بازدید 48412

اگر برای جان شیعه ارزش قائلیم، از قید این جشن‌ها بگذریم!

طبیعتاً با شکل‌گیری جریان شیعی و به واسطه آنچه بعد‌ها در تاریخ از سوی خلفای راشدین و منتصبین و منتسبین و جانشینانشان بر سر شیعیان آمده و حتی از قرار دادن شیعیان در میان دیوارهای شهر‌ها و دفن ایشان در این وضعیت در دوران برخی حکام ضدشیعی نیز گزارش شده، این وقایع تاریخی شکاف میان شیعه و سنی را افزایش داد.
کد خبر: ۲۹۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۸ 21 January 2013

هر ساله در عصر روز شهادت امام حسن عسکری (ع) و با پایان عزاداری‌های روز شهادت، از سوی برخی شیعیان جشنی به مناسبت کشته شدن خلیفه اهل تسنن برگرفته از برخی وقایع تاریخی برگزار می‌کنند؛ جشنی که هرچند در سال‌های اخیر، بسیار محدود و غیرعلنی شده، همچنان برخی گروه‌های کوچک بر برگزاری‌اش اصرار می‌ورزند؛ اما آیا برگزاری این جشن‌ها به سود تشیع و در مقیاسی وسیع‌تر در راستای مصلح امت واحده مسلمان است؟

به گزارش «تابناک»، با درگذشت ختم رسل حضرت محمد مصطفی (ص)، به رغم ثبت واقعه غدیر، شورایی تشکیل شد و ابوبکر، پدرزن پیغمر خدا را نخستین خلیفه مسلمین معرفی کرد؛ مسأله‌ای که طبیعتاً با همراهی اهل بیت پیامبر اسلام همراه نشد و همین باعث شد تا ابوبکر، عمر را راهی خانه علی (ع) کند تا او را برای بیعت گرفتن اجباری به دارالحکومه بیاورد که در جریان این واقعه، با ضربه عمر به در خانه حضرت علی که حضرت فاطمه (س) در پشت آن بود، منجر به درگذشت فرزند سوم امام اول شیعیان می‌شود.

طبیعتاً با شکل‌گیری جریان شیعی و به واسطه آنچه بعد‌ها در تاریخ از سوی خلفای راشدین و منتصبین و منتسبین و جانشینانشان بر سر شیعیان آمده و حتی از قرار دادن شیعیان در میان دیوارهای شهر‌ها و دفن ایشان در این وضعیت در دوران برخی حکام ضدشیعی نیز گزارش شده، این وقایع تاریخی شکاف میان شیعه و سنی را افزایش داد.

در چنین اقتضائات زمانی، عمر پس از انتخاب به عنوان خلیفه دوم به دست یک آسیابان زرتشتی یا مسیحیِ ایرانی به نام ابولؤلؤ یا فیروز کشته شد که علی الظاهر در جدل بر سر میزان پرداخت مالیات بوده و البته پسر عمر بن خطاب، این را بهانه کرده و کشته شدن پدرش را یک دسیسه خواند و از این جهت به یکباره ابولؤلؤ، دو هم‌دستش و زن و فرزندان خردسالش را در جا کشت که در ‌‌نهایت به مرور و با استقرار حکومت شیعه در دوره آل بویه، بنایی در کاشان ساخته شده که به مقبره ابولؤلؤ شهرت یافته است.

هرچند نمی‌توان بر تاریخ چشم فرو بست؛ اما واقعیت این است که استعمار در سده‌های اخیر به شدت در دامن زدن به شکاف اعتقادی میان تشیع و تسنن نقش‌آفرین بوده و تلاش کرده تا نقاط اشتراک دو جریان اصلی اسلام را که مایه وحدت است، کمرنگ و کمرنگ‌تر سازد تا در آتش این اختلاف، منافع خود را که قطعاً در راستای مصالح وحدت مسلمانان نیست، برداشت کند؛ آنچه در جریان شیعه کشی‌های در کشورهای سنی نشین رخ داده و هنوز نیز بعضاً در قالب بمب‌گذاری در پاکستان و عراق و افغانستان به وقوع می‌پیوندد، در راستای دامن زدن به همین شکاف است.

در این سو نیز حرکت‌هایی چون برگزاری سالیانه جشن برای کشته شدن عمر بن خطاب، خلیفه دوم اهل تسنن در دامن زدن به این اختلافات و سوءاستفاده از احساسات اهل تسنن میانه‌رو که نسبتی با افراطی‌گری ندارند، مؤثر واقع شده و زمینه ساز برخی حرکت‌های خطرناک در دهه‌های اخیر شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها پیش ضمن نهی برگزاری چنین مجالسی، در فتوایی توهین به خلفای راشدین را حرام اعلام کردند که بنا بر آن، بسیاری از هیأت‌ها برگزاری چنین مجالسی را که عموماً تا یک دهه به طول می‌انجامد، متوقف ساختند.

با این حال هنوز برخی مجالس خصوصی با نام «عید الزهرا» برگزار می‌شود که بعضاً اخبار، اصوات یا تصاویری از آن‌ها منتشر شده و باعث خشم برخی اهل تسنن می‌شود. نکته تاسف‌آور‌تر آن که در بیشتر این مجالس، عموماً مطالب غیرمؤدبانه و توهین آمیز حتی خطاب به حاضرین برای مجلس‌گرمی بیان می‌شود و اصولاً چنین مجالسی فضای مناسبی نیز ندارند و علی القاعده کلیتشان منکر است.

با این شرایط چه ضرورتی برای اصرار در برگزاری چنین مجالسی حتی در خفاست و چرا باید دست‌اندازی در مسیر تحکیم وحدت شیعه و سنی ـ که دشمنان اسلام به شدت از آن می‌ترسند ـ شود؟ آیا برپایی چنین مراسمی، کمکی به حرکت رو به جلوی مسلمان جهان و وحدتی که در این مسیر یک ضرورت است، می‌کند؟

در پایان باید گفت، آن عده اندک بانی چنین مراسمی، حتی اگر برای وحدت شیعه و سنی ارزش قائل نیستند و برای جان شیعه ارزش قائلند، از قید این جشن‌ها بگذرند و اجازه ندهند یک مجلس غیرضروری، باعث ریخته شدن خون شیعیان در صد‌ها یا هزاران کیلومتر آن سو‌تر در سایر کشورهای شیعه‌نشین شود. تشیع به اندازه کافی در تاریخ و هم‌اینک مظلوم است؛ بنابراین، با خطاهای اینچنین بر این مظلومیت نیفزاییم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۶۳
انتشار یافته: ۷۵
كسانی كه چنین مراسمی بر گذار می كنند دانسته یا ندانسته عامل استعمار هستند ودر كشته شدن مسلمانان بیگناه وهمه جنایات دیگر از این دست شریك هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
امام صادق ع فرمود:
هرکس با ترک نقيه موجب مرگ ما بشود قاتل است؛ انهم نه قتل خطا بلکه به قتل عمد.
وقتي رهبر حرام اعلام کردند، حرام است براي تمامي مقلدين همه مراجع.
یا مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
مولا مهدی شیعه نهروانی نمی خواهد
(حتی در خفا هم ...!!!)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
آیا هر گاه مخالفان ما خشمگین شدند ما باید عقب نشینی کنیم؟
به موضوع نباید سطحی نگاه کرد خیلی دقیق است
آیا اگر تحریم شدیم باید از انرژی هسته ای بگذریم تا تلفات ندهیم؟
به خودتان پاسخگو باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
تابی جان ممنون که فتوای رهبری را گذاشتی. لطفاً فتوای سایر مراجع را نیز بگذار.
شیعیان بایستی مطیع مراجع تقلید باشند و از کارهای خوسرانه و احساسی پرهیز نمایند.
چنانچه در تاریخ نیز مشاهده می شود هر زمان که شیعه از فرامین مراجع سرباز زده اند، شمست خورده اند
اردشیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
دوست گرامی همه چیز رو با "استعمار" توجیه و فرافکنی نکنیم.

اتفاقا این عمل شنیع، یه رسم سنتیه که خیلی از افراد معتقد به انجامش می پردازن.

از ماست که برماست.
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
به جان خودم همه اینها برای این هست که ما ها رو ضعیف کنند آیا باید زیارت عاشورا هم نخواند چرا با افکار و عقاید مردم بازی میکنید تابناک این چه مطلبی هست که گذاشتی من موافق یا مخالف برگزاری مراسم نیستم ولی برگزار نکردن یعنی قبول شکست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
1-کسی که مرتکب جنایت می شود خودش مسوول رفتارش است. شما شریک نتراشید.
2-نمی دانستم در کشوری که اسماً تشیع را مدهب خود معرفی می کند، تقیه هم باید کرد.
3-ای کاش وهابیان نیز با توجه به صحبت شما در رفتارشان تجدید نظر می کردند.
تابناک این یک موضوع است که از سوی برخی افراطیها منتسب به شیعه است مگر نظر عامع شیعیان است که منتشر میکنی؟
پس در سوی دیگر نظر و اقدامات گروه های سلفی و وهابی ضد شیعه را نیز بر همین استدلال شما باید نظر و رای علماء (خواص ) و عوام اهل سنت دانست .
پاسخ ها
پارسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
دوسمن درس است که این تحاریف توسط گروههای افراطی وارد شده ولی متاسفانه عام مردمی که شیعه معمولی محسوب میشوند در این مراسمها شرکت میکنند و مداح های گاه معروف کشور نیز اقدام به برگزاری چنین مجالسی میکنند . پس این فتنه در تمام شیعه نفوذ کرده هرچند همگان آن راقبول نداشته باشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
وهابی سنی نیست! وهابی اصولاً مسلمان نیست.
وهابیت یک فرقه ساختگی است
تندروي وحركتهاي غيرطبيعي ازسوي هر گروه ويافرقه ازمسلمانان آگاهانه ويانا آگاهانه كاري زشت وبنربندپايه واساس اسلامي نداشته ونداردمسلمانان واقعي افرادي هستندكه ازآگاهي هاي لازم وبر خوردهاي منطقي وحساب شده برخوردار باشندلذااگرروند حركتهاي استعمارگران دركشورهاي اسلامي رامروركنيم خواهيم ديدكه دامن زننده اين حركتهاي زشت ونا پسنده آنهابالاخص انگليس پست ومكار ميباشد واستعمارگران بدشان نمي آيدكه دربين مسلمانان كه صاحب منابع عظيم خدادادي ثروت مانندنفت وغيره ميباشند هميشه اختلاف ودرگيري وكشت وكشتار باشدوشعاراستعمارانگليس تفرقه بينداز و حكومت كن ميباشدلذامسلمانان چه شيعه وچه سني بايدازهرگونه دشمني وتفرقه جدا بپرهيزندوآنهايي راكه دربينشان به تفرقه دامن ميزندازخوددورسازندومطمئن باشندكه اين افرادآب به آسياب دشمن مي ريزندوآنهارادررسيدن به اهداف شيطاني شان كه همانا ازبين بردن مسلمانان وحاكميت برثروتهاي آنهاست ياري ميدهند
راست گفتی تابناک جان-چه خوب است بجای چنین مراسماتی که حتما مسایل منکراتی هم در آن پدید می آید از مناقب و سیره اهل بیت (ع) گفته شود تا در مناطقی مثل بندرلنگه که اهل سنت درآن زندگی میکنند همگان با روش و اخلاق اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شوند
آيا كشته شدن شيعيان بحرين در مقابل چشمان بي تفاوت دنيا در بحرين هم به خاطر برگزاري چنين جشنهاييست ؟
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
نه ، اما برگزاري چنين جشنها در چگونگي برخورد و رفتار با شيعيان بي تاثير نيست .
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
لابد تخریب حرم عسکرین و کشتن شیعیان در پاکستان و عراق هم از همین موضوع ناشی می شود. شکر خدا موضوع روشن شد.
كو گوش شنوا
امان از جهل
آيا آموزش ائمه آموزش فحش در مجالس مثلا عيد الزهرا بوده است
آيا شيعه فحش دهنده مورد تاييد ائمه است ؟
به كجا ميروند اين طور شيعيان !!
من كه از این جماعت برائت ميجويم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
شیعه کسی است که تابع قرآن، سنت رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و تابع فتاوای مراجع باشد.
کو گوش شنوا . همین کارهای افراط گری ما را به اینجا رسانده .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
با اینکه کار درستی نیست اما آیا فقط افراط از جانب شیعیان است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
افراط از جانب هر گروهي كه باشد ، افراط است وباعث آزار و ستم به خود وديگران است و افراطي گري مذموم است .
به خاطر وحدت مسلمين موافقم
سخن وحدت آفرین و بجایی است در آستانه ایام میلاد رسول مهر
مقاله بسیلر جالبی است و قابل تامل در حد تفکر بسیار !!!! از بس دارند در این مورد اصرار و مو شکافی میکنند و هر روز وسیله ای جدید را با ایجاد نذر و نیاز و هزینه و وقت و اوقات را گرفتن و دشمن تراشی و خسته کردن مدعو برپا کرده اند که داریم اصل ماجراهای مهم و مثبت را نیز فراموش میکنیم و از آنها میگذریم !!
نویسنده محترم به این نکته توجه نکرده که از منظر اهل سنت حضرت علی(ع) یکی از خلفای راشدین است و از منظر شیعیان سه نفر اول خلیفه تلقی نمی شوند بنابراین عبارت"طبیعتاً با شکل گیری جریان شیعی و به واسطه آنچه بعدها در تاریخ از سوی خلفای راشدین و منتصبین و منتسبین و جانشینانشان بر سر شیعیان آمده" درست به نظر نمی رسد.
افراطی گری در همه تاریخ به ضرر دو طرف تمام شده است .
من بعنوان يك كرد سني شافعي مذهب كشته شدن هر شخص را بر سر باور و عقده شان بويژه برادران شيعه مذهبم را در سرتاسر عالم تقبيح و محكوم ميكنم . بدانيد كه اين نوع اعمال زشت و بابخردانه كاري از پيش نخواهد برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
سنی برادر شیعه است.
وهابی دشمن شیعه و سنی است
وهابی دشمن اسلام است
اردشیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
درود بر شرفت برادر.
خدا شما رو برای مملکتت حفظ کنه.
از سال 1355 تا کنون حدود یک میلیون شیعه کشته شده اند اگر شک دارید حساب کنید ! بهتر است اگر مکتب مان حق است دنده عقب نرویم وبه حقوق همه احترام بگذاریم . ضمنا بد نیست خطبه 60 نهج البلاغه را مد نظر قرار دهیم.
کشتار شیعیان ربطی به این مجالس ندارد! وقتی فتوای برخی علمای تندروی اهل تسنن و وهابیت این است که با کشتن شیعه به بهشت می روید!! دیگر کشتن شیعیان دلیل نمی خواهد.
ضمن اینکه نباید این مجالس علنی برگزار شود.
برپا كنندگان اين چنين مجلس افزون بر عدم ولايت پذيري خود، خود را تابع ائمه ع مي دانند ولي راه ومنش ائمه اطهار ع را فراموش كرده و لحظه اي در گفتار و كردار آنان تامل نمي كنند. مرحوم كاشف الغطا در كتابي اش دارند كه
«تحريف دساسان در عيد الزهرا ء »
كاشف الغطاء درباره روز نهم ربيع الاول كه به عيدالزهراء معروف است و مردم در آن روز شادي مي كنند – ونيز آن بانو مكرم درآن روز خوشحال گرديد. همچنين براي تمسك به اين روز به روايتي از سيد بن طاوس دركتاب اقبال الاعمال نقل كرده اند -- گويد كه تمسك به روايت (عيدالزهراء) نهم ربيع الاول ضعيف است. هم چنين روايتي كه مؤيد آن و قابل اعتماد باشد پيدا نشد. سپس ايشان احتمال داده است كه روز نهم ربيع الاول معروف به عيد الزهرا است، زيرا شيعيان در اين روز كه اولين روز امامت ولي عصرعج الله تعالي فرجه الشريف است خوشحال اند. ايشان احتمال ديگري داده است به اين كه شادي حضرت زهرا (س) به سبب ازدواج رسول خدا(ص) با حضرت خديجه (س) بود كه مقارن با روز نهم و دهم ربيع الاول مي باشد. در پايان علامه مي گويد كه در اثر طول زمان سبب آن خوشحالي فراموش شده است و دساسان علت آن را تحريف كرده و تنها سرورو شادي و نام عيدالزهرا مانده است. به هر حال معناي عيد بودن به آن نيست كه مردم با كارهاي زشت و حركات نامناسب و سخنان منكر يكديگر را اذيت كنند و كارهاي كه سبب تحريك دشمني مي شود انجام دهند.
گرچه علامه روايت را نپذيرفته و علت آن را بيان كرده است ولي لازم به ياد آوري است روايت نقل شده سيد بن طاووس درباره يوم غديراست نه يوم التاسع، از سويي برخي مانند محمد بن الحسن قمي(د. قرن 7) و حسن بن سليمان حلي(د. قرن 8) و مجلسي (د. 1111ق) درباره «يوم التاسع من شهرربيع الاول» روايت را ذكر كرده اند ونيز آن را نقد كرده اند . به هرحال اين روايت با قواعد و معيارهاي حديثي سازگار نيست زيرا مخالف با قرآن است و قرآن انسان مكلف را تا روز قيامت بر اساس اعمالش مؤاخذه خواهد كرد و معنا ندارد كه به سبب مرگ شخصي تكليف از مردم با ايمان در آن روز برداشته شود و اوامر الهي را ترك و نواهي آن را انجام داد.
سيره اهلبيت (عليهم السلام ) بر اين است كه انسان را به سمت كمال الهي سوق دهند تا در اين راه رضايت خدا و رسولش را به دست آورد و اين با اطاعت از اوامرو نواهي الهي به دست مي آيد . در روايت است هر روز انسان عيد است مادامي كه معصيت و نافرماني خدا را نكند . پس اعمالي كه مطابق با اطاعت پروردگار نباشد سبب خوشحالي ورضايت خدا و ائمه اطهار (ع) نمي باشد.
تحلیل شما منطقی ایست ولی بازهم خیلی صریح بیان نمودهاید که ممکن است همین حرف شما سبب اختلافات بیشتر شود.
یه بار به یکی از دوستام که توی این مراسم میره و از دست اندر کاراش هم هست گفتم که اگر امام زمان یا مرجع تقلیدت هم توی این مراسم به صورت حضوری باشند باز هم این شعرا رو میخونید یا این حرکات رو انجام میدید که جوابی نداشت و هنوز به حرکت خودش ادامه میده ...
"منجر به از درگذشت فرزند چهارم امام اول شیعیان می شود" اولا درگذشت نه ،شهادت ،مگه نمیگی با لگد زد؟؟
ثانیا من هم با علنی شدن این جشن ها مخالفم.ولی علما نگفتن در خفا انجام ندیم.اینجوری باشه شما زیارت عاشورا هم علنی نخونید ،ادعیه هم نخونید
ثالثا قتل عام شیعیان توسط وهابی ها صورت میگیرد نه سنی ها ،وهابی ها هم که از اول با شیعه مشکل داشتن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
وهابی به تنهایی نه بلکه سلفی ها که در تمامی کشودهای مسلمان هستند.
ناشناس
| United States |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
بالاخره یکی پیدا شد حرف حق بزنه. ممنون
الان این خبر شما ضروری بود؟ به جان شیعه کمک میکند یا اینکه همان هایی هم که خبر نداشتند مطلع شدند تا این جشن ها بیشتر رونق بگیرد؟! شاید کسانی که این جشن ها را میگیرند واقعا ارادتی داشته باشند اما شما بخاطر چند کلیک با جان شیعه بازی کردید
آیا حضرت علی در زمان حکومتشان چنین کارهایی را مجاز می دانستند ؟ در زمان جکومت شیعه باید رفتار ایشان الگو وملاک باشد .
ظاهرا اهل تسنن واقعه درب خانه حضرت زهرا را قبول ندارند و می گویند ساختگی است. لطفا مرجع اصلی این نقل قول را معرفی کنید . چون من هم نمی دانم
پس شیعه عقایدش را کنار بگذارد تا کشته نشود؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
اولا عقیده شیعه توهین به اعتقادات یک میلیارد مسلمان اهل سنت نیست.
دوما" کی گفته که برگزاری چنین جشنهایی واجب است و از اصول شیعه؟مگر شما از رهبر بزرگترین کشور شیعه که این مراسم رو حرام اعلام کرده بیشتر اطلاعات داری؟
محمد زندی دلگشا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
به نام خدا
سلام
دوست عزیز! آیا این چنین مراسمی عقاید اصلی شیعه است؟
تقیه یعنی چی؟
چرا فرموده اند کسی که تقیه ندارد دینی ندارد؟
به جای این مراسم بروید و احادیث معتبر از فضائل حضرت علی را بخوانید.
متا الغدیر را بخوانید.
نه مراسم بی ارزش و بی اعتبار!
ممنونم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
در هر صورت تاریخ غیر قابل تغییر است
اگر این گونه مراسم ها برگزار هم نشود باز آنان از در دیگری وارد می شوند آنقدر می گویند تا اعتقاد شیعه را بگیرند . در هر صورت کسی که شیعه واقعی باشد از این مراسم ها فیلم نمی گیرد پخش این گونه فیلم ها کار وهابیون است
یا علی
انشاالله یه روز می رسه که هر چی حق هست اون موقع معلوم میشه
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
ابوذر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
آقا بيا ديگه شيعه تنهاس
واقعا"دستتان درد نکند.
برادر من ابن افراد از دو حالت خارج نیستند:
1- یا جاهل و نادان هستند و به جای اینکه به فکر آینده مردم و هموطنان و خانواده و کشورشان باشند و فکری برای خدمت کردن و برون رفت از این برهه زمانی که غباری از تهدید و تورم و گرانی و بیکاری جامعه را فراگرفته ،باشند ،به فکر هوچی گری هستند.
2- دسته دوم ممکن است این افراد شاید نمی دانند که فقط انگلیسی ها از این روش برای حکومت کردن بر ملت ها استفاده می کند.و انگلیسی ها با این توطئه ها وو امثال ان باعث شده اند کشور عزیزمان در جهان منزوی بشه و حرمت و عظمت مردم ایران زیر سئوال برود.
امروزه خلاء وجود افرادی مانند مرحوم شریعتی بسیار حس می شود شریعتی در زمان حیاتش بسیار روشنگری کرد و موجب حذف مراسمی از این قبیل در بین شیعیان شد.
این جشن کار بسیار زشت و توهین به مسلمانان جهان است و عامل کشتار شیعان بدبخت در تمام دنیا میباشد و عاملان برگزار کننده این جشن به نظر من نوکر وهابیت میباشند
اما موسی صدر
"برادران عزیز، هیچ چیز به قدر پراکندگی صفوف نمی تواند انسان را و قدرت انسان را تضعیف کند و در نتیجه از هدف انسان را دور سازد."
احسنت به شير پاكي كه خوردي با اين حرف حساب كه زدي ....
وليكن اين تعداد معدود را كه ما مي شناسيم مگر حرف حساب و حكم رهبر حاليشون است ؟!! به قدري افراطي و ناآگاه (متاسفانه ) هستند كه خود را از اولياي دين هم ديندارتر ومتعصبتر مي دانند . واقعا" جاي تاسف دارد .
وَالَّذِينَ جَاؤُوا مِن بَعْدِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلّاً لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ
كساني كه پس از مهاجرين و انصار به دنيا مي‌آيند ، مي‌گويند : پروردگارا ! ما را و برادران ما را كه در ايمان آوردن بر ما پيشي گرفته‌اند بيامرز . و كينه‌اي نسبت به مؤمنان در دلهايمان جاي مده ، پروردگارا ! تو داراي رأفت و رحمت فراواني هستي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
چه زیباست کلام حق.ای کاش قدری تامل ودرنگ
در این گونه مسائل اگر کمی کنکاش شود می توان رد پای انگلیس ملعون و آمریکا را پیدا کرد، تنها کسی که از این مراسمات و اعمال منتفع می شود استعمار و کفار هستند و بیشترین کسی که متضرر می شود شیعه است. باید با این گونه مراسمات به شدت برخورد شود.
من یک سنی ایرانی از غرب کشورم ما از شیعه های ایران بد ندیدیم.
اما کار اون تعداد معدودی که این جشنها را میگیرند و به صورت مشکوکی گاهی در مناطق سنی نشین در تلفنهای همراه بلوتوث میشوند توهین به اعتقادات بیش از یک میلیارد اهل تسنن است و باعث میشود که خیلی از افراطی های سلفی و وهابی روی همین مسائل مانور دهند و به صورت غیر واقعی همه شیعه هارو دشمنان اهل تسنن نشان دهند.
تندروی در ادیان ومذاهب باعث این همه خونریزی و کشتار در تمام دوران ها شده است.
اگه اخبار را گوش کنیم می بینیم که اکثر مرگ ها بدست تندروانم دینی اتفاق می افتد و این بسیار تاسف بار است!
امیدوارم همه بفهمند ما بدنیا آمده ایم که زندگی کنیم و به تکامل برسیم ، نه اینکه با کشتن دیگران به بهشت برویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
"تندروی در دین" خیلی کلی است! توجه کنید که کندرو و تندرو را باید متخصص این امر یعنی مرجع تقلید معرفی نماید.
اگر همه مطیع مراجع باشند، دین به درستی اجرا می شود، انشاء الله
اگر شیعه و سنی طبق دستور قرآن همدیگر را برادر دینی خود بدانند و از توهین و افترا نسبت به هم پرهیز کنند .همان طور که مسلمانان صدر اسلام با هم بودند .و به مقدسات دیگر ادیان هم احترام بگذارند.دست تفرقه افکنان و استکبار سود جو کوتا میشود و مشکلات کل جهان حل میشود
هرکسی که ادعای شیعه بودن میکندباید فزمایشات مراجع عالیقدر را گوش کنند که همیشه فرموده اند شیعه وسنی با هم برادرند هرکس درهر شرایطی چنین حرکاتی را انجام دهد دشمن شیعه میباشد چون مغام معظم رهبری فتوی دادند چنین اهانتهایی حرام است همه ما مسلمان هستیم وبرادر چنین اعمالی نقشه صهیونیستهاوامریکاست که تحم نفاق بین مسلمانان بپاشند همه بایدی هوشیار باشیم وبا وحدت خودمان سیلی محکمی به دشمنان اسلام بزنیم
اگر وهابي ها هم مثل شما نسبت به عقيده خود بي تفاوت بودند الان وضعشون اون نبود.
من ساکن تهران و اهل سنتم.
چه با این حرکات از جانب شیعه و چه سنی بشدت مخالفم. تنها فایده این کار زبون شدن ما و دیگر کشورهای اسلامی است. شما میتونید عقیده خودتونو داشته باشید و ما هم همچنین.
این کارها فقط به سود غرب و اسرائیله. تاکید میکنم فقط آب در آسیاب دشمن ریختن و ضعیف شدن همه ماها. ایران، افغانستان عراق و...
جناب نویسنده محترم روزانه در سرتاسر دنیا هر روزه می شنویم که با انفجار بمب صدها نفر شیعه شهید می شوند .در بحرین و یمن و عربستان شیعیان را هر روزه قتل عام می کنند .شما فکر می کنید نظر وهابیون در اینکه با کشتن ده شیعه و رفتن به بهشت به این مسائلی است که شما اشاره کرده اید.!!؟
یکی از عوامل مهم اینگونه برخوردهای تاسف برانگیز عدم شناخت صحیح از دین است. متاسفانه عموم مردم بجای فراگیری دین از متون اصلی آن را از شنیده های متفرقه فرامی گیرند و در نتیجه بر اساس همین شنیده های متفرقه اقدام به برگزاری مراسم سلیقه ای و بی مبنا می کنند و تبعات مصیبت باری برای دوستان اهل بیت ایجاد می نمایند.
به مردم توصیه کنید که دین را درست و از کودکی و نوجوانی بیاموزند تا از این انحرافات مصون باشند.
بحث های دینی اصولا بایستی بر محور عشق و خداشناسی باشند هر دینی که باشد .در دین همه چیز در گذشت و عطوفت خلاصه می شود .مخصوصا در انچه که گذشته است . من به همه بزرگان اسلام ارادت دارم و هیچ دلیلی نمیبینم که بخواهیم توهین کنیم اختلاف وجود دارد ولی ایا باید سبب دوری مسلمانان از هم شود!!!!!؟؟؟؟
من جالب بگم که تو خدمت با بچه های اهل سنت اشنا شودم اصلا اون چیزی نبودن که ما تو تصورمون از اهل سنت داریم اونا اصلا به هیچکدوم از بزرگای ما توهین که هیچ نمیکنن تازه از ما هم بیشتر بهشون احترام میذارن.
احسنت

مقاله به جایی بود
در طول تاريخ افراطي گري از هردوطرف بوده و تا حالا هم ادامه داشته است خرد و عقل حكم مي كند امروز شيعيان چون صاحب حكومت شده اند با متانت و وقار بيشتري با اينگونه مسائل برخورد كنند چرا كه هر عملي انجام دهند شايد ديگران فكر كنند از طرف حكومت پشتيباني مي شود و اثار مخربتري به دنبال خواهد داشت
شیعه اصیل، اهل منطق وعدالت در گفتار است، نه توهین و بی ادبی. افرادی که چنین مراسمی رامیگیرند نمی توانند شیعه باشند
ممنون. انشالله فرج امام زمان.
هیچوقت اینا رو با هم قیاس نکنید.بر فرض هم که جشنی کوچک در میان گروهی کوچکتر برگزار شود_باور کنید تا حالا برگزاری اینگونه جشن ها را نه دیده نه شنیده بودم_شما نباید با انتشار آن باعث موجه نشان دادن اقدامات وحشیانه ی وهابیون و تکفیری ها بشوید.با توجه به انعکاس بین المللی مطالب شما متاسفانه این مقاله می تواند و ظرفیت این را دارد که به جنگ روانی جدیدی علیه شیعیان تبدیل شود.به نظر من همسنگ دانستن اینگونه اقدامات احتمالی برخی شیعیان با کشتارهای بیرحمانه ی وهابیون حیوان صفت،کاری ظالمانه و اشتباه است که باعث ایجاد بهانه تشدید دشمنی سایر اهل تسنن_بغیر از وهابیون_با اهل تشیع میشود.هرچند اقدامات این گونه افراد اندک نیز کاری زشت است.
ما عادت کرده ایم که تندروی کنیم عادت کرده ایم که ناسزا بگوییم دشمنان نابودی ما را میخواهند ما هم به آنها کمک میکنیم آنها ما را میکشند ما لعن و نفرین میکنیم و برایشان آرزوی مرگ میکنیم از اقدام عملی خبری نیست بیاییم وحدت ایجاد کنیم و همه مردم جهان را دوست داشته باشیم . مرگ هر انسانی در هر کجای جهان با هر دین و آیینی نگرانمان سازد و برای آسایش و آرامش همه دعا کنیم
خيلي عالي بود تابناك بازم از اين مطالب چاپ كنيد . عالي بود عالي
اول نوشته بودید فرزند چهار امام علی بعد حالا نوشتید فرزند سوم !!!!!!!!!!!!
حضرت محسن که در راه ولایت شهید شد سومین پسر امیرالمومنین و پنجمین فرزند حضرت زهرا بود
ضمنا انجام مراسم عیدالزهرا مصداق تولی و تبری هست لیکن بدلیل شرایط تقیه باید بصورت مخفی انجام بشه
با عرض ادب خدمت مخاطبان سایت
می خواستم بگم خیلی از جشن های این روز بخاطر سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) میباشد...بدون قصدی دیگر
مورخین فوت عمر را اصلا در ماه ربیع نمی دانند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل