بازدید 82281
استخدام‌ها در استان فارس آغاز شد؛

دولت چه هدفی از استخدام پانصد هزار نفری دارد؟ + جدول استخدام‌ها

طرح مهرآفرین دولت و استخدام‌های در حجم انبوهی که دولت با گذاشتن اختیارات خود در طبق اخلاص و تقدیم آن به استانداران، درصدد رسیدن به آن است، هرچند در ظاهر کمی پیچیده و گنگ به نظر می‌رسد، تکه‌ای مهم از پازلی بزرگ است که در ذهن دولت احمدی‌نژاد نقش بسته؛ پازلی که دیر یا زود، می‌توان ابعاد بزرگتری از آن را ترسیم کرد. از هم اکنون گویا روند استخدام ها در استان فارس آغاز شده است.
کد خبر: ۲۹۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰ 08 January 2013

طرح مهرآفرین دولت و استخدام‌های در حجم انبوهی که دولت با گذاشتن اختیارات خود در طبق اخلاص و تقدیم آن به استانداران، درصدد رسیدن به آن است، هرچند در ظاهر کمی پیچیده و گنگ به نظر می‌رسد، باید گفت تکه‌ای مهم از پازلی بزرگ است که در ذهن دولت احمدی‌نژاد نقش بسته؛ پازلی که دیر یا زود، می‌توان ابعاد بزرگتری از آن را ترسیم کرد.

به گزارش «تابناک»، سر و صداهایی که با تصمیم دولت برای استخدام نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی استان‌ها بر پا شد، همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود، مصوبه‌ای که به تازگی دولت با نام طرح مهر آفرین به امضای هیأت وزیران رسانده است، مجوز استخدام پانصد هزار نفر را در کل کشور و بیرون از ضوابط قانونی به دولت می‌دهد.

بنا بر این گزارش، پیش از تصویب این طرح، البته موضوع شروع این گرد و خاک دولت، ابلاغیه‌ای به معاون رئیس جمهور بود که به وی اختیار استخدام ۱۵۰۰ نفر را بنا بر صلاحدید خود می‌داد. هنوز انتقادات به این موضوع آغاز نشده بود که موضوع طرح مهر آفرین مطرح و مشخص شد که استخدام ۱۵۰۰ نفری از سوی معاون رئیس جمهور، تکه‌ای از یک پازل بزرگ‌تر بوده است؛ اما خود مصوبه طرح مهر آفرین به اندازه‌ای چالش بر انگیز بود که واکنش‌های شدید نمایندگان مجلس را به دنبال خود آورد.

در بخشی از این مصوبه آمده است:

دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها موظفند با رعایت و به شرح پیوست که به مهر دفتر هیأت دولت تأیید شده است و جزء لاینفک این تصویب نامه است و رأسا و بدون نیاز به هیچ امر دیگری از سوی هر مرجع یا مقامی از قبیل موافقت، پیشنهاد، تأیید، صدور مجوز صدور و اعطای شماره مستخدم یا ابلاغ و بدون الزام به رعایت ابلاغیه‌های صادره قبلی از سوی مقامات نسبت به همه موارد مندرج در شرح پیوست که به مهر هیأت دولت تأیید شده است از جمله نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی و به‌کارگیری و جذب و استخدام افراد اقدام و شماره مستخدم را نیز اختصاص دهند.

این حد از اختیارات البته با اشتیاق از سوی استانداران مورد توجه قرار گرفت و از آن استقبال گرمی کردند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حسین صابری در خصوص طرح مهر آفرین گفت: هدف از طرح مهر آفرین کاهش بروکراسی و تسریع روند امور استخدامی است.

وی اشاره کرد: دستورالعمل ساماندهی نیرو‌ها در قالب طرح مهر آفرین در راستای واگذاری اختیارات رئیس جمهور و هیأت وزیران در امور استخدامی به استانداران و رؤسای دستگاه‌هاست.

از سویی، چندی پیش، صادقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استان مرکزی طرح مهر آفرین را گره‌گشای مشکلات استخدامی در استان‌ها دانست و گفت: طرح مهر آفرین در راستای ایجاد روحیه نشاط و امید برای تسهیل مراحل جذب و استخدام، پیشبرد بیشتر اهداف توسعه منابع انسانی استان‌ها و تمرکز زدایی اجرایی می‌شود.

تصویری از صفحه استخدام در وب سایت استانداری فارس:


برای دیدن فایل شرایط استخدام اینجا را کلیک کنید.

اما نمایندگان مجلس در این میان گویا از این طرح دولت چندان خشنود نیستند و آن را مغایر با قانون اساسی و نص قانون برنامه پنجم توسعه می‌دانند.

احمد توکلی درباره این طرح گفته است: در صورت اجرایی شدن مصوبات استخدام دولت، نظام اداری فرو می‌ریزد. وی این طرح را تشبیه به انفجار یک چمدان تی ان تی در نظام اداری نموده و نتیجه آن را مسلط شدن آنارشیسم و هرج و مرج بر نظام اداری قلمداد کرده است.

محمدرضا خباز نیز این طرح را خطرناک توصیف کرده و گفته: این مصوبه سرتاپا ضد قانون است و به مصلحت کشور نیست و رئیس جمهور می‌خواهد پانصد هزار نفر را به انبوه جمعیت عائله‌مند و پر فرزند دولت بیفزاید، در حالی که دولت نهم و دهم به وظیفه تعدیل نیرو عمل نکرد و امروز تصمیم دارد در روزهای پایانی عمر خود این تعداد را استخدام کند که برای کشور خطرناک است و این چیزی جز زمین‌گیر کردن دولت نیست.

حال باید پرسید که هدف دولت از تصویب ضرب‌الاجل و فوری طرح مهر آفرین چیست؟

بی‌گمان، این طرح از دو رویکرد قابل بررسی است؛ نخست تسریع در روند استخدام و بالا رفتن آمار اشتغال در کشور و دوم امکان بی‌عدالتی و بی‌قانونی با دادن اختیارات وسیع به استانداری‌ها در راستای استخدام و از سویی بزرگ شدن حجم نیروی انسانی در دولت.

اما یک نکته عجیب نیز در طرح مهر آفرین دولت وجود دارد که‌‌ همان ضرب‌الاجل و فوریت آن است؛ استخدام نزدیک پانصد هزار نفر در تنها چند ماه مانده به پایان کار دولت؟!

هم‌اکنون باید برای رسیدن به هدف دولت، چند پرسش را به شکل ویژه مورد توجه قرار داد:

ـ نخست این که روند استخدام تا کنون در دستگاه‌های دولتی به چه ترتیبی بوده که دولت آن را نیازمند اصلاح دانسته است؟
ـ دوم آیا تسریع در روند استخدام آن گونه که دولت مدعی آن است، تنها با دادن اختیارات تام و کامل و تقریباً بی‌حد و اندازه به استانداری‌ها محقق می‌شده است؟
ـ سوم دلیل ضرب‌الاجل بودن این مصوبه چیست و آیا ارتباطی با نزدیکی به پایان کار دولت دهم دارد؟
ـچهارم آن که آیا رشد منابع انسانی در بدنه دولت، به معنای فربه شدن دولت و از سویی در تناقض با روش ادغام وزارتخانه‌ها برای کوچک‌تر شدن دولت نیست؟

گویا، دولت با این کار چند هدف را به شکل کلی دنبال می‌کند:

* نخست این که شاید پوشش و گستره‌ای بزرگ از استخدام‌ها برای رسیدن به درصدی بزرگ از اهداف اشتغال‌زایی، که وعده آن بار‌ها از سوی دولت داده شده و حتی آماری بر این اساس و در خصوص تحقق اهداف منتشر شده که بسیاری آن را زیر سؤال برده‌اند!

* دومین هدف دولت که ارتباط اساسی با ضرب‌الاجل بودن این مصوبه دارد، شاید این است که روند استخدام‌ها به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان ممکن، نیروهایی که دولت به آن‌ها نیاز دارد و در واقع «از خانواده دولت» به شمار می‌روند، به بدنه دولت پیوسته تا اهداف آتی دولت را رقم بزنند. درباره این اهداف حتی می‌توان بیشتر دقیق شد که محمد رضا خباز تا اندازه‌ای به آن‌ها اشاره کرده است.

* سومین هدف دولت می‌تواند ارتباطی با واگذاری اختیارات تام به استانداران داشته باشد که در واقع هدف دولت آن بوده که بدون کمترین دردسر قانونی و مخالفت مجلس در اسرع وقت این استخدام‌ها صورت پذیرد. در واقع هرچند به اذعان موافقان طرح، رعایت عدالت و حقوق در استخدام‌ها از مهم‌ترین اهداف طرح بوده است، چه کسی می‌تواند با این حجم وسیع از اختیاراتی که به استانداری‌ها تفویض شده در خصوص چند و چون این استخدام‌ها انقلتی وارد سازد؟

اما مهمترین نکته در این میان آن است که حجیم کردن بدنه دولت از این طریق به معنی تناقض آشکار با هر ادعایی است که دولت در خصوص ادغام وزارتخانه‌ها مطرح کرده است. آیا هیچ تناسبی میان ادغام وزارتخانه‌ها و بزرگ شدن دولت در حجم نیروی انسانی می‌توان پیدا کرد؟

در مجموع می‌توان گفت، این گرد و خاک دولت را نیز باید کنار طرح‌های پر سرو صدای قبلی و ادغام‌های یکباره و برکناری‌های دفعتی گذاشت تا بتوان به پازل بزرگی که در ذهن دولت در حال چیده شدن است رسید. تغییراتی که دولت به این شکل در بدنه قوه مجریه به دنبال آن است می‌تواند طرحی بزرگ از اهدافی باشد که در ذهن محمود احمدی‌نژاد و کابینه وی می‌گذرد. اهدافی که شاید به مرور زمان بتوان نمایی شفاف‌تر از آن‌ها ترسیم کرد.

برای دیدن تصاویر در سایز بزرگ کلیک کنید:


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۴۷۹
انتشار یافته: ۱۱۵
خودتون رو زدید به کوچه علی چپ داداش ؟
معلومه که در هر استان 4000 نفر رو ضرب کن در متوسط 30 استان میشود 120000 نفر که اگر هر نفر یه خانواده و اطرافیان 100 نفری داشته باشه که رای بدهند میشود 12میلیون رای به نفع کاندید دولت . بعدش میمونه 380000 نفر دیگه ای که میگین. اینها هم اگر هر کدام 50 رای بیارن میشه 19 میلیون رای. پس جمعا دولت با اینکار حدود 31 میلیون رای جمع میکنه و کار تمام .
مسئله به این واضحی رو نپیچون لطفا تابناک جونم !
پاسخ ها
محی الدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
اینکه دولت استخدام می کند یا نه از نظر روانی شاید در انتخابات تاثیر داشته باشد اما با این جمعی که شما در بالا زدی مغایرت داره برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
چه مغایرتی داره برادر ؟ حالا یه درصدی هم تقریب توش باشه اما واقعیت اینه که قضیه مانند پخش کردن سیب زمینی مجانی و پرداخت سود سهام عدالت و پرداخت یارانه های در شب انتخابات 88 هست دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
چقدر متمولانه رای دادی برادر!
شما شخصاً 100 نفر از فامیلاتو می تونی بیاری به خودت رای بدن؟؟ کاندید دولت بماند!
و 120000 نفر هم بماند که اینکار رو بخوان بکنن!!
دولت میخواد با فریبکاری در آخرین سال بر سر قدرت بودنش آمار بیکاری را کم کند ( بصورت شتابزده و مصنوعی) و بگوید من یارانه به مردم دادم و از بیکاری درشون آوردم و بیلان اقتصادی خودرا زرق و برق دار جلوه دهد و خبر ندارد که دیگر حنایش نزد مردم دیگر رنگی ندارد برای مردمی که بر مبنای حقوق وزارت کار حقوق میگیرند ولی بر مبنای دلاری که دولت آقای احمدی نژاد به 32500 ریال رسانده باید خرجی زن و بچه را بدهند و چون از راه حلال نمیشود شکم زن و بچه را سیر کرد بسراغ زورگیری میروند دیگر این مردم را که به این نقطه رسیده اند را آقای احمدی نژاد نمیتواند گول بزند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگر با 1000 کید و حیله مردم را گول بزند خدا را حضرت بقیه الله الاعظم را نمیتواند گول بزند!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
اینا با پشت میز نشوندن آدما و چاپ پول مفت بدون پشتوانه به من و شما القا میکنن که اشتغال زایی کردیم تشریف ببر تو یه اداره ببین برای انجام یک کار ساده چند تا امضای بی ربط لازم داری به تناسب این امضاها هم چندین ردیف بودجه ای واسه چند نفر باز میکنن که یعنی کار ایجاد کردیم. اینا که شغل نیست شغل باید تولید سرمایه باشه نه چپاول آن
محمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
اونایی که مخالفند من رو به یاد کسانی میندازند که خودشون سوار اتوبوس شرکت واحد میشن و به بقیه میگن "نیا بالا جا نداره!"

یه ذره فکر نمیکنن اونایی که پایین هستند هم اگه مجبور نبودن در این شرایط سوار نمیشدن!

--------------------------------------

یه ذره گرمای اتوبوس (حقوق کم) بهتر از سرمای کشنده ی بیرون (بی حقوقی) است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
حنايش نزد مردم رنگ دارد خوب هم دارد
تو اوج نیاز نیروی انسانی تو آمریکا هم یهو نیومدن 500 هزار نفر استخدام کنن، چطور تو کشوری با رشد منفی اقتصادی 500 هزار نیروی کار لازمه. برنامه های دولت در حد گفتمان دو تا بچه 10 ساله است.... و به این شکل ایران 30 سال از مسیر پیشرفت عقب می افته

کاش اونایی که به این دولت رای دادن پیش بینی می کردن که این دولت خانمانسوزترین دولت 30 سال اخیر خواهد شد.
آیا با انتخابات ارتباط ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
اصلا!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
حتما دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
این استاندار کهکیلویه که خیلی اشتیاق نشون داده مبدع طرح سیب زمینی هم هست که احتمالا بعدا مشخص میشه مبدع طرح مهرافرین هم بوده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
نوچ. اصلا فکرشو نکن.
یک شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
خوب معلومه دیگه، قضیه همون توزیع سیب زمینیه دیگه بابا.
دستگاههاي دولتي مدتهاست با هجوم پسر خاله ها و دختر خاله هاي مسئولين در قالب استخدام قراردادي و كار معين و حجمي و امثالهم اشباع شده است اين مصوبه در جهت اينست كه دولت بعدي نتواند عذر آنها را بخواهد و نوع استخدام محكمتري داشته باشند تا هم بعدها كار آقايان را راه بياندازند هم حداقل سهمي از سفره داشته باشند اينكه سئوال نداشت كه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
درسته همش سیاه بازی برای استخدام فک و فامیل!!! خود من نفر اول آزمون بهزیستی استان تهران شدم بعد از مصاحبه نفر دوم رو انتخاب کردن گفتم موضوع چیه براحتی گفتن ایشون قبلا توی سازمان با پارتی بازی مشغول بوده ایشون رو ول نمی کنیم که شما رو انتخاب کنیم! آزمون ها همش کشکه!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
احسنت به این تحلیل
دولت چه هدفی از استخدام 500 هزار نفری دارد؟همان هدفی که با دادن سیب زمینی ، سهام عدالت ، وامهای بی حساب و کتاب و یارانه بالاتر از مصوبه مجلس دنبال میکرد .... عوام فریبی!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
لطفا نیت خوانی نکنید.
خیلی هم خوب هه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
آقا كي نوبت ما ميشه و اين سيب زمينيها رو تو استان ما پخش ميكنن ما هم بريم بگيريم. البته اين دفعه سيب زميني ميگيريم و رأي هم نميديم.
اولا چرا این طرح طی این 7 سال اجرا نشد یه دفعه وقت رفتن تصمیم گرفته میشه دوما وقتی تبار گرایی وجود داره که دیگه مصوبه نمیخواد به استاندارا تو یه ضیافت شام میگفتن فک و فامیلتونو استخدام کنید کافی بود
بابا بزارید جوونا برن سر کار. هدفشون رو چی کار دارید. جوونها بیکار باشن شما خوشحال میشید؟
پاسخ ها
علیرضا
| Kazakhstan |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
عوام فریبی ب معنی واقعی کلمه....
ناشناس عزیز خوبه ک اینو بدونین دولت برای تامین حقوق این افراد جدید از حقوق کارمندان دیگه داره کم میکنه!!!
در عسلویه با کاهش ساعت کاری ک برای افزایش پرسنل صورت میگیره دارن 30% از حقوق کارمندا کم میکنند...
بیایین سطحی نگری رو بذاریم کنار،تا کی میخوایین فکر فقیر داشته باشین و حقایق رو نبینین!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
همینطوری سطحی و ساده فکر میکنید که وضعیتمون شده این دیگه! ذوق کردن واسه یارانه 45 هزار تومنی (با مخارج سه برابر شده!) حالا هم ذوق برای 500000 فرصت شغلی برای فک و فامیل خودشون و جمع کردن رای امثال شما و بعدش هم یه بار اضافه روی دوش دولت بعدی که باید نون اینهمه رو بده. توی همه دنیا دولت و اقتصادی دولتی مردود و بسیار کوچکه اما توی ایران همه چی به سمت دولتی شدن میره !!! اونم توی این وضع بی پولی و تحریم. نمیدونم یه دشمن هم اینکارو با ایران نمیکنه که اینها میکنند!
ناشناس
| France |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
نکنه تو هم یکی از اون 500 هزار نفر هستی ؟ ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
یعنی از نظر تو پشت میزنشینی و پول بدون پشتوانه توزیع کردن یعنی کار؟ این که جوان روستایی کشاورزیشو ول کنه بره تو یه اداره یعنی کار؟ من از احمدی نژاد بیشتر از این انتظار ندارم اما از تو ای هموطن، آری از تو دلخونم شما هم مقصرید که این مملکت به این روز افتاد فردای قیامت تو هم باید جواب بدهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
کدوم استخدام.همش پارتی بازیه.فقط قضیه همون گرفتن 9000 تومنس .حساب کنید از 5000 نفر یکی 9000تومن بگیرند چقدر می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
کل مردم سر کارن عزیز حالا جووناش هم برن سر کار !
همش تبلیغاتی ، می خوان رای بخرن واسه کاندیدای مد نظرشون ، فرض کن یک نفر استخدام بشه بعد این 1 نفر 4 نفر وابسته خانوادگی و مالی داشته باشه این میشه 2 میلیون نفر بعد اینا خودشون نیشن اهرم تبلیغاتی، بعضی هم که به امید این جور برنامه ها رای میدن خلاصه از همین طرح میشه 5 تا 6 میلیون رای کسب کرد.؟!!!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
حالا کاندید مورد نظرشان کی است .معرفیش کنید لطفا
بالاخره فک و فامیل باید استخدام بشوند سفره نفت باز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
یعنی دولت از بین جمعیت بیکار 500،000 نفر فک و فامیل دارد ؟؟؟

پس بپذیرید که پاکترین دولت تاریخ است که با آنکه قدرت دستش است ولی کلّ فک و فامیلش بیکار و محرومند.
لاقل خدا کنه حکمتر پارتی بازی بشه
پاسخ ها
zoro
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
دلت خوشه ها !!!!!
یه بار مسئله تثبیت قیمت
یه بار هدمندی یارانه ها
همیشه افراط وتفریط
دیگه حالم داره به هم می خوره آخه تا کی می خواید مردم رو به سخره بگیرید . تمومش کنید دیگه هر چیزی حدی داره . مردم ما اگه چیزی نمی گن واسه اینکه صورن . چی فرض کردی مردم رو !!!!1
پاسخ ها
بابا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
خلایق هر چه لایق. فقط همین!!!
خیلی واضحه. میخواهد در پست های مهم قرارشون بده و بعد از پایان دولت هم نیروهای خودش رو تو دل دولت داشته باشه واسه چوب لای چرخ گذاشتن واسه دولت های بدبخت بعدی که قراره ویرانه ای بنام ایران رو تحویل بگرین + چند هزار جاسوس اذیت کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
يعني همان بلايي كه دولتهاي قبلي بر سر اين دولت آوردن
به جاي استخدام بي ضابطه و غير قانوني، نيروهاي شركتي را تبديل وضعيت نمايند!!!
من از شرکت کنندگان تو آزمون استخدامی 26خرداد استان اصفهان هستم فرایند آزمون و استخدام به طرز معنا داری دارد تا زمان انتخابات 92 طولانی می شود(:-
همه اينها تا پايان تير 92 تمام ميشه
يارانه هاي زيادي
استخدام
پاداش

اين دولت خوب مردم ما رو شناخته افسوس كه ما هيچگاه از خواب بيدار نميشويم!
اینقدر نور چشمی آقای الف - م داره که دیگه به مردن عادی چیزی نمی رسه
شما تصور کنید در حال تماشای بازی فوتبالی هستید که یک تیم دائما خطا می کند اعم از خطای فنی و آشکار. با پا توی صورت حریف می رود! توپ را با دست گرفته و داخل دروازه می اندازد! به جای 3 تعویض، 30 تا تعویض انجام داده و جالب است که باز هم در حال تعویض است!
از همه جالب تر اینکه 100 هزار تماشاچی فقط سرشان را با حرکت توپ به چپ و راست می چرخانند و داوران هم گاهی یک سوتکی می زنند. نتیجه بازی هم 0-6 به نفع این تیم بوده است!
هدف هر چه باشه از بی کاری بهتره
پاسخ ها
گوهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
براتون متاسفم
از بیکاری بهتره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
به نظر من حتی اگر بدون حقوق هم استخدام کنن از بیکاری بهتره.

بیکارهای الآن از بس برای پرهیز از علافی ، شهریه به دانشگاه دادن که کار بدون حقوق رو هم میتونن تحمل کنن.
البته به خانوما که کار نمیدن، یا به ندرت نیروی خانوم هم میخان، قراره خانوما بشینن تو خونه و بچه دار بشن که جمعیت زیاد بشه!!!
ازمون استخدامی کل دستگاههای دولتی چین 2 ماه پیش برگزار شد که فقط 27000 نفر برای کشور 1.5 میلیاردی قرار کارمند دولت بشند
الان احمدی نژاد آب هم بخوره میگن انتخاباتیه. برادر من خودتو زدی به خواب چرا؟ دستگاههای دولتی درسته که نباید فربه بشن اما بالاخره باید یکی باشه که کار مردمو انجام بده یا نه؟ الان به حد زیادی بازنشستگی داریم و خیل زیادی از کارمندهای استخدام شده ی بعد از انقلاب رفتن و کسی جاشون نگرفتن یا اگه گرفتن مجبور شدن به صوتر قراردادی باشه. حالا این مصوبه میاد حق این بدبختا رو میده که چندین و چند ساله دارن با قرارداد و بدون امنیت شغلی کار می کنن. تازه آزمون هم برگزار شده. بذارید این بنده خدا کارشو تموم کنه بره. اگر هم انتخاباتی باشه که نیست (...) تازه میشه مثل بقیه دولتهای قبلی. مگه اصلاح طلبا موقع رفتن شون کلی از تحکیم وحدتی ها رو بورس نکردن؟ مگه حقوق اساتید دانشگاهها رو زیاد نکردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
تو چی میگی این وسط نون به نرخ روز خور؟
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
چرا دولت بعد از 7 سال و 6 ماه ، به این نتیجه رسیده ؟؟
آیا نمی توانست در 7 سال گذشته حداقل سالی 20-30 هزار نفر ، با آزمون بصورت شفاف استخدام کنه ؟؟؟
چه کسی بر نحوه انتخاب افراد نظارت می کنه ؟
( نه از نظر سیاسی و عقیدتی - حداقل اینکه اقوام و دوستان افراد خاص نباشند!!)
اصلاح طلبها چند نفر سهمیه کردند ؟ در این دولت از وایستگان دولت کسی سهمیه نشد ؟
در شرایطی که شعار خصوصی سازی و کوچک کردن بدنه دولت داده می شود ، 500000 نفر استخدام چه معنی دارد ؟ آیا از بین بردن تمام تلاشهای گذشته نیست؟؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
برادر چرا چرت میگی ، من کارآموزی 5ماه ام در شرکت برق منطقه ای بود ، اونجا که بودم نحوه کارکرد کارمند ها رو میدیدم . خدا شاهده بازده کاریشون 50٪ هم نبود حالا با این کار بازده رو بازهم بیشتر پایین میارن و کارمند هارو تنبل تر می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
70 میلیون منفی هم کمته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
یا خیلی ساده و خوش باوری یا خودتو به سادگی زدی .یعنی تا حالا نمی دونستن اینقدر نیاز به کارمند داریم یهو فهمیدن اونم نه یه نفر نه 100 نفر نه 1000 نفر یهو 5000 نفر اگه می گفتن می خوایم یه کشور جدید تاسیس کنیم نیاز به نیرو داریم هم اینقدر نیرو نمی خواستن.بعد هم بدون که نیرو های بازنشسته رو خود ادارات به صورت روزمزد میگیرن هم بیمه و مزایا و از این جور چیزا نمی خواد بدن و به نفع اداره مربوطه است و هم به نفع اون آدم بازنشسته که لا اقل بیکار نمی مونه
دولت دروغ!
تابناك خودتي وقتي مخالف مي زني يكي زياده ميشه و وقتي موافق ميزني 4 الي 6 تا زياد ميشه ميدونم جرات نداري اينو درج كني ولي خودت بدون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
نه عزیزم سرعت نظر دادن مردمه
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
الان من برای شما مخالف زدم 4 تا زیاد شد.
مازندران هم شروع شده اخوی ...
این اقا میدونه که این کار با این وضعیت اقتصادی دولت که حقوق کارمندای فعلی را نداره بده و حقوق اذر ماهشون را یک هفته عقب انداخت چطور میتونه 500000نفر را استخدام کنه!!!!!اینا که هنوز نتونستند لایحه بودجه سال 92 را تنظیم کنند و از هر چهار چوب و برنامه ای فراری هستند هیچ هدفی جز فروپاشی مجموعه نظام ندارند و تعجب از بزرگان و ریش سفیدان عرصه سیاسی و اقتصادی است که چطور در مقابل چنین حرکاتی شنیع که برابر با نابودی کشور است هیچ عکس العملی نشان نمیدهند !!!!!!!
معلومه كه دولت چه هدفي داره فقط دنبال جمع كردن راي ملته
چرا فقط 5ماه ازعمر دلت باقي مانده به فكر استخدام افتاده
چرا 1سال پيش اينكارو نميكرد بنده فكر كنم كاسي زير كاسه است
آن‌هايي كه احتمالا استخدام مي شوند طبيعتا از همين مرز و بوم هستند. لذا اسم جاسوس گذاشتن روي آن‌ها دور از انصاف است. اما بايد به اهداف نا پاكي كه توام با اين طرح است با دقت توجه نمود. تا خداي نكرده شعبده بازي تقسيم سيب زميني و يا سهام عدالت دور گذشته تكرار نشود.
دوستان کارآفرین میدونن که استخدام با حقوق دادن فرق زیادی داره!
امسال سيه ترين سال براي كارمندان از لحاظ حقوق و مزاياست آن وقت دولت مي خواد در اين سفره خشك و خالي ، نان خورد اضافه كند... وامصيبتا به اين دولت بي تدبير
از اين دولت هرچه بگويد كم است هر كاري مي كند تا نتيجه اي كه مي خواهد بگيرد برايش فقط هدف خودش ودوستان دور وبرش مهم است نه مصالح مردم
اگه یه روزی از رییس فعلی دولت و کاندیداهای نزدیک به اون رها بشیم باید بگیم "خدا ایران را آزاد کرد" چون با همین دروغ ها و اقدامات تبلیغاتی در سال 92 که هیچ، در 96 و انتخابات بعدی هم همه چیز دست همین تیم خواهد بود، چون مردم ما راحت فریب می خورن.
خدا پدرشون رو بیامرزه.
زنده باد دولت احمدی نژاد من تا حالا فکر می کردم که هیچ وجهی به جوونا نداره من فوق لیسانس و مدت 4 ساله که بیکارم هر جا هم رفتم پارتی می خواست که نداشتم امیدوارم کسی جلوی این طرح رو نگیره تا من هم به سر کار برم داشتم کاملا ناامید میشدم زنده باد احمدی نژاد من خیلی دوستش دارم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
فکر کن که با امتحان و آزمون تو رو قبول کنن!!
آقاي توكلي :
افرادي هستند كه 20سال به صورت قراردادي بودند نبايد اين افراد تكليفشان روشن شود تا كي مي خواهيد حق اين افراد را ضايع كنيد حالا احمدي نژاد بد-افراد قراردادي هم بد! تا كي مي خواهيد استرس داشته باشند و حق اين افراد را بخوريد حقوقشان دستگاه بدهد يا شركت !
با سلام دولت محترم مي دونه چه بلايي سر كاركنان دولت (در غير از وزارتخانه ها كه حسابي به كاركنان مي رسن ) اومده شب و روز دعا مي كنن!!!!!
گیر دادن چرا 500 نفرو استخدام کردی
گفت حالا که اینو می گی 500 هزار نفر و استخدام می کنم فهمیدی؟!!1
همه داریم زور الکی میزنیم اون که باید داره کار خودشو میکنه و طبق روال هفت سال گذشته نه به نظر مردم اهمیتی میده و نه مجلس رو ... حساب میکنه اونهایی که بهش رای دادن تحویل بگیرن.
اگه 1ميليون نفرم ثبت نام كنن كه بيشتره تهداد بيكارا خيلي بيشتره حدود 90 ميلياردي گير دولت مياد مگه بده!
سلام خدمت تابناک چون
اولاً: تا استخدام این 500000 نفر کلید بخوره و شروع بشه 6 ماه طول میکشه
دوماً: نتایج بقیه استخدام ها چی شد استخدام 100000 پرستار و ....
سوماً: از ادم خالی بند بیشتر از اینها انتظار نمیره لطفاً لیست 300 نفره احمدی نژاد چی شد
ما با دولت دروغ ، کلک، تزویر، چاخان و .... سر و کار داریم فقط با هم نشستند و یک چایی خوردند و اخر جلسه یک تفاهم نامه نوشتند که غیر قابل اجرایی است مثل بقیه طرحهای دولت و رییس جمهور محترم
تاب چون خودت به زحمت نداز این مجموعه دولت فکری ندارند که شما داری دنبال هدفش میگردی
يعني حيله گري و كسي ميدونه چيه؟
چرا نهادهای عالی کشور و نظارتی به داد این کشور نمی رسند. این همه تساهل در مقابل آنارشیست ترین دولت در تاریخ کشور چرا؟؟؟؟؟!!!!!!
برای جلوگیری از این طرح باید سریعا نمایندگان وزیر کشور را استیضاح کنند
اگر هدف دولت واقعا ايجاد اشتغال و استخدام جوانان بيكار بود با ايجاد يك بند عجيب و غريب در قانون بودجه 91 از بازنشستگي پيش از موعد جلوگيري نميكرد. همين شركت كوچك ما كه دولتي هستيم چندين نفر متقاضي استفاده از بازنشستگي پيش از موعد دارد كه متاسفانه قانون بودجه اين اجازه را نميدهد خوب اگر ما بازنشست ميشديم چندين جا براي اشتغال جوانان باز ميشد اين بهانه مسئولين هم كه ميگن بازنشسته ها دوباره برميگردن مختص عده اي خاصه و براحتي قابل كنترله .
این دولت هم مردم طمعکار را خوب شنا خته است.
مملکت داری یا خاله بازی!
به هرچيزي ميخواد ربط داشته باشه داشته باشه مهم اينه كه 500000نفر رو از بلا تكليفي در مياره مجلس كه فكري به حال بيكاري نميكنه اصلا نماينده هاي مجلس آدمهاي فقير و بيكار رو درك نميكنن چون اصلا فقير نبودن
اگر هدف دولت واقعا ايجاد اشتغال و استخدام جوانان بيكار بود با ايجاد يك بند عجيب و غريب در قانون بودجه 91 از بازنشستگي پيش از موعد جلوگيري نميكرد همين شركت كوچك ما كه دولتي هستيم چندين نفر متقاضي استفاده از بازنشستگي پيش از موعد دارد كه متاسفانه قانون بودجه اين اجازه را نميدهد خوب اگر ما بازنشست ميشديم چندين جا براي اشتغال جوانان باز ميشد اين بهانه مسئولين هم كه ميگن بازنشسته ها دوباره برميگردن مختص عده اي خاصه و براحتي قابل كنترله .
هر كاري را به ضعف و مشكلات دولت ربط ندهيد. اگر يك نفر 1000 بار خلاف كنه آيا براي 1001 بدون مدرك و مستند بايد مجازات بشود. طرح 500000 نفري يك كمي شلوغ شده. بسياري در عرض 5 سال انجام ميشه. از طرفي از دولت خاتمي استخدام منتفي شده و از آن تاريخ تا حالا خيلي بازنشسته شده اند و الان هم خيلي از مديران با سابقه 35 سال به بالا دارند كار ميكنند و تفكرات قبل را دارند. عموم استخدام فعلي هم ديپلمه هستند و يا از طريق پيام نور و ... مدرك دانشگاهي گرفتند. كشور نياز به نيروي كارامد و تحصيل كرده دانشگاهي دارد كه تفكرات امروزي و اقتصاد روز را در دولت تزريق كند تا به اين فلاكت دچار نشويم و چند مدير قديمي در يك اتاق دربسته تصمصم كلان نگيرند. به هرحال بي عدالتي هم خواهد شد و درصد زيادي هم از فاميل بازي و ... . دركل طرح خوبي است تا بدنه دولت جوان شود. بهتر بود از 10 سال قبل اين طرح بصورت خورد خورد انجام ميشد نه يكدفعه كه اينهمه سروصدا كند.
پاسخ ها
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
امير جان صحبت شما كاملا درسته ولي اگر قبلش نظر بنده كه دقيقا بالاي نظر شما است خوانده بوديد به اين نتيجه ميرسيديد كه اگر هدف دولت همين مواردي كه شما مطرح كرديد بود از بازنشستگي پيش از موعد جلوگيري نميكرد چرا كه آنوقت ميشد مديران با سابقه بالا و طرز فكر قديمي (البته بقول شما) را رد كرد و جاش افكار جديد استخدام كرد اما طرح جديد چيزي در مورد كنار گذاشتن تفكرات قبلي نگفته فقط قراره كارمند جديد استخدام بشه و زير نظر همان قديمي ها كار كنه تازه اگر درست بگن .
اين استخدام ها برادر سهام عدالت مي باشد تفكر مسولين دولت اين است كه مردم احمق مي باشند .
بجای این کارها فکری به حال نیروها شرکتی
بانک ملت هم بکنید که مسئولان بانک هرطوری که بخواهند اخراجشان میکنند .حتی نیروهای بالای 10سال سابقه کار
داستان استخدام و داستان حذف کنکور و مجموعه افرادی را که در این دو زمینه بقول معروف سرکار می گذارند نرخ بیکاری را می خواهند پایین بکشند.
اگه به چيـــــــــــــــــــزي معتقدي تابناك!!!بيا خوزستان و نحوه استخدام استانداري خوزستان رو پيگيري كن.........من و دوستانم 25 نفر با مدرك كارشناسي ارشد (تماما فارغ التحصيل از دانشگاه هاي دولتي) در اين آزمون شركت كرديم و نمرات عمومي و اختصاصي رو بعد از 10 ماه بصورت تجميع اعلام كردن، سپس بعد از 20 روز از اين نتيجه اعلام كردن كه هيچ كدام در سه برابر ظرفيت مصاحبه نيستيد.........آيا همه ما بيسواد بوديم؟؟؟؟؟؟؟؟؟يا بدون پارتي و لابي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موضوع مهم وكليدي در جذب واستخدام بحث انجام ان بصورت رقابتي ومسابقه مي باشد كه قانون مديريت خدمات كشوري تاكيد نموده وبحث بعدي تامين اعتبار برا ي جذب افراد جديد مي باشد آنهم بالغ بر 5 هزار ميليارد مي شود كه بدليل عدم پيش يبني اعتبار آ ن در بودجه سال جاري مغاير ضوابط ومقررات مي باشد ونكته ديگر كه در قانون ديده شده ودر اين ضوابط مد نظر نبوده اينك در پايان قانون برنامه 10 درصد كاهش يابد و اين نيز با ضوابط تطبيق ندارد
پولش زیاده
دولت همین الان هم تو حقوق کارمندا و مطالبات پیمانکارا مونده چرا میخواد تیشه به ریشه ی پوسیده ی سیستم اداری بزنه؟!
یه لحظه وایسین! چی شد! ما که آزمون پارسال شرکت کردیم هنوز نتیجش نیووووووووممممممددده
افرادي كه توسط دولت به هر شكل استخدام و حتي حقوق يك روز به آنان پرداخت شود حتي اگر اين مصوبه هم لغو شود از فردا با تجمع در شهرها و مقابل مجلس خواهان استخدام رسمي خواهند شد و دولت بعدي را در دردسر بزرگي خواهند انداخت.
چطور زمانی که وضعيت اقتصاد و توليد و... به نسبت بهتر بود، چنين ظرفيتی وجود نداشت و ناگهان ظرفيتی 500 هزار نفری برای استخدام ايجاد شد؟
انتخابات نزديک است؟
یکی به من جواب بده این استخدامی با آزمون هست یا بدون آزمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
این آستخدام با آزمونه هر استان هم جدا برگزار می کنه
والا بخدا یه ذره آدم امیدوار میشه به آیندش
بابا اگه گذاشتین این دولت یه بارهم که شده کار مفید کنه تواین 7 سال و اندی انقدر فشار به مردم اومد که حالا دارن یه کار مفید میکنن همه دارن با سوءظن بهش نگاه میکنن بابا بیخیال
مهم نیست منظور چی باشه مهم اینه کهیک عده به سر و سامان برسند. خدا کنه بچه های رئیس روسا نباشند .
من که اگه عمرا ثبت نام کنم از تابستون سال 88 تا الان بیکارم با مدرک شکیل مهندسی صنایع ! تازه دارم یاد میگیرم چطوری رو پای خودم وایستم میشه این چند سال بیکاری رو تو چند ماه جبران کرد !!!!
سواره از حال پیاده بی خبره
صد در صد افرادی که نظر منفی کرده اند شاغل اند. یه خورده هم به فکر افراد جویای کار باشید که با این خبر یه خورده به آینده امیدوار شدند.
بنظر می رسد استخدام در استان فارس مریوط به مجوز استخدامی دیگری باشد و ارتباطی به طرح مهر آفرین ندارد
هدف دولت هرچی که باشه؛خوب یا بدش رو بیخیال
اما این رو بدونین که اشتغال حق مردمه، و توی مملکت ما ثروت زیادی هست که متاسفانه فقط عده محدودی از آن بهره مندهستند و فکر میکنند ارثیه پدریشونه ؛
به خدا فقط هزار نفر اول سرمایه دار کشور که ثروتشون را از حق این ملت گرد کرده اند میتونن حقوق این 500000 نفرو ماهیانه پرداخت کنن
حالا این طرح با هر هدفی که باشه،باعث اشتغال پانصد هزار نفر و امرار معاش حداقل دو میلیون نفر میشه و اگر اینا یکجا بشینن و یه جو کار مفید هم انجام ندن حقشون گیرشون میاد و چیزی از ثروت مملکت کم نمیشه
این شعارهای سند چشم انداز و تولید ثروت و آینده نگری هم شعارهایی بیش نیستند پس بزارین مردم زندگی کنن
به عنوان مثال اون بنده خدایی که 12000 هزار میلیارد تومن تسهیلات دریافت کرده به تنهایی میتونه حقوق کل این تعداد استخدامی را با میانگین( 700هزار تومن برای هر نفر ) را به مدت 34ماه پرداخت کنه
پس لطفا اینقدر ساده نباشین،وبدونین که اشتغال اولین حق شهروندی طبق قانون است ،و کشور ما هم کشور ثروتمندی است
تابناک ملتمسانه ازت میخوام منتشر کن
چ.ن ميدونن تو انتخابات راي نميارن، ميخوان از همين الان دولت بعدي رو بيچاره كنن و در نهايت ...
اگر نظا رتی بر کار دولتها نباشد وانگهی خدا به فریاد ملت برسد چرا دولت بدون توجه به قانون چنین کارهایی میکند اخه قانون برای این است که اجحاف در حق کسی نشود قانون یعنی اهدن الصراطل مستقیم
تو رو خدا بذاريد بذاريد ما استخدام بشيممممممممممممممممممممممممممممممممم مرديم از بس حق کشي شد بين رسمي و قراردادي
خودتان را گول نزنید رییس جمهور خوب میداند که از اجرای این طرح جلوگیری خواهد شد ولی حساب کنید 500000نفر یا حتی بیشتر در این طرح ثبت نام کنن و هر کدام مبلغی ناچیز مثلا 1000 تومان جهت ثبت نام پرداخت کنن حداقل 500000000 ناقابل جیب دولت میره و...
بابا این بحثها رو ول کنید . یارانه ها روریختن به حساب برید بگیرید باهاش خوش بگذرونید !!
بیکاری معضل بزرگیست وانسان تا زمانی که به ان دچار نشده درد ان را نمی داند ومهمتر از ان اگر پدر خانوادهایی باشی که پنج جوان تحصیل کرده لیسانس داشته باشی وهمه بیکار در خانه نشسته باشند درد ان خانواده را بجز خدا که میداند وانگاه خبری بشنود که قرار است فرجی شود وفرزندش سر کار برود دیگر برای او مهم نیست که هدف چه بوده ونکته دیگر مخارج حقوق پرسنل ادارات در مقابل سایر مخارج چیزی کم میباشد وسر کار بودن با حقوق کم بهتر از بیکاری وتبعات منفی ان میباشد وعده ای باشند وحقوف و مزایای انچنانی بگیرند وعده دیگر از شدت بیکاری مرتکب خطاهای خانمان سوز شوند
حقوق این جمعیت تازه استخدام و ساختار سازمانی که اینها را بتواند جذب کند از کجا خواهد آمد؟
دولت همین الان برای پرداخت حقوق و مزایا کارمندانش لنگ میزنه .
تصمیم گیری های عجیب و غریب که هیج جای دنیا مشابه ش دیده نمیشه در این دولت اتفاق می افته.
آخه چطور ممکنه 500 هزار نفر نیرو برای سیستم دولتی ایران اونم با این فوریت لازم باشه و جالب تر از اون اینکه این نیاز تا چند روز پیش اصلا" وجود نداشت.
قصد تفسیر این تصمیم رو ندارم که آیا به انتخابات مربوط می شه یا ... منتها خود فلسفه وجودی این تصمیم گیری انقدر عجیب و مشکوک به نظر می رسه که برای درست نبودنش کافی هستش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم