بازدید 24726

سرگذشت وزیر سوئدی بخاطر یک دروغ

کد خبر: ۲۹۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷ 17 December 2012
چه فرق مي كند داستاني را كه در سطور بعدي مي خوانيد، راست باشد، يا دروغ. حتي اگر خود اين داستان دروغ باشد، روايت كردن آن براي مذمت دروغ قطعا خالي از اشكال است.

به گزارش بولتن نیوز، در سوئد همه افرادي که در پست هاي دولتي به کار گمارده مي شوند بايد از هر گونه خطايي، چه در گذشته و چه در زماني که مشغول خدمت هستند، پاک باشند.

در انتخابات پارلماني سوئد در سال 2006 ائتلافي از احزاب دست راستي با به دست آوردن 178 کرسي نمايندگي، اکثريت کرسي هاي مجلس را نصيب خود کرد و دولت تشکيل داد.

چندي بعد نخست وزير به تدريج وزراي کابينه اش را معرفي کرد و خانم «ماريا بورليوس» به عنوان وزير بازرگاني معرفي شد.

روز بعد دختري به يکي از روزنامه ها اطلاع داد اين خانم چند سال پيش او را به مدت يک ماه براي نگهداري از بچه اش استخدام کرده بود بدون اينکه موضوع را به اداره ماليات گزارش داده باشد .

در سوئد هر گاه کسي فردي را به کاري بگمارد، بايد آن را به اطلاع اداره ماليات برساند و به عنوان کارفرما ماليات و هزينه بيمه آن فرد را بپردازد. هر کس کار مي کند بايد در زمان انجام کار بيمه باشد تا اگر اتفاقي حين کار بيفتد بيمه بتواند نيازهاي آن فرد را پوشش دهد.

بورليوس به عنوان کارفرما بايد استخدام آن دختر را به اداره ماليات اطلاع مي داد و علاوه بر حقوق دختر، هزينه کارفرما را نيز به اداره ماليات مي پرداخت. بورليوس به اداره ماليات اطلاع نداده بود و خلاف قانون رفتار کرده بود.

وقتي اين مساله فاش شد، وي از طريق تلويزيون از مردم سوئد پوزش خواست و گفت در زمان انجام اين کار خلاف که سال ها پيش اتفاق افتاده بود، وضع مالي خانواده آنها چندان خوب نبوده است.

روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان سوئدي دست به کار شدند و پرونده مالي خانم وزير را طي سال هاي پيش از اين مورد بررسي قرار دادند.

همه شهروندان در سوئد مي توانند اطلاعات مالي عمومي ديگر افراد جامعه را مطالعه کنند! براي اين کار کافي است به سالن کامپيوتر اداره ماليات مراجعه کنند و با وارد کردن نام يا شماره شخصي افراد در رايانه ها، اطلاعات مربوط به درآمد افراد، اشتغال آنها و مقدار ماليات پرداختي توسط هر فرد را به دست آورند.

پس از برملا شدن کار خلاف اين خانم وزير، شهروندي به نام ماگنوس فورا در وبلاگ خود نشان داد که اين خانم دروغ مي گويد (یک جنایت وحشتناک!) و درآمد آنها در سالي که آن دختر خانم را به کار گرفته است، بالاي يک ميليون کرون يعني خيلي بيشتر از درآمد متوسط شهروندان سوئدي بوده است.

دو روز بعد نخست وزير سوئد اعلام کرد خانم بورليوس از کار خود کناره گيري کرده است. بورليوس نه تنها از کار وزارت کنار گذاشته شد بلکه بنا بر گزارش روزنامه ها «خانم بورليوس از سوئد فرار کرد.»

او خانه و زندگي اش را در مدت کوتاهي فروخت و به انگلستان کوچ کرد تا چشمش به چشم مردمي که به آنها دروغ گفته بود، نيفتد.

تفاوت واقعي ما با سوئدي ها، در بهره مندي بيشتر از ثروت و رفاه نيست، بلكه در بزرگ شمردن گناهاني است كه ما حتي به اعتبار دشمني خدا با آن، يعني دروغ، از آن استنكاف نمي ورزيم، اما مردم سوئد، براي صلاح اجتماعي خود، اينگونه رفتار مي كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۳۱
چه عجب ! سرگذشتي عبرت اموز از اين كفار اروپايي مطرح كرديد گفتم شايد بخاطر اينكه ما در جنگ رسانه اي با غرب بسر مي بريم همه كارهاي انان را منفي جلوه مي دهيم و ...
خوشبحال مردمش . چه مسئولینی دارن
چقدر از اين اتفاقات ، مشابه اش تو ايران زياد ديده ميشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!
اين ماجرا دروغ نيست. در اينجا اسلام است و مسلمانى نيست. در آنجا مسلمانى است و اسلام نيست.
این خانم وزیر نباید استعفا میداد بلکه باقدرت به کار خود ادامه میداد و این مردم بودند که باید از ایشان عذر میخواستند که به وزیر توهین کردند
درووووووووغ ايمان را خراب مي كند آن چنان كه سركه عسل را«حضرت علي عليه السلام»
ولي ما كجاييم و اين ها كجا!!!!!!!
بله همین کارا را می‌کنن که پیشرفت می‌کنن

ممکن با بقیه کشورها مشکل داشته باشند ولی‌ حداقل با مردم خودشون رو راستن
شعور و فرهنگ اجتماعی یک آموزه است و دین و ایمان امری جدا که لازم و ملزوم هنجار اجتماعی است امری که بدان بی توجهیم و موجب نهادینه شدن فساد در جامعه گردیده است.
از خودمون باید خجالت بکشیم با این همه ادعا
با سلام نویسنده محترم برداشت بجا ومنطقی ازاین خبر کرده است در جامعه ما برای راستی و راستگویی تشویق وجود ندارد بعضی قوانین هم افراد را به دروغ گویی وامیدارد برای اصلاح جامعه از این مفسده باید کارشناسان آسیب شناسی نموده وهمه بخصوص‌ دستگاههای قضایی ومالی برای اشاعه راستی و راستگویی افراد راستگو را در حد امکان وباراههای گوناگون تشویق نمایند
عمرا به گرد پامون برسه!!!
اینها برای ما ها قصه است چون سالیان سال مرتب میشنویم ولی عکس آنرا میبینیم ولی در سوئد ها قصه نیست
و واقعا" چنین است و من واقعا" برای خودم و مردم کشورم متاسفم که تا این حد دروغگو هستیم.
وقتی در یک جامعه سوسیالیستی بدون اعتقاد مذهبی اینقدر دروغ زشت است پس چرا در جامعه مذهبی و شیعه ما که اینقدر احادیث و دستورات دینی در مورد مذمت دروغ داریم اینچنین به راحتی دروغ می گوییم؟
این که مثل مملکت ما هست .چه چیز عجیبی داره ؟!!!
واقعا دروغ یک جنایت خطرناک است ما که مسلمانیم سعی که هرگزنگوییم
اگر باور داشته باشیم که انها کشورهای پیشرفته ای هستند که هستند حتما دلیل دارد ودلایل انهم واضح است اما درب ما همچنان روی یک لنگه میچرخد
جه خفن بود
سرم سوت کشید
بنده در سوئد زندگی میکنم. این خبر درسته و جالتر اینکه یکی از مدیران شهرداری بدلیل استفاده از بنزین دولتی برای مصارف شخصی، سرگذشتی مشابه داشت!!
واقعا خوش بحالشان.چه میشد اگر ما هم اینقدر به اخلاقیات پایبند بودیم.
ما از نظر فرهنگی خیلی با مردم این کشورها فاصله داریم. از همه بدتر ادعای ماست که ما را حتی از فکر کردن به اين موضوع دور می کند.
خدایی کی میدونه ما کجا داریم میریم؟
جای تأسف است که نام مسلمان بودن را مایدک می کشیم اما در عمل آنها به مراتب از ما مسلمان تر است.تأسف آور تر ازآن اینکه در کشور ام القری اسلامی بیشترین آمار دروغ،بی تعهد،و.. به چشم می خورد.
در بیشتر کشورهای دنیا که نظامهای سرمایه داری و لائیک و ... دارند ، دروغ گویی یکی از تخلفات بزرگ است وفرد خاطی ( دروغگو) بازخواست میشه و خیلی وقتها مجبور به استعفا می شه!!!
جالب بود .عجب مسلمانهایی هستیم ما وعجب کافرانیند آنان!
سر تعظیم و فروتنی برای این مردم و فرهنگ والایشان فرود می آورم
آفرین بر تابناک، داری یواش یواش فرهنگ سازی میکنی‌، یادم میاد قدیما ما ایرانیا می‌گفتیم دروغگو دشمن خداست اما افسوس که این کار کثیف به زرنگی تعبیر شده، ‌ای کاش صدا سیما هم از این کارا میکرد تا جامعه ایرانی‌ از نظر فرهنگی‌ ترقی‌ کنه.
مسئولین اونا چقدر کم جنبه اند!!
....در ایران مسلمان دیدم و اسلام ندیدم ولی در بلاد کفر اسلام دیدم و مسلمان ندیدم...
دروغ های ما همش مصلحتی هستش تابناک جان .
شما زیاد به دل نگیر
shoma az swed hich nemidanid
zendehgi va hokoomat dar swed bar paayeye dorough banaa shodeh.
enghadr saadeh nabaashid. bandeh bist saal ast dar swed zendehgi mikonam. in ettefagh baraye in khanom oftad chonke polis amniat swed salahiyate ou raa az nazare siasi taiid nakardeh bood
جالب بود اميدوارم همه ما به آن پايبند باشيم . به ويژه آنكه دين ما شفارش كرده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی