بازدید 62296

دولت باکو و ترکیه به جان ایرانیان افتاده‌اند

گزارش‌ها حاکی از آن است که تلویزیون ماهواره‌ای آذربایجان ـ که از سال‌ها پیش درباره تلاش برای دامن زدن به تفکرات جدایی‌طلبانه در میان هم‌وطنان آذری‌مان در ایران فعالیت می‌کرده است ـ بار دیگر و به زودی فعالیت خود را در ماهواره ترک‌ست از سر خواهد گرفت. این در حالی است که از سال ۲۰۰۶ ترکیه فعالیت این شبکه را روی ماهواره خود ممنوع کرده بود.
کد خبر: ۲۹۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳ 21 January 2013

گزارش‌ها حاکی از آن است که تلویزیون ماهواره‌ای آذربایجان ـ که از سال‌ها پیش درباره تلاش برای دامن زدن به تفکرات جدایی‌طلبانه در میان هم‌وطنان آذری‌مان در ایران فعالیت می‌کرده است ـ بار دیگر و به زودی فعالیت خود را در ماهواره ترک‌ست از سر خواهد گرفت. این در حالی است که از سال ۲۰۰۶ ترکیه فعالیت این شبکه را روی ماهواره خود ممنوع کرده بود.

به گزارش «تابناک»، تودی زمان امروز گزارش داد، شبکه تلویزیونی آذری GunAz TV که اساساً در آمریکا مستقر است و فعالیت‌های مشهودی برای ایجاد تفرقه و حس جدایی‌طلبی در میان ایرانیان آذری زبان داشته، در تلاش است تا پس از محرومیت یکباره از پخش در ماهواره ترک‌ست، بار دیگر به این ماهواره بازگردد.

احمد اوبال، مالک، سرمایه‌گذار و بنیانگذار این شبکه، در مصاحبه خود با تودی زمان گفته است که احتمالاً توقف فعالیت این شبکه بر روی ماهواره ترک ست، در پی فشارهای ایران بوده است. این شبکه که در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد، به مدت یک سال تنها روی این ماهواره پخش می‌شد؛ اما از این سال به بعد همچنان در منطقه خاورمیانه و اروپا در حال پخش بوده است.

اوبال در این راه از ترکیه که آن را کشور «دوست و خواهر خوانده» دانسته، درخواست حمایت برای راه‌اندازی دوباره این شبکه بر روی ماهواره ترک ست کرده است.

رویای اوبال برای شورش در ایران

اما در یک اظهار نظر جالب، اوبال اشاره کرده است که ایران به دلیل فضای سیاسی و اقتصادی کنونی به زودی دچار یک جنبش از نوع «بهار» خواهد شد؛ نمونه‌ای که در مصر و لیبی دیده شد!

وی ادعا کرده است که ایران به دلیل وجود قومیت‌های آذری، کرد، بلوچ و ترکمن و به دلیل مشکلات اقتصادی و سیاسی به زودی درگیر یک جنبش خواهد شد. وی اظهارنظر نموده که آذری‌های ایران، از تبعیض حقوقی رنج می‌برند و منطقاً موجودیتی ندارند، زیرا از سوی دولت ایران دچار محرومیت هستند!

این فرد که گویا دستی هم در تحلیل اقتصادی ـ سیاسی دارد (!) اشاره کرده که فشارهای اقتصادی بر اثر تحریم‌ها، مؤلفه مهمی در به حرکت درآوردن جامعه ایران دارد. ریال ایران بر اثر این تحریم‌ها به شدت در «سال‌های» اخیر سقوط کرده است.

وی همچنین با واقعی پنداشتن رویاهای خود گفت: از اواسط سال ۲۰۱۲ بار‌ها ایرانیان معترض برای اعتراض به افزایش قیمت‌ها به خیابان‌ها ریخته‌اند.

وی همچنین گویا به اطلاعاتی دسترسی دارد که هنوز در ایران افشا نشده (!) و گفته: اکنون بررسی و تحقیقی در خصوص دوازده میلیارد دلاری که دولت از درآمد نفت اختلاس کرده، در حال انجام است!

تقلا برای متهم‌سازی ایران

اوبال که به اذعان خود بنا بر منابع اطلاعاتی‌اش اظهارنظر نموده، ادعا کرده است: ایران از «پ کا کا» حمایت مستقیم می‌کند و دخالتی مشهود در امور داخلی ترکیه دارد و به این کار ادامه خواهد داد.

وی که مصداق اقدامات منافقانه خود در قبال ایران را به ایران نیز نسبت داده، همچنین ادعا داشته که ایران اکنون از گروه‌های شیعه در ترکیه برای قرار دادن این کشور در موقعیتی دشوار بهره می‌گیرد. تودی زمان اشاره نموده که البته وی در این زمینه توضیح بیشتری نداده است!

این گزارش در پایان ‌آورده است، سال‌هاست تلاش‌هایی از سوی دولت باکو ـ که به لحاظ سوابق تاریخی بخشی از خاک ایران بوده ـ و ترکیه برای نوعی انتقام‌گیری از ایران بر سر مسائل گوناگون انجام گرفته است؛ تلاش‌‌هایی که تحریک به جدایی‌طلبی در میان قوم آذری زبان ایران، یکی از اصلی‌ترین سناریوهای آن است و استفاده از سایر ابزار ارتباطی در این مسیر شدت گرفته است؛ موضوعی که باید به شدت مورد توجه مقامات سیاسی، امنیتی و نظامی کشور واقع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷۳۹
انتشار یافته: ۱۰۰
این حق ایران است که خواهان بازگشت و الحاق کشور آذربایجان به ایران باشد.
البته در شرایطی که قدرت های جهان ما را بد معرفی می کنند اگر همچین صحبتی بکنیم شرایط بدتر می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
این آقای اوبال فکر کرده می تونه از این حرفهای ترکمن چایی بزنه و در بره !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
شماها که منفی میدین هنوز جوانای ایرانی نمردن که خاک کشورو جدا کنید
آذری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
این افرادی که منفی دادن ایرانی هستن من که بعید میدونم ایرانی باشن
در ثانی آذربایجان بخشی از خاک ایرن است و به این حکومت و اون حکومت ربطی نداره از قدیم گفتن همیشه کوچیک به بزرگ میپیونده نه بزرگه به کوچیکه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
ترکیه هم به آذربایجان ترکیه استقلال میدهد؟ آذریهای ترکیه عموما شیعه هستند و از زمان جدا شدن از ایران در زمان صفوی تا اکنون عموما شیعه مانده اند.
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
ارمنستان هم جز خاک ایران بوده، چرا فقط خواهان بازگشت آذربایجان به خاک ایران هستید؟
تبریزلی و ایرانلی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
یاشاسین آذربایجانیم
یاشاسین ایرانیم
یاشاسین بوتون غیرتلی ترک هموطنلریم ایرانین هر یانیندا
داهادا بوکی آذربایجان دا ایرانیندی و ایفتیخار ائدئروخ کی ایراندا باشکا رهبریمیز ده آذری دی
آذربایجان همیشه اویاخدی
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
آفرین آذربایجان متعلق ایران است.
شهر که شلوغ ميشه قورباغه هم هفت تيرکش ميشه. دو کلمه هم از مادر عروس (آذربايجان) بشنويم
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانکه توست
عرض حود می بری و زحمت ما می داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
دوست عزيز مدت‌ها ست كه درگير توهم مگس و عرصه و سيمرغ شديم و از خودمون و كشورمون غافل اين توهم و فراموش كن نه اونا مگسن و نه ما سيمرغ
اگر آذر بایجان از ایران جدا شدنی بود زمان حمله روس از ایران جدا میشد.
من خودم آذری هستم و باید به آنهایی که خیالاتی دارند بگویم که آذری ها آنقدر هوش و ذکاوت دارند که عکس خیلی از جاها که فریب خوردند رفتار نکنند .
الانه آذری ها در تمام سطوح کشور حضوری فعال و موفق دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
فكر كنم اونا از ما جدا شدن اگه قرار به يكي شدن هستش اونا بايد به ايران بپيوندند نه ما به اون ها
داور
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
ما همه ايراني هستيم با پيشينه كهن بگذريم كه عقايده يك شكل نداريم باور كنيد اگه از مردم اين به ظاهر كشورها بپرسيد حاضرن به كشور ما بپيوندند
مدیر پایگاه

ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
بله دقیقا حرف شما درسته. اخیلی از سران حکومتی ما چه بعد از انقلاب چه قبل از انقلاب از اذربایجان بوده اند(فقط بعد از انقلاب 2 رییس جمهور و دو نخست وزیر و یک رهبر). واقعا من معنی تبعیض رو نمی فهمم وقتی هر چیزی (به خصوص خوراکی ها)از سوپری می گیرم مال تبریزه!.در ضمن کشور آذربایجان اول خاک خودش رو از کوچک ترین کشورهای جهان پس بگیره بعد واسه ایران شاخ بشه... وای به حالت آذربایجان اگه اسراییل از خاکت برای حمله به ایران استفاده کنه که اونوقت همین تبریزی ها بساطت رو جمع می کنن
1- اقوام ایرانی قرنها است در کنار هم زندگی نموده اند و سابقه همزیستی آنها از مجموع دوران تاریخ بسیاری از فتنه گران جهان کنونی بیشتر است !!
2- اتحاد کنونی ملت ایران بیش از آنکه بر مبنای ملیت ایجاد شده باشد ناشی از اصول اعتقادی است و همبستگیهای اعتقادی استحکام بیشتری نسبت به همبستگیهای قومی و ملی دارند.
3- با فرض اینکه اعتقادات محور اصلی اتحاد مردم ایران نباشد مثل اینکه فراموش کرده اند که رهبر معظم انقلاب آذری میباشند !!
آذریها بزرگتر از آن هستند که جدایی طلب باشند.
همانطور که در طول 800 سال بعداز اسلام ایران را به اوج افتخارات علمی و ادبی رساندند میتوانند اکنون نیز این کار را تکرار کنند.
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
من آذری هستم و تحت هیچ عنوان فکر جدایی هم تو سرم نیست. اما واقعا شما که میگی به اوج افتخارات رسونیم حقمون اینه؟؟ مشکلات اقتصادی همه رو عذاب میده ولی اونا به کنار باید از دست پیامک ها هم بکشیم؟ولی در کل هیچ وقت ما زحمتهایی که واسه استقلال ممکلکتمون کشیدیم رو به این آسونیا رها نمیکنیم.
نام اصلی ان جمهوری اران وتالش است ودر گذشته جزی از ایران بوده است.اذری های ایران هم عزیز دل ایرانیها هستن .اوبال باید بداند که نه خودش ونه ترکیه و نه الهام علی اف در مقابل قومیتهای ایرانی و اذریهای باکری نشانش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.تنها کار شما مزدوری برای حرامزاده های صهیون است
ما آذری ها ایرانی هستیم و تا خون در رگ ماست از ایرانی و ایرانیت دفاع میکنیم ضمنا اران که مال خودمان است.
پاسخ ها
مردم ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
درود بر شرافت آذری ها، خوزی ها، بلوچها و ترکمن ها و کردها و لرها و... . این روز ها خواهد گذشت، ما می مانیم، باهم و در کنار هم. درود برنژاد های پاک این سرزمین.
بزار اوبال حرف مفتشو بزنه،مهم اینه که ترکیه انقدر عاقل هست که برای 2زار شرفشو به اوبال و علیف نفروشه.در ثانی این آقا بهتره شبکه راه بندازه که قره باغ و پس بگیرن،اینا هنوز عرضه پس گرفتن خاکشونو ندارن اونوقت واسه خاک همسایه نقشه میکشن!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
راست ميگه شما نقشه رو نگاه كنيد كه يه كشور دوتكه است وسط اين دوتكه هم جزو ارمنستانه! تازه نسبت به ايران هم ادعا داره. جل الخالق
دوار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
به نظرم ايران نبايد بيكار بشينه بهترين دفاع حمله است ما بايد اذربايجان و تركيه رو مثل خودشون بريزيم به هم
تورک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
قره باغ را روسیه اشغال کرده ، نه ارمنستان
تا وحدت در کشور نباشد هر مورچه ای ، فیل می شود . بروید وحدت کلمه را عین زمان حضرت امام زنده کنید
ما باید با سیاست تو دهنی محکمی به دولت باکو بزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
آذربايجان تنها كشور شيعه ، مدرن و نزديك به فرهنگ و سنتهاي ماست. زبان تركي زبان بيش از نيمي از ساكنين ايرانه.
پس ما و آذربايجان ميتونيم بهترين اتحاد رو داشته باشيم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
میشه بفرمایید بر پایه کدام گزارش میگویید بیش از نیمی از ایرانیان به زبان ترکی سخن میگویند؟؟؟؟؟!!!!!!!بر اساس سرشماری رسمی سال 91 بیش از 64%ایرانیان پارسی زبان هستند.تازه بلوچی و کردی و مازنی وگیلکی و عرب هم داریم.حالا من نمیدونم شما چطور میگید بیش از نیمی ترکی سخن میگویند.
اصلا اين اوبال در حدي هست ك اسم ايرانو بياره؟؟؟ ايراني ها همه برادرن البته بايدهوشيار بود و در دام هاي تفرقه افكنانه مانند جوك ها نيفتيم...
ما چرا باید نظاره گر این اقدامات باشیم . ما که دستمان بیشتر از هر کسی باز است که مقابله به مثل بلکه صد برابر بیشتر بکنیم. و برادران آذربایجانی خودمان را که هنوز خود را شیعه و ایرانی میدانند دعوت به همبستگی با سرزمین مادری شان کنیم و توپ را برای همیشه بیندازیم تو زمین این نوکران صهیونیزم و آمریکا و کافران ملحد کمونیست.
تو مریخ زندگی پیدا شده علیف ها دنبال بازی قدرتند
بیچاره ها نمی دانند در مقابل ایران مانند یک موش در برابر شیرند
کوته فکران می اندیشند که ما هم نشستیم و میهن مان را به اونا می فروشیم
جالبه همیشه نادانها روی بازی خودشان فکر می کنند نه بازی حریف
حالا دیدن 4 تا کشور به ما فشار می اورند اینها هم دم دراوردند
حافظه تاریخی هم که ندارند استاد دروغ سازی تاریخی هم هستند
یادشان رفته حریف ارمنستان هم نشدند چه برسد ایران
این علی اف دیکتاتور هم اصلا نمی داند کجای جهان است
هنوز نفهمیده که اگه ایران مراعاتش رو می کنه به خاطر مردمشه
هنوز نفمدیه که اگه ایران بهش راه نده نخجوان از دستش می ره
چه بیچاره ان این سیاست مدارانی که به جای تلاش برای افزایش دانش و رفاه مردم دنبال نابودی کشورشان هستند
متاسفم برای کسانی که برای حمایت از تمامیت ارضیمون منفی میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
تمامیت ارضی رو با توسعه‌طلبی ارضی اشتباه نگیرین. من شخصاً اون بالا به تمام کامنتهایی که تمامیت ارضی کشورهای همسایه رو نادیده گرفته بودن و ادعاهای ارضی نسبت به اونجاها مطرح کرده بودن منفی دادم.
توسعه طلبی ارضی به همان اندازه بد است که تجزیه طلبی.
منصف باشیم.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
این که میخوایم خاک کشورمون رو پس بگیریم میشه توسعه طلبی؟ عجب منطقی داری شما!!
این گروه ها مدت هاست در اینترنت و فضای مجازی هم دنبال ایجاد هویت جعلی و غیرایرانی برای اقوام ایرانی هستند و متاسفانه هیچ برخوردی هم نمی شود.

سازمان های امنیتی و اطلاعاتی ما باید 24 ساعته این اقدامات را رصد کنند چرا که اوبال بخش کوچکی از این توطئه بزرگ است.
با وجود همه مشکلات ایران عزیز بسیار و بسیار قدرتمند تر از این حرف هاست
ترکیه و جمهوری آزربایجان سیاست بسیار کثیفی دارند و باید گفت که پایشان را دارند از گلیمشان درازتر میکنند ولی ملت ایران همیشه هوشیار و آماده است و اینان بهتر است از سرنوشت صدام لعنتی درس عبرت بگیرند.
این آقای اوبال بدونه که اولا در میان هزاران شبکه تلویزیونی اگر بخواهد برای القای افکار خودش جنگ رسانه ای راه بندازه اول باید کیفیت شبکه تلویزیونی GunAz TV را ارتقا بده که به هیچ وجه نه از لحاظ محتوا و نه از لحاظ کیفیت تصویری قابل تحمل نیست . ثانیا من خودم آذری زبان هستم و با افرادی که دم از این شبکه و افکار منفصل طلب آن می زنند بارها به گفتگو نشسته ام افرادی که حنی به اندازه سر سوزن ایمان ندارند و در کنار این بی ایمانی زیاد اهل اطلاعات بالا نیستند. در ضمن با مطالعه اسناد موجود در خصوص منطقه قفقاز ملاحظه می شود که این منطقه قفقاز است که از ایران جدا شده و در حال حاضر هم روابط سیاسی ایران با کشور های منطقه قفقاز خوب است پس نیاز هست تا آذری زبانان آن منطقه به ایرانیان بپیوندند نه آذرب زبانان ایرانی. آسیای مرکزی و قفقاز حافظه نزدیک تاریخ ایران هستند و ایران نماد یاد یار مهربان و قفقاز پاره تن ایران است و با نگاهی به نقشه ها مشاهده می گردد که از نظر ژئوپولیکی قفقاز چسبیده به ایران بود و در این میان نه ابران به قفقاز نیاز دارد و نه قفقاز به ایران و لازم هست تا مردمان این دو منطقه رابطه صمیمی در کنار هم داشته باشند.
این بارو هنوز خبر نداره کشور خودش 97 درصد شیعه هست و با ترکیه لائیک قاطی نمیشه در ضمن باکو یه روزی پایتخت ایران بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
حالا دیدی این منفی زن ها بااصل قضیه هم هم مشکل دارند.این ها کی اند من نم یدانم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
اینقدر به منفی گیر ندین. این نظر کلی منفی داشت چون:
«ترکیه لائیک نیست» بلکه سنی و سکولار است. همانطور که آذربایحان هم شیعه و سکولار است.
«باکو پایتخت ایران نبوده است»
«آذربایجان طبق آمار معتبر حدود ۸۵ درصد شیعه دارد» و نه ۹۷ درصد.

بنابراین لطفاً شما نظر مثبت خودت رو بده و به کسانی که طبق نظر آزادشون منفی دادن هم تعبیر و تفسیر نفرما!
ایمان دارم که مردم کشور آذربایجان قبل از اینکه خودرا آذری بدانند خودشان را ایرانی می دانند
سلام
فکر کنم ترفندهای صهیونیست برای ایجاد تفرقه در بین کشورهای اسلامی داره بدجوری میگیره

بابا تورو خدا به خودتون بیاین

نزارین که توطئه های صهیونیست ها عملی بشه

اگه خوب دقت کنید می بینید که همین تهرون خودمون چیزی حدود 75درصدشون اذری زبونن.

یا به قول اون دوست گرامی رهبرمون هم اذری زبان هستند.

تویه زمانیکه کشورهای پیشرفته روز به روز در عرصه های علمی پیشرفته تر میشن ما باید چقدر بدبخت باشیم که دنبال این حرفهای بچگانه باشیم

از همتون خواهشم میکنم به جای این حرفها به فکر سالم زیستن باشید تا هم خیر دنیا و هم خیر اخرت نصیبتون بشه

حتما این گفته ها رو بذارید تا مردم عزیزمون(اذری،کرد،لر،فارس،بلوچ)به این گفته ها رای بدد.
یا حق
سلام
تنها رسانه ای که داره ازهویت ایرانی دفاع می کند فقط تابناک است ..

لعنت خدابراین ترکیه وکشورها ی مزدورمنطقه که نوکرحلقه به گوش امریکا واسرائیل وانگلیس هستند ..
اولا آذری های ایران از خارج که وارد نشده اند؛بلکه بخشی از مردم ایران وسرزمین آریایی بوده و هستند ؛ یکی به این نادان باید بگه که ایران یعنی سرزمین آریایی وکی گفته آریایی یعنی فارس ؛ آریایی وایرانی یعنی مجموعه ای از اقوام متحد فارس ؛ترک؛کرد؛لر؛ترکمن؛بلوچ؛عرب و... که این کشور از زمان کورش به صورت امپراتوری پارس بوده ودر طول تاریخ با نیرنگ پاره هایی از تن کشورمان را (مانند شمال آزربایجان ؛نواحی شمالی ایران ؛بحرین و..) جدا کردند.اینها همه جزء ایران بوده وهستند. اشتراکات فراوان فرهنگی و گویشی هم بخاطر همین علت است .وقتی که فارس دین اسلام را پذیرفت ؛لر وکرد و ترک هم پذیرفتند. چرا؟چون همه ایرانی بودند.وحالااین پارهای تن ایران دیر یازود به پیکره اصلی وصل میشوند .منتظر باش تا ببینی ...
سلام اقا جون

من خودم یه اذری هستم و به عنوان یه اذری افتخار می کنم که یک ایرانی هستم

من از تمام هم زبونهای اذری زبونم میخام که بشدت مواظب توطئه های اسرائیل که جدیدا در اذربایجان لونه (لانه ی فساد)کرده باشن.

صهیونیستها وقتی دیدن که از هیچ راهی نمیتونن ایران و ایرانی رو بشکونن حالا با نزدیکتر کردن خودشون به اذربایجان و ایجاد تفرقه بین اذری ها قصد دارن باعث از هم پاشیدن صلح در منطقه بشن.

تورو خدا به خودتون بیاین.نذارین گرفتار توطئه های اسرائیلی بشیم
تبریزوحداقل تا جاییکه من اطلاع دارم کسی به اراجیف این یارو گوش نمیده ما همه ایرانی هستیم و به ایرانی بودنمان می بالیم.
تركيه خيال خام تاسيس دوباره امپراتوري عثماني را دارد. امابا اين سياستها خود را به هلاك نزديك ميكند .حتما كلاهي بر سر او خواهد رفت كه بر سر اعراب هنگام تجزيه عثماني ها رفته.
در جهان سوم، مسأله «داشتن» یا «نداشتن» است؛ در جهان مدرن، مسأله «زندگی کردن» یا «بهتر زندگی کردن» است.
آنچه واقعیت دارد این است که آذریها در بخشهای عمده اقتصاد ایران دست برتر را دارند ثانیا مردم ترکیه اکثرا سنی مذهب هستند که ترکهای ایران نمی خواهند تجربه بحرین را داشته باشند من خودم ازترکهای جنوب ایران هستم وهیچگاه از یک سانتیمتر خاک ایران نمی گذرم
امیدوارم که نمیرم و الحاق دوباره ی آذربایجان و بحرین رو به میهن عزیزمون ببینم!
دریغ است که ایران ویران شود
کنام شغالان و شیران شود
آری بخشی از فرهنگ، ملیت، سرزمین، مردم، خانواده و قوم ما را بزور و با خون از ما جدا کردند
نامی به آن دادند. اکنون حاکمی و ابزاری به آن داده اند که شاید چون گذشته سود خود را در ویرانی ما می بینند.
اکنون که بیش از یک صد سال از آن قرارداد ننگین می گذرد. آن قرار داد اعتبار یک صد ساله داشت، اکنون آن سرزمین بخشی از سرزمین باستانی ایران است.
می توان در مجامع بین المللی ادعا داشت و درخواست دست کم رفراندم را برای آذربایجانمان را داشت. مانند پیوستن آلمان های مغلوب جنگ جهانی دوم بهم.
اکنون شغال دیگری پی گاو پیری می گردد
ای کشور کهنسال آیا هنوز گذشته را به یاد داری
چرا خاموشی و از بزرگی خودت چون پیشینیان داد نمی زنی تا جهانی را از بی دادی که بر تو شده است و می شود بلرزانی.
اکنون بهتر می توان از کمک سازمان های بین المللی بهره گرفت
کاری که اسراییلی ها به نادرستی می کنند ما بلد نیستیم که بدرستی از آن بهره مند شویم
اولا باید گفت ما ایرانیها همه از یک منشا و اصالت نژادی هستیم . شما از حیث ظاهری هیچ فرقی بین یک اصفهانی یا مشهدی یا تبریزی نمی بینی . یعنی اگر کسی نگوید اهل کدام شهر است امکان ندارد از ظاهر او تشخیص دهیم اهل کجاست . ولی ایرانی ها را براحتی می توان از مردمان سایر کشورها تشخیص داد . بنابراین همه ما ایرانیها با هم برادریم و متحد. دوما خوب که نگاه کنیم می بینیم اکثر بازاریهای تهران و حتی ساکنان تهران ، آذربایجانی هستند و پستهای کلیدی دارند . ضمنا آذربایجان یکی از استانهای ثروتمند ایرانه سوم اینکه مردم آذربایجان بویژه بزرگان این استان در تاریخ معاصر ایران پیشرو در ایران دوستی و آزادیخواهی بوده اند . مانند ستارخان- باقرخان - میرزا حسن خان رشدیه . ضمن اینکه در اصالت ایرانی بودن و وفادار بودن آذری ها به ایران هیچگاه تردیدی نبوده و نیست . زنده باد ایرانی و ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
چندین استان آذربایجان و آذری نشین داریم.این دلیل نمیشه که چون استان ها اسم دیگه ای دارند پس جزو اذربایجان نیستند
تابناک بررسی نماید! شروان یا شیروان که قرنهای متمادی ایالتی از ایران بود و شامل شهرهای شکی، شماخی، گنجه، دربند و ...بوده همان کشور آذربایجان فعلی بوده یا نه که به دسیسه انگلیس نام ایالت مذکور از شیروان به آذربایجان تغییر و به عبارتی برای تفرقه افکنی جعل شده است.
من خودم آذریم ولی ما تو اسامی آذری اوبال نداریم
این اسمو از کجا آورده
اگر قراره پیوند باشه باید 5 میلیون آذری آران به کشور مادر خود ایران که 20میلیون آذری داره بپیونده
همه عزیزان میدانند که جمهوری خودمختار نخجوان جزئی از کشور به اصلاح آذربایجان هست که هیچگونه ارتباط زمینی با هم ندارند به عبارت ساده تر کشور ارمنستان بین کشور آذربایجان و نخجوان قرار دارد و آذربایجان و ارمنستان هم بخاطر منطقه قره باغ سالهاست که درگیر جنگ گرم و سرد هستند و همیشه نیروهای هر دو کشور در دو جبهه مقابل هم قرار دارند و هیچگونه ارتباط دیپلماتیک با هم ندارند. نتیجه اینکه جمهوری آذربایجان از طریق خاک ایران ارتباط زمینی با نخجوان پیدا میکنه و جاده مرزی ارس جولانگاه تریلی و کامیونهای جمهوری آذربایجان هست .ما نباید اجازه بدیم که از خاک ما برای ارتباط با قسمت غربی خاک خودشان که جمهوری نخجوان هست استفاده کنند . از من گفتن بود نگید نگفتی
آقای اوبال اشتباه می کنند به ما آذری ها خط مشی ترسیم می کنند کشوری که آقای وبال وامثالهم در آن جا خوش کرده اند پاره تن ماست که به علت بی لیاقتی شاهان قجری از ایران جدا شد ما آذری ها خواهان استرداد والحاق کشورآذربایجان به مادر قبلی خود ایران هستیم .وبا جان ودل از انقلاب اسلامی وکشورمان ایران در تمامی جبهه ها دفاع می کنیم . **یاشاسین آذربایجان یاشاسین ایران**
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
من اهل تهران هستم و اصالتا بختیاری هستم ، ولی به اهالی آذربایجان مثل این مشکین شهری عزیز افتخار می کنم که تا این اندازه نسبت به کشور مان تعصب و تعلق دارند.
یکی از دوستان آذری ام می گفت آن هایی که دم از خود مختاری آذربایجان می زنند خیلی کوتا فکر هستند، آذری های ایران تا بندر عباس و اهواز فعایت دارند هیچ عقل سلیمی نمی گوید که خود مان را صرفاً در آذربایجان محصور نماییم.
آذری ها میهن دوست ترین های ایران قدرتمند هستند.
تبریزی ها چند بار حساب تجزیه طلب ها را کف دستشان گذاشتند.
تجزیه طلبان تبریزی ها را دشمن شماره یک خود می دانند .
تبریز پوزه خائنان به مردم و میهن را به خاک مالیده و خواهد مالید.
پاینده ایران
واقعا عجیبه که دولت در این موارد یک اقدام فوری انجام نمی دهد و تو دهنی محکمی به این گونه کشورها که در مقایسه باایران به مزله موش در برابر شیر هم نیستند، نمی زد، مگر همه معتقد نیستیم که ایران امروز، ایران دوره قاجار و پهلوی نیست. وانگهی عهدنامه ترکمانچای و گلستان پس از روی کار آمدن دولت شوروری منفسخ و باطل گردید و می بایستی این قسمت از خاک ایران که نام تاریخی آن (آران) به معنای سرزمین مردم آریاست به مادر میهن ملحق می شد. متاسفانه ضعف و سستی و هرج و مرج فراگیر اواخر دوره قاجار و اوائل پهلوی فرصتی برای مردم و دولت نگذاشت که به برگرداندن این قسمت از خاک میهن اقدام نمایند. مضاف بر این که طرفداری پهلوی اول از دوات آلمان ظاهرا برای بازگرداندن آران به ایران بوده که با هجوم قوای متفقین عقیم ماند. به هرحال روح ستارخان (سردار ملی) و باقر خان (سالار ملی) و هزاران آذربایجانی میهن پرست که به خاطر عظمت این مملکت جان خودشان را از دست داده اند،در انتظار یک اقدام شایسته از طرف دولت در برابر اعمال سخیف الهام علی اف خائن هستند.
ياشاسن ايران به نام ايران جان ميدهم فارسوترك قدرت افرينش خداست به زبان فارسي هم من مي بالم كه بلدم تركي هنر فارسي شكر بريد دنبال كارتون تهرانو با دنيا عوض نمي كنم استقلال داشتن تاوان ميخاد
يكي نوشته كه در آزري اوبالي نداريم. دوست عزيز اوبا در تركي به معناي چادر ايلات عشاير است.در مغان و قشقايي. اگر شما اين كلمه را نشنيديد شايد در تهران بوديد و تركي را زياد بلد نيستيد.
يكي از دوستان نوشته كه اصفهاني و تبريزي بهم شبيه هستند در حالي كه شما يك بلوچ يك تركمن يك رشتي يك اهوازي و يك اردبيلي را كنار هم گذاشته و ادعا كنيد كه اين ها همه يك نژاد هستند به شما ميخندند . در كتاب اول ابتدايي سال حدود ۶۵ در صفهات آخر كتاب فارسي عكس اين افراد كه در بالا نوشتم چاپ شده بود از آنجا نيز مي توانيد نگاه كنيد. دوستان يك چيزي را از ياد برده اند وه همه در مورد خاك حرف زده اند و كسي عنصر انساني را در نظر نگرفته است . مثلا چرا در مدارس تبريز تركي ياد داده نمي شود ? چرا در دانشكده هاي موسيقي ايران فقط فارسي درس داده مي شود? چرا وقتي شاعران ايران را ميشماريد مثلا فظولي-نسيمي-بولود قاراچورلو -ابولقاسم نباتي را نمي شماريد? آيا اينها ايراني نيستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
خوب که چی هزاران شاعر تو جای دیگه ایران هستند که اسمشون اورده نمیشه
تو دانشگاه تبریز که برید نوشته ...
مشهد الشهدای دانشجویان ایران
این بدان معنی است که آذری ها خیلی بیشتر از بقیه برای این کشور تلاش کردن... یا خیلی از نیروهای ملی ایران آذری بودن
این نشان از عشق و علاقه اقوام ایران است
آقای ماهواره دار، دست از شامورتی بازی بردار.... زشت
من هم یک عرب خوزستانی هستم و افتخار میکنم ایرانیم .وطنم ایران.در ایران متولد شدم و در ایران میمیرم.جانم فدای ایران.مرگ بر نامرد بیخرد
تبریز پوزه خائنان به مردم و میهن را به خاک مالیده و خواهد مالید.
تا زنده ایم رزمنده ایم پشتیبان رهبریم.
پاینده ایران
حالا چرا همچین تیتری زدین.
"دولت باکو و ترکیه به جان ایرانیان افتاده اند"
یه نفر تو آمریکا برای خودش یه حرفی زده حالا . . .
سلام تابناک عزیز
خواستم بدانید مردم آذربایجان مردمی وطن پرست هستند و خودشان را ایرانی آذری می دانند . در طول تاریخ هم این موضوع را اثبات کرده اند. مردم آذربایجان نیز در زمان جنگ تحمیلی با سایر هموطنان با دشمنان ایران جنگیدند وشهیدان زیادی نیز در راه ایران داده اند.از شما هم خواهش می کنم بخاطر حرف یک نفر بیگانه دل هموطنان آذربایجانی خودتان را با این حرفها نرنجانید.مردم آذربایجان تجزیه طلب نیستند.
مملکت نزدیک 7 هزار سال قدمت داره
اما منفی ها نشون میده هنوز به بلوغ فکری و سیاسی نرسیدیم
چو ایران مباد تن من مباد
مگه جوونای ایرانیییییی مردن که بخواد ذره ائی از خاک ایران جدا بشه
جمهوری ـ پادشاهی ـ آذربایجان با تکیه بر هویت قومی با محوریت زبان ، پایه ای سست دارد . با واکنش مشابه ( پخش برنامه خبری ـ تحلیلی کوتاه اما جدی و عمیق خطاب به لایه ی آگاه آن کشور ) می شود روی شکاف قومی ـ زبانی آن کشور کار کرد اما درست تر آن است که روی درآمد نفت و نحوه ی هزینه کرد آن و نیز ماهیت پادشاهی رژیم انگشت گذاشته شود . آن وقت خودشان پر و دم اوبالی ها را قیچی می کنند .
توجه را به نکات ذیل جلب می کنم:
1-اروپا و آمریکا و روسیه و ژاپن و...حتی چین سرمایه گذاری کلانی در جمهوری آذربایجان کرده اند.
2-حفظ این سرمایه گذاری و توسعه آن برای آنها بسیار مهم است. در نتیجه باکو توانسته است دیپلماسی خوب و فعالی را پیش ببرد و باکو را جزو اروپا محسوب کند تا قفقاز و آسیا
3- از چند سال پیش باکو تصمیم گرفت که از نام رسمی کشور بعنوان جمهوری آذربایجان استفاده نکند و فقط بگوید اذربایجان که در برگیرنده همه آذربایجان باشد.
4- نقطه ضعف باکو آزادی بیان و عقیده و اسلامی عمل کردن در ایران است که بشود باکو بازنده این بازی خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
آذربایجان از نظر بستر قاره ای ، قاره اروپا می باشد یعنی رود ارس مرز قاره اروپا و آسیا می باشد.و همچنین ساختار اجتماعی و فرهنگی و معماری وبناهای تاریخی و شهر سازی نوین آن نیز اروپائی است و گر چه مشترکاتی با نیمه شمالی ایران دارد اما با فرهنگ و معماری مرکز یا جنوب ایران که ماهیت کویری دارد، متفاوت می باشد.
همه آذری بودن ما خبر نداشتیم یا یه شبه آذری شدن البته این مسئله در کردستان خوزستان و بلوجستان هم مطرحه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
آذری همه جای ایران به ویژه تهران هست شاید فکر می کنی فقط تو آذری آفریده شدی ؟
یاشاسین ایرانمز ،یاشاسین تبریزیمیز
تاخون در رگه ما ایرانی بورن افتخاره ماست
تا وقتی که در ایران حقوق زبانی و فرهنگی هر قومیت را به رسمیت نشناسند تهدیدها ادامه خواهد داشت و حتی شدت خواهد گرفت از طرفی ایران می توانست در آذربایجان جای ترکیه و اسراییل را بگیرد ولی بنا به دلایلی نتیجه این شد که می بینیم و بجای یک متحد عالی در قفقاز صاحب یک متحد کاملا محتاج که از ایران ارتزاق می کند شده است
ما آذری ها در کل این مرز وبوم پراکنده ایم و در هر شهری علاوه بر خود شهدای جنگ تحمیلی مان هم کنار سایر شهدا ارامیده اول تکلیف ما را با این 4 سوال مشخص کنند:
1- ما آذری ها چون همه جا هستیم پس اگر می خواین جدا کنید یک کاری میتونید بکنید همه استانها را همزمان جدا کنید و به خودتان بچسبانید؟؟
2- ضمن اینکه اگر خواستیم جدا شویم ما نامرد نیستیم باید شهدای خودمان را هم که در جنگ صدام ملعون در غرب کشور شهید شدند و در همه استانها پراکنده اند را نیز باید با خودمان بیاریم جابجایی اونها را چکار کنیم؟
3- ما مسلمان و اغلب شیعه علی هستیم و با برخی مسائل که در کشور اونها آزاد هست را باید جمع کنند. آیا میتونند؟؟
4- چون مسلمان و شیعه علی هستیم بنابراین با برخی کشورها بالاخص اسرائیل غاصب نمی توانیم رابطه داشته باشیم پس برای حسن نیت می توانند با اسرائیل قطع رابطه کنند؟؟
متاسفانه خود ایران به این جماعت رو داده
تجزیه خاک ایران آخرین هدف دشمانان است و متاسفاته مربوط به آذربایجان هم نمیشه و به کردستان و مناطق مرزی دیگه هم کشیده شده ، کشور آذربایجان فقط 5 میلیون جمعیت داره ولی ما 25 میلیون آذری داریم در ضمن 150 سال هست که از ایران جدا شدند و در اصل هم وطن ما هستند
درود بر آذری های شرافتمند و ایرانیان پاک و البته زنهار به آنان که هنوز نمیدانند در پس اقدام های به اصطلاح تجزیه طلبانه چیست و نهایتا چه خواهد شد.
یاد آور می شوم از آنجا که سیاست خارجه کشورمان همواره براساس منافع ملی مان بود لذا با فرض براینکه اقدامات تجزیه طلبان وارد فاز نهایی هم شود، به طرز شگفت آوری از آنجا که منافع ملی مان می طلبد و با هوشی که ایران در شرایط سخت از خود نشان داده، نه تنها از هیچ اقدامی-شما بخوانید مذاکره با قدرتی چون آمریکا و ایجاد ائتلاف نفوذی آمریکا روسیه در این رابطه-دریغ نمی کند، بلکه حال باید منتطر واکنش شدید ایران و در نهایت تحمیل هزینه های همه جانبه غیرقابل تصور برای کشورهای مفعول باشیم.
تازه این در شرایطی است که این ایران را فاقد قدرت نظامی و سیاسی منطقه ای و فرامنطقه ای بدانیم.زنهار از این بیابان و این راه بی نهایت.زنهار.زنهار.زنهار.
من یک ترک ایرانیم، عاشق زبان و هویت خودم هستم، افتخار میکنم که ترکم، برای ذره ذره خاک وطنی که الان توش زندگی میکنم باکری ها داده ام، میخواهم بگویم آذربایجانه آمریکایی عزیز به فکر قراباغمان باش، راجع به ترکیه هم این شعر را به ترکهای ایران دارم که: ای دغل دوستان که میبینی مگسانند گرد شیرینی . . .
با این تیتر یاد سال 1358 افتادم و رفتار عراق و صدام حسین در ان روزگار ! فکر کنم که باید اماده بشیم .
بايد گفت كه پان‌تركيست‌های ترکیه در تاريخ 90ساله‌شان 5 جنايت بزرگ و نسل‌كشي آنهم در قرن 20 انجام داده‌اند كه عبارتند از نسل‌كشي ارامنه بيش از 1/5 ميليون نفر، نسل‌كشي يونانيان بيش از 500 هزار نفر، نسل‌كشي كردها حدود

350 هزار نفر، نسل‌كشي آشوري ها حدود 270 هزار نفر و نسل‌كشي علوي‌ها حدود 70هزار نفر (معروف به كشتار درسيم). درحالي كه ملت ايران در تاريخ 2700 ساله‌اش از زمان مادها، هيچ نسل‌كشي‌اي مرتكب نشده است. پس بهتر است عليه اين ملت فهيم و فرهنگي و اهل " مهر و مروت و مدارا " سخن گزافه نگويند و سرگرم توطئه چینی علیه ایران و ایرانی نشوند .
ایران کشور مهر و مروت و مدارا است و اولین صادر کننده بیانیه حقوق بشر پس بهتر است دشمنان ایران دست از دشمنی بشویند .
من خودم فارسم اما همسرم اذری میباشد یعنی اینکه ما و اذری ها خودمان را از هم جدا نمیدانیم چه برسد به غریبه خوب هر کشوری که چند زبان دارد باید یک زبان واحد داشته باشند وگر نه به عنوان مثال وقتی یک ترک با یک کرد همزیستی داشته باشد و هر کدام بخواهند با زبان خودشان صحبت کنند که سنگ روی سنگ بند نمیشود پس باید یک زبان مشترک باشد که هردو حرف هم را بفهمند در ضمن همه مردم میدانند که ترکا عملاً هیچ گونه محرومیت عمدی ندارند وزیران ما ترک هستند رهبر ما ترک هستند بازار تهران دست ترکاست میدونید حتی به فرض محال هم اگر جدایی اتفاق بیفتد بازار هم بهم میریزه اما محرومیت در متاسفانه در اکثر شهرها کمبود امکانات و بیکاری موج میزند که ربطب به اذربایجان و کردستان و اهواز و ... ندارد در تهران همه دوستانه در کنار هم زندگی میکنند چه مشکلی در رابطه با ترک بودن وجود دارد
اوبال خیلی ریز است که درمورد آذربایجان مظر دهدحرف زدن درمورد آذربایجان شخصیت بزرگی میخواهد که اوبال ندارد
ایران متعلق به همه ایرانیهاست و آذربایجان هم سر ایران است و بدون آذربایجان ایران معنا ندارد زنده باد ایران زنده باد فارس آذری کرد بلوچ ترکمن و همه اقوام ایرانی مرگ بر صهیونیسم
پاینده باد آذربایجان پاینده باد ایران
ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودنیمون افتخار میکنیم بخاطر کشورمون خون دادیم یه ذراز خاک به هیچ کس نمیدم پاینده باد ایران من
اگه اوبال غیریت داشت ؟ یه فکر قره باغ بود نه به فکر ایرانی که همه اذرهای به خاطرش خون دادن یاشا ایران یا آذربایجان
هر چقدر صدام تونست یک وجب از خاک ایران رو بگیره این هم میتونه! برید تو گلزار شهدای تبریز ببینید چقدر جوون به خاطر مملکتشون به سینه خاک خوابیدن من و خانوادم که اهل تبریزیم تا اخرین قطره خون از جای جای وطنم محافظت میکنیم
در ثانی آذربایجان متعلق به آذری ها نیست بلکه متعلق به همه مردم ایرانه
یاشاسین ایران
یاشاسین آذربایجان
وطنم ای شکوه پابرجا
در دل التهاب دوران ها
کشور روزهای دشوار
زخمی سر بلند دوران ها
بنده خود یک بلوچ هستم و بزرگترین افتخارم اینه که ایرانی هستم و برای سربلندی ایران تلاش خواهم کرد
پاینده باد ایران عزیز
ما ایرانی هستیم فرقی نمی کنه ترک یا کرد یا بلوچ یا لر یا فارس ... هستیم مهم ایرانی بودنمون هست و بهش افتخار میکنیم و هر گز از هم جدا نمیشیم
به اين آقاي اوباش اعلام ميكنم ما كرد هستيم از ديار كرمانشاهان و از شهر كرند كور خوانده اند كه در ايران كردها شورش كنند استقبال ميليوني مردم استان كرمانشاهان از مقام معظم رهبري به اين ياوه گوه ها درس نداده ؟رهسپاريم با ولايت تا شهادت
اگر ما وضعیت داخلی خودمان را سامان بدهیم این مسائل مانند کف روی آب برطرف میشوند.
بايد استان آذربايجان شمالي كه توسط روسها و نه به اختيار خودشون جداشون كردن برگردن بخاك وطنشون يعني ايران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها