بازدید 24866
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

ادعای جدید دیپلمات‌های غربی علیه ایران

ادعاهای جدید دیپلمات‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران، بررسی هزینه‌های جنگ احتمالی ایران و آمریکا، گفت‌و‌گوی نمایندگان کشورهای ۱+۵ برای هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران، ابراز تمایل ایران به ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به غزه از سوی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۸۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 16 November 2012
ادعاهای جدید دیپلمات‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران، بررسی هزینه‌های جنگ احتمالی ایران و آمریکا، گفت‌و‌گوی نمایندگان کشورهای ۱+۵ برای هماهنگی سیاست‌ها در قبال ایران، ابراز تمایل ایران به ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به غزه از سوی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، مهمترین خبر صبح امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به ادعای جدید دیپلمات‌های غربی درباره برنامه هسته‌‌ای ایران مربوط می شود، که بنا بر آن، بار دیگر در آستانه مذاکره‌ای جدید میان ایران و آژانس، اخبار و شایعات منفی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران شدت گرفته است.

در این باره، روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شده ایران با افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود در تأسیسات هسته‌ای زیرزمینی «فردو» اینک به آستانه دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای رسیده است.

بنا بر ادعای یکی از این دیپلمات‌ها، ایران از نظر فنی می‌تواند تا تنها چند روز غنی‌سازی اورانیوم در فردو را گسترش دهد و این امر با دو برابر کردن میزان کنونی اورانیوم این کشور، ایران را قادر می‌سازد تا تنها سه ماه یک بمب هسته‌ای بسازد.

واشنگتن پست می‌نویسد، این بر خلاف گفته مقامات اسرائیلی است که پیش از این از کاهش سرعت و حجم غنی‌سازی در ایران سخن گفته بود.


اما نکته جالب درباره این خبر اینجاست که خبرگزاری‌های «آسوشیتدپرس» و «رویترز» ـ که نخستین انتشار دهندگان آن بوده‌اند ـ همزمان این کار را انجام داده‌اند. این در حالی است که عموماً اخبار مربوط به منابع نا‌شناس، به عنوان خبر اختصاصی خبرگزاری‌ها مخابره می‌شود و دسترسی همزمان این دو خبرگزاری به این دیپلمات‌های بی‌نام و نشان، موضوعی بسیار جالب توجه است.


اما در همین حال، در خبری در نوع خود شایان توجه، سایت شبکه خبری «سی ان ان» به بررسیهزینه‌های حمله احتمالی آمریکا به ایران پرداخته است. به نوشته این روزنامه، بر پایه گزارشی که «فدراسیون دانشمندان آمریکایی» منتشر کرده، هزینه‌های یک جنگ تمام عیار با ایران، شامل به‌کار‌گیری نیروهای زمینی، به رقمی معادل دو تریلیون دلار خواهد رسید، ولی این رقم، تنها مربوط به سه ماه نخست است و در صورت تداوم درگیری، می‌تواند تا سه تریلیون دلار افزایش یابد.
در این گزارش اشاره شده که انجام یک حمله همه‌جانبه به ایران از سوی آمریکا محتمل نیست؛ اما چنین فرضی به عنوان یکی از سناریوهای ممکن مطرح شده است.


با وجود این، اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران نیز همچون همیشه در میان اخبار رسانه‌های جهان جای دارد. در این رابطه، سایت خبری EUbusiness، وابسته به اتحادیه اروپا از انجام مذاکراتی میان نمایندگان سیاسی کشورهای عضو ۱+۵ در بروکسل خبر داده است. به نوشته این سایت، این گفت‌و‌گو‌ها که در سطح دبیران سیاسی برگزار می‌شود، موضوع برنامه هسته‌ای ایران را در مرکز توجه قرار می‌دهد.

این سایت اشاره می‌کند که این مذاکرات، نخستین دیدار نمایندگان این کشور‌ها از هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون است و پیش از مذاکرات با ایران ـ که انتظار می‌رود تا اوایل سال ۲۰۱۳ برگزار شود ـ انجام می‌پذیرد.


از سوی دیگر، ایران نیز نسبت به ازسرگیری مذاکرات هسته ای با ۱+۵ ابراز تمایل کرده است. «چاینا دیلی» به همراه بازتاب این خبر به نقل از سعید جلیلی، دبیر شورای  عالی امنیت ملی ایران نوشته، ایران امیدوار است این مذاکرات به زودی از سر گرفته شود. جلیلی که در جریان دیدار با «سرگئی ریابکف»، معاون وزیر خارجه روسیه سخن می‌گفته، همچنین ابراز امیدواری کرده که پاسخ گروه ۱+۵ متضمن به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ایران باشد. ریابکف نیز در این دیدار از حق ایران در داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت کرده است.


در پایان، موضع‌گیری ایران علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها، از جمله مطبوعات خود این رژیم قرار گرفته است؛ برای نمونه، «تایمز اسرائیل» با اشاره به این قضیه از محکومیت حمله رژیم اسرائیل به غزه از سوی ایران خبر داده است. این روزنامه که مطلب خود را در همسویی کامل با موضع رسمی این رژیم منتشر کرده، از فلسطینی‌ها با لفظ «تروریست» یاد کرده و نوشته ایران، حمله اسرائیل به تروریست‌های غزه را محکوم کرده است! در این مطلب به بیانیه وزارت خارجه ایران اشاره شده که طی آن از حمله این رژیم به غزه با عنوان «تروریسم سازمان یافته» یاد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۱۶
ما آماده هستیم آمریکایی ها بیان دیگه
حمله آمریکا به ایران=فروپاشی و تیکه تیکه شدن آمریکا+نابودی کامل اسراءیل + اسلامی شدن حکومتهای عربی همسایه ما به صورت پارلمانی و ابر قدرت شدن ایران در جهان
آمریکا اگه میتونست حمله کنه تا حالا کرده بود منتظر مناظره و جلساتو این حرفا نمیبود.ما مشکل اقتصادی داریم از اجرا و تدوین غلط استراتژی های خود ماس که همه وارد کننده هستیم فقط نفت میفروشیم تولید ما با توجه به این همه استعداد هیچه
ما باید رو پای خودمون به ایستیم
این بحران هم حل میشه و این آمریکا و نوکراش هیچ غلطی نخواهندکرد
تا زمانیکه احتمال گفتگو میان ایران و امریکا بکلی محو و از بین نرود باید منتظر توطثه ها
و شرارت های بیشتری ازسوی دشمنان
پیدا و پنهان جمهوری اسلامی ایران بخصوص رزیم جعلی باشید
پاسخ ها
با سلام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
اتفاقا بنظرم این جنگ غزه اخیر هم اسراییل در راستای تحریک ایران به مقابله بیشتر با امریکا میباشد تا هر احتمال هر گونه مذاکره با امریکا توسط ایران از بین برود.
اسراییل در توهم کامل به سر میبره!تروریسم سازمان یافته تر از اسراییل در هیچ کجای دنیا وجود نداره.خداوند آه مظلومیت مردم غزه رو از این کافران بگیرد.
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دست اندر کاران تابناک و خوانندگان عزیز .آمریکا این بلوف حمله به ایران را بارها تکرار کرده است و خود او هم می داند که اکنون توانایی این کار را ندارد.ولی تمام اهل استکبار بدانند که برای تصرف ایران باید از دریای خونی که از سربازان خودشان ریخته شده بگذرند.ما گوش به فرمان مولا و مقتدامان آماده ایم تا فرمان دهد تا درس عبرتی به اسرائیل و حامیان او بدهیم که در تاریخ ضربب المثل شود .
چرا هرچی خبر درباره ی ایرانه درباره جنگ و دعوا و بمب هسته ی چرا یک خبر درباره ی فرهنگ و چهارتا خبر خوب نیست
ماشهادت طلبان مکتب امام حسین(ع)هستیم اگرمایل هستید باایران وایرانی به جنگیداین گوی واین میدان،بسم الله،اگرمیخواهیددرغیروطن خودتان به میریدبازهم بسم الله .ایرانی بی غیرت نیست باچنگ ودندان ازوجب به وجب خاکش حراست ودفاع می کندوبه اجنبی هافرصت اندیشیدن نخواهددادبازهم بسم الله
اینها با این خبرها سعی می کنند درآستانه مذاکرات به ایران فشار بیاورند اما برای همه معلوم شده که هیچ راهی غیر از مذاکره و قبول کردن حقوق ما ندارند. تحریم ها نه تنها به نتیجه نرسیده بلکه باعث رونق تولید داخلی شده و خواهد شد. جنگ هم نمی توانند بکنند چون نه تحمل هزینه هایش را دارند و نه جرئتش را.
بعلاوه اینکه در خبرها آمده بود آمریکا می رود که تبدیل به یک صادر کننده نفت بشود بنابراین نفت خلیج فارس دیگر برای آمریکا فایده ای ندارد بنابراین این منطقه را رها خواهد کرد و در نبود آمریکا ما باید آنقدر قوی باشیم که جای خالی آنرا پر کنیم. بنابراین نبایستی کوچکترین باجی به آنها بدهیم و باید یک قدرت هسته ای بشویم حالا هر چقدر هم که سخت باشد.
من با اصل مذاکره موافقم اما باید ببینیم که حاصل چیست اگر مذاکره باعث اختلافات داخلی و از بین رفتن وجهه خارجی ما بشود و همین که بگویند ایرانیان در اثر فشار تن به مذاکره دادند با آن مخالفم . بنظر من اول باید تحریم ها را لغو کنند بعد می توانیم از موضع برابر مذاکره کنیم .
بوی جنگ آخرالزمان میاد - البته اسرائيل و آمریکا می دونن پیروز نهایی
کیه - حالا هی تقلا کنین
هزینه ی جنگ احتمالی با ایران 2 تریلیون دلار است....ولی جنگ با ایران فرا تر از ایران و منطقه میشود و باید شاهد جنگ جهانی بود.
به دیپلماتهای زورگو و دروغگوی غرب بگویید حال که حاضر نیستید به حق ما تن بدهید چشمتان کور ودنده تان نرم ، ما ایرانیان به غنی سازی اورانیوم برای هدفهای علمی صلح آمیز با یاری خدای یکتا تا ابد ادامه خواهیم داد و از حق خود در این زمینه هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد .
امریکا مال جنگ نیست. اگر امد که مردش نیست درسی بهش میدیم که در پیشانی تاریخ حک شود.
آمریکا اگر خیلی هنر داره بره اقتصادشو جمع کنه که جنبش 99درصدی درصدد فروپاشی جماهیر آمریکاییست ،حمله به ایران پیشکش!
به نظر من مذاکره بیفایده هست . بیخیال مذاکره بشیم بهتره.
اللهم اشغل الظالمین بانفسهم. خدایا ظالمین را به جان هم بینداز. هر چه زودتر . انشاالله.
ما اگر در داخل وحدتمان را حفظ كنيم مطمعناً دشمن شكست ميخورد و به لطف الهي پيروزي ما حتمي است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی