بازدید 4916
۶

تشريح جزئيات سانحه قطار مسافري زاهدان - تهران

کد خبر: ۲۸۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۲ 11 November 2012
مديرکل راه آهن جنوب شرق در گفت وگو با خراسان ۳ عامل نقص وسائط نقليه ريلي، خرابي خطوط ريلي يا خطاي نيروي انساني را، عوامل احتمالي بروز سانحه خروج قطار مسافري زاهدان - تهران اعلام کرد.

سيدمصطفي داودي اظهار داشت: کميسيون عالي سوانح راه آهن جمهوري اسلامي ايران به رياست يکي از معاونان راه آهن جمهوري اسلامي ايران و همراهي چند تن از مديران کل ستادي راه آهن جمهوري اسلامي صبح شنبه به محل حادثه اعزام شدند و در حال بررسي جوانب مختلف بروز حادثه و تحليل اطلاعات به دست آمده از محل حادثه و نوار سرعت قطار مي باشند. وي ادامه داد: حادثه مذکور در مسير واريانت (مسير جايگزين موقت براي اصلاح خط اصلي مسير) حادث شده است که اين مسئله احتمال تأثير خطاي انساني در حادثه را افزايش مي دهد که البته اين ها احتمالات هستند و بايد منتظر اظهارنظر رسمي و تحقيقي کميسيون عالي سوانح راه آهن جمهوري اسلامي ايران باشيم، که مطمئنا پس از پايان بررسي ها، نتيجه تحقيقات کميسيون عالي سوانح راه آهن و علل حادثه به اطلاع هموطنان گرامي خواهد رسيد.

جزئيات سانحه خروج قطار از ريل

خبر آنلاين- شمار مصدومان حادثه از ريل خارج شدن قطار زاهدان – تهران از 26 نفر به 35 نفر افزايش يافت، اين در حالي است که مسافران اين قطار در حال انتقال به مقصدشان هستند. مدير کل راه‌آهن جنوب شرق با اشاره به واژگوني قطار سانحه‌ديده زاهدان-تهران در ايستگاه نظرآباد، به فارس گفت: در اين حادثه قطار واژگون شده و اظهارنظر مبني بر سقوط قطار به دره بي معني است زيرا در آن حوالي دره‌اي نبوده است. سيد مصطفي داودي درباره سانحه واژگوني قطار زاهدان - تهران در حوالي ايستگاه نظرآباد يزد، اظهار داشت: کميسيون عالي بررسي سوانح راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران به سرعت به محل حادثه اعزام شده و هم‌اکنون در حال بررسي علت اين واقعه هستند. وي با بيان اينکه اين سانحه در محدوده استان يزد رخ داده است درباره اظهارات برخي مسئولان مبني بر سقوط قطار به دره، گفت: با شناخت توپوگرافي منطقه يزد، در آن محدوده دره‌اي در کنار خطوط ريلي وجود ندارد که قطار به داخل آن سقوط کرده باشد. وي با طرح اين موضوع که اگر به فرض هم سقوط قطار و لکوموتيو به داخل دره رخ داده بود، آيا تنها يک نفر مسافر جان مي‌باخت، گفت: اگر سقوط قطاري به دره رخ دهد، قطعاً ميزان تلفات حادثه زياد است در حالي که در اين حادثه 4 نفر جان باختند و 323 مسافر ديگر به تهران اعزام شدند.قطار زاهدان - تهران ساعت 23 و 20 دقيقه شب گذشته براي سوار کردن مسافر در ايستگاه راه آهن يزد توقف کرد، اما 15 دقيقه پس از حرکت از اين ايستگاه در منطقه چرخاب اشکذر شهرستان صدوق از ريل خارج شد.

جزييات سانحه ريلي يزد

سرپرست معاونت بخش مسافري شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران به ايسنا گفت: به دليل ساخت پلي به تقاضاي مسئولان استاني، قطار در مسير موقت حرکت مي کرد و سانحه در همان نقطه رخ داد. غضنفر فولادي ، درباره حادثه خروج قطار مسافري از ريل گفت: قطار در مسير موقت ريلي از خط خارج شد. وي ادامه داد: در حال ساخت پلي به تقاضاي مسئولان استاني با مشارکت شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران هستيم و به همين دليل مجبور بوديم مسير اصلي قطار را به جاي ديگري هدايت کنيم. به گفته فولادي سانحه درست در نقطه‌اي که به عنوان خط موقت مورد استفاده قرار مي‌گرفت رخ داده است. سرپرست معاونت بخش مسافري شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان کرد: طي اين حادثه به جز لکوموتيو واگن مولد برق و دو واگن مسافري از ريل خارج شدند و ديگر واگن‌ها روي خط باقي ماندند. فولادي با بيان اين‌که خروج لکوموتيو از ريل باعث خارج شدن ديگر واگن‌ها و کشيده شدن آنها به خارج از خط شده است ادامه داد: قطار در حال حرکت 324 مسافر داشت که متاسفانه تنها يک تن از آنها در اين حادثه کشته شد. اين مقام مسئول در شرکت راه‌آهن از آزاد‌شدن خط ريلي از ساعت 10 روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: مسافران واگن قطار سانحه ديده دقايقي بعد از سانحه از طريق مسير جايگزين به سمت تهران حرکت کردند.

شمار مصدومان حادثه 35 نفر اعلام شد

دهقان پور مديرکل راه آهن يزد به ايرنا گفت: شمار مصدومان حادثه خارج شدن قطار مسافري مسير زاهدان به تهران که 4 کشته بر جا گذاشته است، از 26 نفر به 35 نفر افزايش يافت. مصدومان به بيمارستاهاي شهيد صدوقي، افشار، شهيد رهنمون و شهداي کارگر يزد اعزام شدند. مسير جايگزين براي تردد قطارهاي مسير اردکان - جندق - بافق پيش بيني شده است و با هماهنگي راه آهن تردد قطارها مطابق برنامه انجام مي شود. استاندار يزد گفت : 17 نفر از مصدومان نيز مرخص شدند. فلاح زاده افزود: 18 مجروح هم در بيمارستانهاي يزد بستري هستند که حال سه نفرشان وخيم است. مصدوميت مسافران بيشتر از ناحيه شکستگي بازو ، شکستگي مهره کمر و شکستگي دست است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶
طار در حال حرکت 324 مسافر داشت که متاسفانه تنها يک تن از آنها در اين حادثه کشته شد.
آره دیگه تنها یک تن هم که اصلا مهم نیست!!!!!!!
بالاخره معلوم نشد 1 نفر کشته دادیم یا 4 نفر؟ هرچند فرقی هم نمیکنه مهم جان ما انسانهاست که انگار ارزشی نداره و هر روز یک جا تلف میشه یه روز تو هواپیما یه روز تو اتوبوس یه رو ز تو قطار و روز دیگه تو پارک و خیابون و .... متاسفم:(((
4نفر کشته 3 نفر کارکنان قطار (1لوکوموتیوران 2نفر موتوریست) و یک مسافر- خدا بیامرزه - پیشامده مثل حوادث جاده ای که به نسبت اون صفر محسوب میشه ما بیشتر از یه جنگ در مسیر جاده ای داریم کشته میدیم منتها عادی شده دیگه مهم نیست و به چشم نمیاد! قطار ایمن ترین مسیر برای مسافرته و ایران جزو اتحادیه بین المللی راه اهنهای دنیا uic و دارای استاندارد خطوط بین المللی هستش.
آخی... متاسفانه تنها یک نفر کشته شده. انتظار داشتند کل قطار کشته بشوند؟؟؟!!
اگر این اتفاق هر جای دیگه دنیا می افتاد همين تابناک می نوشت: "اين حادثه دلخراش که از سوء مديريت مديران، افزايش گناه در جامعه منحط غربی و فشارهای ناشی از ورشکستی اقتصادی رخ داده است، منجر به مرگ دلخراش يک انسان بی گناه و مجروحيت شديد ده ها نفر شد که حال بسیاری از آنها وخيم گزارش شده است. در اين راستا مقامات و مديران ايران پيامهای تسليت را به داغداران اين حادثه دلخراش ارسال کرده اند و جهت بازسازی و ارتقای امنيت و کيفيت سيستم حمل و نقل کشور مذکور، اعلام آمادگی کرده اند."
والا....
احتمالا مسیر موقت جایگزین سرهم بندی و غیر استاندارد ساخته شده است (مثل بقیه کارهای پروژه ای)
حتماًمقصر هم راننده کشته شده شناخته خواهد شد نه مسئولان راه اهن
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی