بازدید 4758

قصه ساختگي متهم به قتل براي فرار از مجازات

کد خبر: ۲۹۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۸ 26 December 2012
مرد جواني که طي يک نزاع فرد ديگري را با تبر کشته بود در بازسازي صحنه جنايت، با اظهارات متناقض و اتفاقات ساختگي قصد داشت صحنه قتل را طوري جلوه دهد، که مرتکب جنايت نشده است!

به گزارش خراسان، متهم اين پرونده جنايي که در روستاي اره آبمال از توابع مشهد مرتکب جنايت با تبر شده بود، در حالي که توسط کارآگاهان پليس آگاهي حفاظت مي شد در برابر قاضي ويژه قتل عمد به بازسازي صحنه قتل پرداخت و گفت: سامان (مقتول) برايم پيامک هاي تهديد آميز با محتواي ناسزا ارسال مي کرد تا اين که روز حادثه با تبري در دست به طرف منزل ما آمد و سر و صدا راه انداخت و در حالي که فرياد مي کشيد با تبر به در و ديوار منزل ما مي کوبيد. آن روز من در حياط منزل گالن هاي نفت را پر مي کردم تا در مخزن بخاري بريزم. ديدم او از بالاي ديوار به داخل حياط ما نگاه مي کند، وقتي براي صحبت با او بيرون رفتم ديدم دستش خالي است ولي او تبر را پشت سرش پنهان کرده بود. به همين دليل هم درگيري بين ما شروع شد و او چند ضربه به من زد. متهم افزود: او تبر را به چپ و راست مي چرخاند اما در يک لحظه که تبر را بالا برد من دستش را گرفتم، چون تيغه تبر به سمت خودش بود آن قدر فشار دادم که تيزي تبر به لبش رسيد و آن جا را زخمي کرد. پس از اين حادثه او را رها کردم و به سمت منزلم بازگشتم او هم به مسير خودش رفت و به ديوار تکيه داد که بعد از آن فهميدم او مرده است!

وي در پاسخ به سوال قاضي موحدي راد که پرسيد اما علت مرگ وي اصابت تبر به زير بغل مقتول بوده و او بر اثر خون ريزي ناشي از پارگي رگ جان باخته است، متهم پاسخ داد: آن ضربه کار من نبود، او تيزي تبر را به سمت خودش گرفته بود و بعداز آن تبر به زير بغلش اصابت کرده است. در اين هنگام مقام قضايي ميله اي شبيه تبر را به دست متهم داد تا چگونگي وقوع حادثه را توضيح دهد، متهم پس از آن که مدتي مکث کرد که متوجه شود مقتول چپ دست بوده يا راست دست! ميله را گرفت اما هر کاري کرد نتوانست طوري به خودش ضربه بزند که به زير بغلش اصابت کند!!وي در حالي که درمانده شده بود، گفت: اما آن ضربه را من نزدم!قاضي ويژه قتل عمد در ادامه تحقيقات از او پرسيد: تبر مال چه کسي بود؟ او پاسخ داد: تبر مال سامان بود و با آن به در و ديوار منزل ما مي کوبيد.

در همين حال مقام قضايي از او خواست تا آثار ضربات تبر روي در و ديوار را نشان بدهد که او هر کاري کرد نتوانست آثاري از ضربات تبر پيدا کند. قاضي ويژه قتل عمد سوال کرد: اگر تبر مال مقتول بود چرا همسرت او را برداشت و مخفي کرد؟ متهم گفت: به خاطر اين که دعوا نکنيم!گزارش خراسان حاکي است: در ابتداي بازسازي صحنه اين جنايت، کارآگاه محمدي (رئيس اداره قتل پليس آگاهي خراسان رضوي) توضيحاتي را درباره اعترافات متهم در دايره جنايي آگاهي و همچنين چگونگي وقوع حادثه و دستگيري متهم ارائه کرد و گفت: طبق تحقيقات انجام شده، احتمالا انگيزه اصلي نزاع اختلافات مالي بين متهم و مقتول بوده است. شايان ذکر است، پس از اعترافات متهم، مقام قضايي دستور پايان بازسازي صحنه جنايت را صادر کرد و متهم به قتل براي سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

سابقه خبر

بيست و پنجم آذرماه گذشته، ماموران پاسگاه انتظامي آبروان در تماس با قاضي موحدي راد، وي را در جريان وقوع قتل با ضربات تبر قرار دادند. با حضور مقام قضايي در محل ارتکاب جنايت، مشخص شد که سامان (مقتول) در فاصله حدود ۲۰ تا ۳۰متري منزل متهم در کنار يک ديوار سيماني جان باخته است. متهم که حدود ۲۷سال دارد با دستور مقام قضايي دستگير شد و به درگيري و وارد آوردن ضربات با تبر اقرار کرد، همسر متهم نيز که مورد بازجويي قرار گرفته بود، گفت: وقتي سامان با تبر به منزل ما آمد، من در را به روي همسرم قفل کردم تا دوباره بيرون نرود اما او يک سيلي به صورتم نواخت و رفت.بنابر اين گزارش، در بازرسي از منزل متهم نيز، آلت قتاله (تبر) که داخل يک پلاستيک پيچيده شده و زير آب گرمکن قرار داشت کشف شد اين در حالي بود که متهم ادعا مي کرد پس از آن که در محل درگير شديم فردي با موتورسيکلت آمد و تبر را با خودش برد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی