بازدید 16581
یک نماینده مجلس عنوان کرد

از آگاه بودن مردم نباید ترسید

اصل مشکل ما این است: با مردم با راستی و شفافیت سخن نمی‌گوییم. باید مردم بدانند پشت پرده‌ها چیست؛ در پدید آمدن این اوضاع اقتصادی، مجلس مقصر است یا دولت، یا هر دو؟ فقط پرسشی پرسیده‌ایم و همین باعث شده این همه آقایان توهین کنند.
کد خبر: ۲۸۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳ 08 November 2012
 حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی گفت: جایگاه مجلس در قانون اساسی، جایگاه ویژه‌ای است. اختیاراتی که به مجلس داده شده، برای هیچ قوه دیگری نیست؛ بنابراین، باید این جایگاه مجلس و شأن و اختیارات آن برای برخی افراد و گروه‌ها جا بیفتد، چرا که هنوز این افراد نمی‌دانند، مجلس در رأس امور است.

به گزارش «تابناک»، عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی به همراه بیان مطلب بالا، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) درباره ضرورت حفظ قداست مجلس گفت: باید دید مجلس واقعا چه اختیاراتی در قانون اساسی دارد. در قانون آمده است: سؤال از رییس‌جمهور و استیضاح یا سؤال از وزرا حق مسلم نمایندگان است. متأسفانه، برای اعمال این اختیارات هم در مجموعه مجلس و هم در دولت مشکل داریم، زیرا هنوز جایگاه مجلس برای آنها روشن نشده است. آیا نماینده واقعا وکیل دولت است یا وکیل ملت؟ ما وکیل مردمیم و باید طرفدار آنان باشیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: پرسش حق قانونی نماینده است. این باید چیزی عادی باشد. با سؤال از رییس جمهور در مجلس هشتم، کمی این روند عادی شد و نباید این همه لشکرکشی و صحبت و میانجیگری پشت پرده‌ای داشته باشد. ما واقعا نمی‌دانیم چه پشت پرده‌ای می‌تواند باشد و علت این همه پافشاری برای لغو پرسش از رییس‌‌جمهور چیست؟!

وی در ادامه گفت: اصل مشکل ما این است: با مردم با راستی و شفافیت سخن نمی‌گوییم. باید مردم بدانند پشت پرده‌ها چیست؛ در پدید آمدن این اوضاع اقتصادی، مجلس مقصر است یا دولت، یا هر دو؟ فقط سؤالی پرسیده‌ایم و همین باعث شده این همه آقایان توهین کنند. می‌خواهند با لشکری اجازه ندهند سؤال مطرح شود. نمی‌دانیم آیا واقعا این جنجال‌ها برای رییس‌جمهور و یک پرسش است یا پشت پرده‌های دیگری چون مسائل جناحی و سیاسی است، یا آن که می‌خواهند تسویه‌حساب سیاسی کنند.

باقری‌بنابی در باره برخی انتقاد‌ها درباره ناکارآمد بودن سؤال گفت: اگر رییس جمهور به پرسش پاسخ دهد، مشکلی در کشور پدید می‌آورد یا آن مشکل حل می‌شود؟ البته نحوه پاسخ دادن رییس جمهور هم اهمیت دارد. آیین‌نامه سابق اصلاح شده است و اگر نمایندگان قانع نشوند، سؤال می‌تواند به استیضاح هم برسد.

از سوی دیگر، مردم بهترین قضاوت‌ها را می‌کنند. در جریان سؤال اولی که ایشان مسائل دیگری را مطرح کرد که مربوط به سؤال نبود، آیا واقعا مجلس ضرر کرد؟ به نظرم مجلس متضرر نشد، زیرا وظیفه خود را انجام داد و درباره مطالب و پاسخ‌های آقای رییس جمهور، مردم و تاریخ قضاوت خواهند و شهادت می‌دهند، چه کسی در این میان برنده است.

این نماینده مجلس گفت: سؤال را باعث ثبات در کشور می‌دانم. وقتی سؤال مطرح می‌شود، دغدغه‌ها برطرف و مشخص می‌شود که علت‌ها چه بوده است. هم‌اکنون مردم در ناباوری هستند که چرا این رویدادها رخ داده است. سؤال باعث به آرامش رسیدن کشور است؛ بنابراین، نباید آن را موجب تنش و مسائل سیاسی قرار دهند. از بیانیه اصولگرایان درباره سؤال متأسفم. این بیانیه‌ها خود موجب القای تنش در فضای کشور است.

باقری‌بنابی گفت: خواهش می‌کنیم آقایانی که نام خود را اصولگرا گذاشته‌اند، بنشینند معقول بیندیشند. از آگاه بودن مردم نباید ترسید. هر چه مردم بیشتر بدانند، به سود نظام است. دولت بگوید در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اشتباه کرده‌ایم و قانونی را که مجلس وضع کرد، خوب اجرا نکردیم و این اوضاع به این مسائل بازمی‌گردد.

باقری‌بنابی گفت: این آقایان که اصرار دارند پرسشی مطرح نشود، چه پیشنهاد دیگری برای بررسی این رویدادها دارند؟ آیا باید در مجلس را بست و رفت یا پیشنهاد دیگری دارند؛ مثلا پشت درهای بسته با رییس جمهور صحبت کنیم؟ خوب بیاورند تا صحبت کنیم. چرا تا امروز این اتفاقات محقق نشده است. آقایان بحث منتفی شدن سؤال را دنبال می‌کنند، ولی بهانه استنباط از سخنان مقام معظم رهبری را به میان می‌کشند، این که خود به نوعی جفا به رهبری است، صادقانه بگویند ما دنبال لغو سؤال هستیم. آب را گل آلود نکنند تا ماهی خود را بگیرند. از مقام معظم رهبری برای کار‌های خود هزینه نکنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۵۹
انتشار یافته: ۱۰
چرا اقا نظرش نمیده در مورد سئوال از رئیس جمهور که دیگران راوی او شدهاند
جانا سخن از زبان ما می گویی نمی دانم ازکدام جناح هستی واقعا مردان سخن گفتی خواهشا بایستید وازحق مردم دفاع کنید تا در تاریخ آینده ایران وروزقیامت روسفید باشید
واقعا همینطوره...
نه فقط در شرایط و مسایل اقتصادی بلکه در تمام امور.

چیزی که مردم رو آزرده میکنه پنهان کاریه، و اینکه مشکلات و یک سری مسایل رو از شبکه ها و رسانه های بیگانه بشنوند...
چرا ما مشکلات پشت پرده رو خودمون با ملتمون در میان نذاریم؟ چرا با ملت روراست نباشیم؟
مثلا اگر اوضاع خرابه بگید اوضاع خرابه ! والا اینجوری بهتره و انسجام ملت و دولت رو بهتر میکنه...
دیگه بهتر از اینه که از دهن VOA و BBC بفهمیم اوضاع خرابه!
اگر اوضاع خوبه بگید خوبه...
اگه بد میگم بگید بد میگی!
ازآقای حدادعادل بایدپرسیدشماچرا؟
شما که رییس مجلس بوده اید!
احسنت
پرسیدن عیب نیست اما ندانستن عیب است وقتی قانون برای سوال از ریس جمهور راه کار گذاشته است چرا اقایان برای اجرای قانون اما واگر میاورند چرا احساس ترس میکنند
آفرین و احسنت به شیر پاکی که خورده ای
من بدبخت بعد از 23 سال كار 30ميليون پس انداز كردم به اميد اينكه بچه دانشجو و دبيرستاني دارم بتونم هزينه تحصيل و جهيزيه و مشكلات ديگه رو برطرف كنم ودر ايام بازنشستگي ازش استفاده كنم ولي الان با اين وضعيت يكپنجم ارزش قبلش رو داره با اين اوضاع و احوال زحمت يستو چند سالم هدر رفته واينده منم همينطور
گرونی کمر مردم رو شکست اینا جنگشون شده سره منافع انتخاباتی و منافع مالی و پست و مقام
این صحبت ها بر خلاف صحبت های امام خامنه ای هست که فرمودند اختلافات رو از مردم دور نگه دارید.
مردم به خاطر امنیت کشور از بسیاری از مسایل آگاه نیستند که بتوانند در مورد ورودی هایی که از خبرگزاری ها می شنوند عکس العمل درستی نشان بدهند.
کار باید دست کاردان باشد که به لطف الهی همین طور هم هست.
اگر به نظام اعتماد دارید انقدر بهانه نیاورید.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی