بازدید 53496
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

تازه‌ترین ادعاهای مفتی اعظم سعودی علیه ایران

مخالفت ایران با استقرار موشک‌های ناتو در ترکیه و احتمال استقرار آن‌ها بیش از زمان از پیش اعلام شده، اظهارات دو سناتور آمریکایی علیه ایران و تقاضا از دولت آمریکا برای افزایش فشار‌ها بر کشور و ادعاهای مفتی اعظم سعودی علیه ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۸۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 26 November 2012
مخالفت ایران با استقرار موشک های ناتو در ترکیه و احتمال استقرار آن ها بیش از زمان از پیش اعلام شده، اظهارات دو سناتور آمریکایی علیه ایران و تقاضا از دولت آمریکا برای افزایش فشارها بر کشور و ادعاهای مفتی اعظم سعودی علیه ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از اخبار مربوط به ایران در میان مطبوعات جهان، به مخالفت ایران با استقرار موشک‌های ناتو در مرز ترکیه با سوریه اختصاص دارد.

در این باره، خبرگزاری «رویترز» در مطلبی با اشاره به درخواست ترکیه برای استقرار موشک‌های «پاتریوت» در خاک خود، نوشته به اعتقاد ایران، مستقر شدن این موشک‌ها به مسائل و مشکلات منطقه خواهد افزود.

این خبرگزاری به سخنان علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران پس از بازگشتش از سفر منطقه‌ای خود اشاره کرده که گفته بود: «استقرار این سامانه در منطقه، اثرات منفی دارد و مسائل منطقه را تشدید خواهد کرد».

در همین راستا، اظهارات رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز مورد توجه رویترز قرار گرفته که گفته بود، استقرار این موشک‌ها تنها اوضاع را در منطقه دشوار‌تر و پیچیده‌تر خواهد کرد. این خبرگزاری همچنین به سخنان مقام‌های ترکیه اشاره کرده که این موشک‌ها را صرفاً دارای کاربرد دفاعی دانسته‌اند.

با این حال، روزنامه «حریت» ترکیه که مصاحبه‌ای در همین زمینه با یک استاد دانشگاه انجام داده، می‌نویسد: شاید موشک‌های ناتو، مدت زمانی بیش از آنچه پیشتر اعلام شده، در ترکیه بمانند.

«مصطفی کیباراوغلو»، رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل در دانشگاه «اوکان» استانبول در این رابطه گفته، احتمالاً موشک‌های پاتریوت حتی پس از فروکش کردن جنگ‌ها در سوریه نیز در خاک ترکیه باقی خواهند ماند. وی دلیل این امر را تنش‌های منطقه‌ای، به ویژه تنش‌های موجود میان ایران و رژیم اسرائیل دانسته است.
به باور وی، شاید کشورهای اروپایی احساس کنند، باید تضمین‌هایی به ترکیه دهند تا این کشور بتواند در مقابل درگیری‌های بزرگ‌تر در منطقه، از جمله میان ایران و اسرائیل از خود دفاع کند.

اما روز گذشته، دو تن از سناتورهای آمریکایی نیز اظهاراتی علیه ایران مطرح کرده‌اند که در میان برخی از مطبوعات و رسانه‌ها بازتاب یافته است.

در نخستین مورد، خبرگزاری کویت نوشته، سناتور «جان مک کین» در اظهاراتی درباره تحولات منطقه، از یک سو خواستار فشار بیشتر بر محمد مرسی، رئیس جمهور مصر شده تا در فرمان جدید خود بازنگری کند و از سوی دیگر، مدعی شده ردپای منازعه اخیر غزه را باید در ایران جست‌و‌جو کرد.

وی موضوع کمک موشکی ایران به نیروهای مقاومت فلسطینی و مسأله هسته‌ای ایران را به هم ارتباط داده و گفته تا هنگامی که ایران احساس نکند باید هزینه بپردازد، به کارهای خود ادامه خواهد داد. وی مدعی شده ایرانیان تهدیدی را متوجه صلح و ثبات در سراسر جهان می‌کنند و آمریکا باید راهبردی برای مقابله با این امر بیندیشند.

«نشنال ژورنال» نیز در مطلبی به نقل از سناتور «کارل لوین»، رئیس کمیته خدمات تسلیحاتی سنا نوشته، بزرگترین چالش در حل و فصل درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها این است که محمد مرسی، رئیس جمهور مصر ـ که نقش مهمی در برقراری آتش بس کنونی داشت ـ به اتحاد با غرب علیه ایران کشانده شود.

وی همچنین گفته: «دولت اوباما باید به نزدیک کردن کشورهای جهان به یکدیگر علیه ایران ادامه دهد. ریشه مشکل اینجاست». وی افزوده، یکی از موضوعات مهم در درگیری فلسطین و اسرائیل، درک این موضوع است که آیا سپر موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل برای مقابله با موشک‌های ایران نیز کافی خواهد بود یا خیر. 


در پایان، سایت خبری «عربین بیزنس» سخنانی از مفتی اعظم عربستان سعودی را بازتاب داده که طی آن، غیرمستقیم ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده است. به نوشته این سایت، «شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ»، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انجام تظاهرات در کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران را به ایجاد ناآرامی در میان مسلمانان شیعه مذهب منطقه متهم کرده است. وی که در این بیانیه از نامی جعلی برای خلیج فارس استفاده کرده، گفته این منطقه در معرض حملاتی با هدف بی اعتبار کردن مذهب و از میان بردن منافع مادی و ثروت کشورها قرار گرفته است. وی از مردم خواسته از «دشمنان» که از آنها می‌خواهند تظاهرات کنند، پیروی نکنند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۹
انتشار یافته: ۲۶
کسانی که در زمینه موشک کار می کنند جهت غلبه به کنبد اهنین اسرائیل همزمان از دو موشک استفاده کنند که یکی از این موشکها حامل تجهیزات پارازیت انداز در محدود کاری سپر موشکی باشد با این کار موشک پارازیت انداز سیستم را مشغول خود می کند موشک دومی به هدف می خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عزیزم این ایرانی هایی که من میشناسم ، فقط خدا میدونه که الان چه دوز و کلک هایی سوار کردن که بتونن از گنبد آهنین رد بشن !
من حتی فکر میکنم که ایران مثلا بیاد به جای یه موشک شهاب یازده متری ، دو تا موشک فلان پنج متری با هم شلیک کنه که یک موشک به نظر بیاد و وقتی یکیش رو گنبد آهنین زد ، باز یکی دیگه ادامه بده !!! ههههه
یعنی فقط خدا میدونه اگه (خدای ناکرده) دوباره جنگ بشه ، ایران دنیا رو با چه شگفتی هایی روبرو میکنه !!!
چه جالبته.. منطق غربی:: ایران تهدیدی برای منطقه و جهان است :::: ولی یکی نیست بگه ما تهدیدیم شما چی؟ شما چی که همش دارین با کشورها میجنگین :|
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
عزیزم اونها میجنگن ولی بطور صلح آمیز ! ولی ما از خودمون دفاع میکنیم بطور غیر صلح آمیز و طبعا همچین حقی نداریم در نتیجه ما محور شرارت هستیم و اونها محور صلح و امنیت و آرامش !!! ههههه
در واقع اونها میآن که جنگ ها رو خاتمه بدن ، جنگ هایی اگه خودشون نبودن هرگز آغاز نمیشد !
در جواب سناتور نسبتا محترم باید گفت اتفاقا برعکس آمریکا باید هزینه بده تا یاد بگیره که سگ دست آموزشو هر وقت خواست برای گرفتن پاچه ی دیگران رها نکنه، اگرچه اگه من به جای اینا بودم با اون افتضاح گنبد آهنین تا یه ماه اصلا حرف نمی زدم چه برسه که بخوام اظهار نظر تخیلی کنم.ضمنا برای سلامتی و شفای عاجل این مفت خور..ببخشید! مفتی سعودی همه با هم بگید آآآممممییییین
پاسخ ها
کارشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
امریکا در مورد سگ نگهبانش که پیر شده (اسرائیل) باید فکری بکند. لاشخران هم در منطقه با سپرموشکی یا موشک انداز ناتو وگنبد آهنی کاری از دستشان بر نمی آید . باید جلو پلاسش را جمع کند و بیشتر از این هزینه نکند.
الشيخ نياز به تحريك نيست. ملتها بيدار شده اند. شما خوابيد
براي مفتي عربستان که حرف هاي مفت زياد ميزنه و حرف هاش، مفت هم باشه باز گرونه.
مفتی هایی در نقش حرمله و قاضی شریح!
این ملک عبداله که بمیره این مفتی ها هم عمرشون سر میاد
شیخ محترم اینها که میبینید بیداری شریعت محمد رسول الله در منطقه است.اگر همراه نشوید ملت ها از شما خواهند گذشت.
تابناك عزيز در شأن ما نيست كه بخواهيم مفتي ها رو حساب كنيم و حرفاشون تحليل كنيم. خواهشاً ديگه ...
آفای مفتی شما که بلدید چیکار کنید
پنبه بذارید توی گوشتون
مثل زمانی که محمد (ص) سخنرانی میکرد.
این شیخ سرسپرده به شیطان گویا فراموش کرده حاکمان عربستان دربست در اختیار صهیونیستها وآمریکا هستند وبانی تمام مشکلات همیشه خلیج فارس اربابان آنها هستندو هر جا ترور است پای عربستان درمیان میباشد وباید هم در این دنیا وهم در آن دنیا توان پس بدهید
میگن یه خروس استخوان خورده بود صدایش شبیه ... این مفتی ها هم پول امریکا را خورده اند چکار میشه کرد فعلا رژیم سعودی مزدور امریکا است
آقایان سناتور آمریکا فریبکاری شماها دیگر در جهان خریداری ندارد مردم دنیا دست شما را خواندند همه میدانند که چقدر جنایتکار هستید واز جنایتکاران حمایت می کنید در ضمن برای ایران هم کاری نمیتوانید انجام بدهید چون مردان جمهوری اسلامی ایران ومردان مبارز منطقه همیشه آماده اند
جای تعجبه که این مفتی ها به رژیم جنایتکار صهیونیست که هر روز در حال کشتن مسلمانان است چیزی نمی گویند. البته فکر کنم از اسرائیل می ترسند. این مفتی ها تربیت شده انگلیس هستند . وقتی پادشاه عربستان به نخست وزیر انگلیس که دشمن قسم خورده مسلمانان است مدال لیافت می دهد دیگه مفتی هایش هم باید اینطوری فتوا بدهند.امام حسین ع با شهادت خود و یارانش چهره منافقان اسلام نما را به خوبی برای ما آشکار ساخت.
افتخار همین بس که متهم به حمایت از مطلوم فلسطین هستیم و افرادی مثل مفتی های وهابی برامون خطو نشون میکشند!
بچه سه چهار ساله رو با اون طرز وحشتناک میکشن بعد به ما می گن خطر جهانی
دقت کردید؟مفتی محترم نگران ثروت کشورها هستند، که صدالبته همون ثروت شیوخ اونهاست نه رفاه مردم!!!!!
حالا قبلش اشاره ای هم به مذهب فرمودند که خدایی نکرده ضایع نشه!!
خدا را شکر اقلا" این بیداری اسلامی موجب شد تا مفتی های عرب هم بفهمند که دیگر فتواهای دیکته شده از سوی سردمداران غاصب نیز دیگر نمی تواند جلوی خیزش های خودجوش مردم تحت ستم کشورهای عربی را بگیرد و ایشان دیگر به پایان کارشان نزدیک می شوند.
آمريكا واسراييل وقتي عليه ايران ازهيچ عمل نامشروع وخلاف مقررات بين اللمللي دست برنميدارندايران حق ووظيفه خودميدانددرهرنقطه ازدنيامظلومي درخواست كمك نمايداورابراساس احكام اسلامي ياري كنددوم اينكه مشكل اصلي منطقه وجودحكومتهاي جعلي مانند عربستان است كه عوض دفاع ازاسلام ومسلمانان هميشه به نفاق ودفاع ازغرب ودشمنان اسلام مشغول بوده ومتاسفانه به اعمال خيانت بارخودادامه ميدهد
ما به اين آقاي مفتي توهين نمكنيم و تنها يك سئوال داريم چرا در مقابل جنايت صهيونيستها به مردم غزه هيچ عكس العملي از جانب اين آقايان و سردمدارانشان ديده نشد‌؟
صبحت بخير شيخ مفتي، واقعا" مفت مجاني نوكر ميشويد.
مفتي مفتي شيخ يهود و امريكا شده
مفتی جان یک ذره سوادت را بالا ببر و مطالعه کن ... دوره حکومت های قبیله ای به پایان رسیده ... تقصیر نداری، آنقدر پول نفت مجانی، مفتی خوردی که حال این کارها را نداری.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها