بازدید 36826

وفور صرافی در تاجیکستان +عکس

هم‌اکنون هر 100 دلار، 486 سامانی، هر 100 یورو، 620 سامانی و هر 1000 روبل روسیه، 157 سامانی چنج می‌شود.
کد خبر: ۲۹۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷ 23 December 2012
صرافی یکی از مشاغلی است که در گوشه‌گوشه شهرهای تاجیکستان به ویژه در نقاط اقتصادی و تجاری به وفور دیده می‌شود.

به گزارش فارس از دوشنبه، یکی از مشاغلی که در تاجیکستان و پایتخت این کشور فراوان دیده می‌شود، صرافی است.

صرافی در لغت به معنای داد و ستد انواع پول است و پیدایش آن به عنوان یک حرفه را می‌توان ناشی از نیاز مردم به تعیین و صحت وزن و عیار مسکوکات گوناگونی دانست که در قرون پیشین رواج داشتند و ناآگاهی از وزن و عیار صحیح آنها می‌توانست زیان‌بار باشد.

از زمان‌های قدیم و اعصار ماقبل تاریخ بشر احتیاج به معاملات و کسب را احساس نمود، زیرا به تنهایی قادر به تأمین مایحتاج خود نبود.

ابتدا امر مبادله کالا به کالا آغاز و سپس در اثر رشد فکری بشر این احتیاج شدت پیدا کرد و پول واسطه و وسیله معاملات قرار گرفت و تاکنون هم این رسم باقی است.

کسی که شغلش تبدیل وجوه رایج و متفاوت و یا اوراق بهادار به یکدیگر به قصد انتفاع است را نیز صراف می‌گویند.

هر فرد تاجیک و یا توریست برای تبدیل پول، کافی است که از منزل و یا هتلی که در آن اقامت دارد، بیرون و به دکان‌ها و حجره‌هایی مراجعه کند که به صرافی مشغول هستند.

ویژگی این مغازه‌ها این است که، چنج پول، بیرون از مغازه‌ها و از پشت پنجره و از دریچه‌ای کوچک صورت می‌گیرد.

در همه صرافی‌ها دلار، یورو و روبل روسیه، چنج می‌شود و تقریبا در بیشتر آنها علاوه بر ارزهایی که گفته شد، پول رایج چین (یوآن)، قرقیزستان (صوم)، قزاقستان (تنگه) و ازبکستان (صوم) و به ندرت ریال ایران، عربستان و برخی ارزهای دیگر تبدیل می‌شود.

اکنون هر 100 دلار، 486 سامانی، هر 100 یورو، 620 سامانی، هر 1000 روبل روسیه، 157 سامانی چنج می‌شود.

صرافی‌ها در تاجیکستان، معمولا اندکی بیشتر از بانک‌ها، برای چنج پول، پرداخت می‌کنند، مثلا در بانک‌های تاجیکستان هر 100 دلار، 476 سامانی ولی در صرافی‌ها، 486 سامانی تبدیل می‌شود.

توریست‌ها بیشتر دلار و مردم و مهاجران کاری، روبل روسیه را چنج می‌کنند و باید گفت برای اینکه خرید از بازار تاجیکستان باید «سامانی» پول رایج این کشور را پرداخت کرد.

گفتنی است، اسکناس تاجیکستان از یک سامانی شروع و تا 500 سامانی را شامل می‌شود. پول خرد این کشور «درم» است که به هر 100 درم یک سامانی می‌گویند.








سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر