بازدید 10822

گردنبندقاپی‌های باند خرگوش از زنان و مردان

کد خبر: ۲۹۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۳ 18 December 2012
اعضاي گروه سارقان کيف و گردنبندقاپ شهر تهران توسط پليس آگاهي شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش مردم سالاری در روز يکم مرداد 91 جواني با مراجعه به کلانتري 103 گاندي به مأموران گفت: « در ساعت 14 در خيابان آفريقا به صورت پياده در حال عبور بودم که دو نفر سارق با مشخصات ظاهري لاغر اندام و موهاي مشکي کوتاه با چانه‌هاي کشيده و تي شرت سفيد و شلوار لي آبي با موتورسيکلت آبي اقدام به ربودن گردنبند از گردنم کردند که در صورت مواجهه و مشاهده قادر به شناسايي آنها هستم « .

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «گردنبندقاپي» و با توجه به وقوع سرقت‌هاي مشابه در سطح شهر تهران و احتمال ارتکاب سرقت‌ها از سوي گروه خاصي از سارقان، به دستور داديار شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران و جهت رسيدگي تخصصي پرونده در اختيار اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت . با آغاز رسيدگي به پرونده در اداره هجدهم و همزمان با انجام چهره نگاري جهت شناسايي دو تن از سارقان، با دعوت از مالباختگاني که به شيوه و شگرد مشابه مورد سرقت قرار گرفته بودند، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که سرقت‌هاي مشابه توسط اعضاي گروهي خاص از سارقان در سطح شهر تهران انجام مي‌شود .

يکي از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «در خيابان شاه نظري در منطقه ميرداماد، يک نفر موتورسوار به سمت من حمله ور شد و کيف دستي مرا سرقت کرد» که پس از انجام تحقيقات و انجام چهره نگاري و بررسي بانک مجرمان سابقه دار، متهم «محمود . ک» (22 ساله) به عنوان سارق مورد شناسايي قرار گرفت . فرد ديگري در شکايت خود به کاراگاهان گفت: «در روز بيست و يکم فروردين 91 در خيابان ورکش در حال تردد و مکالمه با تلفن همراه بودم که ناگهان يک موتور سوار آبي رنگ با وارد کردن ضربه به صورتم اقدام به سرقت گوشي تلفن همراهم کرد و بلافاصله از محل متواري شد» که پس از انجام تحقيقات يکي ديگر از مجرمان سابقه دار به هويت «امير . م» (28 ساله) شناسايي شد .

شاکي ديگر نيز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: « در ساعت 11:35 روز 25 خرداد 91 در خيابان شريفي ـ بالاتر از چهارراه دولت در داخل ماشين نشسته بودم که ناگهان جواني درب ماشين را باز کرد و به من حمله ور شد؛ در حاليکه در مقابل وي مقاومت مي‌کردم ناگهان نفر دوم نيز اضافه شد و پس از سرقت گردنبند، هر دو نفر با يک دستگاه موتورسيکلت از محل متواري شدند «که در ادامه کاراگاهان با بهره‌گيري از تصاوير بدست آمده از دوربين‌هاي مداربسته موفق به شناسايي يکي از سارقان به هويت «ميلاد . ف» ( 19 ساله ) شدند.

مالباخته اي با اشاره به شيوه زورگيري در سرقت گردنبند خود به کارآگاهان گفت: « در ساعت 11 روز ششم تير 91 در حال ورود به منزل واقع در منطقه ظفر بودم که ناگهان جواني حدودا 30 ساله به من نزديک شد و پس از چسباندن من به ديوار ساختمان، با تهديد چاقو گردنبند مرا از گردنم کشيد و به همراه همدستش که در داخل خيابان و سوار بر يک دستگاه موتورسيکلت منتظرش ايستاده بود، به سرعت از محل متواري شد «که در ادامه تحقيقات و با انجام اقدامات پليسي، «عليرضا . ز» معروف به خرگوش شناسايي شد .

يکي از شکات خانم نيز با اشاره به ايجاد تصادف ساختگي توسط سارقان به کاراگاهان گفت: « در ساعت 12:30 روز 27 تير 91 در خيابان شريعتي داخل ماشين بودم که يک دستگاه موتورسيکلت با من تصادف کرد ؛ هنگام پياده شدن از ماشين، ناگهان سرنشين موتورسيکلت گردنبند و دستبند مرا سرقت کرد ؛ در لحظه سرقت قصد مقاومت داشتم که سارق با چاقو مرا تهديد کرد و پس از آن هر دو نفر با يک دستگاه موتورسيکلت از محل متواري شدند « .

 با شناسايي مالباختگان و انجام تحقيقات پليسي بويژه در زمينه چهره‌نگاري، بهره‌گيري از برخي از تصاوير بدست آمده از دوربين‌هاي مداربسته و همچنين اطلاعات بدست آمده از بانک مجرمان سابقه دار و انجام اقدامات پليسي شبانه روزي، کارآگاهان پليس آگاهي موفق به شناسايي تمامي اعضاي يگ گروه از سارقان به سرکردگي «عليرضا . ز» معروف به خرگوش شدند .

با شناسايي مخفيگاه اين گروه از سارقان در 10 نقطه از سطح شهر تهران، تيم‌هاي عملياتي پليس آگاهي تشکيل و ضمن انجام هماهنگي با مقام قضايي، تمامي اعضاي گروه از سارقان دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها مقادير متنابهي از انواع اموال مسروقه کشف شد .

در زمان دستگيري اعضاي اين گروه از سارقان، سرکرده گروه قصد داشت تا ضمن درگيري با مأموران از مخفيگاه خود متواري شود که کارآگاهان، با رعايت قانون بکارگيري سلاح وي را از ناحيه پاي راست مورد اصابت گلوله قرار دادند .

سرهنگ کارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به برخي از محل‌هاي سرقت گفت: « با توجه به تعدد سرقت‌هاي انجام شده، شناسايي تعدادي از مالباختگان و همچنين اعترافات بدست آمده از متهمان، کاراگاهان اداره هجدهم موفق به شناسايي دهها مالباخته و محل‌هاي سرقت در مناطق مختلف تهران بويژه در خيابان فرشته، بلوار فرحزادي، خيابان باقرخان، دهکده المپيک، خيابان ستارخان، خيابان مدرس، خيابان آفريقا، عباس آباد، خيابان بهار، ميدان هفتم تير، خيابان مفتح، خيابان فلسطين، شهرآرا، فروشگاه ميلاد نور و ... شدند که در حال حاضر تحقيقات جهت شناسايي ديگر جرايم ارتکابي و مالباختگان در دستور کار اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کليه مالباختگاني که در طول يک سال گذشته و به شيوه و شگرد‌هاي مختلف مورد سرقت طلا و جواهرات به شيوه گردنبند قاپي، سرقت گوشي تلفن همراه، سرقت کيف و اموال به شيوه تصادف ساختگي و يا زورگيري قرار گرفته اند دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح شکايات خود به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي‌مراجعه کنند » .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی