارم می میرم از ناراحتی !!!! این بود ایرانی که می خواستیم
پراید20میلیون تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
آرمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
جوندید لطفا
بعضی ها خودشو آتیش بیار معرکه اند
آرام باش اخوی
آیا واقعا در این شرایط حساس استیضاح دکتر وزیر کار واجبی بود به نظرم فایل صوتی آقای توکلی که در جلسه صبح مجلس پخش شد موجب تشنج شد نمیدونم چرا این مجلس همیشه ساز مخالف با رئیس جمهور می زند بجای کمک کردن به رئیس جمهور همش مخالفت ..فکر کنم آقای لاریجانی بیشتر پی توجیح بود تا....
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
اولا که توجیه درسته دوست خوبم. دوما که اینکه کسی رو به گناه برادر محاکمه کنند چقدر صحیحه؟ سوما هم که ربطش به عدم برکناری مرتضوی چه بود؟
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
امیر خان لطفا سکوت کن
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
مثلا استیضاح نمی شد وضع بهتر از این میشد داداش شما مگه تو این کشور زندگی نمی کنی هر روز گرونتر از روز دیگه
من خودم کارمند تامین اجتماعی هستم به نظر خودم و همکارانم واقعا آقای مرتضوی در این مدت فراتر از حد انتظار کار کردن واقعا حیف چنین نیروهای که توسط مجلس از کار بیرون گذاشته میشوند..واقعا کسی نیست درد دل رئیس جمهور را گوش دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
حتی اگر آقای مرتضوی خوب هم کار کرده باشند نبایستی بدلیل داشتن پروندة قضایی باین سمت منسوب میشدند که خلاف قانون است تأکید میشود خلاف قانون است که حالا شاهد اینگونه برخوردها درمجلس نبودیم.دراین مملکت افرادی خیلی بهتر و کاردان تر و متخصص تر در رابطه با کار در تأمین اجتماعی وجود دارند و نیازی باینهمه اصرار بر ابقای آقای مرتضوی به لطایف الحیل نبود.
خاتمی حداقل حرمت مجلس اصول گرا را نگه داشت. بازهم کامنت منرا سانسور کن
در جلسه امروز بزرگان مجلس چه میکردند؟ آبروی مملکت را به شوخی گرفته اند
خوب این مسایل.یکم بهم گیر بدید ما ی بدبختم بفهمیم چی به چیه.یکم مسایل رو باشن بهتره نه تابناک؟
چند روز نبودی دلم واست تنگ شده بود...
درود بر برادران لاریجانی امیدوارم خدا حفظشان کند حرف دل مردم را زدند امیدوارم همیشه موفق باشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
درود بر برادران لاریجانی
خوبه که مرور کنیم بیانات رهبر معظم انقلاب رو:اختلافات را نباید علنی و احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد/ از امروز تا روز انتخابات،‌ هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف بکار گیرد، ‌قطعا به کشور خیانت کرده است
این مسایل اگر زوذتر اتفاق می افتاد شاید بعد به فکر میافتادند که به حال مردم کاری بکنند
بازم حاشیه بازم دعوا بازم ...

با این همه حاشیه ای که مسئولین دچارش هستن آیا فرصت کافی برای خدمت به این ملت پیدا میکنن
حالا حتما دارن برنامه ریزی میکنن که چه جوری رو همدیگرو کم کنن
بابا به پیر به پیغمبر ما هممون این مملکتو دوست داریم. آقای نماینده ای که با رای من رفتی نشستی تو مجلس و به خاظر به خظر افتادن موقعیت خودت چیزی نمیگی

به خدا من از حقم نمیگذرم اگه از حق این مردم مظلوم دفاع نکنین . با این وضعیت اقتصادی مردم و کوچیکتر شدن سفره مردم فکر میکنی مردم بازم بهت رای میدن؟
کاش دفعات قبلی هم به آقای رئیس جمهور مثل امروز وقت داده می شد حرفهای دلش رابگوید تامردم کاملا روشن شوندحق باچه کسی است !!آقا مردم چندین ساله منتظر افشاگریند.
اینجوری مسائلی که میخواهی علنی کنی؟
واقعا که!!! تاسف باره...بهتره دولت دست از این کارها برداره...با تهدید و پیدا کردن نقطه ضعف ها بقیه،که نمیشه نقطه ضعف های خود رو پوشوند.
کس نیاید به زیر سایه بوم....گر همای جهان شود معدوم
آقای رییس جمهور از کجا میدانسته که سیستم صوتی اشکال دارد و صدای این فیلم ناخوانا پخش میشود که ریز مکالمات را نوشته و به مجلس آورده؟
این رشته سر دراز دارد...
دم لاریجانی گرم...................
آیا تمام مشکلات معیشتی ما مثل قیمت 4 برابری دلار و ..... از این موضوع بوجود آمده ؟ اگر اینطوره شما رو به هر کی می پرستید زودتر خلش کنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
دلار 4 برابر نشده دلار 1200 توماني الان 4 هزار تومان خريد وفروش ميشود يعني اگر دلار دو برابر شود 100 درصد رشد داشته حالا خودت حساب كن دلار چند درصد در همين يكي دوماهه رشد داشته.
دم احمدی نژاد گرم

قربون مرامش
فقط باید تاسف خورد و بس ...
از همه کسانی که این کامنت را میخوانم میخواهم امشب در نماز شبشان از خدا را به پهلوی شکسته حضرت فاطمه قسم بدهند که هر کس میخواهد اوضاع مملکت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را به هم بزند و به دل رهبر عزیز خون کند و خیانت به امام و شهدا و این حکومت شیعه بکند رسوا و رسوا تر فرماید . و به مدعیان بصیرتی که با الفبای بصیرت بیگانه اند را رایحه ای از بصیرت عطا فرماید
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
عزیز دل خوش دل با صفا
کجای کاری؟
مشکل ما اینه که نماز صبحمون قضا میشه اونوقت شما می گی نماز شب؟
تازه بعضا نمازهامون رو کلا قضا کردیم.
حالا امر به معروف نهی از منکر و ... پیشکش
این کارها نتیجه فشار زیاد به رئیس جمهور است هر چند واقعاً کارهای بی موردی هر سه قوه می کنند که اوضاع مملکت را نابسامان می کند
متاً سفانه به نفع هيچ يك از قوا ومردم نيست كه چنين حوادث مشابهي اتفاق بيافتد
هرچه این جدالها بیشتر شود بضررمردم خواهد شد ماکه زیر بار گرانی خفه شدیم وتحمل آن غیر ممکن شده بیائید بجای این حرکات با همفکری مردم مشکلات راکمتر کنید .کشورعزیز ما ازهمه حیث با مدیرت خوب وسالم میتواند به بهشت تبدیل شود اما حیف؟؟!!!!
فکر نان باشید که خربزه آب است لطفا با همدلی و همراهی فکری اساسی به حال حل معضلات کشور و رفاه و آسایش از طریق هم سازی بین المللی نمایید نه اینکه به جان هم بیفتید این رفتارها نان برای سفره ی ما نمی شود
سلام . واقعا معلوم نیست حق با کیست ؟ هر کدام برای تبرئه خودشان اظهار نطق می فرمایند . چوب این بی تدبیری ها را قطعا مردم فهیم ایران می خورند که همواره با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند . واقعا متاسفم
بابا تورو خدا یکی جمع کنه این همه حرف حدیث رو کجای دنیا کدوم کشور مثل ما هستن
۸ ۳۰ که یه چیز دیگه می گفت، اصلا صحبتی از این حرف ها نبوده !!!‌چرا شایعه پراکنی می کنید ؟؟!!!!!!!!!!!!!!
عجب کاریه الان کی داره صادقانه برای ایران کار میکنه ؟؟؟؟؟
این که عده‌ای با انتساب با بعضی از مسؤلان ثروت ملت را به حیب زدند ، شکی نیست ؛ ولی به نظر می‌رسد رئیس جمهور محترم همیشه لیست در جیبشان را خرج دفاع از هم مسلکانشان می‌نمایند. موضوعی که سران محترم قوا فراموش کردند، توصیه‌های خردمندانه رهبری به اتحاد و چاره‌اندیشی مشکلات آحاد مردم است.
درد و رنجی که مردم تحمل می کنند ، قطعاً حاصل تفرقه و حب مقام برخی از مسؤلان است ؛ نه مسایلی چون تحریم.
به به. اینو ببین

"اکنون نوه دارم و اموراتم با ماهی دو میلیون نمی گذرد"

"یک آپارتمان 600- 700 متری"

اللهم عجل لولیک الفرج
واقعا احمدی نژاد استیضاح شد
من بر خلاف نظر بعضی هموطنان میخوام بگم خوشحال شدم چون امروز اتفاقی در خانه ی ملت افتاد که در بعضی کشور های پیشرفته هم می افتد و خیلی هم طبیعی است و این میتواند قدمی به دمکراسی واقعی باشد.
چرا صدا و سیما این مطالب رو پخش نمیکنه؟؟؟؟؟؟
salam ,,, nezere man in hast ke negahi jahani be mozoat dashte bashen maolin va mardom tashakor mahdi norway
وای اگر از پس امروز بود فردایی....
ادعا، ادعا، بسه بابا دیگه چقدر ادعـــــــــا؟
جنگ اول به از صلح آخر
ایکاش سه 4 سال پیش این دعواهاتو می کردین تموم میشد...
دیگه تو این اوضاع مملکت این دعوا هم شد قوز بالا قوز !
بله وقتی ایشان در مناظره حرمت همه را شکست
باید منتظر چنین روزی می بودیم.
خدا به داد ما برسد و این چند ماه باقی مانده را به خیر کند.
ادعا، ادعا، بسه بابا دیگه چقدر ادعـــــــــا؟
رجل سیاسی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احمدی نژاد زنده باد دولتش پاینده باد
خیلی با حال بود!!
خدایی اگه این کار هارو یه اصلاح طلب انجام می داد ....؟؟؟!!!!!
مرگ بر انگلیس مرگ بر روسیه
خدا به داد مردم برسه قدرت چه میکنه
ادعای پیرو ولایت ودیانت بااین حرفها جور در میآید والله درپیشگاه خدامند متعال مسئول کلمه به کتمه حرفهایتان هستید شما تکیه گاه مردمید
این اتفاق مبارکی بود که برکات زیادی برای کشور داشت و اتفاقا از مشکلات معیشتی مردم هم مهم تر بود
با اسطيظاه امروظ طمام مشكلاط كشور هل شد.( كاهش قيمت مسكن،اتومبيل،طلا و ... و افزايش قدرت خريد مردم و افزايش برابري ريال در برابر ارزهاي خارجي و...)
پس چرا اخبار شبکه های سیما خبر کامل را درست پخش نکردو فقط به صورت کلی به جریان استیضاح پرداخت ! پس ما اخبار کامل را کجا باید ببینیم؟ اگر تابی نبود...
تو این بازار گرم تحریم ها و فشار های خارجی فقط تفرفه ی داخلی رو کم داشتیم.
اینان که دم از ولایت و عدالت میزنند اینطور با هم رفتار میکنند!!!
ما چه انتظاری از دشمنان داریم در حالی که خود به جان یکدیگر افتاده ایم...
...اللهم عجل لولیک الفرج...
آری حب دنیا حب ریاست غرور تکبر
همه باعث میشود این حرفها زده شود
باید رسید به حرف شهید همت که میگفت
همه چی همه چی برای رضای خدا قدم بر میداری حرف میزنی همه چی برای رضایی خدا
اری آقا احمدی نژاد
آقای لاریجانی
حواستون باشه این پست ها سریع میگذره وانچی که میمونه اعمال شماست که مرضی خدا باشد یا نه
چرابه مبارزه باپارتی بازی باند فساد اداری اختلاس ورشو درادارات پیگیری نمیشود
شهدا شرمنده ایم.
امروز که دکتر داشت نسخه فرزندم را می نوشت خیلی تاکید داشت که با توجه به حساس بودن ریه می بایست نوع خاصی از اسپری را به نام FLIXOTIDE 125 را که حتما فرانسوی باشه را خریداری کنم . بماند که از این دارو خانه به آن داروخانه حدود سه ساعت چرخیدم تا اینکه بلاخره پیدا کردم البته از نوع 250 را اما با چه قیمتی ؟ چهل هزار تومان !!! خوب به هر طریقی بود تهیه کردم . اما با خودم در راه منزل فکر می کردم اگر پدر و مادری که گوشه دلبندشان نیاز به این اسپری داشته باشه ولی پیدا نشه و یا اینکه پیدا بشه ولی نداشته باشه بخره خیلی مرا آزرده ساخت.چی می شد که بجای حرکاتی اینچنینی یک مقدار ناچیز هم به فکر این مردم نجیب می بودند.
و این داستان ادامه دارد مثل داستان کلاه قرمزی. راستی میگن شاهنامه اخرش خوشه
وای بر منه معلمه بدبخت ودارای مشغله انبیائی !!!وای اسلاما!وای ایرانا وای اماما وای رهبراوایوایوایوای!!!!!!!!!
این بود آرمانهای ما؟؟ :)
وقتی بچه های بسیجی رو میدیدم که تو خط مقدم چطوری شهید میشن تا برای ما آبرویی کسب کنن تا مایه عزت ما باشن ....وحالا این جریان ها رو میشنوم ومیبینم از خودم بیزار میشم.اونا چی کردن وچی خواستن وما به دنبال چی هستیم.
اگر امریکاه نتواند مارا از بین ببرد خودمان این کار را به نحو احسن انجام میدهیم مثل معروف که مارادونا راول کنید غضنفر بچسبید
بابا بس کنید دیگه
تابناک دوباره می خواهی بری هواخوری !
هنوز 24 ساعت نگذشته از حبس بیرون آمدی پسر آروم باش اینقد به همه چیز ناخونک نزن !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها