بازدید 69162
از انتخابی المپیک مونترال تا مسابقات غرب آسیا

تاریخچه کامل بازی‌های ایران و عربستان

تیم‌های ملی فوتبال ایران و عربستان که به عنوان رقبای سختی در آسیا شناخته می‌شوند، بار دیگر به هم رسیدند تا فردا در کویت در چهارچوب مسابقات قهرمانی فوتبال غرب آسیا دیدار جذاب دیگری را به نمایش بگذارند. این دو تیم در کمتر از نیم قرن گذشته چهار بار برای یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن پنج پیروزی، پنج تساوی، چهار شکست، ۲۲ گل زده و سیزده گل خورده برای تیم کشورمان بوده است.
کد خبر: ۲۹۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۸ 08 December 2012
نخستین بازی تاریخ دو تیم در دوم شهریور ماه سال ۱۳۵۴ با پیروزی سه بر صفر شاگردان «فرانک اوفارل» در مرحله انتخابی المپیک مونترال آغاز شد.

به گزارش «تابناک»، در آن دیدار که با قضاوت میلوویچ از یوگسلاوی سابق انجام شد، تیم ملی کشورمان به برتری قاطع سه بر صفر رسید. گلزنان ایران درآن دیدار غلامحسین مظلومی (۱۲) و (۸۳) و علیرضا خورشیدی (۶۴) بودند.

تیم ملی ایران با این ترکیب به مصاف حریف رفته بود:

بهرام مودت، حسین گازرانی، حسن نظری، حسن نایب اقا، مائیس می‌ناسیان، مسیح مسیح نیا، علی پروین، علیرضا عزیزی، حسن روشن، غلامحسین مظلومی و علیرضا خورشیدی

بازیکنان تعویضی: ناصر حجازی، محمد دستجردی، آندرانیک اسکندریان، ابراهیم قاسمپور و مسعود مژدهی
مربی: فرانک اوفارل

پرگل‌ترین بازى دو تیم در سال ۱۳۷۲ و در مقدماتى جام جهانى ۱۹۹۴ بود که در یک بازى دراماتیک ایران، چهار بر سه مغلوب حریف شد و آخرین امیدهاى خود را براى راهیابی به جام جهانى از دست داد. در آن بازى مهدى فنونى‌زاده و جواد منافى درخشش فوق العاده‌اى داشتند و عربستان با پیروزى بر ایران، راه نخستین صعود خود به جام جهانى را هموار کرد.

آخرین نبرد دو تیم هم به بازی تلخ شامگاه هشتم فروردین‌ ۱۳۸۸ بازمی‌گردد که تیم ملی ایران با هدایت علی دایی، برتری یک بر صفر را با شکست دو بر یک عوض کرد تا بیش از یکصد هزار بیننده حاضر در ورزشگاه آزادی، با غمی بزرگ به خانه‌های خود بازگردند.

در حالی که در نیمه نخست، بازیکنان ایران در بیشتر دقایق بازی صاحب توپ و میدان بودند، عربستان در تک حمله‌های خود بسیار خطرناک ظاهر شد و حتی داور یک گل عربستان را به دلیل خطای بازیکنان آن تیم مردود اعلام کرد.

نیمه دوم با میدانداری بازیکنان تیم ملی ایران آغاز شد. گل نخست ایران را مسعود شجاعی در دقیقه شصت بازی به ثمر رساند و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از این گل عقب کشیدند و فضا و میدان را در اختیار بازیکنان عربستان گذاشتند تا اینکه بیست دقیقه بعد، در دقیقه هشتاد بازیکنان تیم عربستان گل تساوی را وارد دروازه ایران کردند.

بازیکنان تیم عربستان در دقیقه ۸۶ بازی روی اشتباه مدافعان ایران بار دیگر توپ را با تور دروازه ایران آشنا کردند تا به این ترتیب شکست یک بر صفر را با برد دو بر یک عوض کنند. گل اول عربستان توسط نائف هزازی به ثمر رسید و اسامه الحربی نیز گل پیروزی تیمش را وارد دروازه تیم ملی ایران کرد.

ترکیب تیم ملی ایران: سیدمهدی رحمتی، حسین کعبی، هادی عقیلی، سیدجلال حسینی، حسن اشجاری، حسین کاظمی، محمدرضا خلعتبری (۷۸ مهرزاد معدنچی)، جواد نکونام، مسعود شجاعی، مهدی مهدوی کیا و غلامرضا رضایی (۵۶ وحید هاشمیان). در دیگر دیدار این گروه در‌‌ همان روز کره شمالی با دو گل امارات را مغلوب کرد. جدول رده بندی:

۱ ـ کره شمالی ده امتیاز؛ پنج بازی
۲ ـ کره جنوبی هشت امتیاز؛ چهار بازی
 ۳ ـ عربستان هفت امتیاز؛ پنج بازی
 ۴ ـ ایران شش امتیاز؛ پنج بازی
 ۵ ـ امارات یک امتیاز؛ پنج بازی

گفتنی است محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران، در دقایق پایانی نیمه نخست به ورزشگاه آزادی آمد و از نزدیک این بازی را دید. این دومین حضور احمدی‌نژاد در میادین ورزشی بود. وی پیشتر نیز در سالن دوازده هزار نفری آزادی در فینال مسابقات کشتی آزاد جهان مسابقه کشتی‌گیران ایرانی را از نزدیک به نگاره نشسته بود.

در این سال‌ها ملی‌پوشان کشورمان سه بار برابر عربستان به پیروزی سه بر صفر دست یافته‌اند که شیرین‌ترین نتایج ایران برابر این تیم عربی بوده است. البته یادمان نرود آخرین پیروزی فوتبال ایران برابر عربستان به یازده سال پیش باز می‌گردد، مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کره‌جنوبی ـ ژاپن که تیم ملی با گل‌های علی دایی، این تیم را شکست داد؛ افزون بر این که تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاف تاریخی با عربستان به پنج پیروزی رسیده، ۴ مرتبه نبرد دو تیم برنده نداشته و پنج بار هم عربستان پیروز میدان بوده که دو بار آن در ضربات پنالتی پایان بازی بوده است. در این مدت ایران ۲۲ بار موفق به گلزنی شده و ۱۳ بار دروازه‌اش برابر این تیم عربی گشوده شده است.

هرچند در مسابقات غرب آسیا تیم‌های اصلی ایران و عربستان برابر هم به میدان نمی‌روند اما پیروزی در این بازی می‌توانند تلخی‌های شکست فرودین ۸۸ را به فراموشی سپرده و به طلسم یازده ساله ناکامی فوتبال ایران برابر عربستان پایان بخشد.

ضمنا ایران و عربستان تاکنون یک بار در استادیوم ملک فهد ریاض با هم دیدار کرده‌اند که این بازى در چهارچوب مسابقات مقدماتى جام جهانى ۱۹۹۸ بود و در آن بازى ایران مغلوب تک گل خالد موالید شد.‌‌ همان پیروزى باعث شد تا عربستان در گروه مقدماتى از ایران پیشى بگیرد و راهى جام جهانى شود؛ هرچند ایران در مسابقه بعدى خود نیز مغلوب قطر شد.

 ـ در زیر نتایج نبردهای تاریخی دو تیم ایران و عربستان در ۳۷ سال گذشته به شرح زیر است:

بازی شماره یک: انتخابی المپیک مونترال ـ سال ۱۳۵۴

* ایران ۳ ـ عربستان صفر
گل‌ها: غلامحسین مظلومی (۱۲ و ۸۳) و علیرضا خورشیدی (۶۳) برای ایران
بازی شماره ۲: مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین ـ سال ۱۳۵۵
* عربستان صفر ـ ایران سه
گل‌ها: غلامحسین مظلومی (۱۶و ۷۸) و حسن روشن (۶۲) برای ایران
بازی شماره ۳: مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین ـ سال ۱۳۵۶
* ایران ۲ ـ عربستان صفر
گل‌ها: محسن یوسفی (۱۰) و حبیب شریفی (۸۴) برای ایران
بازی شماره ۴: جام ملت‌های آسیا ـ سال ۱۳۶۳
* عربستان یک ـ ایران یک (در ضربات پنالتی پنج بر۴ به سود عربستان)
گل‌ها: شاهین بیانی (۸۷ ـ گل به خودی) برای عربستان ـ شاهرخ بیانی (۴۲) برای ایران
 ضربات پنالتی: اصغر حاجیلو، جعفر مختاری‌فر، حمید درخشان، شاهرخ بیانی (گل)، محمد پنجعلی (از دست داد)
بازی شماره ۵: جام ملت‌های آسیا ـ سال ۱۳۶۷
* عربستان یک ـ ایران صفر
گل: ماجد عبدالله (۲۰) برای عربستان
بازی شماره ۶: مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا ـ سال ۱۳۷۲
* عربستان ۴ ـ ایران سه
گل‌ها: سامی الجابر (۲۱)، فهد المهلل (۲۷)، منصور الموسی (۴۷) و همزه فلاته (۷۴) برای عربستان ـ مهدی فنونی‌‎زاده (۴۳ و ۵۲) و جواد منافی (۹۰) برای ایران
بازی شماره ۷: جام ملت‌های آسیا ـ سال ۱۳۷۵
* ایران ۳ ـ عربستان صفر
گل‌ها: کریم باقری (۱۲)، علی دایی (۳۷) و خداداد عزیزی (۴۷) برای ایران
بازی شماره ۸: جام ملت‌های آسیا ـ سال ۱۳۷۵
* عربستان صفر ـ ایران صفر (در ضربات پنالتی ۴ بر سه به سود عربستان)
گل: ـ
ضربات پنالتی: افشین پیروانی، حمید رضا استیلی و کریم باقری (گل) ـ علی دایی و داریوش یزدانی (از دست دادند)
بازی شماره ۹: مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ عربستان ـ سال ۱۳۷۶
* ایران یک ـ عربستان یک
گل‌ها: کریم باقری (۶۴) برای ایران ـ ابراهیم الشهرانی (۳۲) برای عربستان
بازی شماره ۱۰: مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ عربستان ـ سال ۱۳۷۶
* عربستان یک ـ ایران صفر
گل: خالد الموالید (۸۸) برای عربستان
بازی شماره ۱۱: مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کره‌جنوبی ـ ژاپن ـ سال ۱۳۸۰
* ایران ۲ ـ عربستان صفر
گل‌ها: علی دایی (۵۵ ـ پنالتی و ۶۵) برای ایران
بازی شماره ۱۲: مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ کره‌جنوبی ـ ژاپن ـ سال ۱۳۸۰
* عربستان ۲ ـ ایران دو
گل‌ها: عبدالله الشهرانی (۲۱ ـ پنالتی) و حسن الیامی (۵۹) برای عربستان ـ علی دایی (۴۳) و سیروس دین‌محمدی (۸۴) برای ایران
بازی شماره ۱۳: مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی ـ سال ۱۳۸۷
* عربستان یک ـ ایران یک
گل‌ها: سعد الحرثی (۲۹) برای عربستان ـ جواد نکونام (۸۳) برای ایران
بازی شماره ۱۴: مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی ـ سال ۱۳۸۷
* ایران یک ـ عربستان دو
گل‌ها: مسعود شجاعی (۵۷) برای ایران ـ نایف حزازی (۷۸) و اوسام الحربی (۸۷) برای عربستان
بازی شماره ۱۵: مسابقات غرب آسیا ـ سال ۱۳۹۱

* ایران؟ ـ عربستان؟

نگاهی به تاریخچه برگزاری مسابقات غرب آسیا

سال ۲۰۰۰

ایران با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه با مربیگری جلال طالبی، توانست تنها با یک گل خورده قهرمان بلامنازع بازی‌ها شود. ایران در بازی نخست قزاقستان را با سه گل شکست داد. گل زیبای کریمی با دریبل چندبازیکن حریف نکته مهم این بازی بود که از آن به عنوان یکی از زیبا‌ترین گل‌های فوتبال آسیا نام می‌برند. ایران مقابل فلسطین با گلی که در دقیقه ۹۲ خورد به تساوی رسید و همگان را به تعجب واداشت. اما توانست با تک گل کریمی از روی نقطه پنالتی سوریه را شکست دهد و به دور بعد برود. در نیمه نهایی مقابل اردن باز هم ایران با گل کریمی پیروز شد و به فینال رفت. در فینال هم روی یک ضربه ایستگاهی توسط سهراب بختیاری‌زاده به مقام قهرمانی بازی‌ها دست یافت. عراق سوم و اردن میزبان چهارم شد.
 
سال ۲۰۰۲

این بار سوریه میزبان مسابقات شد و شش کشور در مسابقات حضور یافتند (در دوره‌های بعدی تا سال ۲۰۱۰هم همیشه شش تیم حضور داشتند). ایران که برای بازی‌های آسیایی خود را آماده می‌کرد، بیشتر با بازیکنان زیر ۲۳ سال حضور داشت در بازی اول با یک گل موید سلیم مقابل اردن شکست خورد و با دو گل نیکبخت و کریمی لبنان را شکست داد و به نیمه نهایی رفت. اما در ضربات پنالتی ۶بر پنج مقابل عراق شکست خورد (نیکبخت و عزیززاده پنالتی‌ها را از دست دادند) و در رده بندی مقابل سوریه پس از تساوی دو بر دو با دو گل کاملی مفرد و نیکبخت در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد و سوم شد. در فینال، عراق هم توانست تیم اردن را سه بر دو شکست دهد و قهرمان شود.

سال ۲۰۰۴

این بار ایران میزبان مسابقات بود و در حالی که دیگر تیم‌ها چندان آماده بازی‌ها نبودند، تیم برانکو ایوانکوویچ با قدرت مسابقات را با قهرمانی به پایان رسید. ایران با هت تریک علی دایی ۴ بر صفر لبنان را برد و مقابل فلسطین هفت بر یک پیروز شد. در نیمه نهایی با دو گل نکونام وبرهانی در برابر تک گل احمد مناجد به فینال رفت و با اقتدار چهار بر یک سوریه را شکست داد. کریمی، دایی، برهانی و نکونام با گلزنیشان گل دقایق ابتدایی سوریه را خنثی کردند و ایران با اقتدار قهرمان شدند. اردن هم ۳بر یک عراق را برد و سوم شد.

سال ۲۰۰۷

ایران با تیم دوم خود و با مربیگری پرویز مظلومی دوباره در اردن قهرمانی مسابقات را به دست آورد و امیدهای واهی را برای قهرمانی تیم اصلی در مسابقات جام ملت‌های آسیا در‌‌ همان سال به وجود آورد. ایران پس از تساوی بدون گل مقابل عراق با دو گل میداودی و رجب‌زاده فلسطین را شکست داد و با تفاضل گل بهتر به عنوان تیم نخست راه یافت. باز هم رجب‌زاده با یک گل زیبا اردن را در نیمه نهایی مغلوب کرد و در فینال هم مقابل عراق بادامکی و بیک‌زاده برای ایران گل زدند تا گل دقابق پایانی صالح سدیر سعدون اثری نداشته باشد.
 
سال ۲۰۰۸

دوباره ایران میزبان مسابقات شد و در حالی که علی دایی سرمربی ایران بود تیم ملی با تلفیقی از بهترین‌های لیگ در مسابقات شرکت کرد و باز هم قهرمان مسابقات شد. در بازی نخست مقابل فلسطین با گل‌های کیانوش رحمتی، رضایی و رافخایی سه بر صفر پیروز شد. در بازی دوم باز هم یک نتیجه فوق العاده گرفت و مقابل تیم قطر ۶بر یک پیروز شد. میداودی ۲بار، آل نعمه، هادی عقیلی، حاج صفی و جلال رافخایی شش تایی کردن قطر را رقم زدند. در نیمه نهایی هم کیانوش رحمتی از روی نقطه پنالتی و غلامرضا رضایی با دو گل سوریه از پیش رو برداشتند و در فینال مقابل اردن در حالی که با گل هادی عقیلی پیش بودند. با گل دقیقه ۸۰ عامر ذیب ده هزار ایرانی استادیوم در بهت فرو رفتند. اما کیانوش رحمتی با گل زیبایش قهرمانی را برای ایران به ارمغان آورد.
 
سال ۲۰۱۰

اردن دوباره میزبان مسابقاتی شد که این بار با ۹ کشور برگزار شد. میزبان تدارکات زیادی راه به راه انداخت تا شاید سرانجام با قهرمانی آرزوهای شاهزاده علی را تحقق ببخشد. اما حتی از گروه سه نفره خودش هم بالا نیامد. ایران در گروه سه نفره خودش ابتدا بحرین را با دوگل عقیلی و گل زیبای اولادی سه بر صفر بحرین را شکست داد. در بازی دوم مقابل عمان با گل میداودی جلو افتاد ولی تا پایان نیمه نخست دو گل خورد و در نیمه دوم تنها تیموریان یک گل را توانست جبران کرد وبازی دو بر دو تمام شد. در نیمه نهایی عراق را دوباره دو بر یک با گلهای جلال حسینی و محمد غلامی شکست داد. اما در فینال در عین تعجب مقابل کویت شکست خورد. عبدالعزیزمشاین و یوسف ناصر با دو گل کویت را جلو انداختند و میداودی تنها یک گل را جبران کرد
 
سال ۲۰۱۲

با حضور عربستان سعودی و حضور یازده تیم در مسابقات امسال در کویت سطح مسابقات این دوره بسیار بالا رفته است. در گروه اول کویت در گروهی آسان با لبنان، عمان و فلسطین هم گروه شده است. ایران در گروه دوم موسوم به گروه مرگ با بحرین، عربستان و یمن قرار دارند. اما در گروه سوم عراق با اردن و سوریه هستند.

عربستان که هنوز رایکارد را در اختیار دارد با دعوت از ۲۴ بازیکن از جمله هفت بازیکن تیم الاهلی تیم دوم آسیا در نظر دارد بعد از خاطره حذف از جام جهانی آغاز دوباره‌ای داشته باشد هرچند خود رایکارد در این دوره حضور ندارد و الغروشی با بازیکنان جوان تیم را هدایت می‌کند. کویت نیز می‌خواهد با گوران تافازدیچ که از سال ۲۰۰۹ سرمربی کویت است از عنوان قهرمانی خود در کشورش دفاع کند. بحرین که با برکناری پیتر تیلور، گابریل کالدرون را استخدام کرده، می‌خواهد خاطره حذف توسط ایران را از یاد ببرد.

سوریه بحران زده و جنگ زده که دوره گذشته از گروه سه نفره خودش بالا نیامده بود هنوز می‌خواهد با حضور در تورنمنت‌ها خودش را تثبیت کند. لبنان پدیده مقدماتی جام جهانی این دوره که با مربی المانیش تئو بوکر پیشرفت زیادی کرده با بازیکنان جوان قصد حضور در این مسابقات را دارد. عمان که با مربی فرانسوی پل لی گئون، سرمربی سابق پاری سن ژرمن و کامرون از سال ۲۰۱۱ تاکنون نتایج خوبی گرفته و در دور نهایی مقدماتی جام جهانی حضور دارد. اما عراق که با مربی برزیلی معروفش زیکو هنوز شانس برای صعود به جام جهانی را داشت درحالی پا به این مسابقات می‌گذارد که زیکواستعفا کرده است هرچند هنوز از شانس‌های مسلم این دوره و رقیب جدی ایران هستند. اما ایران و فوتبال بحران زده‌اش این مسابقات فرصتی برای بازیکنان بر‌تر لیگش است که بتوانند خود را به کی روش نشان دهند و در آینده در فوتبال ملی خودی نشان دهند.
 
به هر صورت مسابقات فوتبال غرب آسیا همیشه فرصتی بوده که فوتبال ایران با قهرمانی امید‌ها را زنده کند، به ویژه اگر در این دوره که سطح مسابقات پیشرفت هم کرده است بتواند قهرمانی شود، می‌تواند به اینده امیدوار باشد.
 
شاهزاده علی توانسته با برگزاری این مسابقات به یک شخصیت مهم ورزشی ـ سیاسی در این منطقه تبدیل شود. در نخستین دوره مسابقات اینجام را به نام ملک حسین که به تازگی فوت کرده بود، نامگذاری کردند؛ اما گویا نام جام اصلی باید به نام شاهزاده علی باشد که برنده اصلی این جام است و غرب آسیا پلی شد برای موفقیت‌های شاهزاده‌ای که رویاهای بزرگی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۳
بازی فردا با عربستان حتی اگه ببریم هم ارزشی نداره چون کلا یه بازیکن تیم ملی عربستان تو ترکیب این تیم بازی می کنه و بقیه بازیکنای جوان عربستان هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
بازیکنهای ما هم جوون هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
عربستان را هرطوری که ببریم با ارزش هست ، باید در تمام رده ها لهشون کنیم .
ناشناس
| United States |
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
بگذار به عربها پیروز بشیم ,هر چی که هست مهم نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
ببخشید شما خیلی عقده ای هستی / کامنت اخری
هی روزگار...

یه زمانی دلمون خوش بود به تیم ملیمون

یعنی میشه دوباره روزای اوج تیم ملی رو ببینیم؟
پاسخ ها
s
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
میشه
اگه استقلال و پرسپولیس بذارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
سینمامون اینه فوتبالمون اینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
به اون اقا بالاییه البته منظورت سپاهان و تراکتوره
در بازي سال 75 يك پنالتي رو هم محمد خاكپور از دست داد
بازم میبازیم!
در بازي سال 75 يك پنالتي رو هم محمد خاكپور از دست داد
با سلام
یادش بخیر وقتی تیم ملی می باختیم هم با غرور زمین و ترک می کردیم
1سامی الجابر 2فهد المهلل 3همزه فلاته 4ابراهیم الشهرانی 5خالد الموالید 6محمد الدعیع 7عبدالله زبرماوی 8ماجدعبدالله 9خمیس العویران 10یاسرالقحطانی 11نواف التمیاط 12یوسف الثنایان
یادش بخیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
موندم چرا پرچم ایران جلو اسمتون هست!!!
قبل از انقلاب سه بار بازی کردیم سه بار رو بردیم روز به روز داریم ضعیف تر می شیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
داداش تو زمینه ای هست که تو ورزش پیشرفت کرده باشیم؟؟؟
فردا هم میبازیم
فقط مایلی کهن
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
پس علی دایی چی؟
ناشناس
| United States |
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
بیشین بابا
بلاخره مانفهمیدیم ایران4شکست مقابل عربستان داشته ا5 تا. عزیزدرست بنویسید مثلا شما تاریخ فوتبال ثبت میکنید .
مدیر پایگاه سلام با تشکر از دقت شما ایران 4 شکست مقابل عربستان داشته است ، پیروزی در ضربات پنالتی محاسبه نمی شود و آن دیدار بصورت تساوی ثبت و محاسبه می شود 
پاسخ ها
ahmad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
کی گفته ضربات پنالتی برد محاسبه نمی شه همین ضربات پنالتی قهرمان جام جهانی رو مشخص می کنند بعد می گی برد حساب نمی شه عجب
جالب بود امار تابی ی چیز دیگست
خیلی جالب است. 3 برد قبل از انقلاب
5 باخت و فقط 2 برد بعد از انقلاب آن هم با درخشش علی دایی.
آره والله فقط مايلي كهن. حيف نميزارن
فقط کی روش
خطاب به اون آقایی که نوشته

هی روزگار... یه زمانی دلمون خوش بود به تیم ملیمون

عرض کنم هروقت همه چیز درست شد فوتبال هم درست میشه . مثل ژاپن
ماجد عبدالله صحیح میباشد نه عبدالمجید
شما که هنوزم پیگیر فوتبال هستید، خودتون دیگه خسته نکنید
وقتی همه چیزمون خرابه ورزش از جمله فوتبال هم در کنارش خرابه تعجبی نداره اگه فوتبالمون درست بشه باید به منطق زندگی شک کرد
2-0عربستان
کاملا مشخصه /
تازمانی که بازیکنای ما فکر اینن که اتوی موشون بهم نریزه و زیر ابروشون موقع بازی در نیاد همینه.
اینا فقط فکر پولن و ماشین اخرین مدل
بازیکنهای جوون خوبی داریم.اما تا موقعی که جناب کی روش نسبت به ضعف تیم ملی روی ضربه های آزاد تیم های مقابل بی تفاوته نمیشه زیاد امیدوار بود!
چرا نفوذ بد میزنید یهو دیدی یه معجزه ای شدا بردیم...
سایت تابناک این گزارش غرب آسیارا من نوشتم و متاسفانه شما به نام خودتان ثبت می کنید.ملت هم کامنت میگذارد که امار خوبی دارین...لا اقل اسم نویسنده را هم میگذاشتید
اگر دقت کنیم، هر زمانی که بازیکنانی با بهره هوشی بالا در تیم ملی بوده اند، فوتبال ما پر قدرت ظاهر شده است
1. استفاذه از بازیکنان جوان 2. بازی تدارکاتی خوب با کشورهایی که فوتبالشان زبان زد همه هستش3. داشتن مربی ایرانی دلسوز 4.زمان دادن به مربی ایرانی ،همانقدر که به مربی خارجی زمان می دهید به مربی ایرانی هم زمان دهید 5. برخورد قاطع با بازیکنان
تا وقتی مایلی کهن نیاد، وضعیت همینه...
عربستان یک تیم قدرتمند وبزرگی هستش آنها برای پول بازی نمیکنند زیرا به اون احتیاجی ندارنند . برعکس بازیکنان ما که جز به پول وشهرت به چیزدیگه ای فکر نمیکنند. خطاب به اون اقایی متعصبی که از بردن تیم عربی خوشحال میشه نظرت دلیل بر بی فرهنگ بودنته
لعنت به عربستان سعودی
کاش يه بازی دوستانه بذارن عربستانو ابکش کنیم چون خيلى ضعیف شده
چقد عقده ای هستیم ما
باسلام آخه اینقدرتعصب وبی منطقی کی گفته باختن درضربات پنالتی مساوی به حساب می آید۲باردرضربات پنالتی به عربستان باختیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس