بازدید 3690

تأثیر قهوه در عدم ابتلا به سرطان دهان و گلو

کد خبر: ۲۹۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۲ 14 December 2012
براساس نتایج یک تحقیق جدید، نوشیدن چهار قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان دهان را تقریبا به نیم می رساند.
 
به گزارش مهر، نتایج آخرین تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی های روزمره تأثیرات محافظتی علیه شکل گیری تومورهای سرطانی در دهان و گلو دارد.
 
این ارتباط بدون درنظرگیری این که فرد چقدر دخانیات مصرف می کند نیز صادق است.
 
دانشمندان به این نتیجه رسیدند که حتی قهوه بدون کافئین نیز این خطر را کاهش می دهد، اگرچه میزان تأثیر آن کمتر از قهوه دارای کافئین است، اما از سوی دیگر نوشیدن چای هیچ تأثیری در این رابطه ندارد.
 
براساس نتایج این تحقیق که توسط یک گروه از محققان انجمن سرطان آمریکا در آتلانتا، جورجیا انجام شده، شاید کافئین علت اصلی محافظت در مقابل شکل گیری غده های بدخیم نباشد اما این احتمال وجود دارد که برخی از سایر آنتی اکسیدانهای شمیایی موجود در قهوه این اثر را اعمال کنند.
 
این نتایج تحقیقات مشابهی را که دوسال پیش توسط یک گروه دیگر از محققان انجام شده بود مورد تأیید قرار داده است. براساس این تحقیقات نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان را تا 39 درصد کاهش می دهد.
 
قهوه نوشیدنی محبوبی است که پیش از این نوشیدن آن را به کاهش ابتلا به سرطان روده، سکته و بیماری آلزایمر نیز ارتباط داده اند.
 
این درحالی است که نوشیدن میزان زیاد قهوه می تواند ضربان قلب و فشار خون را افزایش دهد و به زنان باردار نیز توصیه می شود که میزان قهوه مصرفی خود را به حداقل برسانند، چرا که این نگرانی وجود دارد که خوردن قهوه زیاد احتمال تولد نوزادان کوچک را افزایش دهد.
 
محققان برای بررسی تأثیرات محافظتی قهوه یک میلیون زن و مرد و کودک را که در تحقیقات مطالعه پیشگیری از سرطان 2 نام نویسی کردند را مورد بررسی قرار دادند. این تحقیقات در سال 1982 در آمریکا آغاز شد.
 
آنها دریافتند که طی یک دوره 30 ساله 868 نفر از داوطلبان براثر سرطان دهان یا گلو جان خود را از دست داده اند.
 
وقی که آنها عادتهای رژیم غذایی بیماران را بررسی می کردند و افرادی که سرطان نداشتند را مقایسه می کردند، به این نتیجه رسیدند که نوشیدن قهوه دارای کافئین در میزان بالا یک عامل موثر بوده است.
 
نتایج این تحقیق در مجله اپیدمولوژی منتشر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار