بازدید 2427

مشکلات اقتصادی،عامل موثر در افزایش جرائم خرد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره افزایش ۲۰ درصدی جرائم خرد طی ماه گذشته، گفت: عواملی نظیر مشکلات اقتصادی، نوسانات بازار ارز و طلا و همچنین معضلات شهری می‌تواند از مهم‌ترین دلائل بروز جرائم خرد باشد.
کد خبر: ۲۸۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴ 03 December 2012
محمداسماعیل سعیدی در گفت‌و گو با خانه ملت، افزود: با توجه به اینکه آمار ارتکاب جرائم خرد در کشور در آبان‌ ماه جاری رشد ۲ برابری نسبت به ماه گذشته داشته است، می‌توان تأثیرات مواردی نظیر کاهش سطح اشتغال و تعدیل نیرو‌ها در واحد‌های صنفی و تولیدی به خاطر مشکلات اقتصادی، معضلات شهری و نوسانات بازار طلا و ارز را در این زمینه تأثیرگذار دانست.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، همچنین معضلاتی نظیر افزایش آمار اعتیاد و طلاق را از دیگر عوامل تأثیرگذار در بروز جرائم خرد خواند وتصریح کرد: عوامل یاد شده دارای تأثیرگذاری درازمدت در زمینه افزایش جرائم خرد هستند که باز هم می‌توان ریشه آن‌ها را در مسائل اقتصادی دانست.

سعیدی همچنین رشد فزاینده فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های رایانه‌ای مروج خشونت در جامعه را از دیگر علل شایان توجه در بررسی دلایل افزایش جرائم خرد خواند ویادآور شد: در حال حاضر شاهد رشد و افزایش بی رویه فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌های رایانه‌ای ترویج کننده خشونت در جامعه هستیم که رشد این عوامل همراه با کاهش سن ارتکاب جرم، جامعه را به سوی روند تصاعدی وقوع جرائم خرد سوق می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد برخی نهاد‌های تربیتی وآموزشی در کشور، یادآور شد: مسئولیت‌پذیر نبودن و کم توجهی آن‌ها به فرهنگ‌سازی در کشور در شرایطی که ضرورت توجه به این مسائل در هنگامه تشدید تهاجم فرهنگی دشمن، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود از دیگر علل افزایش جرائم خرد بویژه در نسل جوان می‌تواند باشد.

 وی، همچنین درباره تأثیر تشدید برخورد‌های قضایی با مرتکبان جرائم خرد، گفت: در بازدارندگی از جرائم اینچنینی باید بیش از آنکه به دنبال اقدامات تأدیبی بود از روش‌های پیشگیرانه استفاده کرد، هر چند که نمی‌توان تأثیر تشدید مجازات‌ها در این زمینه را کتمان کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، همچنین در مورد برخورد‌های قضایی اثربخش پیرامون برخورد با مرتکبین جرائم خرد، گفت: پرهیز از اطاله دادرسی و اجرای صحیح و قاطعانه  قوانین از جمله مواردی است که می‌تواند از بروز جرائم خرد جلوگیری کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی