بازدید 62746

وصیت یک شهید به همه دخترهای این مرز و بوم +دست نوشته شهید

زینبم من در حالی برایت این نامه را می‌نویسم که تا عملیات چند روزی باقی نمانده، خواستم در این لحظات آخر سخنی با میوه دلم بگویم: حالا که این نامه را می‌خوانی نمی‌دانم چگونه هستی. انشاء‌الله که خداوند عمر اماممان را به بلندی آفتاب قرار دهد و اگر ما در زندگی‌مان حکومت اسلامی را درک نمودیم، تو در زندگیت حکومت مهدی را درک نمایی.
کد خبر: ۲۹۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶ 23 January 2013
دنیا مار خوش خط و خالی است؛ به هوش باش که تو را فریفته خود نکند. شیطان نفس را همیشه و در همه حال به زنجیر بکش. خدای ناخواسته زیبایی جمال مغرورت نکند که از پس نعمت‌های خداوند مسئولیت سنگین‌تری است... !

شهید عباس تیماجی، از جمله شهدای بزرگواری است که با علم به شهادت به راهی که در آن پای گذاشته است ، نامه نامه‌ای به همسرش می نویسد و آخرین توصیه های لازم را برای تربیت فرزند به مادر وی سفارش می کند. دستونشته که اکنون به عنوان سندی زنده و پویا از تعهد و اخلاص رزمندگان اسلام همچنان متجلی است و جوانان امروز می توانند این وصیت نامه را الگوی عملی زندگی خود بکنند.

این شهید بزرگوار در مطلع نامه خود می نویسد : یک نامه برای زینب نوشتم که آن را پیش خودت نگه دار و هنگامی که زینب به سن پانزده سالگی رسید به وی بده .



به گزارش «تابناک» ،متن این نامه به شرح زیر است :

خدمت نور چشمم و عصاره جانم زینب


دخترم نمی‌دانم از کجا برایت بگویم؛ از روزهای جنگ و جنایات صدام و یا از ایثار و فداکاری امت که هر روز گل‌های پرپر شده خود را روی دوش خود قرار می‌دهند و یا از اماممان همچون کوهی استوار در مقابل مکر و حیله دشمنان و همچون پدری دلسوز که هر روز با رهنمودهای پیامبر گونه‌اش، نور امید را در دل فرد فرد این ملت می‌تاباند.

حالا که این نامه را می‌خوانی نمی‌دانم چگونه هستی. انشاء‌الله که خداوند عمر اماممان را به بلندی آفتاب قرار دهد و اگر ما در زندگی‌مان حکومت اسلامی را درک نمودیم، تو در زندگیت حکومت مهدی را درک نمایی، زینبم، بابا در شرایطی به جبهه رفت که جنایتکاران هر روز و شب بدون هیچ عذر و بهانه‌ای و تنها به جرم مسلمان بودن شهرهای مرزی ما را موشک باران می‌نمودند و هر روز تعدادی از مردم بی‌دفاع ایران و کودکان را به خاک و خون می‌کشیدند یا در جبهه‌های جنگ، هنگامی که ایستادگی و پایداری فرزندان اسلام را می‌دیدند به ستوه می‌آمدند و توان جنگیدن را نداشتند. بر سر سربازان امام زمان بمب‌های شیمیایی اهدایی ابرجنایتکاران را می‌ریختند و باکی هم از این کار نداشتند.

من هم مانند هزاران جوان دیگر تاب و توان دیدن این همه جنایات را نداشتم و خداوند به ما لیاقت داد و ما را در جبهه پذیرفت و آنچنان پذیرفت که با همه دلبستگی‌ها به زندگی و به تو دختر خردسالم که تازه زبان گشوده بودی و مادرت با هزاران امید و آرزو به یکباره‌‌ رها کردم و به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان لبیک گفتم.



زینبم من در حالی برایت این نامه را می‌نویسم که تا عملیات چند روزی باقی نمانده، خواستم در این لحظات آخر سخنی با میوه دلم بگویم:
دنیا مار خوش خط و خالی است. به هوش باش که تو را فریفته خود نکند. شیطان نفس را همیشه و در همه حال به زنجیر بکش. خدای ناخواسته زیبایی جمال مغرورت نکند که از پس نعمت‌های خداوند مسئولیت سنگین تری است.

مبادا به حال دنیا فریب بخوری ـ که دنیا مار خوش خط و خالی است ـ که دنیا چه بسا انسان را به یک انگشتر یا گلوبندی بفریبد و آخرت را به دنیا بفروشد.
مادرت زنی مهربان و با کفایت است و ارادت خاصی به امام زمان دارد. بیاموز آنچه را به تو می‌آموزد. مادرت را دستگیری کن.
این جنگی را که دشمن بر ما و ملت تحمیل کرد و کشته‌های فراوان داد، فقط و فقط به خاطر خدا و اسلام است، نه غیره.

از پیروان ولایت فقیه باش و خدای ناخواسته گرایش به گروه‌های التقاطی و انحرافی پیدا نکنی. همیشه از خدا کمک بگیر که خداوند بهترین یار و راهنماست (دخترم در زندگیت آنچنان باش که موجب افتخار بابا باشی).

در رعایت حجاب و موازین اسلامی همین بس که مادری همچون فاطمه داری که خود را در رعایت احکام و ضوابط اسلام و حجاب متعهد است. بابا را از دعای خیر فراموش نکن.









تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۱۷
انتشار یافته: ۷۱
کجایند مردان بی ادعای دیروز؟
پاسخ ها
مشتری تابناک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
اولش حس وحال نداشتم بازش کنم بخونم، ولی وقتی خوندمش مثل آب روی آتیش بود. واقعا حال داد. به این میگن یه مطلب درست و حسابی و ماندگار....
برای ما چه داری ای بزرگوار ؟ ما را به چه نصیحت میکنی ؟ کاش دست خطی هم برای ما مینوشتی هر چند که راه تو و خونی که دادی چراغ راه ماست. روحت شاد و یادت گرامی و روحتان شاد و یادتان گرامی ای شهدای ایران
پاسخ ها
رضا 7.5 ساله از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
ایرانی عزیز ؛ سخن این بزرگوار با دخترش می تواند سخنش با ما هم باشد.
مردان و زنان حجاب را رعایت کنند
برای رضای خدا عمل کنند
کجایید ای شهیدان خدایی ؟
ببینید بی کفایته چه می کنند
خداوند جایگاهشان را نصیب ما هم بکند ان شا ا...
روح شهدا شاد یادشان گرامی . شهدا شرمنده تان هستیم شما کاری حسینی کردید ولی ما لیاقت نداشتیم زینبی باشیم و زینبی بمانیم . شرمنده ایم
چی میشه گفت؟کامل و بی نقص بود
دفاع از کشور -اسلام -حجاب-ولایت فقیه
همه در یک نامه
ننگ بر کسانی که از روی این خونهای عزیرانمان رد میشوند تا در آن سو به پول و قدرت برسند اگر مقتدایم رخصت دهد زمین را از لوث وجودتان پاک خواهیم کرد بزودی انشاءا..
خوش به حالشون
روحت شاد
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
با این رای منفی ها من مطمئنم یه کسایی استخدام شدن و پول گرفتن (از یه جاهایی که کاملا معلومه) فقط بیان رای منفی بدن.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
بلاخره در این زمان هم یزید و شمر هست
کجایید ای شهیدان خدایی/پرنده تر ز مرغان هوایی....دل ادم میگیره که در این دنیای وانفسا چنین انسانهای مخلص کم شدند.
یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد!
تصور ما این است که شهداء رفته اند و ما مانده ایم، درحالیکه حقیقت آن است که شهداء مانده اند و گذر زمان ما را با خود برده است. (شهید آوینی)
فقط یه پدر می تونه این مسئله رو درک کنه، خدا از کل دنیا یه دختر کوچولو یا یه پسر دوست داشتنی بهت بده بعد با اون همه آرزو و امید برای آینده اونها، به یکباره از همه دار و ندار زندگیت دست بکشی و ...
ما به آرمان همه شهداء بدهکاریم، به دختر خانم شهید زین الدین ، به فرزندان شهید همت به همسران و مادران و پدران شهداء بدهکاریم. (قصه اینارو میشه برای بچه هامون گفت تا مبادا از یاد برن...)
عباس جان خوشا بحالت كه رفتي حداقل اين دوره ، امروزي را نميبيني
همه ما همه از بزرگ تا کوچک باید خجالت بکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
دزدهای سه هزار میلیاردی باید خجالت بکشن ، شبها وقتی برادرم چشم مصنوعیش رو که حالا 26 ساله با خودش داره برمیداره تا بخوابه بغض گلوم رو می گیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
ناشناس عزیز برادرت اگر چشمش را در راه اسلام از دست داده با خدا معامله کرده بغض نکن بغض مال دیگرانه
با سلام و عرض ادب و احترام،
شهیدان، پرچم های همیشه در اهتزاز بر فراز قله های رفیع عزت و شرف و استقلال و ریشه های مستحکم در ژرفنای عنبر آمیز این سرزمین الهی هستند. از خداوند بزرگ مسئلت می نماییم که ما را قدردان نعمت جمهوری اسلامی و رهرو راستین شهیدان والامقام گرداند و لیاقت خدمت صادقانه به خانواده های عزیز آن پرچم های سرخ شرف و آزادگی را نصیب ما فرماید.
آدم بغضش میگیره
خوشبحالشون که فهمیدند که کجا باید دنبال سعادت و خوشبختی بگردند . و بدا به حال ما که هنوز بعد از سی سال پند و آموزش تو خودمون و دنیامون غرق هستیم .
ای معلمان غیرت ، ای کسانی که قرآن و جهاد رو از یک نوشته ی روی کاغذ به زندگی و عمل واقعی تبدیل کردید ، دلم به حالتون نه میسوزه و نه فسرده میشه . برعکس ! میگم خوشبحالتون که خدا شمارو انتخاب کرد و بهتون تقوا و قلب و ایمانی عطا کرد که بتونید به بهانه ی جهاد از دنیا عبور کنید و به معشوق حقیقی برسید .
انان که رفتند کار حسینی کردند انان که ماندن باید کار زینبی کنند والا یزیدی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
کار زینبی از مانده ها ندیدیم
روحش شاد
اي كاش اين شهيد بزرگوار درخصوص حمايت از جانبازان باقي مانده جنگ تحميلي مانند سيد محمد هم مطلبي ميگفت تا مسولين را ياد آوري كند
درود به روان پاك همه دليرمردان جبهه حق. راهشان پاينده باد. انشاء ا..
روز وصل دوستداران ياد باد
ياد باد آن روزگاران ياد باد
كامم از تلخي غم چون زهر گشت
بانگ نوش شادخواران ياد باد
--------
واقعا در عجبم از كساييكه منفي ميدن
ان‌شاله خداوند همه مارا به راه راست هدايت كند
شهید بیدار شو که دختران ناموس مملکتو دارن به عربا می فروشن و مسولین بی غیرتم سکوت کردن کجایین مردان بی ادعا خدا می دونست شما تاب دیدن این روزارو ندارین گفت بیایین پیش خودم تو این دوره نباشین آسوده شمایید که رفتید
بسی مایه فضیلت است که یاد شهدا را زنده بداریم تا فانوس روشن چراغ راه تبار عاشقان و نوید بخش بشارتی نو باشد.
روحت شاد
ای کاش جوانان امروزی یک لحظه هم شده نظری به وصیت نامه سفر کرده های به سوی حق بیندازند تا وضعیت خود و جامعه اینطوری نباشد.
تفاوت ها رو میبینی
اون مردان خدا کجا و من و ما کجا
اونبی ادعا ها کجا و...
ای کاش برای مسئو لین نوشته بودید که کول زرق برق دنیارانخورند وشیطان فریبشان ندهد وخون شماپا یمال نشود
خوشابه حالشان که رفتن ماهرچه داریم ازاینا داریم تا آخر عمر مدیون خون پاکشان هستیم
خوش به حالت - قهرمان!
خدایا مرا هم شهید راه حق بگردان
یکی میتونه نظر این خدابیامورز و قبول نداشته باشه؟؟!!
خداوند متعال به خانواده این شهید بزرگوار عزت و سربلندی در دنیا وآخرت عنایت فرماید وما را نیز مورد شفاعت خود قرار دهد
درود بر مردان خدا
خدمت نور چشمم و عصاره جانم زینب.بابا در شرایطی به جبهه رفت که جنایتکاران هر روز و شب بدون هیچ عذر و بهانه‌ای و تنها به جرم مسلمان بودن.....
خدایی بخونید وحال کنید و بازم منفی بدید.
ازخودگذشتندتاسربلند باشیم درودخداوند برآنان باد
شهدا شرمنده ایم
اینها رفتند و مملکت دست چه کسانی افتاد!
روح تمامی شهیدان راه حق شاد باد . این وصیت برای تمام دخترا و پسرای ایرونی هست .
اشکمو در آوردی ای شیرمرد. خداوند تو سایر همرزمان شهیدت را با شهدای صحرای کربلا محشور گرداند و خانواده ات را در پناه امام زمان حفظ کند. انشاالله
شرمنده شرمنده شرمنده همیشگی شما بزرگواران
ای شهیدی که شاهد بر اعمال ما هستی،ببخش که ما آن تفکرات و منش ها را از دست دادیم.
ای شهید خوشا به حالت که انگونه رفتی
و خوشا به حالت که نیستی و رنج نمیبری
خدایا مارا از خاطرات هم رزمانمان جدانکن .فقط وقتی یاد دوستان وهم رزمان شهیدم می افتم حسرت می خورم وفقط اشک ها فاصله ها را قابل تحمل می کند.
سلام بر تو ای شهید سعید.
یکی از دوستان خوب نوشته: حالا برای ما چه داری؟ دست خطی، پیامی.
داشتم این خبر را میخواندم :ک اگر منفعت ملت از بین رفت چه باک؛ سر «این یک نفر» سلامت!
واقعاً به کجا رسیدیم؟!!!
درود بر تمامیشهدای اسلام که ا ابد شرمنده همگی آنها هستم
شهدا رفته اند و ما مانده اییم. آن ها تکلیف خود را ادا کردند و حال نوبت آزمایش ماست. دوستان من تکلیف امروز جوانان ایرانی حرکت و کار و کوشش و تزریق امید به جامعه است. شهدا از جونشون گذشتن تا دشمن زمین گیر بشه. من و شما هم امروز حداقل باید از پولمون و وقتمون و خیلی چیزای دیگه بگذریم. تکلیف امروز تولید تو همه زمینه هاست تا دشمنو ان شالله تو این جبهه هم زمینگیر کنیم و رضایت خدا رو جلب کنیم.
شهدای عزیز شفیع مان باشید وبه همت بلندات دراین زمانه غبطه می خورم
چه زىبا
بهترین بودند ...
چقدر این روزها به این حرف ها نیاز داشتم
چقدر زود همه چیز از یادمان می رود
لعنت به این زندگی که همه مان را به آلزایمر تاریخی مبتلا کرده
آنقدر دچار روز مرگی شده ایم که فراموش کرده ایم برای آزادی این خاک، چه جوان های پرشوری، قید زندگی شان را زده اند...
مردانگی کرده اند
رفته اند تا ما بمانیم و امروز راحت کار کنیم، درس بخوانیم، زندگی کنیم...
من آدم چندان معتقدی نیستم ولی از شهدا خجالت می کشم
آنها چه مردانه رفتند
و ما چقدر سست و بی مایه، از یادشان می بریم
شهیدی را می شناختم که قبل از رفتن به جبهه، تفألی به حافظ زد و جواب آمد:
سحر با باد می گفتم حدیث آرزو مندی
خطاب آمد که واصل شو به الطاف خداوندی...

رفت و شهید شد...
خواندن وصیت نامه این شهید عزیز مرا متوجه خانواده همسرم می کند بارها با خود اندیشیده ام او چگونه توانست از یگانه فرزند خود که او نیز زینب نام دارد دل ببرد و برای آخرین بار چگونه او را بغل گرفته و بوسیده است . شاید انها توانستند چون حسینی بودند. یادهمه شهدا بخیر.
شهدای عزیز چقدر مخلصانه نوشتید و ما چه عاجزانه عمل میکنیم وچه بد بختانه دچار دزدی شدیم وچه مصیبت وار کاریراکه بر دوش خود نهادیم انرا سبک میکنیم
اين شهيد راه اسلام به خوبي علت جنگ را نيز برايمان معرفي نموده است:
"این جنگی را که دشمن بر ما و ملت تحمیل کرد و کشته‌های فراوان داد، فقط و فقط به خاطر خدا و اسلام است، نه غیره. "
شهدا فانوسه هاى نورامى هستند كه در اين ضلمات دنيائى راهنماى انسانهاى خدائى هستند. خوش به
حالشون رفتند و اين دوران محنت را تجربه نكردند.
تعجبم از اينه كه يه عده در مورد مطالبي براي شهدا كه از هر چه كه داشتن (زندگيشون)براي اين ملت و كشور گذشتن منفي ميزنن .يه لحظه به عنوان يك انسان فكر كنن خودشون ميتونستن همچين كاري بكنن؟شهدا ديگه چيكار بايد براي ما ميكردن؟بالا تر از اينكه جونشونو دادن ؟ادم اصلا ميمونه چي بگه
این انقلاب امانت از شهدا برای ما مانده... آیا خوب امانت داری کردیم؟
فقط یک کلمه... شهدا شرمنده ایم
پدر عزیزم خوشا به حالت که درآن جنگ پیروز شدید
ما در جنگ کنونی شکست خوردیم و دنیایمان را دشمنان بردند و دینمان را شیطان و هواهای نفسانی
حیف بر این کشور و ما که از وجود این عزیزان بی بهره ایم ایشان در اون زمان چنین بصیرتی داشته اند و امروز و میدیدند خدا انشال..بما نیز چنین بصیرتی اعطا فرمایند روحت شاد ای بزرگ مد بی ادعا
به یاد شهید:
دخترم!گوهر من
تو که تک گوهر دنیای منی
دل به لبخند حرامی مسپار
دزد را دوست مخوان
چشم امید بر ابلیس مدار
دیو خویان پلیدی که سلیمان رویند
همه گوهر شکنند......
چه فايده همه خون شهدارا پايمال كردند
با سلام خدمت همه خانواده ها شهدا و آرزوی صحت و سلامت واسه همه اونا . واقعا ادم بغض میگیردش وقتی این دل نوشته های شهدا رو میخونه . خواهشا اگه از این دل نوشته دست خانواده های عزیز شهدا هست هر گاهی مثل این کار را تکرار کنن تا وقتی داریم فریفته این مار خوش خط وخال میشیم یه کمی بخودمون بیایم با خوندن این وصیتها . ممنونم از خانوتده شهید واسه اطلاع رسانی این متن عزیز .
خدای روح همه شهدا را با امام شهیدان محشور کن
روح همه شهدا شاد
شهدا کجا ما کجا ... خدایا به داد ما جوان ها برس
خدایا به ما توفیق درک راه سراسر نور شهدا را عطا کن .آمین
ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله اموات بل احياء عند ربهم يرزقون.
خدا اين شهيد عزيز را قرين رحمت بيكران خويش قراردهد و فرزند عزيزش را از گزند بلايا محفوظ دارد.
درود و سلام خدا بر شهدا و خانواده های آنان.
فــانوسهــایشـان جــا مــاند !
تا مــا روشنشـــان نگــه داریم.
پــس !
ایـــن فــانوسهـــای خــاموش ،
برای چیســـت...؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها