بازدید 37488
مرور روزنامه‌های شانزدهم دی ماه

این نمودار خطرناک را چه کسی پایین خواهد کشید؟+نمودار طلاق کشور

آلودگی و تعطیلی پشت تعطیلی، حتی بر زمزمه‌های آماده شدن دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سایه افکنده است. نگرانی از آینده منطقه نیز مورد توجه روزنامه‌ها قرار گرفته است. هر گروه و دسته‌ای به تناسب نگاه خود به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده نیز پرداخته است.
کد خبر: ۲۹۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱ 05 January 2013

رحلت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی در آستانه اربعین حسینی و مراسم تشییع و ختم ایشان مورد توجه روزنامه‌های امروز قرار گرفته است. آرمان در مطلبی با نام «مردی که رحلتش هم ندای وحدت بود» نوشته است: همه آمده بودند و همه دستان یکدیگر را به گرمی فشردند. آیت‌الله مجتبی تهرانی حتی در زمان رحلتش هم مایه برکت و وحدت بود. سبب شد تا احمدی‌نژاد و مهدی کلهر دوشادوش هم حرکت کنند و گلایه‌ها به فراموشی سپرده شود. مرحوم تهرانی منشا خیر بود؛ زمانی که ملت یکپارچه در سوگ او که مقارن با اربعین حسینی بود، گرد هم آمدند و گریستند. هنوز سخنان مرحوم مجتبی تهرانی در گوش‌ها بود که می‌گفت، برای رضای خدا همدیگر را دعا کنید. روز پنجشنبه همه دعا کردند، چه آنانی که به مراسم تشییع جنازه او رفته بودند و چه کسانی که در خانه این مراسم را دنبال می‌کردند.

خطرناک‌ترین چیزی که در انتظار منطقه است

در میان اخبار خارجی نیز، سخنان سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته که خطرناک‌ترین چیزی که امت اسلامی در این مرحله با آن روبه‌روست، تقسیم منطقه بنا بر رویکردهای فرقه‌گرایانه دانسته است. از سوی دیگر، در روزنامه‌ها آمده است که روزنامه کویتی «القبس» به نقل از منابع بلندپایه امنیتی مصر ادعا کرده که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در دیداری پنج روزه از قاهره، با «عصام الحداد» مسوول روابط خارجی دفتر ریاست جمهوری مصر دیدار و مذاکره داشته است و چگونگی تسلط و کنترل بر سرویس اطلاعات و امنیت مصر مورد گفت‌وگوی طرفین قرار گرفته است.

جمهوری اسلامی به نقل از دویچه وله خبر داده که شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده است که بر پایه یک تحقیق دقیق و فراگیر، شمار کشته‌شدگان بحران سوریه از آغاز تاکنون، از مرز شصت هزار نفر گذشته است. بر پایه این گزارش در فاصله اسفند ۱۳۸۹ تا آذر ۱۳۹۱، ۵۹ هزار و ۶۴۸ نفر در سوریه کشته شده‌اند.

این در حالی است که رایزنی‌ها آمریکا با دوستان منطقه‌ای خود در مورد آینده منطقه ادامه دارد. روزنامه جمهوری اسلامی با توجه به همین اخبار و اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه در مورد تعهد کشورش نسبت به امنیت اسرائیل در یادداشت روز خود نوشته است: دولتمردان ترک از مردم فاصله می‌گیرند.

این نمودار خطرناک را چه کسی پایین خواهد کشید؟

روزنامه خراسان در مطلبی به آمار ازدواج و طلاق پرداخته و نوشته که در یک دهه گذشته از هر شش ازدواج ثبت شده در کشور، یکی به طلاق منتهی می‌شود؛ طلاق‌هایی که تعدادشان در پنج سال نخست زندگی نسبت به دیگر سال‌های دوران زندگی مشترک بیشتر است و بنا به آمارهای ثبت احوال از سال ۸۳ تا ۹۰، رشدی ۱۳۸ درصدی داشته است.
مشورت نکردن با خانواده در مرحله انتخاب همسر، طولانی بودن دوران عقد، مشکلات اقتصادی، فرو ریختگی فرهنگی و زیر پا گذاشتن سنت‌ها، از جمله علت‌های افزایش طلاق در این دوران است؛ افزون بر این که ازدواج‌های اجباری در برخی مناطق کشور به ویژه مناطق مرزنشین، تفاوت فرهنگی و اعتقادی خانواده‌ها و بالا بودن خواسته‌های اقتصادی زوجه از همسر نیز در افزایش آمار طلاق در سال‌های ابتدایی زندگی تأثیر دارد.

از سوی دیگر، پایه‌‌گذاری زندگی بر مبنای هم کفوی از نظر فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی همراه با مداخله مستقیم و مشورت خانواد ه‌ها در مرحله انتخاب همسر می‌تواند در کاهش میزان بروز چنین آسیبی موثر باشد؛ افزون بر اینکه پس از ازدواج نیز دوری گزیدن از چشم و هم چشمی از سوی زوجه می‌تواند نقش کارآمدی در کاهش طلاق‌ها داشته باشد، چون در صورت بالا بودن توقعات اقتصادی زن و ناتوانی مرد برای تحقق بخشیدن به این توقعات، تعداد طلاق افزایش می‌یابد و بنیان خانواده‌ها سست می‌شود.

از طلب امامزاده‌ها از دولت تا آپارتمان سازی روی میراث هشت هزار ساله

روزنامه حمایت خبر داده است که برخی از امامزاده‌های کشور به دلیل نداشتن موقوفه و رقبه، درآمدی ندارند و‌‌ رها شده‌اند. بر اساس قانون تامین بودجه احیای این امامزاده‌ها با دولت است، ولی مسئولان اوقاف می‌گویند دولت بدهی ۱۲۰ میلیاردی به امامزاده‌ها دارد برای همین اقدام‌های عمرانی متوقف شده است. از سوی دیگر روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «میراث پیش از تاریخ مرتضی گرد، آپارتمان شد» نوشته است: «۷۸ سال پیش که باستان‌شناسان راهی کشف تپه‌های باستانی ایران شدند، تپه‌ای را در نزدیکی شهر ری دیدند که می‌دانستند با کاوش این محوطه داده‌های باستان‌شناسی ایران متحول می‌شود. تپه‌ای تاریخی همپایه محوطه چشمه‌علی ۸ هزارساله ری این محوطه باستانی در‌‌ همان زمان یعنی ۳۱ تیرماه ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران به شماره ۲۱۴ قرار گرفت. اما ثبت شدن این محوطه باستانی در فهرست آثار ملی هم نتوانست آن‌ را از تخریب تدریجی نجات دهد. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی اکنون که باستان‌شناسان برای بازدید از این محوطه و بررسی برای آغاز کاوش آن راهی روستای مرتضی‌گرد شدند. در دیداری که با دهیار روستا داشتند. دهیار از وجود این محوطه اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته است که اینجا دیگر تپه‌ای وجود ندارد. وقتی برای بازدید رفتند آنچه دیدند، باورنکردنی بود. تپه مرتضی گرد دیگر وجود ندارد. بازدید از روستا هم نشان داد که درست روی این محوطه در دو تا سه سال اخیر ده‌ها آپارتمان ساخته شده بود».

هدفمندی، امنیت اقتصادی و پول نفت

روزنامه اعتماد به خبرهای رسیده از راهروهای دولت اشاره کرده که رییس جمهور وزرای اقتصادی و اعضای کارگروه کنترل بازار را گردهم جمع کرده و نوعی آماده باش برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها داده است. ظاهرا رییس جمهوری دوشنبه هفته گذشته وزرای اقتصادی کابینه به همراه اعضای کارگروه کنترل بازار و مسئولان ذخیره سازی کالارا گردهم جمع کرده و از برنامه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در آینده یی نه چندان دور سخن گفته است.

جمهوری اسلامی در این باره نوشته، «خبر‌ها حکایت از آن دارد که در مورد نرخ برخی از کالا‌ها از جمله نان و بنزین نیز در این جلسه بحث و بررسی صورت گرفته است».

این در شرایطی است که به نوشته جمهوری اسلامی «علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پی تاخیر رئیس جمهوری، قانون ممنوعیت اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال جاری را ابلاغ کرده است. پیش از این نیز، رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود، زمزمه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و ۵ برابر شدن یارانه نقدی را تلویحا اعلام کرده است».

در حوزه اقتصاد، رسالت هم سخنان میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس را نقل کرده که اظهارات رئیس جمهور مبنی بر وجود سیصد مفسد اقتصادی را موجب امنیتی شدن فضای بازار و کسب و کار دانسته و گفته: رئیس جمهور از نگرانی‌اش در خصوص نوع برخورد با تخلفات صحبت می‌کند، در حالی که اظهارات شخص رئیس جمهور هم به نوعی نا‌امنی ایجاد می‌کند.

آرمان نیز در گفت‌و‌گو با زنگنه شیخ‌الوزرای سابق خبر داده که «اعتیاد به نفت چند برابر شده است». وی در این مورد گفته است: «باید دسترسی دولت به منابع حاصل از صادرات نفت و فروش داخلی نفت محدود شده و این منابع صرف توسعه کشور و رشد شتابان و مستمر کشور شود. هرچقدر که درآمدهای نفتی را خرج کنیم باز هم این چاله‌ها پر نمی‌شوند. به هر حال هر کاری که می‌شود باید با عقل جمعی و معتدل باشد. یا اینکه خودتان همین طوری به نظرتان برسد که کاری خوب است این کار به جایی نمی‌رسد. کشور را نمی‌شود جز با عقلانیت اداره کرد».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰۵
انتشار یافته: ۱۳۴
یکی از دلایل طلاق مطالبات زیاده ی خانم ها و خانواده هایشان است. خانواده های دختر خانوما بهتره کمی شرایط را ساده تر بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
چی می گی مادر شوهر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
آهای ناشناس برا همینه کسی نمیاد بگیرتت ترشیدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
واقعا راس میگه
خانوما توقعاتشون رو بیارن پایین همه چی درست میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
من خانمی هستم که سطح توقعم را پایین آوردم. اما الان پشیمونم. چون خانواده شوهرم با این که داشتن به من و همسرم ندادن و ....
ali
| United States |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
متاسفانه دختر های این دوره زمونه بجای اینکه بخوان زندگیشون رو خودشون بسازه دنبال پول و سکه و یک زندگی حاضر و آماده هستند. بهتره توقعشون رو به اندازه وقتی که خونه پدرشون زندگی میکردن برسونن....
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
تا وقتی که مسئولین مساله مهریه های سنگین و اقساط بالا را حل نکنند این مشکل در مناطق شهری روز به روز زیادترمیشه.
آخه کجای اسلام گفته که به خاطر نداشتن مهریه های سنگین باید زندانی شود.
علی رغم تبلیغات زیاد در رسانه ها همچنان مرد ها برای مهریه به زندان فرستاده می شوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
ماهواره. وقتی می گویند ماهوراه نگاه نکنید همه بدشان می آید. عیبی ندارد نگاه کنید اما دیگر زندگی شما قابل کنترل نخواهد بود.
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
یک جستجو تو اینترنت بکنید ببینید عده زیادی از این گروه که طلاق می گیرند چه جوری یک زندگی دیگر را هم از هم می پاشند تازگی ها به صورت سازمان یافته وبلاگ می زنند به زن اول بدبخت هزار تا تهمت می زنند و خلاصه حسابی دارند به دخترای جوان آموزش فساد وعشق های مثلثی می دهند.
الهام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
بابا یکی هم درباره جهیزیه که همه بارش رو دوش خونواده دختره حرف بزنه، میدونین به خاطر دلار وسایل برقی چه قدر گرون شده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
مرسی تابناک
بالاخره یه جا بود که درد و دل کنیم ترکیدیم
شاید هم علت هوسرانی آقایان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
عزیز وقتی یک مسئله رو تحلیل میکنن پارامترهای ثابت رو ازش حذف میکنن! اگر به نظر شما آقایان هوسران هستند ... مطمئنا در گذشته هم هوسران بودند ... پس این یک عامل ثابته که همیشه بوده ... پس مطمئنا نمیتونه عامل تاثیرگذار باشه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
در گذشته هم آقایون هوسران بودن درسته اما فکر نمی کنی حالا خانومها فهمیدن حق و حقوقی دارن ؟ کی دوست داره بهش خیانت بشه ؟
رامین
| France |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
خیانت به کی؟آیا مرد باازدواج دائم یا موقت دوم،سوم،و...به همسراولش خیانت میکند؟چه خیانتی؟وقتی خداوندمتعال درقرآن مجید داشتن چهارهمسر دائم وهرتعدادهمسرموقت برای مردان بشرط رعایت عدالت بین آنهارا جایزدانسته،مطرح کردن خیانت آیا مخالفت بااوامرالهی نیست؟متاسفانه خانم ها مردشان راملک خودمیدانندوحاضرنیستند قبول کنند که مرد میتواند همسران دائم وموقت دیگری هم علاوه برهمسراولش بشرط استطاعت مالی وعدالت بین زوجات داشته باشدواگرمیتواندحقوق زوجاتش را رعایت کند منعی برای ازدواج مجددندارد.اعمال محدودیت ازسوی خانم ها ودرخواست مهریه های سنگین ازسوی آنهابرای محدودکردن مردها باعث اینهمه مشکلات وافزایش طلاق،بالارفتن سن ازدواج دختران وپسران،زندگی های مجردی دختروپسرباهم زیریک سقف بدون ازدواج و...شده است .همه هم تنهابخاطرفراراز احکام وآیات الهی است ولاغیر.
جوادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
واقعا فکر میکنی این باشه نه عزیزم کسانی که علمشو دارن میگن که ارتباط مستقیمی با تورم . اقتصاد سیاست و... داره -- حالا 100000 سکه یا غیره بگیرن چه ربطی به این حرفا داره
ناشناس
| United States |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
در گذشته زنها به خاطر یک لقمه نون مجبور بودن مرداهارو تحمل کنند اما امروزه جامعه پیشرفت کرده خانمها تحصیلکرده هستند .به موقعت خودشون تو جامعه وخانواده اگاه هستند.وزیر بارتحمل زندگی با هر کسی نمیرن.مگه ادم چند بار زندگی میکنه که بخواد رنج بکشه.اقایون باید طرز فکرشنو ببرن بالا وبدونند ما تو قرن 21زندگی میکنیم نه عصر حجر .تساوی حقوق زن و مرد نه تحمل اقاین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
موافقم... همه چي ثابته بجز گروني و مسئله مهم تر اينكه خانمها ديگه حقوقشون رو ميدونن و زير بار زور نميرن
من و تو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
آره "شبکه ماهواره ایه " من و تو و شبکه های غربی دقیقا چنین مفاهیمی رو القا میکنند
عامل اصلی نیست ، ولی رشد شبکه های ماهواره ای با نمودار تقریبا یکی است
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
چیزی که اینجانب در یک محیط کاری دولتی که بخاطر نوع کار همه تحصیلات بالای دانشگاهی دارند می بینم بین خانم ها مد شده اینه:
قدم اول: یک ازدواج در پایان دوره لیسانس یا فوق لیسانس و گرفتن یک جشن مفصل و پرهزینه برای اثبات به دوستان و فامیل که من هم تونستم ازدواج کنم.
قدم دوم: طلاق در سال اول یا دوم ازدواج و اقدام برای مهاجرت به امریکا، کانادا یا اروپاو گذاشتن عکس از اونور آب در صفحه فیس بوکشان برای اثبات به دوستان و اطرافیان سابق که ببینید الگوی من چقدر موفق بود و چقدر الان خوشبخت و آزاد هستم.
حداقل 6-7 مورد از این اتفاق را خودم در محیط کار خودم طی 3-4 سال گذشته دیدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
آخه این آمار رو از کجا آوردی که رشد طلاق با رشد ماهواره همسانه؟؟ شما بشمار تو فامیلتون چند نفر ماهواره دارن چند نفر طلاق گرفتن. یه ضرب و تقسیم بکن ببین به کجا می رسی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
عزيز من چرا درست فكر نميكني شبكه من وتو يكي دو سال راه اندازي شده نه 5 سال اين موضوع از جاي ديگه آب ميخوره(اقتصاد)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
آقاجان ماهواره کانال های علمی و سرگرمی و تفریحی بسیار خوبی هم داره که میتونه هم وقت آدم پر کنه هم به اطلاعات عمومی و علمیش اضافه کن ولی در کنار این کانال ها یه سری کانال های مستهجن و مبتذل هم داره که میتونه ریشه های یه خانواده از پایه بکنه . به نظر بنده ماهواره یه ابزار دوگانست هم خوب داره و هم بد . آب و آتش در کنار همدیگه
یک پدر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
آقا این نظر منو پخش کنید لطفا"

آقا بخدا اگه یه سری از همین کانال های ماهواره مثه نشنال جئوگرافیک یا کانالهایی که سریال ها و فیلم های سینمایی و انیمیشن های روز جهان و کانال های تفریحی رو بتونن با همون "کیفیت" و همون "به روز بودنشون" بیارن روی دستگاه دیجیتال بهتون قول میدم تمام این مردم این بشقاب های ماهواره از وسط دو نیم کنن . ولی متاسفانه این کانال های بی کیفیتی که هر روز داره روی دستگاه مبدل دیجیتال اضافه میشه هیچ کدوم از این فیلم ها و سریال ها و مستند های علمی و زیبا رو نشون نمیدن . آقا بخدا منم از الان نگران آینده پسرم هستم . منم دلم نمیخواد پاش به کانال های بی خود ماهواره باز بشه ولی وقتی همچین ظرفیتی بر روی تلویزیون خودمون نداریم مجبورم برای اون چند ساعتی که تو خونه هستم و میخوام تفریح کنم بشینم پای این کانال ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
اگه نگاهی به آمار طلاق در کشورهای اروپای غربی و مرکزی که در اونها هم ماهواره آزاده هم اینترنت هم ارتباطات انسانی متوجه می شین که مشکل از جای دیگریه وگر نه اونها می بایست از هر 6 ازدواج 5 تا طلاق داشته باشند. من توی چند سالی که خارج زندگی کردم به زندگیهای آنها و پایبندی های خانوادگی اونها بسیار دقت کردم. آمار ها رو هم خوندم. بی غرض و منصفانه یه بررسی بکنید. یادتان باشد با چاقو هم می توان جراحی کرد هم آدم کشت. چاقوها را جمع نکنید زیرا با سرنیزه می توان آدم کشت ولی نمی توان جراحی کرد
ناشناس
| United States |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
منشا طلاق در اکثر موارد طمع زنان به مهریه است ونه چیز دیگر و اگر مهریه از پروسه ازدواج حذف شود اونموقع ببینید متقاضیان طلاق در بین خانمها چقدر کاهش میابد
لیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
آدم باید خودش عاقل باشه.ما تمام تقصیرها را گردن این و آن می اندازیم ولی نمی گیم که 1-سطح توقعها بالا رفته 2-گذشت توی زندگی جوانها به صفر رسیده مخصوصا"بعضی دخترها که فکر میکنند که کی هستند(البته بلانسبت بعضی دختر خانم های محترم که جدا از اینها هستند)3-همش تو زندگی منم منم میکنند یکیشون نیم من نمیشه 4-با آرامش و با عشق خواسته هاشونو از همدیگر نمی خوان 5-ملاک ازدواجشان همه چی هست الا ایمان و نجابت که رکن اصلی زندگیه که خیلیها به تمسخر میگیرند 5-دخالت خانواده ها و درد دل پیش دوستان و راهنمایی گرفتن اشتباه از آنها 6-متاسفانه اعتیاد که سرمنشاء آن میرسه دوستان بد که باز هم نداشتن ایمان و اعتقادات که انسان را به سمت دوست بد میکشاند(نماز خواندن واقعی باعث دوری از اینها میشود)7-دوری از خدا.و باز هم متاسفانه اعتقادات در خانواده ها سست شده وهمه دین و سیاست را با هم قاطی کردند و گفتن این حرفها را نوعی امل بودن میدانند.......(تابناک عزیز برای اولین بار هم که شده نظرات مرا چاپ کن)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
راست میگه ماهواره نگاه نکنیم به جاش بشینیم فیلهای روز جمعه شبکه 1 رو نگاه کنیم که هرکدوم یا 100 بار پخش شدن یا بعداز20 سال از ساختشون تازه لباس تنشون کردن و البته به نصف زمان اصلی فیلم رسوندنش
به نظرم قالیشوئی مشهد اردحال جزء آثار ملی و باستانی هست و در جهان هم ثبت شد حال شما می رید دنبال تپه مپه؟هوا هم که آلوده است ولش کن!بودجه امامزاده ها را زیاد کنید و به نظرم از بودجه آموزش و پرورش کم کنند بهتر است
به نظر من حمایت های نابجای خانواده دخترها موجب طلاق میشه
اگه اینجور حمایتها نباشه دخترها به داشته هاشون قانع میشن و حرف طلاق رو نمیزنن
اما همین که بدونن راه برگشتی هست و با مهریه ای که میگیرن میتونن مجردی زندگی کنن و خانواده هم میپذیرتشون دیگه تو هر دعوایی کوتاه نمیان تا کارشون به طلاق میکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
باهات موافقم
آخه مرد بیچاره که میدونه اگه طلاق بده باید مهر بده پس اکثر طلاقها از سمت دختر انجام میشه...کاش مثل قدیم دختر با لباس سفید میومد خونه شوهر و با لباس سفید میرفت
مثل مادر های همه ماها
فقط کافیه مردها صادق باشن و دخترها نازک نارنجی نباشن ،منشی های خصوصی نباشن و این و ضع کثیف دخترها و رفتاراشون تو جامعه کنترل بشه دیگه نه روانشناس میخواد و نه غیره اگه مرد سرش جای دیگه گرم نشه زن هم میشینه زندگی میکنه وقتی پای بچه وسط بود زن باید به عنوان مادر فداکاری کنه و تا میتونه تحمل کنه کاری که زنهای قدیم میکردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
حرفات کاملا" تایید میکنم راه نجات از معضل طلاق همینه
ناشناس
| United States |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
زنهای الان همه تحصیل کرده هستند دلیلی نداره مثل زنهای قدیم بسازن و بسوزن تمام رفتارهای زشت شوهرشونو تحمل کنند.الان این مردها هستند که محتاج در امد همسرشون هستند نه خانمها.الان همه می تونند از حقوق یکسان زن و مرد برخوردار باشند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
چرا باید تا می تونند تحمل کنند؟؟؟
پدر معتاد فقر و .... آخرش هم ه حضانت نصیب مادر نمی شود یک دلیل بیار که باید ؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
چرا تحمل نکنه؟
باید گربه رو دم حجله کشت
من ازدواج کردم و خونمو به اسم خانومم کردم
600 تا سکه مهر خواست منم گفتم باشه، تمام دار و ندارم یه خونه بود که به اسمش کردم اما الان داره حرف طلاق رو میزنه...آهای آقایون منو ببینین درس عبرت بگیرید، عشق فقط و فقط تو کتابها و داستانهاست....قابل توجه بقیه که هم من تحصیل کرده هستم هم خانومم ، تازه اینم بگم خانومم با کمک من و با هزینه من تو کلاسهای ارشد شرکت کرد و ارشد قبول شد.
دخترهای این دوره و زمونه بساز نیستند.نیستند و نیستند...والسلام
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
دقيقا الان مشكل اينه كه طرز فكر مردا هنوز قديميه و مي خوان زناشون بسوزن و بسازن در حاليكه زنها حقوقشون رو شناختن و ديگه مث قديم نيستن ... بايد مرد ها اينو بپذيرن؟
دستت درد نکنه خوب شد گفتی اصلا حواسمون نبود که« یکی از دلایل طلاق مطالبات زیاده ی خانم ها و خانواده هایشان است. خانواده های دختر خانوما بهتره کمی شرایط را ساده تر بگیرند.»
اگر ماهواره را ازاد کنید طلاق از بین می رود (یک اصلاح طلب راستین)!!!
پاسخ ها
اصولگرای راستین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
کلیتون رو بفروش فکرتون رو عمل کنید
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
منافق تو اصلاح طلب نیستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
همین شبکه های مزخرف و فیلم های مبتذل یکی از دلایل طلاق هست
آقا به عنوان کسی که مجردی طولانی و یک طلاق و یک زندگی مجدد را پشت سر گذاشتم میگم اصلیترین علت موضوع طلاق. مشگل فرهنگی است که همینمشگل باعث توقع های نا بجا و..... میشود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
آفرین مشکل فرهنگی است که زن و مرد هم نداره. تا وقتی درگیر همین مسئله زنها اینجوری و مردها اونجوری اند باشیم فرهنگمون درست نمیشه. هر وقت تونستیم فارغ از جنسیت به صورت کاملا عادلانه و انسانی قضاوت کنیم اونوقت می تونیم ادعا کنیم و نظر بدیم
و يكي ديگش هم چشم چراني اقايان و توقع شون كه مثل فلان مانكن و هنرپيشه نيستي
پاسخ ها
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
وقتی خانم و آقا میشینن و هنرنمایی و ادا و اطوار مبتذل همین به قول شما هنرپیشه هارو نگاه میکنن غیرازین توقع دارید؟!
بهترین مشاور برای جلوگیری از طلاق ،افراد طلاق گرفته در کنار متخصصین هستند. نه فقط متخصصین. حاضرم تجربه تلخم را در اختیار جوانان بزارم که چیکار کنن. همین حرفهایی که میگید درسته . اما همه فکر مکنیم مرگ فقط واسه همسایه هست واسه همین رعایت این مسایل رانمیکنیم
بجای اختصاص بودجه به قبور امامزاده ها بهتر است بودجه برای اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان که زنده هستند اختصاص یابد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
آخه بودجه امامزاده ها چه ربطی بودجه استغال داره ، مگه آمریکا میاد بودجه صنایع نظامیشو مثلا" خرج بودجه بهداشت و درمان کنه ، مثال مع الفارق نزن دوست عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
هر چیز جای خودش
مردم دینشون ر درست عمل کنند هیچ وقت هیچ هیچ وقت طلاقی بوجود نمیاد ( بررسی کنید میفهمید )
علی
| United States |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
امامزاده ها بودجه ندارند بلکه از هدایا و نذورات مردم اداره می شوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
دقیقا" این حرف دوستمون در مورد دین کاملا" درسته زوجی که دین و ایمون درستی داشته باشند و به روش صحیح و منطقی به دور از تجملات ازدواج کرده باشند (دقیقا" همانند اکثر پدران و مادران خودمون) به هیچ عنوان فکر طلاق در سرشون وجود نداره و همیشه خوش و خرم با همدیگه زندگی میکنند . شما فقط یه نفر به من نشون بدین که به این روش ازدواج کرده باشه و طلاق گرفته باشه . اون وقت هرچی دوست داشتین به من بگین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
شرمنده دوست عزیز
اگر قرار بود با اعمال درست انجام دادن دیگه طلاقی وجود نداشته باشه، اونوقت حکمت طلاق از بین میره
طلاق تو فرهنگ ما بد جا افتاده
یه راه حل به خاطر اشتباهی که اول ازدواج انجام دادی
همین

اینکه امار طلاق رفته بالا، بد بودنش به خاطر اسم طلاق نیست، به خاطر زیاد شدن همون اشتباه های اول ازدواجه
دو علت اصلی فقر مادی و فقر فرهنگی هستش که فقر مادی که فقط مربوط به مادیات میشه. اما این فقر فرهنگی، عقده های فکری، جنسی، عاطفی و .. افراد رو در بر میگیره. از طرفی خیانت و رفتار نامهربانانه ی برخی آقایون مطلب جدیدی نیست و از قدیم وجود داشته، مطلب جدید حق برابری هستش که خانم ها امروزه برای خودشون قائل میشن.مسلما حقوق باید برابر باشه اما ما نباید همون اشتباهات اقایون رو هم حقوق بشمریم. مشکل اینجاست
پاسخ ها
رامین
| France |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
آقای عزیزشمامتاسفانه قوانین اسلام رانمی دانید. چه خیانتی ازسوی مردان صورت میگیرد؟ مردان مطابق احکام صریح قرآن مجیدمجازبه داشتن چهرهمسردائم بشرط تمکن مالی لازم ورعایت عدالت بین آنهاوهرتعدادهمسرموقت هستند.ضمنازن متعلقه مرداست وبایدتنهایک مردراکه همسردائم یا موقت اوست بعنوان شریک زندگیش بشناسدوبه اووفادارباشد.اینهااحکام الهی است که حضورتان عرض شد.هرکس هم هرراهی را بجز راه خدا واحکام ناب اسلام طی کند مطمئن باشد بیراهه رفته وبه همین نتایج وآماروارقام اضافه خواهدشد.ضمنا پیشنهادمیشودکمی احکام ازدواج ونکاح مندرج در رسالات عملیه علمای اسلام را مطالعه فرمایید.
عاقبت دوستی خیابانی
كجايند آن اصولگراياني كه همه ي ناهنجاري هاي اجتماعي از جمله افزايش طلاق را ناشي از سياست سهل گيري اصلاح طلبان مي دانستند.حال ببينند نتيجه سياست هاي بگيرو ببند و گشت ارشاد و اقدامات ارزش گرايانه اصولگرايان را.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
عجب بی خردی هستی شما دوست عزیز . گشت ارشاد یه مقوله کاملا" جداست که تحت اختیار پلیس هستش نه دولت ، همین دولت قبل اینکه رو کار بیاد میگفتن اگه این بشه دیگه دخترا .... دیدیم اون که نشد هیچ کاملا" بر عکس اون مسئله اتفاق افتاد و وضع شد همینی که الان میبینی . حرف های آقای مطهری رو در مورد وضع فرهنگ و حجاب باید جدی بگیریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
واقعا دوست عزیزمان جواب این استدلال های شما را داده. آقا ماهواره کمتر نگاه کن طلاق نمیگیری. هیچ ربطی هم به گشت ارشاد نداره.
تازه آمار طلاق عاطفی رو اگر بخوان بهش اضافه کنند که دیگه واویلا
بزرگترين مقصر افزايش معضلات فرهنگي برنامه هاي تلويزون مي باشد مردم طي اين سي سال با تنفس هواي الوده دچار اين مشكلات نشده اند بلكه با نمايش فيلم هاي شديداً دنيا گرا كه از صد فيلم پرونو خطرناك تر است اين مصيبت را براي مردم ايجاد كرده اند.آيا سريال پزشك دهكده رودخانه برفي و سريال هاي كره اي چه نوع سبك زندگي را به ما معرفي مي كنند . سريال ها وفيلم ها وگارتونها فقط سرگرمي نيستند.اموزش است ،فرهنگ است كه بعدا به اعتقاد وخدا تبديل مي شود. براي اينكه حساسيت موضوع را متوجه شويم اجازه بدهيد مثالي بزنم : اگر اقاي مشايي مثلا در يك سخنراني بگويد آي مردم اجازه بدهيد زنان ودخترانتان شب ها به جنگل بروند و با مرد غريبه در كنار اتش پيش هم بخواند چه مي شود. ايا فردا صدها نفر از همه تيپ هاي فرهنگي به او حمله نمي كردند وبعضي حكم ارتداد وقتل او را نمي دادند .اين در حالي است كه در سريال پزشك دهكده وده ها سريال وكارتن مثل بابا لنگ دراز وحنا و.. بارها اين موضوع را به صورت عملي به نوجوانان وكودكان ما آموزش دادند وهيچ عالم ودانشمندي هم هيچ نگفت. اين سريال ها صد ها بار نمايش داده شده و داده مي شود. افزايش كانالهاي سيما يك حسن كه نه بلكه يك مصيبت است زيرا مانند اين است كه ما مسجد بسازيم ولي مبلغ وروحاني آن را يك شيطان پرست ودنيا پرست قرار دهيم . ايا 90درصد برنامه هاي سيما غربي نيست از مستند گرفته تا فيلم وسريال .برنامه هاي سيما در بخش فرهنگي بخصوص در قسمت فيلم وسريال والله والله بسيار ضد دين وعقل وايران مي باشد . منتهاي زبان رسانه زباني خاص مي باشد كه در ناخوداگاه ما تاثير مي گذارد زيرا ما در هنگام تماشاي فيلم وسريال خاصه اگر نام اسلامي هم يدك بكشد سيستم دفاعي روان خود را خاموش كرده ايم واجازه مي دهيم هر آنچه كه از دريچه دوربين (چشم شيطان تعبيري كه شهيد آويني به آن مي داد)به صفحه تلويزون وارد مي شود به صفحه روح وروان ما وارد شود.ونتيجه آن چند سال بعد با افزايش انواع معضلات فرهنگي واخلاقي ديده مي شود تقريبا تمام معضلات جامعه ما انعكاس برنامه هاي سيما مي باشد ايا ما در سريال ها ايراني بخصوص طنز، در هر قسمت بالاي 20 تا30 دروغ نمي شنويم ايا در اين برنامه ها دزد وقاچاقچي قهرمان نمي شوند(ساختمان پزشكان) وانسان هاي سالم وپاك احمق وبي شعور جا زده نمي شوند ايا فرهنگ فمينيسم به شكل غربي در آن ديده نمي شود آيا پدر ومادر ها وبزرگسالان احمق وطماع جا زده نمي شوند.ايا فرهنگ پول پرستي وفقط دنبال دنيا بودن با هر قيمتي تبليغ نمي شود.بعضي ها خوب بلد هستند حساسيت هاي مردم و دين را دور بزنند كافي است در سريال هر نوع كثفت كاري خواستيد بكنيد اما در آخر نام آن را طنز بگذاريد. همان كاري كه صهيونيست ها در ده 60و70 در امريكا كردنند در آن زمان فيلم ها پر بود از صحنه هاي جنسي و وقتي اعتراض مردم وكليسا بلند شد آنها دست به شگرد خاصي زدند از جمله طنز واينكه در فيلم ها نه تنها از صحنه هاي جنسي خالي نشد بلكه بيشتر هم شد منتهي در آخر آن دو هنرپيشه مرد وزن با هم ازدواج مي كردند وبه اين شكل مغز نخودي بسياري را مي پيچيدند .آيا سيما چند مانكن دنيا پرست را الگوي زنان ما نكرده است .آري برنامه مذهبي هم نشان داده مي شود اما ضريب نفوذ سريال قصه هاي جزيره بالا تر است يا سخنراني فلان عالم . متاسفانه مسئولين سيما نه غرب را مي شناسند ونه اسلام را ومن مطتمئنم در ميان آنها مهره نفوذي هم مي باشد كما اينكه در هم جا ممكن است ولي اگر من به جاي دشمنان انقلاب ايران كه در ذات خود يك انقلاب فرهنگي مي باشد، بودم براي صدا وسيما حساب ويژه ي باز مي كردم چرا سريال كيف انگليسي فقط وفقط يك بار پخش شد ودر هنگام تسخير لانه جاسوسي انگليسي ها هر چه فيلم كه انگليسي ها را قهرمان وپاك ومنجي نشان داده مي شد در همان زمان از تلويزون ما پخش ميشود. كافي است سري به جدول برنامه هاي آن زمان بزنيد. كافي است سري به شبكه هاي سيما از استاني تا ملي بزنيد اين شبكه ها به تسخير كره اي ها در آمده است در واقع كشور ما با كمك مسئولين غيرتمند سيما به تسخير كره در آمده است . به چه حقي رئيس سيما در سفر به كره از دهكده ضبط اين سريال ها بازديد كرده است او اگر اسلام وغرب را مي شناخت اين كار را نميكرد. نمايش فيلم هاي خارجي در كل حسن نيست بلكه چون تير مسمومي مي باشد كه گاها تا چهل سال پيكر نيمه جان فرهنگ ما را مي آزارد. تنها هنر مسئولين سيما پخش فيلم وسريال وگارتون خارجي مي باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
آخه این چه نظریه؟
من که اصلا نمیخونمش
ناشناس جان سعی کن حجم نظرت از خود حجم مطلب کمتر باشه
چه حوصله ای داشتی این همه نظر دادی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
من نمیدونم چرا یه سری عقده دارن تمام اشکالات رو به صدا و سیما تسری بدن ، صدا و سیما ما مشکل داره ولی اصل مشکل ماهواره و شبکه های اجتماعی هستن که فساد به صورت تسلسل وار در جامعه دارن گسترش میدن . اگه وضع به همین ترتیب ادامه پیدا کنه تا یک دهه دیگه هیچ دختر و پسری حاضر به ازدواج نمیشن چون نسبت به گذشته طرف مقابلشون تردید و شک دارند و ایضا" زوج هایی که قبل تر ازدواج کرده اند وارد مسائل خیانت های مثلثی و غیره میشوند که همین باعث چند برابر شدن وضع طلاق و به سبب آن کاهش آمار جمعیت به دلیل کم شدن زاد و ولد و پیر شدن جامعه و هزاران مسائل جانبی دیگه خواهیم شد که بر روی جامعه ما اثر گذار خواهد بود . حالا این حرف ها رو ما اینجا میزنیم بعد یه سری میان میگن نه آقا این چه وضعشه ... همین افراد تا چند وقت دیگه میبینین این مسائل به همینجا که میگم ختم میشه و شخصا" دچار این مشکلات خواهند شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
مرسی
گل گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
چه دل پری دارید شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
دوست عزیز من بدون اینکه متن شما رو بخونم منفی دادم ولی بعد از اینکه خوندم متوجه شدم حرف های کاملا" درستی زده اید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
من با نظر شما موافقم اما به نظرم اکثریت از روی عادت و بدون توجه به محتوا برنامه ها رو نگاه میکنند باید شفاف سازی بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
آقا شما چه حوصله ای داری فیلم های صداوسیما رو نگاه میکنی! فکر میکنی الان همه تلویزیون نگاه میکنند؟ خیلی ها هم اگه همون سریالهای خارجی رو نگذارن اصلا تلویزیون نگاه نمیکنند. خیلیها هم فیلم های خارجی رو در سی دی نگاه میکنند حال ایضا تلویزیون هم نشان نداد. مطمئن باش جلوی دنیای اطلاعات رو نمی تونی بگیری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
البته فیلم های ایرانی وضع بهتری ندارند مثلا زمانه واون خانم وکیل و مرد نقره ای و...
برخی دوستان چنان صحبت میکنند که انگار دخترها از مریخ و پسرها از مشتری آمده اند! انگار نه انگار که همه آنها خواهران و برادران خود ما هستند.چرا کسی متوجه نیست که ایراد کار از نبود امنیت چه در خانواده چه در جامعه چه در قانون است.از نداشتن انگیزه برای زندگی سالم و طبیعی.نداشتن تفریح معقول و مناسب.از افسردگی و سر خوردگی.مشکلات اقتصادی و اجتماعی است که زن و مرد را به جان هم میاندازد.یک نگاه به آمار سکته بیاندازید.
هی میگویید دخترها ال و بل! آخر بی انصاف ها..یک نگاه به زندگی خواهر خود بکنید.اگر شوهرش معتاد و هوسباز از آب در آمد کدام قانون از خواهر شما حمایت میکند؟
پاسخ ها
ناهید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
هیچ قانونی حمایت نمی کند .همسر من معتاد هست ولی نمی تونم ثابت کنم منتظر هستند بلایی سر من ودخترم بیایید بعد وارد عمل بشوند.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
ممنون از نظر خوبتون
با سلام ، خدا اموات تان را بیامرزد شما نمودار تورم را پایین بیاورید دیگر معضلات از جمله طلاق خود به خود پایین می آید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
مسائل اقتصادی فقط یه بخشی از مسئلست ، مسائل فرهنگی و اخلاقی روی دیگه سکه هستش ، در ضمن الان طبق آمار مشاهده میکنیم که بیشترین آمار طلاق مربوط به قشر مرفه جامعه میباشد . این یعنی اینکه خیلی به مسائل اقتصادی ربط نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
ایول!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
دولت راست می گفت یک بودجه برای سکه بده بشه 500 هزار تومان
بیش از 100 تا هم ثبت نشه
اون وقت کدوم خانم ادعای طلاق داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
دوست ناشناس آخری که گفتن دولت قیمت سکه رو بکنه 500 هزار تومان . همون موقع زن ها تعداد سکه های مهریشون رو که الان سال تولدشون به شمسی مثلا" (1368) هستش رو به تعداد میلادی (1997) تبدیل میکنن و وضع از قبل هم بدتر میشه . اینی که شما میگی ممکنه راه موقت باشه ولی هیچ وقت راه حل حتمی و قطعی نیستش
برخی دوستان چنان صحبت میکنند که انگار دخترها از مریخ و پسرها از مشتری آمده اند! انگار نه انگار که همه آنها خواهران و برادران خود ما هستند.چرا کسی متوجه نیست که ایراد کار از نبود امنیت چه در خانواده چه در جامعه چه در قانون است.از نداشتن انگیزه برای زندگی سالم و طبیعی.نداشتن تفریح معقول و مناسب.از افسردگی و سر خوردگی.مشکلات اقتصادی و اجتماعی است که زن و مرد را به جان هم میاندازد.یک نگاه به آمار سکته بیاندازید.
هی میگویید دخترها ال و بل! آخر بی انصاف ها..یک نگاه به زندگی خواهر خود بکنید.اگر شوهرش معتاد و هوسباز از آب در آمد کدام قانون از خواهر شما حمایت میکند؟
نترسین حالا منقرض نمیشیم! به نظر من که مسئله مهمی نیست ... در اینجور مواقع باید اجازه داد جامعه خودشو والانس کنه ... به نظر من اولویت هر کشوری باید اقتصاد و رفاه و آسایش و آزادی شهروندانش از لحاظ حقوق شهروندی باشه! اگر این موارد رعایت شد مطمئن باشید که دیگه کشور مشکل جدی ای نخواهد داشت. این قضیه ازدواج و طلاق ناشی از دید خشک و غیرقابل انعطاف ماست که فکر میکنیم فقط اون چیزی که ما فکر میکنیم درسته. در صورتی که اگر یکم انعطاف داشته باشیم میبینیم که اتفاق خاصی نیفتاده!
پاسخ ها
دانشجوی با سوات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
نظرت مترقی و آکادمیک بود فقط اون والانسه یکم ناجور بود توش!!! آخه تو دانشگاه ما همه میگن بالانس!
ازدواج هم به همان نسبت اضافه شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
خوبی ؟ خوشی ؟
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
شما می دونی درصد یعنی چی؟!!!
تحصيلات - تورم - توقع - تنبلي - تفريحات ناسالم از عوامل طلاق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
و ایضا" دور شدن از سنت ها و ارزش ها . گم شدن اخلاق در سطح جامعه
رسانه ها تبليغ زندگي غربي نكنند خيلي بهتر ميشه. بنظر شما كار رسانه ها در همراهي فارسي وان و ساير شبكه هاي سفارشي فرمايشي چد در صد در رشد نمودار طلاق تاثير دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
اگه مردا بدن همشون بدن پس چرا طلاق میگیرید میرید دوباره اویزونه مردها میشید به زندگیه خودتون گند میزنید بعد میرید تو زندگی مردم به زندگی مردمم گند میزنید وقتی طلاق میگیرید دیگه با شوهرهای مردمم کار نداشته باشید لطفا
ماها شنونده های خوبی برای اطرافیانمان نیستیم. طلاق.......!!!!!!
یه وام ازدواج میخوان بدن ادمو بیچاره میکنن ولی از اون طرف 3میلیارد راحت بالا میکشن کسی حرفی نمیزنه
اگر فقط صدا و سیما را تماشا کنید طلاق از بین میرود(یک اصول گرای واقعی)!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
تو همین صدا و سیما تو هر سریال ی مرد دو زنه هست چی می گی شما؟!!
من اخیرا چند فیلم ایرانی دیدم که در آنها یک دختر که در فیلم به عنوان فردی پاکدامن نشان داده شده بود خیلی راحت با یک پسر ارتیاط برقرار می کرد، حتی تو یه فیلم دختره با پسره مسافرت کیش رفت...
آیا این سینمای خودمان نیست که باعث ایجاد انحرافات در رفتار جوانان و در نتیجه ان زندگی های ناپایدار شده است؟؟؟؟!!!
با وجود این مسائل باز هم من فکر می کنم دلیل اصلی طلاق مشکلات اقتصادی، بیکاری و "اعتیاد" است.
مشکل اصلی عدم شناخت طرف مقابل هست
من خودماستاد دانشگام خانمم هم همینطور
حدود 6 سال پیش نشناخته ازدواج کردیم
البته مشکل از من بود که عجله کردم
بعد از یک هفته پشیمون شدم
بهش گفتم قبول نکرد الان یه بچه هم داریم مثل دو تا سنگ کنار همیم فقط
مهریه اش هم ندارم بدم که بره
و...
بسوزیم و بسازیم
البته خیلی از مواردی که دوستان اشاره کردند صحیح است برای مثال در سریال های پخش ده از صدا و سیما معمولا این شوهران هستند که خیانت می کنند و به سبب خطوط قرمزی که وجود دارد هیچ سریالی از خیانت خانم ها حرفی به میان نمی آورد واین یعنی اتهام های بی جا با استناد به این سریال ها بر علیه آقایان و بالا رفتن توقعات خانم ها
پاسخ ها
دوست سنان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
پخش خیانت خانوم ها باعث باز شدن چشم و گوش عروس 16 سالۀ بلوچی میشهکه به زور شوهرش دادن. این یعنی سرایت بی بند و باری از شهر های بزرگ به روستاهای کوچیک. یعنی پوکیدن فرهنگ و غیرت ایرانی
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
اقا این چه حرفیه اون عروسی که به زور شوهرش دادن حق نداره از حق و حقوق خودش اگاه بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
خیانت خانوم ها رو دیگه نیاز به پخش نداره طبیعی ش رو داریم دور وبرمون میبینیم! چه قدر زیادن که مرده خبر نداره زنش یه دوست پنهانی داره
آقا من 1 سال با یه دختر خانم بقصد ازدواج نامزد بودم... ایشون تقریباً هفته ای یکبار حدف از علاقش به خرید از فروشگاه های برند می زد!... باور نمی کنید.. توی اون یکسال هیچ لباس برندی از فرق سر تا نوک پا که بقول خودش برند باشه ما ندیدم بپوشه!

واقعیت همینه، طرف وقتی یکی می آد خواستگاریش خود واقعیش رو پنهان می کنه و با کلاس بودن رو در این چیزها می بینه و مسلمه که زندگی با همچین کسی دوامی نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
علاقه اش را گفته . حالا وسقش نرسیده که بگیره. بنده خدا جرم نکرده.
تو هم نپسندیدی چرا یکسال طولش دادی؟؟
دوست من کفو یعنی همسان ، هم کفو یعنی هم همسان پس بهتره اصطلاح کفو را به تنهایی به کار ببرید.
طلاق یواش یواش داره امری عادی می شه و بر عکس قدیمها که خانومها طلاق را وحشتناک می دانستند الان طلاق دیگه زیاد بد نیست قدیم ها خانوم ها یا آقایون مجبور بودند با مشکلات تا حد مرگ بجنگند ولی الان اینطور نیست اگر آقا یا خانومی از هم متنفر باشند دنبال طلاق می روند نه مثل قدیم ها بسازند و بسوزند شما ها هم لازم نیست زیاد نگران باشید طلاق خوب نیست ولی اونقدر هم بد نیست به نفع اعصاب و روان مردم هست
فرهنگ غلط تجمل گرایی و بالا رفتن سطح توقعات دختران و پسران و چشم و هم چشمی را هم می توان عامل مهمی در فروپاشی ارکان خانوتده دانست
زوج استاد دانشگاه یک توصیه قطعی براتون دارم

اینو از از یک ادم بسیار بسیار با تجربه میشنوید.
آیه صریح در سوره نسا داریم که میفرماید . اگر زوجین( که اختلاف دارن) اراده کنن به تفاهم، توفیقشان میدهیم. اگه بلد شدی چجور به این ایه عمل کنی و کردی و موفق نشدی بیا منو بکش
واسه خنده: مهم ترین عامل طلاق، ازدواج است:D
به نظر من نوع آشنایی برای ازدواج مهم است
منم خيلي كم توقع بودم نتيجه اش اين شد تا اومديم يه خونه بسازيم هر دو تامون پير شديم هنوز بعد از 15 سال كمرمون زير بار وام راست نشده اما جاري من كه همون اول گفت خونه و ماشين و همه چيز بايد باشه براش جور كردند حالا هم داره عشق دنيا رو ميبره همه هم ميگند خانمه زندگي كنه بسازه به اون ميگند عاقل نه من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
همین صحبت ها و توقع هاست که پسرا رو بدبخت کرده.پسر اول زندگیش با این گرونی و مشکلات از کجا خونه و ماشین بیاره و از کجا بیاره توقع شما رو براورده کنه؟ اشتباه بزرگ پسرا اینه که خام میشن و زن میگیرن
به نظرمن خیلی ازازدواج ها ناآگاهانه صورت میگیرد وطرفین بدون آینده نگری واحساسی تصمیم میگیرند ووقتی زیریک سقف میروند تازه ازخواب خرگوشی بیدار می شوندومتوجه اشتباهشان می شوند
بابا سرم رفت . ميشه دعواهاتونو تو خونتون بكنيد!! من مجردم . خيلي هم خوشحالم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
منم مجردم / تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند ادمی
بد وضعی شده..بد!
من یک مرد مجرد و دارای مدرک فوق لیسانس هستم راستش میخواهم ازدواج کنم . مرا راهنمایی کنید
چقده شماها بیکارید که این همه نظر می دهید
پدرم ازمقامات وزارت خارجه است وبجای خدا پرستی . سکه طلا میپرستد . وبااین شرک عظیم مرا ارشوهرم جدا وبدبخت وبیچاره نموده .
ترا بخدا یکی بدادم برسه !!!
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
این مشکل امروز منم هس
که یکی از بچه های یکی از کارمندای وزارت خارجه رو میخواسم اما نشد. شاید به این دلیل
شاید پدرش رفته ماموریت دوباره بهم برسیم
خیلی ساده انگارانست که فکر کنیم دلیل طلاق اقتصادی یا یه چیزی شبیه این...اینجا نمیشه زیاد توضیح داد ولی همین بس که بدانیم نرخ طلاق در شمال شهر تهران 2 برابر میانگین کشور.نرخ طاق در این مطقه 1 به ازای هر 3 ازدواج.در حالی که میانگین کشور 1 به ازای هر 6 ازدواج...من از انتشار آمارهای معنادار دیگه و توضیح بیشتر در این زمینه خوداری میکنم.
هشدارررررررررررررررر
بنیان ها و زیرساخت های فکری و ارزشی مردم به سرعت در حال تغییر در صورت ادامه این روند کشور در همه ابعاد:چه به لحاظ سیاسی و امنیتی،چه به لحاظ اجتماعی،چه به لحاظ اقتصادی دچار بحران های بسیار شدید خواهد شد و در نهایت تنها کشوری که در جهان مظلومانه ندای دین و خدا را سر می دهد باید شکست رو بپذیر..غرب همه توانشرو رو این استراتژی برای مقابله با ایران تنظیم کرده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
یعنی بهترین و دقیق ترین نظر برای شماست . افتخار میکنم هنوز در کشورم افراد آگاه و با منطقی زندگی میکنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
مهرداد جان تو شمال شهر تهران طلاق می گیرند چون نگران این نیستن که بعدش انگشت نما میشن یا شکمشون از کجا سیر شه یا اینکه سقف بالا سرشون بعد از طلاق آسمون خدا میشه ، تو بقیه ی مناطق طلاق نمی گیرند (افرادی که به مشکلات زناشویی می خورند) می سوزند و می سازند تا پایان عمر ، یک نگاهی به طلاق های خاموش و حسی بندازی دستت میاد برادرم .
بیکارین اقا جان به شما چه؟مطالب تابناک رو بخونین و بس. فکر نون با شین که خربزه ابه....
آقا زندگی با رفاه یک کم نسبی داشته باشیم که دغدغه ی اقتصادیمون کمتر باشه و کمتر جوش کار رو بزنیم. همون زندگی مجردی خودمون رو ادامه یدیم بلکه یه روز بمیریم و نه مهریه مجبور باشیم بدیم و نه بدوبدو برای براوردن آرزوهای بی پایان همسر گرامی!!!
بخدا از دست دانشگاهها دیوانه شدم خانومم از وقتی رفته دانشگاه دیگه هوایی شده وداریم جدا میشویم
طلاق چیز بدی نیست که بعضی ها ازش یک اژدها ساختند! وقتی نمیشه ادامه داد باید جدا شد. اصلا بعضی ازدواج ها از اول اشتباه بوده. این هم از نظر عقلی درسته و هم یه مسئله شرعیه برای اونا که خیلی مقید هستند. باید فرهنگ سازی بشه. شاید بعضی ها خوششون نیاد اما دیگه طلاق واقعیت انکار نشدنی جامعه ما هست. باید به فکر فرهنگ سازی برای ازدواج دوم شد. دیگه نباید این مسئله که طرفش قبلا ازدواج کرده یا نکرده برای ما ملاک باشه. باید تفاهم و انطباق فرهنگی و ... دو شخص مد نظر باشه و نه سابقه قبلی طرف.
به نظر من مهمترین عامل طلاق ، عدم شناخت طرفین از یکدیگر است. عدم شناخت از نیازها و انتظارات طرفین باعث دور شدن آنها از یکدیگر می شود. چه بسیارند زن و مردهایی که با یکدیگر زندگی می کنند ولی از هم فرسنگ ها دور هستند. عوامل اقتصادی و فرهنگی نیز روی بالا رفتن آمار طلاق تاثیر بسیار زیادی دارد. بالارفتن سطح تحصیلات و آگاهی خانم ها خوب است اگر سطح توقع بیجا ایجاد نکند. عدم توجه والدین به رشد فکری و فرهنگی فرزندان و تمرکز روی برآورده شدن نیازهای مالی آنها باعث شده که سطج انتظارات جوانان بالا رفته و قدرت رویارویی با مشکلات در آنها کم شود. نتیجه اش هم همین است خیلی زود در برابر مشکلات و اختلاف نظرها در زندگی تسلیم می شوند و به جای حل مسئله ، صورت مسئله را پاک می کنند.
همین مطلب چارقد آبی رو که درباره اسیدپاشی هست بخونید تا متوجه بشین زن ایرانی هیچ امنیتی نداره هیچ قانونی واسه دفاع نداره برای همین از مهریه به عنوان اسلحه استقاده میکنه امنیت ز ن رو در زندگی مشترک تضمین کنید خیلی از مشکلات حل میشه
چی میگین شماها؟؟؟؟عزیز من همه این مشکلا از خونواده هست مگه نمیگین ماهواره بده چرا باید باید بابا خونه ماهواره بخره مگه نمیگین ضعف فرهنگیه چرا باید با اینجور ازدواجایی موافقت کنن چرا خونواده نباید بدونه دخترش با چجور پسری با چه شناختی ازدواج میکنه چرا باید بچه ها کمبود محبت داشته باشن که با هر ابراز علاقه ای گول بخورن عزیز من مشکل اینجاست که خونواده زورش به بچه ش نمیرسه اونم هرکاری دوس داره میکنه هرکه را خوشش اومد باهاش ازدواج میکنه ...فلان فیلم بداخلاقی تبلیغ میکنه به زور شوهرمیدن نمیدونم توقعات بالا هست پسر چشم چرونی میکنه گشت ارشاد و فقر و دانشگاه و اینا که گفتین که نشد حرف ...کلید همه اینا دست خونواده هست خونواده ای که براش فرق نداره پسرش چیکار میکنه با کی میگرده با کی دوسته با چه تیپی میگرده رو چه حسابی با چه شناختی دختر انتخاب کرده یا دخترش تو خیابون با چه ظاهری دنبال عشق میگرده به نظر شما ازدواجشون نتیجش چی میشه ؟؟؟؟ چرا من که بابام بهم سخت میگیره نمیرم با هر دختری ازدواج کنم که بعد بدونم این دختر باکسی دوسته یا مشکلی داره ؟؟ چرا باید ازدواج های فامیلی(نه خیلی نزدیک که علم پزشکی قبولش نداره) انجام نشه که هم دیکه را خوب میشناسن ...سطح توقعات دختر ربطی به طلاق نداره چون این جلوی ازدواجو میگه بی بندوباری میاره نه طلاق...مهریه بالا ربطی نداره حالا 100سکه باشه یا 1000سکه چه ربطی داره؟؟؟ جوون شغل نداره چه ربطی به طلاق داره؟؟اینا مانع ازدواج میشن و پسرودخترو به سمت بی بندوباری میبرن ولی کاری طلاق ندارن...ولی خونواده مقصر اصلیه هرکه بگه نیس اشتباه میکنه چون میتونه جلو همه اینارا بگیره...
دوستانی که معتقدند ماهواره و تلویزیون و سریال پزشک دهکده و حنا و ...توی بالا رفتن آمار طلاق موثر بوده اطفا به این سوال جواب بدن که چرا توی کشورهای سازنده و پخش کننده این برنامه ها آمار طلاق مثل ما رشد نکرده؟ بعلاوه فکر کنم نیاز به تحقیقات بیشتری هست نه اینکه فقط بر اساس چند تا زندگی از هم پاشیده دور و بر خودمون قضاوت کنیم
علت اصلی طلاق در کشور لجام گسیختگی بعضی از خانمها و یا آقایان مخصوصاً قبل از ازدواج است.
شاید نتونید باور کنید ولی موج سنگین روانی که از ارتباطات قبل از ازدواج وارد زندگیه بعد از ازدواج میکنه فوق العاده ویرانگر است.
جالبه این همه نظر جورواجور دادن یکی نگفت یکی از دلیل های اصلی طلاق نا همخونی در رفتارها و انتظارات زناشوییه.
به نظر من یکی از علتای اصلی طلاق درک نکردن شرایط همدیگه است و این که بیشتر خانمها دنبال رسیدن به آمال و آرزوهای خودشون هستند و شرایط اقتصادی مرد براشون مهم نیست که خوبه یا بد
اينكه كسي ازدواج نمي كنه يا آمارش پائين آمده دليلش خوب گراني است و مشكلات ديگر كه مهمترين آنها عدم اطمينان از آينده است يك جوان هيچ اميدي به كاري كه انجام مي ده نداره كه آيا در كاري كه اكنون مشغول است مي ماند يا خير بعد دليل ديگر همان گراني است كه گفتم چون يك جوان كه تازه قصد تشكيل زندگي را دارد از كجا بياورد كه يك شب اين مقدار خرج كند .شايد بگوئيد خوب والدين كمك كنند ،خوب چقدر يك ميليون ،ده ميليون ،چقدر؟ الان يك سرويس طلا براي زن حداقل 8 ميليوني تمام مي شود بگوئيم اين را خوب نگيريم چه مي شود مي گويم باشه از اين فاكتور مي گيريم خوب شام عروسي و مراسم تالار و غيره چي ، مي گوئيد كه اين هم خوب مجبور نيستي مفصل بگيري مي گويم تالار ها مي گويند منو ما بهم مي خورد ولي باشه اينم كم مي گيريم فيلمبردار چي ، بازم مي گوئيد خوب مگه مجبوري فيلم بگيري . اينم باشه خوب لباس عروسي چي ، بازم اجبار نيست . پس عروسي يعني چي چه معني مي دهد .
اما طلاق بنده سنتي ازدواج كردم ولي كارم به طلاق كشيد زود عقد و عروسي گرفتم مشكل يكي دو تا نيست كه اينم باز به همان گراني بر مي گردد چون زن و مرد بدليل مشكلات كاري و سرگرم بودن به كار ديگر كنار هم بودن را حس نمي كنند و كم كم باعث جدائي مي شود .
خوبه این مهریه است وگرنه مردای ایرانی به خدا بندگی نمیکردند
من يه پسرم 27 سالمه مجرد هم هستم.
ميخوام واقعيت رو بگم بدون هيچ تعصبي.دليل اصلي طلاق به نظر من عدم اعتماد خانما نسبت به شوهراشون و اينكه تو خيلي از مواقع پول طرف مثابل واسشون مهمتر از چيزاي ديگه هستش (موقع انتخاب همسر)!!!
آقايون هم كه تنوع طلب هستن و چششون دنبال... (فراموش نشه نسبيه)!
به نظر من فقر اقتصادي، اعتياد و مسائل جنسي دلايل بعدي هستن (بخصوص تو قشر تحصيلكرده)
خواهرم و برادرم
فقط مواظب باشيد كه طرف مقابلتون نوكيسه نباشه هيچ مشكلي پيش نمياد همه بدبختي مال تازه به مال رسيده ها ست كه خودشونو گم ميكنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار