بازدید 58801
یک فعال سیاسی اسرائیلی فاش کرد:

دلیل اصلی حمله رژیم صهیونیستی به غزه

دور جدید حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده و تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از فلسطینی‌ها، از جمله یکی از رهبران بلندپایه حماس انجامیده است. اکنون یک فعال سیاسی اسرائیلی در مصاحبه‌ای از علت اصلی این حمله پرده برداشته و نکات مهم و جالب توجهی را در این زمینه مطرح کرده است.
کد خبر: ۲۸۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹ 17 November 2012
دور جدید حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده و تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از فلسطینی‌ها، از جمله یکی از رهبران بلندپایه حماس انجامیده است. اکنون یک فعال سیاسی اسرائیلی در مصاحبه‌ای از علت اصلی این حمله پرده برداشته و نکات مهم و جالب توجهی را در این زمینه مطرح کرده است.

به گزارش «تابناک»، یک فعال سیاسی اسرائیلی در مصاحبه‌ با شبکه خبری «راشا تودی» فاش کرده که دلیل اصلی تصمیم دولت نتانیاهو برای حمله به غزه، جلوگیری از بستن یک معاهده بلندمدت صلح بوده که «احمد جعبری»، رهبر بلندپایه حماس ـ که در این حملات به شهادت رسید ـ در مذاکره برای رسیدن به آن نقش داشته است.

بنا بر این گزارش، «گرشان باسکین»، فعال سیاسی اسرائیلی که خود در مذاکرات یاد شده نقش داشته، تأیید کرده که احمد جعبری از سوی حماس مسئول انجام این مذاکرات بوده و قرار بوده روز چهارشنبه عصر، یعنی دقیقاً زمانی که به دست اسرائیلی‌ها ترور شد، نسخه موافقتنامه صلح موردنظر حماس را برای باسکین بفرستد.

به گفته وی، پیش‌نویس این موافقتنامه صلح، نزدیک هشت ماه پیش تهیه و در اختیار اسرائیلی‌ها، حماس، اطلاعات مصر و تیم بررسی سازمان ملل گذاشته شده بود. با این حال، پس از آنکه دو طرف در مورد آن به توافق نرسیدند، درگیری‌ها بار دیگر شدت گرفت. به این ترتیب، باسکین و نماینده حماس در مذاکرات تصمیم می‌گیرند این موافقتنامه را بار دیگر به جریان بیندازند.

باسکین می‌افزاید، نماینده حماس نسخه جدیدی از پیش نویس را تهیه کرده و صبح چهارشنبه در اختیار احمد جعبری گذاشته است. در ادامه، قرار بوده جعبری عصر‌‌ همان روز یک کپی از پیش نویس به زبان عربی را به اسرائیلی‌ها و نیز مقامات اطلاعات مصر تحویل دهد.

اما به گفته باسکین، دلیل اصلی تصمیم مقامات اسرائیلی به ترور جعبری، این بوده که به نظر آن‌ها، سران حماس واقعاً به دنبال صلح نبوده و تنها تلاش داشته‌اند با اقدامی تاکتیکی، برای احیای قوای خود زمان بخرند. به این ترتیب و از آنجا که اسرائیلی‌ها پایان درگیری‌ها را موجب تقویت حماس می‌دانسته‌اند، تصمیم گرفته‌اند که با حمله به غزه، جلوی چنین امری را بگیرند.

با این حال، باسکین به انتقاد از این تصمیم پرداخته و می‌گوید: «من شخصاً بر این باورم ما همه چیز را آزموده‌‌ایم. ما رهبران آن‌ها را به قتل رساندیم؛ فرماندهان نظامی آن‌ها را کشتیم؛ دست به محاصره اقتصادی زدیم؛ آن‌ها را بمباران کردیم و هر چیزی به جز مذاکره را آزمودیم».

وی می‌افزاید: «آن‌ها (مقامات اسرائیلی) می‌گویند هدفشان ایجاد بازدارندگی است. شما چطور تعیین می‌کنید که بازدارندگی کافی را پدید آورده‌اید؟ آیا بازدارندگی هنگامی است که به اندازه کافی آدم بکشید؟ به اندازه کافی زیرساخت‌ها را نابود کنید؟ به اندازه کافی ساختمان‌ها را از بین ببرید؟ می ‌نمی‌دانم شما چگونه آن را تعریف می‌کنید!».

در پایان باسکین با اشاره به انتقام‌گیری و حملات راکتی حماس به سرزمین‌های اشغالی، نسبت به خطر اوج گیری جنگ هشدار می‌دهد و در حقیقت بر این باور است اقدامات اسرائیلی‌ها در تناقض با هدفی است که اعلام کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸۳
انتشار یافته: ۵۲
عجب بي شرفهايي هستند اين صهيونيستها اينها ديگه چه موجوداتي هستند
کاملا روشنه هدف نهایی قتل عام همه مردم فلسطین وتصاحب کل خاک فلسطین است این که دیگه فکر نداره حالا ما هم مثل بقیه می تونیم فقط پشت تریبون محکوم کنیم این حرکت ها رو !!!! برادر فکر کردی اسرائیل جز نابودی کامل فلسطین هدفی هم دارد ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
آقا تو که منفی می زنی لااقل توضیح بده چرا ! یعنی فکر می کنی هدف اسرائیل چیزی جز اینه؟! بابا یه کم تاریخ رو ورق بزن تا ببینی که اسرائیلی ها به تدریج عرصه را به فلسطینی ها تنگ کرده اند و هر روز هم تنگ تر تا یا از فلسطین خارج شوند یا بمیرند اگر نظرت جز اینه بگو ما هم بشنویم و الا چرا منفی میدی ؟! نکنه خدای نکرده شما هم ............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
لطفا احساسي نشو داداش من . هدفشون كاستن از ذخاير موشكي مقاومته كه اگر خواستن تاسيسات ايران را بزنند مقاومت دستش خالي باشه. همونطوري كه توي جنگ 22 روزه و 33 روزه با حزب الله كردند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
منم موافقم کاری که بلدیم فقط محکوم میکنیم باید علنا برای فلسطین مثل آمریکا که برای اسرائیل سلاح میفرستد سلاح بفرستیم
بخاطر طرح اسراییل بزرگ که در خواب دیدند
خداوند لعنتشون کنه .کاش مردانه می جنگیدند اینها زنها وبچه ها رو می کشند
یامرگ یاوطنم فلسطین وقدس شریف،یا امام زمان(ع)به دادمظلومان غزه درروزهای عزاداری امام حسین(ع)ماه محرم به دادشان برس وازخداوندبه خواه موشکها ی شلیک شده توسط حماس وغزه رابه طرف هدفهای مهم اسرائیلی ها هدایت کندتا اسرائیلی ها به فهمند هرچند که نفهمندوبدانندودرک کنندحقیقت راکه چه برسرمردم غزه آورده اندتابه سرخودشان بیاید.
انشا الله که دیگر پایان عمر صهیونیست
ها فرا رسیده است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
شكي در اين نيست برادر.
غربیها هدفی غیر از این ندارند.این اسرائلیها غافلشون کردند و دنیا را دیگه دنیای وحوش غرق کرده.متاسفانه حتی حیوانات هم اینطور عمل نمی کنند که غربیها دارند انجام میدهند و هر کس چشم به امید با مذاکره دارد انها را نمی شناسد
اسرائیل نه صلح میخواد نه کشورمستقل فلسطین رو.تنها چیزی که میخواد جنگ و بحران
بنظر من اين تاكتيك صهيونيستها جهت باج خواهي از لابيهاي صهيونيستي ميباشد كه اينكه در اين منطقه امنيت وجود ندارد و بايد به فكر پايگاه دوم و سومي در اروپا و آفريقا هم بود و از سرمايه داران صهيونيستي اخاذي ميكند و اينكه سپر موشكي يا گنبد آهنيين هم بدرد نميخورد، پس براي بقاي صهيونيستها و سرمايه هاي آينده بايد پول خرج كرد، باور كنيد اين سردمداران تلاويو حتي طرفداران خويش را تحت فشار مصنوعي ميگذارند و بجز كشور گشايي فكري ديگر نميكنند و به اسن ساده گيها نيست كه در بالا ذكر شده و اونم از نفرات خودشون!! موضوع بيش از ايناست! در يك كلام خر خودشونن، ما ساده نيستيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
داداش درسته ظاهرا حيله گرند اما زيرك نيستند چون مومن نيستند شك نكن
جالب است که همه این مساله را می دانند و دلشان برای فلسطینی ها می سوزد ولی چرا کسی نمی خواهد به آنهاکمک کند؟ چرا؟
ما می گوییم پول کثیف است، سیاست کثیف است، ولی کسی نمی گوید که ما ضعیف هستیم در مقابل این چیزها و جنبه اش را نداریم. می گوییم چرا دولت به فلسطین کمک می کند در صورتی که این پول را باید خرج خودمان بکند. خدا نیاورد آن روزی را که ما به درد فلسطینی ها دچار بشویم، آن وقت ببینیم که انتظار کمک از چه کسانی را خواهیم داشت یا این که شرفمان را به دشمن می فروشیم تا با ذلت زندگی حقارت باری داشته باشیم؟
از خاک اشغال شده فلسطين فقط غزه باقي مانده که آنهم داخل خاک فلسطين است.
اسراییل اصلأ موجودیت نداره چه برسه به اینکه بهش گفت موجود!برای همینه که برای اعلام موجودیش دست به قتل و جنایت میزنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
اگر خونتون دزد اومد همينطوري ميگي اصلا دزدي وجود نداره ؟؟؟ بايد سريع لهش كني تا نه تنها اموالتو بلكه خونتو صاحاب نشه
به ديد من اسراييلي ها براي زمينه سازي محكوميت ايران تحت عنوان تأمين اسلحه از ايران و تحريك اين كشور به بهانه سازي دست زده اند. اين يك ترفند براي كشاندن پاي ايران به يك تنش بين المللي است. لذا بايد بسيار هوشمندانه تر به موضوع نگاه كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
جنگ يازده روزه كه تمام بشه بعد جنگ نهايي و اصلي شروع ميشه و اون پايان كامل و نابودي كامل صهيونيسته به فضل پروردگار
کسایی که کشته شدن کودکان فلسطینی را میبیند و باز هم به نظرات روشن ، منفی میدن در برابر خدا چه پاسخی می خوان بدن؟
من فکر میکنم این در کنار دیگر سیاستهای خصمانه صهیونیستها یک مهک زدن دولت جدید مصر یعنی محمد مرسی میباشد که میخواهند ببینند مرسی حد در آینده اینوریه یا اون وری
موضع مرسی در قبال غزه کاملا حیاتی و از دلایل اصلی حمله به غزه میباشد
جالب اينجاست مركل حماس را مسبب ناآرامي ها معرفي نموده و با كمال بي حياگري نوكري را شغل خودش انتخاب كرده. بيچاره مردم اروپا كه اينجوري ذليل يهودي ها شدن
خوب حداقل دستاورد این حمله وحشیانه رژیم اشغالگر به مردم بی دفاع غزه اینه که:
به دشمن اعتماد نکن،به دوستان دشمن اعتماد نکن ولی روی ایستادگی مردمت و غیرتشان حساب ویژه ای باز کن.
آقا ، عزیز زهرا بیا ، بیا
این نتانیاهو و شرکاش همگی دیوانه هستن اینها تا دنیا را به جنگ نکشونن و بشریت را از بین نبرن دست از کسافت کاری و تجاوز بر نمیدارن
ولی یادشون رفته که خدا جای حق نشسته
70% مردم اسرائیل راضی به جنگ نیستند این حکومت غاصبشون آبروشونو برده واقعا روزی میرسه که این حکومتشون از بین بره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
داداش سخت در اشتباهي
خوبه نگفتي 99درصدشون ناراضي اند
به نظرت مردمي كه ساليان زياد در زمين قصبي زندگي كردند كه غير از آب و نان و خوراك ومسكن حتي آفتابشان هم قصبيه آيا از كشتن همنوع ناراضي اند ؟؟؟
بله
كل اسرائيل چه دولت چه ملت وچه حاميان و لابي هاي شيطانيشان همه يك چيزند و يك مجازات دارند و آن نابوديست كه واقعا بزودي محقق خواهد شد
البته رفتن امیر قطر و وضعیت سوریه و منطقه را هم باید در نظر داشت. شاید نوعه مواجهه از قبل مد نظر بوده است که در صورت قبول نظرات و تمکین از امیر قطر حمله کنونی اتفاق نمی افتاد. یا حداقل شکل دیگری داشت
مرگ بر اسرائیل
هیچکدام دلیل اصلی نیست!
دلیل اصلی آماده شدن رژیم اسرائیل برای حمله به ایران است!
1) این حمله نقش مانور واقعی و تمرین نظامی و شهری در برابر موشکهای ایران در آینده احتمالی است
2) با شناسایی و از بین بردن موشکهای فلسطین، نقش پارازیتی آنها بر روی گنبد آهنین در برابر موشکهای ایران از بین میره
احتمالا بعدا نوبت به حزب الله میرسه تا موشکهاشو به نحو بی تاثیری فدا کنه
ایا وقت ان نشده است که برای دفاع از این مردم مظلوم دست به اقدام عملی بزنیم و به طور سمبلیک تنگه را ببندیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
بستن نتگه میدونی مثه چیه

مثه اینکه یه ایرانی دست بزاره رو گلوش شوروع کنه فشار دادن

بعد بگه

الان همتون میکشم! اول خود کشور ضر میبینه
عربستان دیگر کشورها راه فرار دارن مثلا از طریق دریا سرخ

بستن تنگه فقط یه بلفه
یا بهتر اخر راه مونده واسه ایرنه که هنوز به اونجا نرسیدیم

بعدشم بستن تنگه هرمز به این راحتی نیست
واقعا این جنگ غزه یک جنایت جنگی است موشک های چند تنی اسرائیلی در مقابل موشک دست ساز چند کیلویی این یک ضعیف کشی و بی رحمی است باید جلوی این جنگ نابرابر را عقلای عرب بگیرند وگرنه اگر اسرائیل بخواهد دست به نسل کشی بزند فاجعه بسیار وحشتناک رخ خواهد داد
به نظرم شاید یه دیدگاه هم این باشه که اسرائیل می خواد با این کار حماس را تخلیه موشکی کنه (اگه دقت کردین تو این جنگ تمرکز زیادی به منهدم کردن انبارهای مهمات حماس داره) تا مقدمه ای باشه برای حمله به ایران چون اینجوری یکی از متحدان ایران برای مدتی از میدون خارج میشه و برای بازیابی مجدد توان نطامی خودش ماهها زمان لازمه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
وقتی قرار به تقابل با ایران باشد، ایران موشک هایی چند نسل جلوتر را داراست و به تنهایی برای نا امن کردن اسرائیل کافیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
گل برادر
مگه متوجه نشدي سر تا پاي اسرائيل از ساده ترين موشكها به لرزه افتادند؟
مگه نميدوني اسرائيل سستر از لانه عنكبوته ؟
مگر نميدوني قدرت تخريب فجر 5 خيلي كمتر از موشكهاي مردونه هست ؟
مگه در نابودي اسرائيل شك داري ؟
دلواپس حمله به ايران نباش بالاخره روز موعود فرا ميرسد پاي ما به قدسمان ميرسد
ياعلي برادر ياعلي
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
برادر عزیزم اگه ایران وارد جنگ بشه احتیاج به حماس نداره فقط کافی از فضای غزه استفاده کنه کاره اسراییل با یک عملیات زمینی تمامه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
اسرائيل نمي تونه به ايران حمله كنه
فقط داره گافشو مي ياد
اون هدفش فقط فلسطين نيست در برنامه هاي بلند مدتشون از نيل تا فرات را در نظر دارد
ساده لوحانه خواهدبود كه فكركنيم مواردفوق الذكرموجب حمله اسراييل بوده است كمي اگرمطالعه درسوابق اتفاقات منطقه داشته باشيم خواهيم ديداين حملات مربوط است به سناريوازقبل نوشته وطراحي شده صهيونيستها دراجراي خاورميانه جديدواسراييل بزرگ كه سران احمق اين رژيم ملعون پيگيرآن هستند دقت كنيدبه بهانه بهارعربي اول نظامهاي حكومتي طرفدارخودراسرنگون وسپس بااين منطق به نظام سوريه كه درجبهه مقاومت بوده وبه يك مزاحم قوي درمقابل اسراييل بود غيرمستقيم حمله ورشدندوآن رامشغول كردندودقيقا متطقه راناامن وپس ازاطمينان كامل حال اسراييل ميخواهدغزه مانده رابه سرزمينهاي غصبي خودضميمه كردوبه خيال خودراحت سرجاي خودبنشينداينهابراساس پروتكلهاي زعماي صهيونيستي عمل ميكنند و اگراعراب وفلسطينيان بازدست به صلح بزننداينهاآرام نخواهندنشست چون برنامه اينهاعرب زدايي ومسلمان زدايي است اينهادرمنطقه فقط بظاهرسلطه قوم يهودرا طالب بوده وهستندودراين بين هركس اشغالگروغاصب است مقصراصلي است
بخ نظرم این کار بیشتر بازی سیاسی است که حزب لیکود راه انداخته تا قبل از انتخابات اسرائیل با ضعیف کشی واسه خودش آبرو جمع کنه. این نکته رو فراموش نکنید اسرائیل نمی تونه به کشوری مثل ایران حمله کنه. آنقدر دلیل زیاد هست که نیازی به گفتن نداره. حمله اسرائیل به ایران عملا اجازه حمله ایران به تمامی تاسیسات و شهرک ها و ... اسرائیل را خواهد داد. جمهوری اسلامی ایران از جایی به نام اسرائیل ویرانه ای بر جا خواهد گذاشت. علاوه بر ان شما از قدرت حزب الله هم غافل نشوید. همانطور که از قدرت مقاومت در فلسطی غفلت نکنید. انشاالله به حول و قوه الهی خواهید دید کسانی که مکر و حیله به کار می برند چگونه خداوند مکر و حیله آنها را به خود آنها باز خواهد گرداند.
عجب تاکتیک خوبی!!!
وقتی چیزی از اسرائیل نموند کی می خواهد به ایران حمله کنه؟!
وظیفه ملت ایران حمایت از مظلومه، فعلا با زبان
دوستان عزيز اسرائيل نابود شدنيست زياد روش حساب نكنيد
یک نقشه شوم در راه است...اول سودان حالا غزه بعدش خدا داند
الان آمریکا حامی این رژیم ملعون و غاصبه ولی روزی میرسه که همین کشور ها و کشورها جمع میشند همه و نابود میکنن این غده ی سرطانی رو...
نکته قابل توجه این جنگ اینه که طی شش ماه گذشته اسراییلی ها دم از حمله به ایران و سپر دفاع موشکی میزدند، ولی طی همین چهار روز به دفعات شهرهای اصلیشون با موشکهای ساده حماس مورد حمله قرار گرفت. میخوام ببینم بازهم میتونن به اون سپر دفاعیشون بنازن؟
دیو وحشی خونخوار آرزوی زدن یک موشک به ایران یا یه بمبارون کوچیک را در سر داره ولی خوشبختانه مثل سگ میترسه.
هدف اصلي اسرائيل وغرب واضح است از اسلام خوششان نمياد ووحشت دارن امروز غزه فردا سودان پس فردا يك كشور اسلامي درگير ميكنند بايد هوشيار باشيم وليدر تعجبم كشور سعودي كه ادعاي مركز اسلام داره ساكت
اللهم العن الظالمين...
اونهايی که حرف از اقدام عملی و حمله و ... ميزنند متأسفانه نمی تونن ببينن که اسرائيل فقط اون چند ميليون مهاجر نيست بلکه عقبه اش در بسياری از صنايع بزرگ، شرکتهای سرمايه داری و حتی دولتهای دنيا پنهانه. اينطور دشمن را ضعيف دونستن عاقبت خوبی نداره.
حداقل براشون دعا کنیم.... عمرا اسرائیل جرات حمله به ایران را داشته باشه ...
متاسفم برای کشورهای عربی که از آمریکا حمایت می کنند، نتیجه همین میشود .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان