بازدید 12230

ظرفیت بهای طلا برای افزایش به ۱۸۰۰ دلار

اخباری مبنی بر آن که هند، یکی از بزرگ‌ترین وارد کنندگان طلای جهانی، احتمال افزایش واردات طلا در سال جاری میلادی تا ۶ درصد را داده، منجر به افزایش تقاضای جهانی برای این فلز و در نتیجه افزایش بهای آن است.
کد خبر: ۲۹۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸ 19 January 2013

اخباری مبنی بر آن که هند، یکی از بزرگ‌ترین وارد کنندگان طلای جهانی، احتمال افزایش واردات طلا در سال جاری میلادی تا ۶ درصد را داده، منجر به افزایش تقاضای جهانی برای این فلز و در نتیجه افزایش بهای آن است.

به گزارش «تابناک»، کار‌شناسان اقتصادی و همچنین نهادهای اطلاعاتی در شرق آسیا با توجه به افزایش تقاضای جهانی در این منطقه برای طلا اعلام کرده‌اند که بهای این فلز در ماه‌های آتی، رو به افزایش خواهد گذاشت.

بنا بر این گزارش، فدراسیون طلا و جواهر در مالزی ـ که یکی از مؤسسات و نهادهای معتبر اطلاعاتی در شرق آسیاست ـ اعلام کرده است که هر چند بهای طلا در حال حاضر در مرز ۱۶۵۰ تا ۱۶۸۰ دلار در نوسان است، در سال جاری، این توانایی را دارد که به بهای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس برسد.

«ارمین سیو»، مدیر کل این نهاد در یک مصاحبه اعلام کره است: هرچند هم‌اکنون بهای طلا،  کمتر از بیشترین میزان آن در سال ۲۰۱۱ است ـ که به رقم ۱۹۲۰ دلار رسید ـ همچنان بهای طلا با ثبات نشان می‌دهد و احتمال افزایش بهای این فلز در سال جاری و در ماه‌های آینده بالاست. وی پیش بینی کرده که بهای طلا از اواخر فوریه و در اوایل مارس شروع به افزایش کند.

وی دلایل این پیش بینی را تلاش سرمایه‌گذاران برای خرید طلا با بهای پایین و همچنین اعلام دولت هند برای افزایش واردات طلا در سال جاری بیان کرده است.

او همچنین گفته است: از سوی دیگر، از آنجا که سال جدید چین از ماه فوریه آغاز می‌شود، افزایش تقاضا از سوی خریداران و سرمایه‌گذاران در این ماه آغاز خواهد شد. باید در نظر داشت که اکنون طلا به یکی از مهمترین مؤلفه‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

سیو افزود: بی‌ثباتی در اقتصاد جهانی و اقدام بانک‌های مرکزی برای پایین نگاه داشتن نرخ بهره، مانع از ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران در خصوص نگه داشتن پول و سرمایه در بانک‌ها شده و بسیاری از افراد اکنون برای سرمایه‌گذاری به سراغ طلا رفته‌‌اند. آمار نیز نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در طلا به شکل جهانی افزایش یافته است.

وی اذعان کرده است که این حجم افزایشی از سرمایه‌گذاری اگر بیشتر نشود، کم نخواهد شد.

بنا به آخرین وضعیت معاملات در بازار جهانی، اکنون بهای اونس جهانی طلا ۱۶۸۴.‌۲ دلار‌ است که هرچند نسبت به روز گذشته، معادل ۲.‌۴۰ دلار کاهش را نشان می‌دهد، افزایشی بیش از دوازده دلار نسبت به هفته گذشته داشته است. سطح حمایتی بهای طلا در بازار جهانی اکنون برابر با ۱۶۷۴ و ۱۶۶۸ و سطح مقاومتی برابر با ۱۶۶۸ و ۱۶۹۲ دلار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی