بازدید 6466
۱

دستگیری 4 سارق مسلح در «اوز»

کد خبر: ۳۰۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶ 03 February 2013
سارقان نقابدار مسلح با ورود به دو طلافروشی در شهرستان اوز از توابع لارستان و تهدید طلافروش‌ها، چند كیلو طلا دزدیده بودند.

به گزارش جام‌جم، سردار سیروس سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری چهار دزد مسلح كه به طور سریالی از طلافروشی‌ها، مغازه‌ها و نیز از رهگذران شهرهای لامرد، لار، خنج، مهر، اوز، جهرم و قیروكارزین استان فارس سرقت كرده بودند، خبرداد و گفت: از اوایل دی امسال شكایت‌هایی در دستور كار پلیس شهرستان‌های لار و فیروزآباد قرار گرفت مبنی بر این كه چهار مرد مسلح شبانه با سد كردن راه رهگذران در محله‌های خلوت و نیز ورود به مغازه‌های مختلف و تهدید مغازه‌داران، پول و اموالشان را در لامرد، لار، خنج، مهر، جهرم و قیروكارزین سرقت كرده‌اند.

وی افزود: با افزایش این شكایت‌ها، تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری دزدهای مسلح فراری آغاز شد تا این‌كه شامگاه 28 دی امسال دو طلافروش در تماس با مركز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان اوز از توابع لارستان، از سرقت مسلحانه مغازه‌هایشان توسط دزدهای نقابدار خبر دادند.

ردپای متهمان در دزدی از 2 طلافروشی

وی خاطرنشان كرد: در پی گزارش این دو سرقت، ماموران انتظامی با حضور در محل‌های سرقت و شروع تحقیقات متوجه شدند، دزدها كه دو مرد نقابدار مسلح بودند، وارد یكی از طلافروشی‌ها شده و با تهدید مرد طلافروش یك كیلو طلا سرقت كرده‌اند.

سپس از طلافروشی دیگری در آن نزدیكی نیز مقداری طلا سرقت كرده و با خودرو متواری شده‌اند. فرمانده انتظامی استان فارس یادآور شد: همان شب ماموران برای دستگیری متهمان به اجرای طرح مهار پرداختند اما سارقان در تاریكی شب فرار كردند. با فرار متهمان ماموران محل فرار را كه منتهی به كوه‌های اطراف شهرستان فیروزآباد بود، جستجو كردند؛ اما بی‌نتیجه بود. جستجوها ادامه داشت تا سرانجام چهارشنبه یازدهم بهمن امسال مخفیگاه متهمان در جنوب استان فارس شناسایی شد و ماموران آگاهی شهرستان‌های لار و فیروزآباد موفق به دستگیری هر چهار سارق مسلح در فیروزآباد و شیراز شدند.

یكی از دزدها، دانشجو بود

سجادیان گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان چهار قبضه كلت كمری، سلاح شكاری و كلاش، یك كیلوگرم طلا و 18 میلیون تومان پول نقد همراه چند دستگاه تلفن همراه و خودروی زانتیای مسروقه كشف و ضبط شد.

رئیس‌پلیس استان فارس افزود: متهمان كه میانگین سنی آنها از 19 تا 24 سال است و یك دانشجوی رشته معماری نیز در میان آنها دیده می‌شود، به پلیس آگاهی منتقل شدند و به دزدی‌های سریالی اعتراف كردند.

اعتراف متهمان به دزدی‌های مسلحانه سریالی

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح كرد: در تحقیق از اعضای این باند معلوم شد سه نفر از آنها دارای سابقه سرقت و آدم‌ربایی بوده و ساكن استان فارس هستند و به انگیزه مالی مرتكب سرقت‌ها شده‌اند.

در مرحله بعدی مشخص شد متهمان روزهای پایانی آذر امسال، خودروی زانتیایی را مسلحانه در شهرستان كنگان استان بوشهر دزدیده و با همان خودرو به استان فارس بازمی‌گردند و شبانه در خیابان‌های خلوت شهرستان‌های لامرد، لار، خنج، مهر، اوز، جهرم و قیروكارزین استان فارس رهگذران را تهدید و پول‌هایشان را می‌دزدیدند. همچنین با ورود به مغازه‌های همین شهرها، مغازه‌داران را با سلاح تهدید و پول و اموالشان را سرقت می‌كردند.

ردپای دزدها در استان بوشهر

سردار سجادیان یادآور شد: اعضای این باند علاوه بر این زورگیری‌ها و سرقت‌های مسلحانه از مغازه‌ها، به سرقت مسلحانه از دو مغازه طلافروشی شهرستان اوز از توابع لارستان هم اعتراف كردند. در مرحله دیگری از تحقیقات متهمان به ده فقره دزدی مسلحانه دیگر از قبیل سرقت خودرو در استان بوشهر نیز اعتراف كردند كه تحقیقات در این باره ادامه دارد.

بنابراین گزارش، درپی اعتراف متهمان، دو مرد نیز كه اموال دزدی را از اعضای این باند می‌خریدند، دستگیر شدند. تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم متهمان و كشف اموال مسروقه ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به نظرمن این سارقان به خاطرسن کم باید بی گناه محسوب می شوند ومیانگین جرم ان ها 2تا3سال است
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی