بازدید 25043
۴

سید حسن نصرالله: چند کشور عربی در معرض تجزیه هستند

سید حسن نصرالله با اشاره به اقدام تکفیری‌ها در منفجر کردن کلیسا در چند کشور عربی و غیرعربی و قتل مسیحیان به دلیل برگزاری مراسم مذهبی گفت: چه کسی به آنها حق داده است که مسیحیان را بکشند؟ دین اسلام به مراسم مسیحیان احترام می‌گذارد. دین تکفیری‌ها، اسلام نیست.
کد خبر: ۲۹۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵ 03 January 2013
سید حسن نصرالله ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی میان امت اسلام، اعلام کرد: امت اسلامی باید در مقابل طرح‌های تجزیه‌طلبانه‌ای که برای منطقه غرب آسیا و کشورهای عربی و اسلامی طراحی شده است، مقاومت کند.

به گزارش «تابناک» و به نقل از شبکه تلویزیونی العالم سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا، حضرت امام حسین(ع) در شهر بعلبک واقع در بقاع لبنان به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امت اسلامی باید در مقابل تمامی طرح‌های تجزیه‌طلبانه‌ای که برای منطقه غرب آسیا و کشورهای عربی و اسلامی طراحی شده است، مقاومت کند و اجازه ندهد این طرح ها عملی شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی خود با اشاره به وجود گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و جهان اسلام گفت: هدف رویکرد تکفیری که ساخته دست آمریکا است، ایجاد فتنه خونین میان امت اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جمعیت میلیونی مسلمانان و شیعیان در کربلا و سایر نقاط جهان تشیع گفت: نه کشتار و نه انفجار و ترور هیچ‌یک نمی تواند زائران امام حسین(ع) را از مشارکت در این مراسم عظیم بازدارد یا اعتقادات آنها را تغییر دهد.

سید حسن نصر الله در ادامه تاکید کرد، اسلام همواره در طول تاریخ به مقدسات سایر ادیان احترام گذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در لبنان و منطقه غرب آسیا گفت: ما در لبنان و منطقه شاهد فضای فتنه‌آلودی هستیم که موجب شده بسیاری راه را گم کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود، خطرناک‌ترین چیزی که امت اسلامی در این مرحله با آن مواجه است، تقسیم منطقه بر اساس رویکردهای فرقه‌گرایانه است.

وی در ادامه گفت: ما با هر شکلی از اشکال تجزیه یا خواسته‌های جدایی‌طلبانه در هر کشور عربی و اسلامی مخالفیم و خواستار آن هستیم که هر چند هم که خواسته‌های افراد وگروه‌ها بر حق باشد، هویت عربی و اسلامی کشورها حفظ شود.

نصرالله گفت: ما باید وحدت و یکپارچگی لبنان را در دولت، ملت و نهادها حفظ کنیم.

دبیرکل حزب الله افزود، برخی طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های تجزیه‌طلبانه وجود دارد که باید در کشورهایمان با آنها مقابله کنیم. اکنون لبنانی‌ها هم باید برای حفظ وحدت کشور و مردم و مخالفت با طرح های تجزیه‌طلبانه تلاش کنند.

از سوی دیگر، سید حسن نصرالله گفت: هنگامی که نام پیامبر را از رادیوها، منابر و مساجد می‌شنویم، درمی‌یابیم که حسین (ع) در کربلا پیروز شد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اراده شکست‌ناپذیر زائران امام حسین (ع) برای حرکت پیاده به سوی کربلا تأکید کرد: با وجود انفجارها و اقدامات تکفیری‌ها که آمریکا در منطقه بنیان گذاشت، حرکت پیاده به سوی کربلا ادامه دارد. این اقدامات تکفیری نتوانست هیأت‌های اباعبدالله الحسین (ع) را متوقف کند. انفجارها زائران پاکستانی، ایرانی، لبنانی و عراقی را متوقف نکرد و ربودن زائران نتوانست مانع از ادامه این سفرهای زیارتی شود.

وی خطاب به قاتلان و عاملان این جنایت‌ها، اظهار داشت: این روش‌ها بی فایده است و حتی موجب افزایش پایبندی مردم به این راه می‌شود.

سید حسن نصرالله با اشاره به اقدام تکفیری‌ها در منفجر کردن کلیسا در چند کشور عربی و غیرعربی و قتل مسیحیان به دلیل برگزاری مراسم مذهبی گفت: چه کسی به آنها حق داده است که مسیحیان را بکشند؟ دین اسلام به مراسم مسیحیان احترام می‌گذارد. دین تکفیری‌ها، اسلام نیست.

وی اظهار کرد: بر حفظ وحدت در همه کشورها تأکید می‌کنیم، حتی اگر مطالبات حق‌طلبانه باشد. موضوع تجزیه چندین کشور عربی از جمله، عراق، مصر، لیبی، سوریه و حتی عربستان سعودی را تهدید می‌کند.

سید حسن نصرالله افزود: مردم هر کشوری می‌توانند درباره آینده کشورشان بدون جدایی و تجزیه به تفاهم برسند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: ما بر پایبندی خود به وحدت ملی و ارضی لبنان تأکید می کنیم. در صورت مطرح شدن طرح‌هایی برای ایجاد دولت‌ها یا امارت‌های داخلی باید با آن مخالفت کنیم زیرا سرزمین لبنان کوچک‌تر از آن است که بخواهیم آن را تجزیه کنیم.

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به مرزهای گسترده لبنان با سوریه، درباره تأثیرپذیری کشورش از تحولات سوریه به دلیل تنوع طایفه‌ای، حزبی و قومی در لبنان هشدار داد.

وی تأکید کرد: از نخستین روز (بحران سوریه) دو راه در لبنان مطرح شد: گروهی خواستار جلوگیری از انتقال این بحران و جنگ به لبنان و گروه دیگر خواستار انتقال آن بودند که راه دوم اشتباه است.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: موضع گروه سیاسی ما و دولت فعلی لبنان، جلوگیری از انتقال جنگ به صحنه داخلی لبنان است ولی اگر گروه دیگری حکومت را در دست داشت، لبنان را علاوه بر جنگ داخلی، در جنگ سوریه نیز درگیر می‌کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۴
درایت و زیرکی سید حسن نصرالله ستودنی است. امیدوارم مردم لبنان با دقت به بیانات وی از این بحرانها سرافراز خارج شوند.
درود بر سید بزرگوار و بصیر، سید حسن نصرالله و مرگ بر جنایتکاران تکفیری این مزدوران خشک مغز بی سواد و بی منطق
خداوند این شیر مرد اسلام رو نگه داره تنها حامی واقعی ما توی دنیا همین سید بوده و هست امید وارم که همیشه سر بلند باشه . وقتی اسم سید حسن نصرالله رو میشنوم به یاد حمزه عموی پیغمبر میافتم نا خود اگاه.درود بر حزب الله
آفرین سیدجان ، واقعا دوست دارم ، ولی باید بدانیم که تقسیم بندی فرقه ایی قبلا هم توسط خصوصا انگلیسیها وجود داشته ، لیکن در این روزگار بعلت اینکه نمی توانند در خفا این کار را بکنند ناچارانند بطور مشخص و علنی عنوان کنند ، وگرنه از سال 1919 کشوری مثل عربستان همیشه به تمامی کشورهای مسلمان به نفع انگلیس و آمریکا و اخیرا اسراییل خیانت کرده ، ولی الان بعلت سرعت زیاد اطلاعات ، این موضوع خیلی به چشم می آید .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان