بازدید 12291

شیر از سفره کم‌درآمدها حذف شد

کد خبر: ۲۸۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸ 18 November 2012
دبیر کمیته سلامت شورای شهر تهران از دریافت گزارشهایی مبنی بر مسمومیت های ناشی از عرضه شیرهای تاریخ مصرف گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: باید از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت درخواست شود در این خصوص و وضعیت مصرف شیر در پایتخت گزارشی ارائه کند.

معصومه آباد در گفتگو با مهر با اشاره به اهمیت بالای مصرف شیر در افزایش ایمنی بدن گفت: تغذیه سالم اساس و بنیان سلامت جامعه است و ما می توانیم با اصلاح رفتارهای غذایی مان مقاومت بدن را نسبت به بسیاری از بیماری ها افزایش داده و هزینه ای را که صرف درمان در جامعه می شود صرف اصلاح برنامه های غذایی کنیم.

مصرف شیر در دنیا شاخص توسعه یافتگی است

وی با بیان این که مصرف شیر در برخی از گروههای اجتماعی مانند اطفال، زنان باردار و سالمندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: میزان مصرف شیر و مواد لبنی در سایر کشورهای دنیا شاخص توسعه یافتگی است و با اندازه گیری مقدار مصرف این خوراکیهای لبنی میزان توسعه آن کشور را مشخص می کنند که این نشان از اهمیت مصرف مواد لبنی دارد.

خروج شیر از سفره خانواده های کم درآمد

آباد با اشاره به نوسانات قیمت شیر در بازار گفت: هر بار افزایش قیمت سبب می شود که بخشی از مصرف کنندگان این ماده غذایی مهم از دست برود به خصوص افرادی که از سطح درآمدی پایین تری برخودار هستند در حالی که استفاده از این ماده غدایی برای کسانی که معیشت پایین تری دارند از اهمیت بالایی برخودار است و اگر پیش تر روزی یک لیوان شیر مصرف می کردند حالا یک روز در میان شیر می نوشند.

نباید یارانه شیر حذف می شد / تاثیر گرانی در کیفیت شیر

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: برای آن که هزینه های سلامت در کشور افزایش پیدا نکند نباید سوبسید شیر حذف می شد. در حال حاضر توزیع شیر در مدارس نیز با محدودیت هایی مواجه شده است و مطمئنا این گرانی ها در کیفیت نیز تاثیر گذار است. ما حتی گزارشهایی در خصوص مسمومیت ناشی از توزیع شیرهای تاریخ مصرف گذشته داشته ایم که باید از معاون غذا و داروی وزارت بهداشت درخواست کنیم در این خصوص توضیح بیشتری دهد.

کاهش ایمنی بدن؛ عوارض ناشی از کمبود مصرف شیر

آباد با بیان این که افزایش قیمت شیر محدودیت دسترسی به این ماده غذایی را فزایش می دهد گفت: شیر سطح کلسیم و ایمنی و مقاومت بدن را نسبت به بیماری ها افزایش می دهد و عدم مصرف آن سبب ایجاد مشکلات بسیاری برای بدن می شود بنابراین از شهروندان می خواهیم به جای کاهش هزینه های مواد لبنی از سایر هزینه های اضافی زندگی بکاهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۱۸
قبل از این خیلی چیزها حذف شده .
خیلی چیزها از سفره کم درآمدها حذف شده... دلم فقط به حال نسل بعدیمون میسوزه که مادرای ضعیفی مثل ما دارن. به انواع بیماریها مبتلا از همه مهمتر پوکی استخوان.....
تابناک عزیز... نویسنده گرامی...
خیلی وقته که خیلی از کالاها ناخواسته از زندگی ما حذف شده...
درد دل ما مردم رو هم خدا فقط شنواست و .......... بس...
سلام. این شیر که میگن چی هست؟!
راه حل بهتری قابل ارائه نبود درآمد اکثر مردم به سایر هزینه ها نمی رسد که کم کنند و صرف خرید مواد لبنی کنندبهترین راه حل همان حذف کردن مواد لبنی از سبد خانوار است سلامتی مهم نیست چرخ اقتصاد بچرخد بهتر است
گوشت ومرغ وبرنج هم همینطور
لطفا به اين جمله توجه فرمائيد :
"از شهروندان می خواهیم به جای کاهش هزینه های مواد لبنی از سایر هزینه های اضافی زندگی بکاهند."
با در نظر گرفتن حقوق ماهي 400 تومان، اي بزرگوار مي شه راهنمايي كني منظورت دقيقاْ كدوم هزينه اضافي زندگيه ؟؟؟؟
و گوشت و میوه همچنین!!!
فقط شير؟
از کدوم هزینه اضافه باید بزنیم
از قسط بانکی که اگر ندیم جریمه دیرکرد میگیرن
یا از پول آب و برق و گازی که اگر ندیم قطع میشه و یا از پول نونی که قوت غالب ما شده گفتید که شیر از سبد اقشار کم درآمد حذف شده من که یه کارمندم و ماهی 1 میلیون حقوق میگیرم و قسط کمرمو شکسته نمیتونم شیر بگیرم وای به حال کم درآمدها با حداقل حقوق
خوب است که شر را از سفره مردم حذف کردید ، ثواب داشت . می ترسم اینبار ببر را به سر سفره مردم بیاورند .
باید خدا را شاکر باشیم چون شیر حیوان خطر ناک و درنده است و ممکن است به ادمها اسیب برساند به همین خاطر ار سفره ها حذف گردید شما می توانید یک نقاشی زیبا از ان را در کنار سفره خود داشته باشید
وبدنبال آن بيماريهاي مختلف به بالين همين كم بضاعتها آمد
مطمئن باشین این شیری (شیر که چه عرض کنم، آب!) که پخش می شه، خوردن و نخوردنش واسه بدن هیچ فرقی نمی کنه.
کاش دو روز یه بار شیر میخوردیم خانواده ی ما شاید ماهی دوبار شیر بگیریم و ماست گرفتنمون هم خیلی کمتر شده و کلا لبنیات تقریبا از سفرمون داره حذف میشه! نمیدونم ماست جای شیر رو میگیره یا نه، ولی کلا هم شیر و هم ماهی در سبد غذایی نه ما بلکه خیلی از خانواده های کم در امد و متوسطی که میشناسم حذف شده است
مسئولان باید به کوش و به هوش باشند که که یک روز تاوان حذف اینگونه اقلام را باید در آینده بصورت دوا ودرمان هزینه کنند . همه چیز از سبد خانواده ها دارد خارج میشود .!
کم درامدها؟درامد متوسطتش نمیتونه ماست و دوغ و شیر بخوره چه برسه کم درامد.
من که یک کارمندم حقوقم نسبت به پارسال 200 هزار تومان هم کم شده است! با این گرانی آیا خیلی از هزینه های ضروری ام کم نشده است؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس