بازدید 22526
۸
با رأی مجمع عمومی سازمان ملل متحد

زنگ خطر برای رژیم اسرائیل به صدا درآمد

این روز‌ها، روزهای خوبی برای سران رژیم صهیونیستی نیست. روز گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کاری کم سابقه کرد و درخواست‌هایی هسته‌ای از این رژیم نمود؛ درخواست‌هایی که تنها با مخالفت شش کشور (همچون جزایر مارشال، میکرونزی و پالائو) روبه‌رو شد.
کد خبر: ۲۸۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵ 04 December 2012
با وجود همه تلاش‌های ایالات متحده برای دور کردن انتقادات از رژیم صهیونیستی و موجه نشان دادن برنامه هسته‌ای این رژیم، انتقادات نسبت به این موضوع روز به روز در حال افزایش است؛ اما امروز در اقدامی کم سابقه، بیشتر اعضای سازمان ملل، قطعنامه‌ای را علیه فعالیت‌های هسته‌ای این رژیم به تصویب رساندند.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل، با اکثریت قاطع قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که از رژیم اسرائیل می‌خواهد هر چه زود‌تر اجازه بازرسی از برنامه هسته‌ای خود را صادر کند.

بنا بر این گزارش، این قطعنامه همچنین حمایت خود را از برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای ـ که به تازگی از سوی آمریکا لغو شد‌ ـ ابراز می‌دارد.

روزنامه «واشنگتن پست» با اشاره به این موضوع می‌نویسد: همه کشورهای عربی و همچنین ایران می‌خواستند در این کنفرانس ـ که قرار بود در هلسینکی فنلاند برگزار شود ـ شرکت کنند؛ اما ایالات متحده اعلام نمود، به سبب اوضاع آشفته منطقه‌ای، از برگزاری آن خودداری می‌کند.

با این حال، ایران و کشورهای عربی، دلیل اصلی این کار را خودداری رژیم اسرائیل از شرکت در آن و ملاحظات آمریکا در این زمینه دانسته‌اند.

بنا به گزارش این روزنامه، قطعنامه جدید که با ۱۷۴ رأی موافق در برابر تنها شش رأی مخالف و شش رأی ممتنع به تصویب رسید، از اسرائیل می‌خواهد «بدون هیچ‌گونه دیرکردی» به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای پیوسته و تأسیسات هسته‌ای خود را به روی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باز کند.

شش رأی مخالف به این قطعنامه متعلق به اسرائیل، ایالات متحده، کانادا، جزایر مارشال، میکرونزی و پالائو بوده است.

این گزارش می‌افزاید، قطعنامه‌های مصوب در مجمع عمومی، از نظر حقوقی الزام‌آور نیست؛ اما بازتاب دهنده عقاید جهانی به شمار رفته و از بار سیاسی و اخلاقی برخوردار است.

در سال ۱۹۹۵ و در جریان کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی)، پیشنهادی از سوی کشورهای منطقه خاورمیانه برای ایجاد یک منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای ارائه شد؛ اما به سبب مخالفت رژیم اسرائیل، هیچ‌ گاه عملی نشد. دو سال پیش نیز ۱۸۹ کشور عضو این معاهده، درخواست برگزاری کنفرانسی را در این زمینه در سال ۲۰۱۲ مطرح کردند.

به هر حال، تصویب قطعنامه اخیر، آن هم با این اکثریت قاطع از آرا، نشان دهنده این است که برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی تا چه میزان اسباب نگرانی جهانیان را فراهم آورده و تنها عاملی که تاکنون از فشار بر این رژیم جلوگیری کرده، حمایت‌های غیرمنطقی آمریکا از آن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۸
خوب این همه ما هزینه دادیم یه بارم اونا
بازرسان آژانس از نيروگاه هسته اي اسرائيل نمي توانند بازديد كنند
انشألله روزی امریکا هم با طناب اسراییل به ته چاه میره!
ظاهراخوب است ولي فيلم بازي ميكنندراست ميگوينددرتمامي مراحل اگردرست باشدازايران واعراب وديگردول دربازديدهادعوت به عمل آورنداينهانقشه به ايران كشيده اند
جالبه که قطعنامه های مجمع عمومی از نظر حقوقی الزام آور نیست ولی قظعنامه های شورای امنیت که 10-15 تا کشور در آن عضو هستن الزام آوره. این دقیقاً همون دموکراسی مورد نظر غربی هاست و در واقع سمبل دموکراسی غربی است. و متعجبم از کسانی که با این وجود غرب رو مهد دموکراسی می دونن. آدم حالش بهم میخوره...
یحتمل کشف میکرونزی و پالائو هم کار وزیر خارجه سابق اسراییلیهاست . ایول
مهم اینه که فعلا قدرت دست اکثریت نیست و همین اقلیت حاکم بر جهان می باشند پس الکی سر و صدا نکنید تا دنیا با هم در اختلاف اند همین است که هست می خواین بخواین نمی خواین هم بخواین!!
بعد از کشیدن اون نقاشی مسخره تو سازمان ملل
یه جا نوشته بود اگر اسرائیل نمیدونه بمب اتم چه شکلی هست بهتر یه سر به زرات خانه های هستی خودش بزنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی