بازدید 37584
هشت معدنچی جان باختند؛

آخرین جزییات ریزش مرگبار معدن زغال سنگ در طبس

تا این لحظه، محتمل‌ترین دلیل ریزش «پرتاب گاز» اعلام شده، ولی هنوز مشخص نشده که تنها ریزش بوده یا اینکه انفجار نیز صورت گرفته است؛ در شرایطی که تا غروب، تنها پیکر یکی از حادثه دیدگان از معدن بیرون آورده شده بود، ولی با تلاش امدادگران پس از چهارده ساعت، پیکر هفت نفر دیگر هم از این معدن خارج شد.
کد خبر: ۲۹۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴ 18 December 2012
تا این لحظه جان باختن چهار تن از معدنچیان قطعی است؛ اما درباره سرنوشت چهار تن دیگر نمی‌توان با قطعیت سخن گفت؛ هرچند شاید افراد ناپدید در این حادثه کمتر از هشت تن باشد!

به گزارش «تابناک»، صبح امروز، بخشی از معدن زغال‌سنگ یال شمالی طبس بر اثر وقوع پدیده «پرتاب گاز» فرو ریخت و به گواه پزشک قانونی کشور، هشت تن از چهل نیروی شاغل در آن جان باختند. این در حالی است که جواد سهیلی، رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس، آمار جان باختگان قطعی این حادثه را چهار تن اعلام کرده و می‌گوید: کشته شدن چهار نفری که در آغاز دهانه تونل بوده‌اند قطعی است و حتی احتمال کشته شدن همه معدنچیان حاضر در تونل [هشت تن] هم وجود دارد.

نظارت خوبی بر بخش خصوصی نمی‌شود

محمدعلی عبداله‌زاده، نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی درباره این رخداد به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: این رویداد در حد فاصل ساعت ۷.‌۵ تا هشت صبح رخ داده و آن گونه که گزارش شده، اطلاعات دقیقی از سرنوشت هشت تن از سی و هفت کارگری که در این معدن مشغول به کار بوده‌اند، در دست نیست، ولی جان باختن شماری از ایشان قطعی به نظر می‌رسد!

وی در تشریح چگونگی بروز حادثه می‌گوید: گویا، تهویه هوای تونل سالم بوده، ولی ریزش تونل بر اثر پدیده «پرتاب گاز»، حکایت از آن دارد که احتمالا بخشی از کار دچار نقص بوده است؛ البته شاید شرایط ویژه معدن زغال سنگ و تجمیع گازهای خطرناکی مانند متان، به گونه‌ای غیر قابل پیش بینی این اتفاق را رقم زده باشد که اظهارنظر قطعی در این باره بسته به بررسی کار‌شناسان فن خواهد بود.

عبداله‌زاده درباره لزوم رعایت اصول ایمنی در معادن می‌گوید: این معدن در اختیار بخش خصوصی بوده و هنوز آگاه به شرایط رخ داده در آن نیستم، ولی مشاهدات میدانی ما از معادن گوناگون، حکایت از این دارد که بر خلاف معادن زیرمجموعه بخش دولتی، در معادن بخش خصوصی اصول ایمنی ‌گاه با غفلت‌هایی روبه‌رو شده و متأسفانه، به دلیل نبود نظارت خوب، پتانسیل خطر در معادن بخش خصوصی بالا‌تر است.



تلفات جانی قطعی است؛ اما فعلا نمی‌توان آمار داد

احمد طالبیان مقدم، فرماندار شهرستان طبس در این باره به فارس گفت: ریزش معدن زغال سنگ یال شمالی طبس قطعاً دارای تلفات جانی است، ولی فعلاً امکان ارائه آماری در این رابطه وجود ندارد، چراکه فعلاً ورودی تونل بسته است و با توجه به افزایش گازهای خطرناک در درون معدن، احتمال انفجار در تونل نیز بوده است.

وی افزود: همه امکانات، تجهیزات و نیروهای امدادی شهرستان طبس از سوی بیمارستان، هلال احمر، شرکت زغال سنگ پروده و فرمانداری، از جمله سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه فرستاده شده‌اند، ولی هم‌اکنون نیروهای امدادی فرستاده شده به دنبال ایمن‌سازی محل حادثه و خروج گاز درون تونل هستند و فعلاً به این سرعت امکان بیرون آ‌وردن افراد داخل تونل نیست؛ همه نیروهای فرستاده شده با کار فکری به دنبال راهی برای نجات معدنچیان هستند و حتی نجات جان یک نفر هم برای ما ارزشمند است.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات کشور نیز در این باره به مهر گفت: به دلیل احتمال انفجار در معدن، هنوز گروهی جرأت ورود ندارد؛ بنابراین، کارگروه ویژه‌ای تشکیل شده تا به سرعت اقدام شود. آمار کشته‌ها و زخمی‌ها هم مشخص نیست.

پرتاب گاز؛ دلیل ریزش معدن

وجیه‌اله جعفری، معاون معدنی وزیر صنعت با اشاره به ریزش معدن زغال‌ سنگ طبس، گفت: پرتاب گاز، دلیل اصلی حادثه ریزش معدن زغال سنگ طبس است.

وی درباره پدیده «پرتاب گاز» توضیح داد: به هنگام فعالیت معدنی در عمق زمین، در برخی مناطق حفره‌های گازی درست می‌شود و زمانی که لایه مقابل این حفره گازی نازک می‌شود، پدیده پرتاب گاز رخ می‌دهد و در واقع دیواره مقابل حفره گازی به جلو پرتاب می‌شود؛ این پرتاب ممکن است باعث انفجار و یا ریزش معدن شود که در حال بررسی هستیم تا مشخص شود، تنها ریزش بوده یا اینکه انفجار نیز صورت گرفته است.

معاون معدنی وزیر صنعت تصریح کرد: معدنی که دچار ریزش شده یک معدن کوچک متعلق به بخش خصوصی است؛ بهره‌بردار این معدن شرکت آروین نوین و متعلق به بخش خصوصی است. (توضیحات مدیرعامل این شرکت درباره حادثه را اینجا بخوانید)

خارج کردن پیکر یکی از جان باختگان

حوالی ساعت هفده، پیکر بی جان «علی مهدی‌زاده»، یکی از معدنچیان محبوس شده در داخل معدن خارج شد. اکنون نیروهای امدادی گرداگرد معدن مشغول به کارند اما به دلیل حجم زیاد گاز در معدن، امکان بیرون آوردن پیکر سه جان باخته دیگر و تشخیص وضعیت چهار نفر ناپدید شده نیست.

ممکن است برخی کارگران غیبت کرده باشند!

برخی از احتمال غیبت برخی کارگران معدن از محل کار خود خبر می‌دهند و می‌گویند: این معدن در مجموع چهل معدنچی داشته و اینکه اکنون ۳۲ نفر بیرون از معدن هستند، نمی‌تواند قطعیتی برای حضور هشت نفر دیگر در داخل معدن باشد، زیرا ممکن است برخی کارگران اصلا به محل کار خود نیامده باشند.

البته این گمانه‌زنی‌ها رسمیت ندارد و گفته‌هایی است که معمولا بین امدادگران و مسئولان و سهامداران معدن و البته معدنچیان رد و بدل می‌شود و شاید دست‌کم امیدوارند که این گونه باشد.

پیکر هفت معدنچی دیگر هم خارج شد

پس از چهارده ساعت تلاش امدادگران، پیکر هر هشت معدنچی حادثه ریزش معدن زغال سنگ طبس از تونل این معدن به بیرون کشیده شد.

به گزارش مهر، نام جان باختگان این حادثه نیز علی مهدی‌زاده، محمود عابد، جواد باقرزاده، رمضان رضوانی، اسماعیل رحیمیان، ابوالفضل خوری و رسول غلامی اعلام شده است.



گفتنی است، منطقه زغال‌خیز پروده در شرق ایران مرکزی و در شمال شرقی استان یزد واقع و توسط یک جاده آسفالته به شهر طبس متصل شده و از آن طریق با شهرهای کرمان، یزد و مشهد ارتباط دارد؛ افزون بر آن، پروده (یا به عبارتی پرواده) یکی از مهمترین تأمین کنندگان زغال سنگ مورد نیاز جهت تهیه فولاد در اصفهان، بندرعباس و خراسان بوده و برای پیوند دادن آن با کارخانه‌های فولاد در این شهرها، یک مسیر انشعابی راه آهن به طول حدود ۱۴۰ کیلومتر در راه آهن مشهد ـ بافق ساخته شده‌است.

این معدن از چند جبهه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که «یال شمالی» یکی از آنهاست. در اردیبهشت ماه سال جاری، دو معدن شماره دو و سه از این مجموعه ریزش کرده بودند که در نتیجه آنها، یک کارگر بیست و هفت ساله جان باخت و یکی دیگر از کارگران مجروح شد.

اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۷۰
امیدوارم به داد این معدنچیان بیچاره برسند
با حقوق کم، جانشان را کف دست گذاشته اند و کار می کنند
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
من همین الان بگم تقصیر وزیر صنعت و مهدنه!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
آره داداش واقعیت رو باید پذیرفت سخت ترین کار جهان طبق آمار کار در معدن هست ولی کمترین در آمد کارگر معدن در جهان هم در ایران و بعد تر از اون اینکه ایمنی در معادن ایران در حد صفر هست و جالب تر از همه اینکه یکی از ایمن ترین معادن ما همین معدن زغال سنگ طبس هست پس وای به حال دیگر کارگران معادن
(این آمار و اطلاعات رو از خودم در نیوردم چون خودم دانشجوی معدن هستم و آگاه به اینم که در معادن ایران چی میگذره)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
معدنه!!
saleh
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
مجید جان مهدن نه و معدن
تازه می خواهند فکر کنند!!!!!!!!!!!؟؟؟؟
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
بسه دیگه .. همش سیاه نمایی ... خب هر کاری اصولی داره , شا بلدی ؟ برو خودت رو برسون انجا و دستور بده
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
عمو اعصاب نداریا!!!! خب راست میگه بنده خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
آره دادا بلدم ولی وقتی اجازه نمیدن ؟
خدا بهشون رحم كنه
اي واي چه مصيبتي! خداوندا ملت زحمتكش ايران را از همه خطرها دور بدار. جان اين كارگران زحمتكش معدن را حفظ بفرما . آمين
خدایا به بازماندگان صبر .
اين عزيزان ؛ با حداقل پايه حقوق در اين معدن كار ميكردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
در عوض ؛ هستند اشخاصي كه با حداكثر دريافتي حقوق در دفتر مركزي تهران كار ميكنند .
به نظر شما آقاي رئيس جمهور تسليت خواهد گفت ؟!
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
اگر کارگران آمریکایی بوده باشند شاید...
ما حصل سالها كار طاقت فرسا در اين مكان !!!
خدای ناکرده بعد از فوت همه آنها به دادشان می رسند
اگر نجات جان حتی یک نقر هم برای کسی ارزشمند بود باید معدن آنقدر مجهز و پیشرفته می بود که این اتفاق نیافتد، من خودم مهندس معدن هستم، معادن زغالسنگ ایران از لحاظ فنی در وضعیت خیلی بدی در حال استخراج هستند که نتیجه اون هم هز از چند سالی یک همچین انفجاری رخ میده،
خدارو شکر وعده و عید ها هم که فراوان است...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
درسته باید معدن مجهز باشد.اما اخه انتقاد هم حدی داره تو همه جای دنیا معدن ریزش میکنه و هر چه قدر هم که مجهز باشه هر لحظه امکان ریزش وجود داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
جناب علی، یادت هست اون معدنی که توی امریکای لاتین ریزش کرده‌بود؟ یادت هست بسیج امکانات اون کشور رو برای نجات بازمانده‌ها؟ یادت هست رئیس‌جمهور اون کشور رو که شخصا ناظر عملیات نجات بود؟ یادت هست برای نجات اون چندتا معدن‌چی، از کشورهای خارجی (امکانات ناسا) کمک گرفتن؟ البته این حرفت درسته که در بعضی جاهای دنیا برای جان انسان‌ها ارزشی قائل نیستن (مثلا همین معادن ذغال‌سنگ چین و البته من فقط چین رو سراغ دارم و بعید می‌دونم غیر ایران و چین، اینقدر جون انسان‌ها در سایر کشورها بی‌ارزش باشه) اما این منطقی نیست که خودمون رو با چین مقایسه کنیم و توجیه کنیم که اون‌ها هم مثل ما هستن. نمی‌دونم چرا یاد شین‌آباد افتادم، می‌خوای یه ماجرایی برات تعریف کنم؟ همین چندوقت پیش (بعد از انقلاب مصر) یه قطار توی مصر از ریل خارج می‌شه و وزیر راهش که تازه وزیر شده‌بود و احتمالا در این واقعه مقصر نبود، برای احترام به افکار عمومی استعفا داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
آره واقعا علی آقا، معدن شیلی رو همه مون یادمونه که چه امکاناتی برای محبوس شده ها فراهم کردن که استرس بهشون وارد نشه!!حق ندارین ایرانو با همه جای دنیا مقایسه کنید چون هیچ چیزمون اصولی نیست.
اين عزيزان ؛ در بدترين شرايط آب و هوايي و با حداقل حقوق در اين معادن مشغول كارند ، در حالي كه آقايون در دفتر تهران و در اتاق هاي آنچناني و زير هواي تهويه مطبوع ، بيشترين حقوق و مزايا رو دريافت ميكنند .
راور نه رابر
خدا بخیر بگذراند. معادن طبس تازه به بهره برداری رسیده اند و هنوز بعضی قسمت ها به بهره برداری نرسیده یا در حال اکتشاف است. البته مشکلات پرتاب گاز یا برخورد به حفرات گازی همیشه وجود دارد ولی لازم است توجه مسئولین محترم را به موارد زیر جلب کنم، مواردی که بارها گفتیم اما کسی گوش نکرد:
1- سیستم ایمنی در معادن و گازسنج های لازم در معادن یا وجود ندارند یا خراب هستند یا استفاده ای از آنها نمی شود. کارگران معدن خود را بالاتر از گازسنج ها می دانند و گاه در همین معادن زغالسنگ که از نظر گاز خیزی بسیار خطرناک هستند، بارها دیده ام که از نیروی برق برای نوررسانی استفاده می شود یا کارگران سیگار می کشند.
2- چراغهای ضدگاز یا گریزو بجای قیمت بالا، سنگینی و زحمات نگهداری، جای خود را به چراغ های سبک چینی داده اند که اگر چه ادعا می شود ضد گازند اما در حقیقت این ترفند سودجویان است و این چراغها ضدگاز نیستند.
3- مطالعات گاز سنجی در حین اکتشاف نادیده گرفته می شود. آزمایشگاه گازسنجی شرکت زغالسنگ طبس خراب است و تنها نیروی قدیمی آن بزنشست شده است. هیچ برنامه ای نیز برای تجهیز این آزمایشگاه یا آموزش نیروهای جدید وجود ندارد. نمونه های برداشت شده برای گاز سنجی، بدلیل انتظار زیاد برای آزمایش، عملا پاسخ مناسبی نمی دهند.

به عنوان یک متخصص می گویم و نه اینکه چیزهایی شنیده باشم: مسئولین محترم زمانی که ما میگفتیم پیشگیری کنید، دلیل داشت. این نمونه ای از نتایج عدم مطالعات درست است.
اگرچه اتفاق همیشه رخ می دهد اما زیرساختها درست نیست. تا کی می خواهید گردن اتفاق بیاندازید، برنامه ریزی ندارید. نظارت ندارید. نیروی متخصص ایمنی ندارید. انتظار دارید تا چند سال این معادن بدون حادثه کار کنند؟
بچه ها 2تاازعموهام اون تو گیر کردن دعا کنیدسالم دربیان
پاسخ ها
معدنچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
خیلی خوبه تو این شرایط online ای !!!!!!!!!
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
خدا حفظشون کنه و اینشاالله که سالم باشند و سالم نجات پیدا کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
خدا نجاتشان دهد
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
خدا بزرگه عزیزم شرایط جوریه همه دلشون واسه هم میسوزه.ایشالله سلامت باشن
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
واکنش بعضیا جالبه این وسط...مدام دنبال اینن که یه ایرادی، تیکه ای به دیگران بزندد تا اصل مطلب...آخه آقای محترم، ایشان از یک تریبون اومده حرفشو زده و از دیگران خواسته دعا کنند اونوقت شما میایی میگی خوبه آنلاینی؟
حالا که باید معدن چی چینی بیارند یادشون رفته !!!
نقشه اشتباه است راور صحیح است نه رابر
در نقشه خبر راور صحیح است رابر شهر دیگری در استان کرمان است.
پاسخ ها
نکته بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
داستان این دو تا از دوستامون هم داستان اون یارو که ماه رو نشون می دادند ، به جای نوک انگشت ، زیر ناخن طرف رو چک می کردند .
البته یادمان نرود شغل بازیگری سخت تر و پر خطر تر تر تر است .
پیشاپیش تسلیت عرض میکنم ...چرا؟ چون زلزله ورزقان اون همه آدم که زنده ماندن الان دارن یخ میزنن چه برسه به این بندگان خدا که برا یه لقمه نون دفن شدن..
تسلیت عرض میکنم
یادش بخیرهمین 4 ماه پیش بود که سایت تابناک عکسهای از همین معدن و کارگراش گذاشته بود...تابناک اگه میشه یه باره دیگه عکسارو بزار...
خداوندا به حق سينه دردمندان تمام اسير شدگان در معدن را در صحت و سلامتي قرار بده! آمين
خدا رحمت كند انها كه فوت شدند بايد شرايطي ايجاد شود كه معادن ايمن شوند تااين انسانهاي شريف و ز حمت كش دچار حادثه نشوند
بابا این صداوسیما اخبار 20.30 خیلی راحت گفت هنوز از امار کشته شده ها خبری نیست.اینها دیگه کیند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
خوب، نمیخواهند سیاه نمایی کنند!
این سیاه نمایی هم واژه جدید الکشفی هست برای توجیه دروغ های رسانه ای
در کشور ما که بزرگترین منابع نفت و گاز دارد چه لازم است دنبال ذغال سنگ در 300متر زیر زمین بریم بجز اینکه الان سودجویان با رانت خواری .... تمام منابع کشور ومعادن را غارت میکنند وبه اسم خصوصی سازی اینها را اول با نازلترین قیمت صادر میکنند و.........................................................هم جان کارگرانی که بیشترین مزد انها در15 ساعت کار 400 هزار تومان بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
عزیز دل برادر. زغالسنگ را که برای سوخت استخراج نمی کنیم. برای کک سازی و تبدیل آهن به فولاد لازم است که گاز و نفت اینکار را انجام نمی دهند!!!
بابابزرگ بیکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
خدا را خوش نمی آید که کارگران افغانی در روی زمین با دستمزد بالا کار کنند و کارگران ایرانی زیر زمین با نصف دستمزد!!
دوستان لطفا به لینک زیر برین و ببینید با 400 هزار تومن در ماه دارن چه جایی کار میکنن


http://www.tabnak.ir/fa/news/263183
شد یبار خبر خوب بگید؟خدا رحمتشون کنه وقتی چهره های غبار نشسته آنها میبینی که با حداقل حقوق کارگری زندگی میکنن آدم دلش خون میشه
سایتتون عالیه اما خیلی سنگینه زود لود نمی شه ...
بعضی اوقات هم سیستم هنگ می کنه...
فکر کنم بخاطر تبلیغاته....
لطفا یه فکری واسش بکنید.
چندی پیش کامران نجف زاده گزارشی از معدنچیان زرند کرمان تهیه کرده بود در چند قسمت فقط یک قسمتش پخش شد ودگر هیچ بقیه اش هم علی الظاهر ممنوع شد اما اما اما .... سردار رویانیان به مدت 105دقیقه از شبکه ملی/یک/اندر باب مدیریت خود در حیف ومیل بیت المال واینکه هر لگد به توپ چقدر می ارزد داد سخن داد امشب شبکه خبر از ورود یک فوتبالیست بی درد که یک نیمه شب وارد تهران شده بود گزارش پخش کرد تا معنای حرف مرد یک کلام است بهتر معلوم بشه فوتبالیستهایی که دقیقه ای یه جور صحبت میکنند راستی مهرزاد معدنچی!!! برای ذخیره بودن در طی نیم فصل چند صد میلیون به جیب زد؟؟جباری مصدوم؟؟؟ علی کریمی محروم مصدوم معترض؟؟؟ خداوندا پایان ظلم وبیداد کجاست ؟اما معدنچی واقعی حقوقش برابر یکروز ماموریت دست اندر کاران رده بالای ورزش است آنهم در المپیک... جام جهانی..طفلکها دلم براشون میسوزه ...کجاست شمشیر عدالت علی؟؟؟؟؟؟؟
باور میکنید ؟ در اخبار ساعت 9 شب شبکه 1 سیما هیچ اشاره ای به این سانحه دردناک نشد.
همشه کارگران مظلومند.
درباره نقشه رابر در شهرستان بافت است و شهرستان راور صحیح است
مطالب و عكس هاي زيباي از معدن طبس داره ... جتما نگاه كنيد.

http://www.home.tabasenc.ir/?p=2229
کافی بود این اتفاق توی غرب بیوفته تا بشه خبر شماره یک صدا سیما ... با این تیتر : کارگران قربانی بحران اقتصادی غرب ....
سلام
اون جا توی نقشه اشتباه نوشته شده است رابر ، اونجا شهرستان راور است اشتباه زده شده است خواهش می کنم اصلاح بفرمایید
راور
خدا رحم كنه اين معدن تا حالا چند كشته داشته بابا م ٢٦ سال پيش توي همين معدن كشته شد
هیچ دقت کردین جدیدا چقدر بلا سرمون میاد فکر میکنید برای چیه
در مملکت ما چیزی که ارزش ندارد جان آمیزاد است.
اینا زندگی میکنند کار میکنند بعض ها هم کار و زندگی میکنند ایخخخخخخخخخدا
کی بایداستعفا بده
از انجا که معادن زغال برای اندازه گیری درصد متان آزاد شده از لایه ها نیاز مند تجهیزات دقیق است وقیمت این تجهیزات بالاتر رفته لازم است گروههای بازرسی بیشتری به این معادن ومعادن دیگر گسیل شده واز تجربیات افرارد مجرب استفاده شود
بسمه تعالي

در دو سال گذشته طرحهاي مختلفي از طرف دانشگاه هاي مطرح كشور براي ايمن سازي و پايدار سازي معدن، ارائه شده است ولي متاسفانه بدليل خصوصي بودن معدن و عدم نظارت هاي لازم از طرف وزارت صنايع، با وجودي كه مبلغ آنها كمتر از درآمد چند ساعت معدن هم نيست مورد موافقت قرار نگرفته و كارشناسان و مديران معدن طرح هاي مزبور را در پيچ و خمهاي سيستم اداري خود دفن نموده اند.

با سپاس
فارغ از تمامی نظراتی که آقایان به منظور سرپوش گذاشتن برخی عوامل که خود در آنها دخیل هستند.علت اصلی حادثه انفجار گازمتان بوده است.و علت های دیگری که عنوام میشود فقط برای سرپوش گذاشتن اهمال کاری های آقایان است
گاز متان گازی است سبک تر از هوا و این کارگران در مسیری به صورت سربالایی مشغول کار بوده اند.در این نوع مسیر ها به دلیل ذکر شده برای جلوگیری تجمع گاز متان میبایست تهویه مناسب صورت گیرد.متاسفانه در این محل تهویه توسط هوای فشرده صورت میگرفته که به دلیل پتانسیل تولید جرقه در تمامی معادن گاز خیز دنیا ممنوع میباشد.انفجار در ابتدای شیفت بیانگر انفجار بر اثر احتمالا همین علت بوده است. کسانی که به دلیل منافع شخصی اجازه کار در این شراط رو میدن چطور میتونن جواب خانواده های این عزیزان رو بدهند.
خداوند رحمتشان کند و به بازماندگان صبر و تسلی خاطر عنایت فرماید. آمین ...
دست صدا و سیما درد نکنه با پوشش گسترده خبری این موضوع نه چندان با ارزش ..!!!؟؟؟
آقا انتظار از شما بیش از اینه
به عنوان یک خبرپزاری آزاد انتظار میره با مسئولین مصاحبه کنید و آنها را مجبور به پاسخگویی کنید
ما كارگران مجبوريم براي زنده ماندن در سخت ترين شرايط كاركنيم درصورتي كه حقوق ما هر4ماه يكبار شايد داده شود ودر آخردچار اين گونه حوادث شويم
در پاسخ اقای با سوادی که در این حادثه بجای اظهار تاثر اضهار فضل کرده بگویم اولا امروزه ساخت فولاد یا همان استیل تولیدش را فروارده های دیگری مانند یعنیcntکربن نانو تیوبها گرفتهاند که از نفت ومشتقات ان و خود کربن ساخته میشود دوم اینکه این ذغال سنگها که تماما صادر میشود بنابراین جان این کارگرا ن فدای خارجی ها ومنافع طلب ها شده که شما از انها دفاع میکنید اقای ناشناس که افه سواد میذاری کمی به فکر انسانها باش تو حتی میترسی اسمت را بگی
خودتون را ناراحت نكنيد 8 نفر كه بيشتر نبودند...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چيزي كه زياده هم وقت براي بررسي و اصلاح و هم آدم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امان از اين همه درد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان