بازدید 100754
مراقب باشیم اسباب وهن سرور شهیدان نشویم؛

امام حسین (ع)، کلب نمی‌خواهد، بصیر می‌خواهد!

انتشار تصاویری در فضای مجازی، همزمان با مراسم اربعین که برخی اشخاص را با قلاده در بین‌الحرمین نشان می‌داد، شوک جدی را پدید آورده است؛ تصاویری که جز وهن امام حسین بن علی (ع) و مکتب سرخ تشیع سودی نداشته و تنها ابزار دست برخی جریان‌های افراطی وهابی برای زیر سؤال بردن اعتقادات ریشه‌دار شیعیان می‌شود. با این حساب آیا چنین ظاهرگرایی حتی کوچک‌ترین اثر مثبتی برای شیعه دارد؟
کد خبر: ۲۹۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰ 06 January 2013
انتشار تصاویری در فضای مجازی، همزمان با مراسم اربعین که برخی اشخاص را با قلاده در بین‌الحرمین نشان می‌داد، شوک جدی را پدید آورده است؛ تصاویری که جز وهن امام حسین بن علی (ع) و مکتب سرخ تشیع سودی نداشته و تنها ابزار دست برخی جریان‌های افراطی وهابی برای زیر سؤال بردن اعتقادات ریشه‌دار شیعیان می‌شود. با این حساب آیا چنین ظاهرگرایی حتی کوچک‌ترین اثر مثبتی برای شیعه دارد؟

به گزارش «تابناک»، قلاده و زنجیرهایی بر گردن، افتاده بر خاک، دقیقاً شبیه به کلب (سگ) و البته به قول این عده کلیب (سگ پست)؛ حتی از عوعو کردنشان نیز گزارش‌های تأیید نشده‌ای به گوش می‌رسد. رویکرد این عده که خود را «کلیب الحسین» می‌خوانند، اظهار عجز و همچنین وفاداری و خاکساری نزد امام حسین (ع) است و به عبارت ساده‌تر با نیتی درست، عملی ناپذیرفته صورت پذیرفته و بد‌ترین صورت بیان انتخاب شده است.

این شیعیان که متأسفانه عمدتاً هموطنان فارسی‌زبان هستند، با تکیه بر برخی حکایت‌های غیرمستند یا دارای اعتبار تاریخی بسیار ضعیف همچون زنجیر و قلاده طلا بستن برای نادر شاه در ورودی قبر حضرت علی (ع) و یا تکیه بر برخی اشعار کهن که لفظ سگ در آن‌ها آمده و مواردی از این دست که نه مجوز فقهی و شرعی وهن تشیع است و نه حتی دارای استنادات تاریخی محکمی است، پیش از این در برخی هیأت‌ها مطرح شد که با موضع گیری تند روحانیون و مداحان همراه بود، ولی این خط همچنان استمرار پیدا کرد و متأسفانه از کلام ظاهری به رفتارهایی به مراتب افراطی‌تر تسری یافت.

افراطی‌ترین نوع برخورد نیز همین قلاده بستن و به درگاه امام حسین علی (ع) رفتن است؛ رفتاری که ساده‌انگارانه‌ترین نوع ابراز محبت به درگاه سرور و سالار شهیدان است و تنها زمینه ساز فضاسازی جریانات ضدشیعی به ویژه جریان افراطی وهابی می‌شود. متأسفانه این رویکرد‌ها که برگرفته از برداشت‌های سطحی از مکتب انسان‌ساز تشیع است، در سال‌های اخیر در اشکال متعدد ظهور و بروز کرده و همواره نهی شده؛ اما این بار از دریچه متفاوتی خود را به معرض نمایش گذاشته است.



بی‌گمان در مقام عرض ارادت به ساحت ملکوتی معصومین، نیاز به برخی رفتارهای ظاهری ـ که هیچ نسبتی با دین و مذهب ندارد ـ نیست و این عرض ادب نزد معصومین، باید در نیت اشخاص باشد، وگرنه این که در کلام نمایش‌های اینچنینی به راه انداخته و مکتب شیعه را با همین رفتارهای ظاهری هزینه‌زا شناساندن، نه تنها به مصلحت نیست که بازی با آبروی شیعه است.

پیش از این نیز از برخی مراجع معظم تقلید ـ مشخصاٌ ـ درباره چنین رفتارهایی، استفتائاتی با این مضمون شده بود که: «برخی مداحان شعرهای نامناسب خوانده، مانند من حسین اللهی هستم یا قلادهٔ سگ به گردن انداخته یا صدای سگ درمی‌آورند، وظیفهٔ ما در برخورد با این افراد چیست؟».

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در این باره پاسخ داده بودند: «اشعار مذکور خواندنشان جایز نیست و اعتقاد به مضمون آن کفر است و باید از آن جلوگیری شود و صدای سگ درآوردن کار زشتی است».

آیت‌الله موسوی تبریزی نیز در این باره چنین پاسخ داده بودند: «مداحی و خواندن اشعار در مجالس اهل بیت (ع) باید طوری باشد که موجب وهن نباشد و بهانه به دست دشمنان شیعه ندهد. در مجالس اهل بیت (ع) باید اشعاری خوانده شود که فضائل آن بزرگواران بیان شود و مصائب و مظلومیت آن‌ها برای مردم گفته شود. ائمه (ع) از ما نخواسته‌اند که خود را به صورت حیوان درآوریم، آنچه از ما خواسته‌اند این است که مؤمن صالح باشیم و اخلاق ما اخلاقی باشد که از آن بزرگواران رسیده است».

و آیات مکارم شیرازی و سیستانی نیز تأکید کردند، این اشخاص ارشاد شوند و در واقع عمل مذکور را نهی فرموده‌اند.

با این اوصاف، گویا رفتارهایی که هیچ یک از مراجع تقلید تأییدش نمی‌کنند، و هیچ سند فقهی محکمی ندارد، باید جدا نقد شود. همچنین جریانات مذهبی نیز با سکوت از کنار چنین رفتاری نگذشته و این شیوه عرض ادب را که شاید خالصانه نیز باشد، نوعی از عرض ادب همچون سینه‌زنی قلمداد نکنند، چرا که مقایسه‌ای ناپذیرفته است و تنها ثلمه‌ای به کلیت عزاداری امام حسین بن علی (ع) وارد می‌کند.

بنابراین، باید مراقب بود که با چنین کجروی‌هایی، شیوه عملی امام حسین (ع) و عدالت طلبی، آزادگی و ظلم ستیزی و مقابله با طاغوت، جای خود را به چنین رفتارهای سطحی ندهد.

روزهای محرم و صفر، یادآوری راهی است که امام سوم شیعیان به پیروان و محبانش نشان داد و قیام مظلوم بحق در اقلیت را پیروز بر ظالم غیرحق اکثریت کرد؛ هر چند به ظاهر نشان دهد که شمشیر بر خون برتری یافته، ولی تاریخ روایتی دیگر خواهد داشت و با خون همین مظلومان، سند حقانیتشان بر کتاب تاریخ برای ابدیت درج شده است و این کمال بی‌انصافی و ظلمی دوچندان در حق ائمه هدی است که عمق این حرکت بزرگ را در سطحی‌ترین پایین و دل این بزرگواران را به درد آورد.

امام حسین (ع) کلب نمی‌خواهد، بلکه آزاده بصیر و دیندار می‌خواهد که در وقت انتخاب و پیچ‌های تاریخ، فرق حق و باطل را دریافته باشند؛ جان بر کفانی می‌خواهد که در منزلگه انتخاب، توان تشخیص سنگرگاه حق و اردوگاه باطل را داشته باشند و اسیر ظاهرگرایی صرف نشوند.

ایشان در مقام یک چهره مصلح همچنان که نماد مظلومیت تشیع سرخ علوی است، نماد آزادگی و سخنگویی برای ارشاد به راه حق در آخرین نفس‌ها و حتی بر فراز نیزه بوده و این سخت دردآور است که برخی شیعیان، عمق نگاه این اسوه انسانیت را درک نکرده باشند؛ پس اندکی به خود آییم و اگر خود چنین رفتارهایی نمی‌کنیم، دیگرانی را که اسیر چنین کارهای وهن‌آلودی هستند، ارشاد نماییم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۵۸۶
انتشار یافته: ۱۱۹
استغفر الله...این چه کاریه آخه...حالم بهم خورد..واقعاً زشته...

بعضی وقتا این مردم یه کارایی میکنن آدم از ایرانی بودن و شیعه بودنش خجالت میکشه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
بی دانشی و حماقت نتیجه اش امثال اینها رو تحویل می ده
هفتاد و دو تن یار امام حسین(ع) عالمان بزرگ زمان خودشون بودن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
این کران فریاد هل من ناصر حسینیان زمان را نمی شنوند که دست به این کارهای مسخره می زنند؟
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
آدم از شیعه بودنش خجالت نمیکشه از شیعه بودن اینها خجالت میکشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
روزگاریست که شمر رفته اما جهالت و نادانی وی هنوز هم است
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
برادر من چرا از ایرانی بودنت خجالت می کشی ؟؟؟ چه ربطی به ایرانی بودنت داره ؟؟ درست فکر کن
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
الان زمانی است که کمبود متفکرانی چون شهید مطهری احساس می شود تا بیخردان به شیعه ضربه نزنند.
اللهم عجل لولیک الفرج..
امان از جهل و بی دانشی..به خاطر حرکت زشت عده ای قلیل آبروی شیعیان رو زیر سؤال میبرند!در دوره کنونی کم دچار سختی و فشارهای مختلف نیسنیم!اینم یه درد دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
شاید هم دستهائی در کار است که پیام نهضت ظلم ستیز امام حسین (ع) بی محتوا و خنثی کنند.!!!!!
همين كارهاي ناشايست بدترين ضربه رو به اعتقادات جوونا ميزنه.از مراجع عظام و رهبر عزيز ميخوام يك بار براي هميشه اين افراد رو تعيين تكليف كنند.
پاسخ ها
محمد حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
دوست عزيز ، رهبر انقلاب چندين بار تذكر داده اند اما كو گوش شنوا از اين جماعت جاهل...
رهبري فرمودند هر عملي كه موجب وهن شيعيان در اذهان شود قطعا حرام است...
(از جمله قمه زني و قلاده انداختن و بعضا عوعو كردن كه صداي سگ در مي آوردند)
اما اين جماعت افراطي - كه فقط براي عبرت ديگران در تاريخ زنده هستند و به هيچ درد ديگري نميخورند- من رو ياد خوارج مي اندازند كه آثار عبادت زياد بر صورتشان بود ولي در نهروان عليه ولايت معصوم شوريدند...
البته تاريخ تكرار شدنيست و اين جماعت نيز...
بايد جلوشونو بگيرن چون خواسته يا نا خواسته بدترين ضربه رو به شيعه ميزنن
امام حسین(ع) چه نیازی به دلسوزی ما آدم ها دارد؟ او نیاز به درک معرفتش از سمت ما می باشد و اینکه یزید زمانه را پیدا کن و آزادمرد باش وگرنه ...چه نصیبی است ما را؟ وا... گریه ایشان را با عملکرد زشتمان دراورده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
دلسوزي از سر ترحم نه،
دلسوختگي از مظلوميتش بله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
اين اظهار نظر شما هم دست كمي از آنها ندارد.يعني چه" الان گريه ايشان را با عملكرد زشتمان در آوردهايم" ؟؟شما گريه ايشان را ديددي و يا پيش شما گريه كرده اند؟؟
خبر بسيار تاسف آوري اسات.
درود بر تابناک
واقعا وقتی انسان این حرکات را میبیند بسیار ناراحت میشود
واقعا قلب آدم به درد میاد وقتی میبینیم این چنین افرادی خودشنو متصل به شیعه و ولایت علوی میدونن .
اینا باعث ننگ اسلام و مسلمونه.
شاید مسلمونا اینارو شیعه بنامن ولی دنیا اینارو مسلمون میشناسه .
سگ اگر خوب بود نجس نمیشد .
به امید کسی که بتونه این نجاستو از پیشانی شیعیان و اسلام پاک کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
با نظر شما موافقم.
فقط يك نكته، اين كار ربطي به خوب و بد بودن سگ ندارد. آن هم آفريده خداست. ولي بايد محدوده اش را نگه داريم...
مو به تنم سیخ شد...

اینا برای خراب کردن چهره ی اسلام اجیر شدند واگر باهاشون برخورد جدی نشه،به هدفشون میرسند.
کارزشتی بود واقعا...
باید بررسی بشه.
پاسخ ها
دانش آموز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
در خلوت خودت هر طور می خواهی عبادت کن ولی لطفا آبروی اسلام و مسلمین را نبرید
مگر چه ایرادی دارد که من سگ مقدسترین موجود عالم باشم واقعا متن سخیفی بود لطفا به مقدسات توهین نکنید
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
آقای ناشناس تو عبد خدا باش محب اهل البیت هم باش اهل البیت و پیامبران برای این مبعوث شدند که به ما یاد بدهند چگونه انسان باشیم نه سگ!!!!!!!
فقط بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
مقدسترین موجود عالم سگ وحیوان نمی خواد،انسان با عقل می خواهد که اشرف مخلوقات است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
خداوند تو را به راه راست هدايت كند. اگر مقدسين سگ لازم داشتند كه آن ها را در خدمت مي گرفتند.
خداوند تو را انسان آفريده، سعي كن انسان باشي، مقدسين انسان لازم دارند نه سگ...
از كي تا به حال وهن دين جزو مقدسات شده؟ شما سعي كن انسان كامل تري باشي نه سگ. واجبات را انجام بدهي و از محرمات دوري كني، نه اينكه با غلتيدن و اداي سگ درآوردن هم آبروي خودت و آبروي اسلام را ببري...
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
نبی اکرم (ص) فرمودمن مبعوث شده ام برای تکمیل مکارم اخلاق یکی ازاین مکارم حفظ شان هرانسان وبه تبع آن هرشیعه است آیابااین هجمه تبلیغاتی استکباربرمسلمانان وبزرگ کردن ووارونه جلوه دادن این حرکات این اعمال کمک به دشمن نیست ؟
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
آقای ناشناس! امام صادق (علیه السلام) می فرمایند : «حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است» و این کار، نه تنها باعث هتک حرمت خود این افراد می شودبلکه موجب وهن و هتک حرمت همه پیروان مقدسترین مخلوقات یعنی ائمه اطهار می گردد و این به فتوای فقها حرام است.
سید علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
یار حسین باش سرباز حسین باش فدایی حسین باش حسین سگ نمی خواهد از نطر ایشان سگ نجس است به خودتون بیایید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
درسته ، این کار در واقع بیان واقعیت است. زیرا آدم شدن سخت است و زحمت دارد پس سگ باشیم تا زیر بار مسولیت شیعه بودن نرویم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
اولاً که انسان، شریف ترین مخلوق خداوند است و حتی قلمداد کردن انسان به عنوان سگ خداوند نیز توهین به انسان و نعوذ بالله به خداوند نیز می باشد.
ثانیاً شما فقط هنر کن و بنده خدا باش نه چیز دیگر
ثالثاً محبت پیامبر (به عنوان مقدسترین موجود عالم) و اهل بیت ایشان است که شما را به آنها نزدیک می کند چون آنها نیازی به سگ و گرگ و ... ندارند
و مهمتر از همه شمائیید که با این کارها و گفتارها به مقدسات توهین می کنید!
مجيد رجبي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
بزرگوار کل اين دم و دستگاه اهل بيت و انبيا براي اينه که آدميزاد از خوي حيواني به سمت خوي الهي حرکت کنه من خودم مداح هستم اگه توي شعري از اين الفاظ باشه نمي خونم چون عقيده من اينطوريه در ثاني يه وقت يه دلگويه اي پيش خود ادمه با اربابش يه وقت اظهار کردن يه کار و فعل در نظار اين دوتا خيلي با هم فرق ميکنه بايد مواظب وهن اهلبيت شد
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
احسنت به آقا مهدی که فرموده‌اند: «تو عبد خدا باش محب اهل البیت هم باش اهل البیت و پیامبران برای این مبعوث شدند که به ما یاد بدهند چگونه انسان باشیم نه سگ!!!!!!! »
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
شما پیرو علما باشید،زیرا آنها بهتر از ما میدانند چه چیزی خوب است،چه چیز بد.آیا شیخ صدوق،شیخ کلینی،شیخ مفید و ... این کار را کردند؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
خوب چيزي ياد گرفته ايد تا كسي اعتراضي دارد مي گوييد به مقدسات توهين نكنيد!!
بترسید از روزی که به نام دین ضربه به دین بزنند و آن روز نزدیک است
اگه دقت کنید همه از هموطنان ما هستند خدا عاقبت عراقیها را بخیر کنه حتما یاد میگیرن
ببینید ما چه می کنیم تقصیر خودمون هست
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
معلوم نیست که همه اینها ایرانی باشن!
نتیجه میدون دادن به هر مداحی همین چیزاست دیگه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
بله وقتی بعضی از مداحان هر متن سخیفی رو وارد مداحیشون میکنند و مردم هم بدون توجه جواب میدهند و سینه میزنند که یک نمونه‌اش رو سایت شما اخیرا درج کرده بود و واقعا جای تاسف داره.
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
این یکی رو خوب اومدی!
ما به ظاهر انسان ها تمام انسانیت و منجی انسان را کشتیم. بی خود ادای انسانیت و انسان دوستی در آوردن فایده ندارد که ...
جن و ملک بر آدميان نوحه ميکنند گويا عزاي اشرف اولاد آدم است
وقتی اپراتورهای تلفن همراه پیامک میدند این رو به 10 نفر بفرست خبر خوبی میشنوی و اون 10 نفر به بقیه و این موضوع ادامه پیدا میکنه . ای مردم ساده ...
حالا از كجا معلوم اينهايي كه قلاده و زنجير به خودشون بستن شيعه باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
چه باشند، چه نباشند. به اسم شيعه و در بارگاه مطهر آن حضرت اين عمل را انجام مي دهند.
این کارهاناشی ازاحساسات وعدم بصیرت است وموجب تحقیرمی شودبنده خودم پارسال شاهدیکی ازاین صحنه هابودم ووقتی خدام عراقی آنها رادیدندمی گفتندبازهم ایرانی هاآمدند لازم است دراین باره فرهنگ سازی بیشتری بشود.
امام حسين بصير هم نمي خواهد شيعه مي خواهد. اون هم در همه موارد
نبایداجازه دادبا انتشار این تصاویراعتقادات شیعه زیرسوال برود
بایدبا این اشخاص که شیعه را التقاطی وبدجلوه میدهد برخورد شود
به نظر من بد نيست از این افراد ( اگر ایرانی هستند) وبه آنها دسترسی داریم بازجویی شود. من که احتمال می دهم اجیر شده وهابیون باشند زیرا این رفتارها نه با عقل نه با منطق و نه با شرع سنخیتی ندارد و مشکوک است.
سلام تابناک
متاسفانه چندسالی است که بجای توجه به رشادت امام حسین در جهت هدف بزرگش بیشتر اشعار به سمت ظلم و کوچک نشان دادن آقا بوده است. به جای حرکت در راه شناخت عمیق هدف امام بدلیل عدم نظارت بر مدیحه سرایی جملات و کلماتی بکار میرود که با کمی تفکر نسبت به آن قلب شیعه رابدرد می آورد .
اینا با این کارهاشون وتبلیغ نادرست بزرگترین ضربه رو به تشیع میزنند!
خدایا به انسانها خرد وآگاهی ببخش.
بسوزد پدر جهل ، كه امام مظلوم حضرت اباعبدالله الحسين (ع) توسط مسلمان جاهل زمان خود به شهادت رسيد.
در انظار عمومی باید رفتار عاقلانه داشته باشیم ورفتار عاشقانه داشتن در تنهایی لذت بخش است هیچکس رفتار عاشقانه ی خود را بروز نمی دهد اگر بروز داد جای شک است
سلام
من در مورد اینکه قلاده به گردن بیندازد نمی دانم ولی عزیز جان خیز رفتن از قدیم مرسوم بوده و کار بدی هم نیست چرا اینهارا همگی در کنار هم قرار می دهید
شعری از آیت الله وحید می خواندم که در آن خود را نه سگ که پست تر از آن خطاب کرده بود
سگ را اگر بزنند و بد رفتاری بکنند اما در آخر لقمه نانی جلو او بیندازند بی وفایی نمی کند اما (خودم را عرض می کنم) چه قدر نسبت به امام زمان خویش بی وفا هستم
نمک می خورم و نمک دان می شکنم
یاعلی
اللهم عجل فرجه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
این کار دور از عقلانیته حتی اگر رسم بوده باشه دلیل بر درست بودنش نیست.خیز بردارن که چی بشه؟چهار تا غیر شیعه و غیر مسلمون ببینند کل اعتقادات شیعه رو زیر سوال ببرن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
شما به جاي نسبت دادن چيزي به‌ آيات عظام، مدرك و سندت را بياور. بعد برادر من خود قرآن فرموده بعضي مردم از چارپايان گمراه ترند. ولي دليل نمي شود من آبروي خودم را به اسم احترام به بزرگان ببرم. بهتر است سعي كنم خودم را بالا ببرم. كمال انسان در اداي سگ درآوردن نيست.
السلام علیک یا اباعبداله عزیزان امام حسین (ع) مدرس آزادگی وحریت وانسانیت است امام علیه السلام بزرگ آموزگار جوانمردی ارزشها ست ماهیچ وقت نباید با انجام اعمالی که در شأن شیعه سرافراز نیست بهانه بدست سلفیها و وهابی ها ندهیم
امام حسین به آبروی وشخصیت هرانسانی احترام وارزش قائل بودند وحرمت مومن را نگه می داشتند شرط شیعه بودن معرفت ؛شناخت وپیروی از اهداف امام حسین (ع)است وبس
حدیث حدیث عشق است ربطی به دین ندارد

حدیث حدیث عشق است ربطی به عقل ندارد
پاسخ ها
مسبب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
تعريفت از عشق چيه حتما همين عشقهايي كه مدام ميبينيم اين كار نه عشق ونه دوست داشتن ونه ارادت نمونه بارز كفر.
محمد حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
امان از جهل مركب كه بيرون آمدن از آن ممكن نيست. آخه اگر دليل اين كارهاي احمقانه عشق باشه كه امام علي و امام حسين و امام حسن و حضرت فاطمه - صلوات الله عليهم اجمعين- براي وفات رسول الله بايد چي كار ميكردن؟ يعني ميخواي بگي از معصوم هم داغ تريد شما؟؟؟
مغزم داره دود ميكنه با تفكرات احمقانه اين آدما...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
منطق که نباشه همه چی توجیه میشه
بايد فرهنگ سازي بشه.
چون خون خدا بیا مسلمان باشیم
یا حداقل شبیه سلمان باشیم
مولا سگ آستان نمیخواهد مرد
او کرده قیام تا که انسان باشیم
وقتي دين وسيله دنيا ميشود همين است ديگر. دين بايد ابزار اخرت باشد و موجب كمال انسان در اخرت گردد. اما امروزه روزي خواران دين براي كسب درامد بيشتر انچنان رفتار سخيفي از خود نشان داده اند كه نتيجه ان جز توهين به دين نيست.
امام حسین انسان می خواهد انسانی که معتقد به خدا باشد وگفته های خدا را در قران بکار بندد وعمل نماید هم امام حسین هم تمام ائمه وهم حضرت پیغمبر وهم تمام پیغمبران بر گزیده از طرف خدا غیر از این هیچ نمی خواهند.حال شما زنجیر ببندید پای برهنه بروید وکارهای دیگر شما به گفته های خدا عمل کنید وکارهای دیگر پیش کش .
آقايون به اصطلاح كليب الحسين با اين اعمال زشتتون بيشتر از اين دل مهدي فاطمه (س) خون نكنيد به خدا پاره پاره كردين جگر آقارو. بس كنيد ،حيا كنيد ،با اين اشعار مذخرفتون توي هيئتها ،باين اعمال سخيفتون توي هيئتها،اينقدر با آبروي شيعه ها بازي نكنيد. بابا خون كمي بابت اين مذهب داده نشده كه شما به اين راحتي باهاش بازي كنيد . خدا عاقبت هممون و ختم بخير كنه.
متاسفانه مدتهاست وهابیون جهت ضربه زدن به شیعه، قمه زنی و سایر رفتارهای زشت همچون من سگ حسینم با شیعه نشان دادن خود تبلیغ میکنند و در این راستا افرادی مذهبی که در غفلت به سر میبرند رو با خود همراه میکنند.
متاسفانه نهاد خاصی هم اینگونه مسائل رو پیگیری نمیکند.
هیچ یک از مراجه استفاده از اینگونه جملات رو جایز نمیدانند.

دوستی که به سخنان آیت الله وحید استناد کردید. ایشان نیز میگویند اگر موجب وهن مذهب باشد جایز نیست. لذا هیچ یک از مراجع جایز نمیدانند.
امام سگ نمیخواهد آدم میخواد.
نباید نسبت به نیت پاک این عزاداران شک نمود. اما وظیفه بزرگان است که راه و رسم درست و صحیح را آموزش بدهند و مکتب حسین رو درست و صحیح ترویج کنند.
پاسخ ها
ن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
تا آنجا که شنیدیم بزرگان این عمل را نکوهش کرده اند اینا سر زنجیر قلاده شان را باید گرفت دید به کجا وصل است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
کار نابخردانه نا پاک نمیتونه نیت خردمندانه و پاک داشته باشه.
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
اینان نیت شان عزاداری است. ولی در شرایطی که تمامی جهان رفتار شیعه را زیر نظر گرفته و از هر حرکت ما برداشت سوء می کنند ما بایستی منطقی رفتار بکنیم . الهم عجل لولیک الفرج
خداییش امام حسین شهید شد که ما ای کارا رو بکنیم یا اینکه نماز اول وقت ما ترک نشه؟به نظر من اینا کسایی هستن که هدف اصلی امام حسین را از شهادش نفهمیدن.انشاالله خدا هدایتشان کند.
خداوند در قران می فرماید کافران بر مومنان راه تسلط ندارند . اگر ما امروز اینقدر در همه موارد زیر دست و توسری خور قدرت های غربی هستیم واقعاً مومن نیسیتیم. اینکه اینها ادعا می کنن سگ امام حسین هستند رو رها کن . ببین چطور از فرط وابستگی به غرب عملاً سگ انها هستند . این بد است .
هزاران افرين بر مهدي كه چنين شعري را گذاشته ايت اين است مسلمان نه ان كه قلاده مي بندد اگر از همان قلاد بند به پرسي تو چقدر انساني حرفي براي گفتن ندارد مگر تما م استادهاي قران و قتي كه اونجا يا اينجا عزاداري مي كنند اين كارها ار امي كنند مرگ بر وهابي هاي از خدا بي خبر در ضمن مقصر مداح هاي ما هستند كه بي اندازه با احساسات اين مردم بازي مي كنند بايد جلوي انها را گرفت
حالا نه اینکه زنجیر زدن یا علم بلند کردن توجیه داره این کار توجیه نداره!
امام حسين (ع) وياران با وفايش توسط همين جاهلان كوته فكر به شهادت رسيدند ..
سگ امام حسین علیه السلام شدن لیاقت میخواد... ما اونش رو هم نداریم...
افراط در ظاهر گرایی وحقیقت دین را که پروردن کرامتهای نیک انسانی در درون است فراموش کردن،نتیجه اش این است.
مطمئن باشید که گر اعتراضی هم شود شما بدهکار خواهی شد.
چون بلندت می کند دانا عدوست / بر زمینت می زند نادان دوست
سلام
بسيار متاسف شدم. حركات واقعا شرم آور و بهانه دهنده به دشمنان اهل بيت است.دوست غزيزي دارم كه روزي هشدار داد كه بترسيد از ظهور متحجرين شيعه اما من مي گويم بترسيد از ظهور وهابيت شيعي
به نظر من اين افراد رو بايد ممنوع الخروج كرد تا بدين گونه آبروي شيعه رو نبرن و باعث وهن معصومين (عليهم السلام) نشن. خيلي خجالت آوره. اينها روحاني كاروان نداشتن كه جلوشون رو بگيره و جمعشون كنه؟!!!!!
غم حسين در دلهاي مومنين حرارتي ايجاد خواهد كرد كه تا قيامت خاموش نميشود. اين وعده پيامبر است. حرارت منبع انرژي است و انرژي حركت ايجاد ميكند. حركت در صورتي مفيد خواهد بود كه سمت و سوي درستي داشته باشد. اين وظيفه اصلي علماست كه پيشاپيش، حركت با سمت و سوي الهي تعريف كنند و عزاداران دلسوخته به آن سو هدايت شوند وگرنه جاي خالي اين اقدامات را (با نيت پاك) انواع عزاداريهاي سخيف و بعضاً مشركانه ميگيرد.
تو کاره امام حسین بهتره دخالت نکنید
تابناک این جمله دقیقی بود :رفتاری که ساده‌انگارانه‌ترین نوع ابراز محبت به درگاه سرور و سالار شهیدان است.
یه همخونه آلمانی دارم که مادرش اخیرا مسلمون شده. مادرش که برای 2 هفته به خونه ما اومده اونم این عکسارو تو فیث بوک دیده و از من در باره این رفتار پرسیده. بهم میگه من فکر میکردم با دوست داشتن امامان باید ارزشهای انسانیمونو رشد بدیم. اما این آدمها دارن با این کارشون انسانیت رو در حد حیوون پایین میارن. مدام سرشو تکون میداد. خیلی براش عجیب بود. خیلی ناراحت بود. واقعا خجالت کشیدم. سعی کردم براش توضیح بدم که اینجوری نیست . این آدمها حرمت امامان رو هم زیر سوال بردن. واقعا جای تاسف داره. .
عزيزان من بحث وهابي وسلفي نيست بحث اعتقادات سالم وبه روز وعامه وخاصه پسند است امروزه دنياي ارتباطات است مثل گذشته نيست اين رفتارها فقط بزرگان دين را عزاب ميدهدواسلام را از چشم فرد خارجي كه زياد فرق بين سني وشيعه و...را نمي داند ومهم هم نيست اوبه چشم اسلام مي بيند.وهيچ سلفي ووهابي اعدامش هم بكنن اين كارو نمي كند.اين رفتارها از عشق،دورويي ويا ناداني سرچشمه دارد وفتواي محكم رهبري را مي طلبد.
فقط اينو ميگم كاملا معلومه با يه نقشه شوم انگليسي صهيونيستي پشتشه ترا به خدا دل امام حسين و يارانش را بيش از اين بدرد نياوريد
نشان دادن ارادت به آن حضرت باید به صورت درونی باشد نه اینکه نماد بیرونی انهم به اینصورت داشته باشد. پیام امام پیام شان انسانیت و آزادگی است. مسلما اگر آن بزرگوار این صحنه ها را میدید بسیار اندوهگین میشد که انتقال پیام ایشان که با قیمت جانشان پرداخت شده گاهی بدست جاهلان و نا اهلان انجام میگیرد که چنان ضربه بزرگی به شیعه وارد میکنند که دشمنان نمیتوانند بزنند.
سلام،من امسال در روز عاشورا در كربلا بودم. از اين صحنه دوبار ديدم. يكبار يك هموطن ايراني و يكبار هم يك عراقي. راستش را بخواهيد حرفي هم نميشود به اينها زد چون ميگويند تو با فلسفه امام حسين چه مشكلي داري. البته ميدانيد كه در روز عاشورا در كربلا قمه ميزنند. اما ايرانيها آنقدر محكم ميزدند كه نزديك بود فرق سرشان باز شود
تمام دين ،‌ تمام اولياء خدا براي اين است كه ما انسان باشيم. دروغ نگيم ،‌ به هم كمك كنيم. اين كارها چه معني ميده؟ به خدا با اين كارها لطمه به دين ميزنيد.
این کار دشمنان شیعه است اینها کار اسرائل و آمریکاست که میخوان شیعه رو در چشم جهانیان بد جلوه بدن کدوم رهبر امریکایی و اسرائلی در یک روز میتونه 15 میلیون نفر رو یکجا جمع کنه؟اونا ازاینهمه اتحاد مترسن با انیکارا میخوان خرابش کنن
تمامی انبیا و اولیای الهی برای اینکه به مردم عاقل شدن و انسان شدن را بیامورند شهید شده اند حالا شما می خوای سگ بشی؟
سلام تابناك، مجددا از شما خواهش ميكنم براي اينكه سؤ تفاهمي پيش نياد كامنت منو كه به نام علي چاپ كرديد اصلاح به يك شكلي اصلاح كنيد. نوشته بودم " از كجا معلوم اينهايي كه قلاده و زنجير به خودشون بستن شيعه باشن " در حالي كه بايد آخر جمله ام علامت سؤال ميگذاشتم تا جمله ي من سؤالي بشه.
مطمئنید شیعه بودند ؟ یعنی اینقدر کم عقل ؟ سید الشهدا آزاده میخواد نه سگ ، خدا به انسان کرامت داد و انسان اشرف مخلوقات هست
بالاخره بین چند میلیون زائر اباعبدالله (ع) چند نفر اینطوری هم پیدا میشه.
اساسا دین و امامان آمدند تا انسان را از بندگی غیر خدا آزاد کنند،از بندگی جهل و ابوجهل، از بندگی بت و هبل، از بندگی آتش و ابولهب، و از بندگی طواغیت و ابوسفیان!خود امام حسین(ع) به سپاه مقابل می فرماید اگر مسلمان نیستید احرار و آزاده باشید.این زنجیر و قلادها که من دیدم قلاده های ابلیس است بر گردن جهّال.
این کار ها با بحث انسان شناسی در تضاد است اینها نه خودشان را شناخته اند و نه خواهند توانست خدا را بشناسن. متاسفانه باید جلوی این گونه افراد با روشنگری بیشتر گرفته شود.
امام حسین(ع) قیام کرد که ما رو آدم کنه نه اینکه ...
این کار در جهان ذهنیت دیگه ای از مسلمان و مخصوصا شیعه از خودش بجا میذازه خودم دیدم که گفتتند این چه دیننیه که انسانو به این درجه از پستی و خواری میرسونه خودم هم دوستانی دارم که به قمه زنی روی اوردن و نمیدونم چرا انقدر جهالت
من از وزارت فرهنگ و ارشاد میخواهم که اجازه ندهند افرادی با اینکارها اسلام را در دنیا بدنام و مورد تمسخر قرار دهند اگر کسی خود را سگ میداند در درگاه خدا و درقلبش باشد و درخلوت و تنهایی.نه اینکه مهررسوایی بر پیشانی دین خدا بزند. این بساطها را جمغ کنند .
به نظر من این آدمها هم باید،مثل آنهایی که امنیت اقتصادی و جانی مردم را ضربه می زنند محاکمه می شوند ،محاکمه شوند چون به اصل اعتقادات ما با جهالت شان ضربه می زنند.
از دشمن نیز غافل نشوید که نفوذ می کند!
باید با این اشخاص برخورد قضائی شود ، این اقدام غلط فهمی آقایان از قیام امام حسین است و توهین به آستان مقدس ابا عبدالله الحسین (ع).
با نقطه نظرات تابناک موافقم. بزرگترین دشمن دین و به طور خاص تشیع جهل و نادانی است. هیچ تردیدی نیست که این گونه ارادت نشان دادن به امام حسین بزرگترین آسیب ها را به تشیع وارد می سازد و دستاویزی زشت برای سوئ استفاده دشمنان می شود.
اگر كمي اطراف خودمان را بادقت نگاه كنيم مي بينيم كه اين خرافه پرستي ها آهن پرستي ها .........نزد همه ماهست فقط شكلش فرق ميكند .
البته ناگفته نماند برخی از اینها وهابیت هستند که دربین شیعیان نفوذ کرده اند که وجهه عزاداری وشیعیان را خراب کنند.هشیارباشیم
خدا خود صحنه كربلا را خلق كرد تا ما بدانيم شخصي را كه خدا روي زمين دوستش دارد وبه او مي بالد چه كسي بايد باشد بياييد به جاي اين همه عزاداري ياد بگيريم چگونه زندگي كردن را همانند مولايمان حسين وزماني كه اشك ميريزيم بياد بياوريم بهترين بنده خداررا وشاد شويم از داشتن چنين خدايي با اين همه فضيلت
عزاداري هم بايد فقط جنبه خود سازي داشته باشد همه چيز وهمه عالم دست خداست
اينها علامت اردتمندي نيست بلكه علامت جو گيريست .به قمه زني گفتم اگر در روز عاشورا تنها در يك جنگل باشي باز قمه ميزني مكثي كرد و گفت فكر نميكنم.ولي انكه كار عقلاني ميكنه مثل اهداي خون در هر شرايط انجام ميده مثل خود بنده.كاري به جوگيري هم نداره
دشمن اصلی شیعه واسلام همین ها هستند، از نظر من اینها اصلاَ از روی نادانی دست به اینکار نمی زنند کاملاَ آگاهانه است
این قضیه رو یکی از همین مداحان مد کرد که بتونه با این کارا معروف بشه، تقریبا دو سال پیش تو هیئت عزاداری یکی از همین مداحان که الانم کلی معروف شده این آقای مداح این کارو کرده بود. فیلمش هم همه جا بود.
بسمه تعالي
اي بابا مولايمان حضرت ابي عبدالله جان خود وهمه عزيزانشو فداكرد كه ما آدم بشيم اين بابا رفته سگ شده يكي نيست به اين آقا بگه آيا مكتب حضرت امام حسين (ع) اينه يا اينكه ايشان به جهان درس تقوا . مقاومت . ايثار و فداكاري وبصيرت داد ؟ عموجون باعث نشو عالم تشيع بابي بصيرتي تو سوژه وهابي هاي جاني خدانشناس بشه
اللهم عجل لوليك الفرج
اللهم اجعل وايد واحفظ قائدناالامام الخامنه اي
واقعا متاسفم برای کسانی که فکر میکنند با قلاده بستن میتونن دل آفارو بیشتر بدست بیارن. این افراد خوب یا بد باید به چشم و دل گناهکارشون قلاده ببندند تا کمتر گناه کنن تا هرروز بیشتر به مولامون حسین نزدیکتر بشن چون ارادت به آقا نیاز به محرم و صفر نداره هرروز عاشورا و هرجا کربلاست.
امام حسین نیاز به سگ جک جانور ندارد امام حسین دنبال انسانیت است .امام دنبال کمال انسانیت قیام کرد برای آنکه نمیخولاست ضلالت بشر را اینچنین ببیند.
خدا خودش شفاشون بده
درقيامت خداوند از حضرت امام حسين مي پرسد اي حسين توبه اينها گفتي اين كارهارا براي تو بكنند امام حسين جواب خواهد داد كه اي خدايا توخودت آگاهي كه من چنين ظلمي را در حق تو وخودم انجام نمي دهم اينها تنها از هواي نفس پيروي مي كنند والا كار درست وصحيح در كلام خدا ورسولش عيان است خدايا پناه مي برم به علمت از جهل
اینقدر جای اصل و با فرع عوض کردید که این شد نتیجه اش.همیشه یه جمله از امام رو می دیدم تو در و دیوار "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است".یه بار اتفاقی از رادیو معارف اصل سخنرانی رو شنیدم با چنین مضمونی.همین کارهایی که برای عزاداری می کنید کافی است "چیزی به آن اضافه نکنید" این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.چرا هیچ بخش اول روش تبلیغ نمیشه
امام حسین(ع) ارادتمند قلبی دوست دارد نه ظاهر زنجیری - اجرشون با خدا
امام حسین از ما میخواهد که همانند یک انسان آزاده زندگی کنیم. نه اینکه حیوان شویم
من يك مسلمانم و تابع قرآن و اهل بيت . ولي از بعضي كارهاي شيعيان حالم بهم ميخوره همه انبياو ائمه هدفشان اين بود ما را به وحدانيت و خدا پرستي دعوت كنند نه اني كارهاي زشت وزننده اين كارها دون شان يك شيعه و مسلمان است . اينها كار شيعيان بي فكر و تقليد گرا هست ونه عقل و تفكر گرا.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار