بازدید 50657
یک دو فوریتی عجیب دیگر و یک پرسش

دولت نفت نفروشد، حقوق‌ها از کجا می‌آید؟

یک بار دیگر، مجلس و یک طرح دو فوریتی عجیب دیگر؛ طرحی که با ارائه آن، باید برای قانون اساسی، سند چشم‌انداز، قانون برنامه پنجم، علم اقتصاد و ریاضی، تلاش برای پیشرفت کشور و بسیاری چیزهای دیگر افسوس خورد.
کد خبر: ۲۸۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰ 07 November 2012

یکی از نمایندگان مجلس خبر داده است که طرح الزام دولت به کاهش یک سوم صادرات نفت به امضای هجده نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده و قرار است در قالب این طرح دوفوریتی به مقابله با تحریم‌ها بروند.

هرچند کمیسیون انرژی مجلس نهم، شامل افرادی با تخصص و سابقه کار در حوزه انرژی است، متأسفانه، نیمی از نمایندگان آن، نخستین برخوردشان با موضوعات انرژی در مجلس نهم اتفاق افتاده و به همین سبب، در ماه‌های اخیر به بازدید از مراکز مرتبط با بخش انرژی از جمله شرکت مپنا و میدان گازی پارس جنوبی رفته‌اند تا به قول وزیر نفت، آشنایی نمایندگان کمیسیون تخصصی انرژی، وزارت نفت را در پیشبرد اهداف صنعت نفت که امروز در شرایط سختی واقع شده، یاری کند.

تصویری از بازدید اعضای کمیسیون انرژی از شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی (مپنا)


برای نمونه، همین نماینده، چندی پیش در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، خبر از تهیه طرحی داده بود که بر پایه آن، صادرات نفت کشور از چهار میلیون بشکه به دو میلیون در روز کاهش یابد. این در حالی است که کل ظرفیت تولید نفت کشور، نزدیک چهار میلیون بشکه در روز است و میزان صادرات نفت با همه زحمات وزارت نفت در اوضاع کنونی، حداکثر در حدود کمتر از دو میلیون بشکه در روز است و در ماه‌های گذشته حتی عدد هشتصد هزار بشکه در روز هم برای آن ذکر شده است.

نمونه دیگری از این اظهارات غیرواقع‌بینانه، واکنش یکی دیگر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس بود که پس از طرح موضوع تحریم بستن قرارداد گازی با ایران از سوی اروپا گفته بود که ایران شیرهای گاز را به روی اروپا می‌بندد و این در حالی است که ایران به غیر از ترکیه، به هیچ کشوری در اروپا گاز صادر نمی‌کند.

حال همین نماینده که در بالا ذکر یکی از اظهارات وی در باب الزام دولت به کاهش صادرات نفت از چهار میلیون بشکه به دو میلیون بشکه در روز رفت، خبر داده که هجده تن از نمایندگان مجلس، طرح دو فوریتی در دستور کار دارند تا یک سوم صادرات نفت را کاهش دهند.

این نمایندگان در مقدمه توجیهی طرح خود آورده‌اند که:

۱ ـ باید از نفت به عنوان فرصتی برای پیشبرد و پیشرفت کشور استفاده کرد، اما تحریم مشکل درست کرده است. با این طرح تهدید تحریم‌ها به فرصت تبدیل می‌شود.

۲ ـ مواد ۱۱۷ و ۲۳۴ قانون برنامه پنجم، ضرورت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را مورد اشاره قرار داده است.

۳ ـ با افزایش نرخ ارز، عواید دولت از صادرات نفت تا سه برابر افزایش یافته و بنابراین، کاهش صادرات، در بودجه دولت خللی پدید نمی‌آورد.

۴ ـ کشورهای اروپایی در فصل سرد نیاز زیادی به نفت دارند، پس تصویب این طرح پاسخی مناسب و متقابل به اقدام مذبوحانه آنهاست.

۵ ـ با این طرح نفت برای نسل‌های آتی باقی خواهد ماند.

بنابراین با توجیهات آمده، دولت موظف است در راستای اهداف برنامه پنجم توسعه و اهداف کلی نظام برای استقلال ملی و بنا به ضرورت زمان کنونی، صادرات نفت را به میزان یک سوم، نسبت به سال گذشته (۱۳۹۰) کاهش دهد و با توجه به نرخ ارز حق کاهش بیشتر از صادرات نفت را هم دارد.

در حالی که می‌شود خرواری استدلال را علیه چنین طرح ناپخته‌ای مطرح کرد، تنها اشاره به موارد زیر برای مخالفت با طرح آقایان نماینده کافی خواهد بود.

انتهای طرح نمایندگان، دعوت دولت به چرخه دور از منطق کاهش درآمدهای ارزی و افزایش افسارگسیخته نرخ ارز است که به تازگی پس از آسیب‌های فراوان و با مشقت زیاد در حال رام شدن تدریجی است.

2 ـ بنا به دلایل امنیت ملی، اقتصادی و تغییرات مداوم، آمار روشنی از صادرات نفت در اختیار نیست و رقم صادرات همواره در حال تغییر است، حال دولت باید با چه روشی برای کاهش صادرات از عددی کوچکتر به عدد تقریبی 1.6 میلیون بشکه، معادل دو سوم صادرات پارسال برسد؟!

3 ـ دولت خود یکی از مصرف کنندگان مهم ارز است. رابطه روشنی بین افزایش نرخ ارز در این مورد و کمک به بودجه دولت وجود ندارد.

4 ـ چنین طرحی خلاف صریح اصل 75 قانون اساسی است که می‌گوید: «طرح‌‏های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می‌انجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن راه جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد».

5 ـ در چشم انداز صنعت نفت و گاز ايران در افق 1404، حفظ جايگاه ظرفيت دومين توليدكننده نفت خام در اوپك و دستيابي به جايگاه اول منطقه به لحاظ ظرفيت پالايشي لازم دانسته شده و در عین حال تأکید شده است که باید شدت انرژی در کشور کاهش یابد.

حال باید از نمایندگان محترم پرسید که احیانا بین افزایش ظرفیت‌ تولید نفت کشور، بهینه‌سازی مصرف در داخل و تلاش برای محروم کردن واردکنندگان خارجی از صادرات نفت ایران تناقضی نمی‌بینند؟ آیا نمایندگان محترم بند پنجم، توجیهات خود را در تناقض با تکالیف سند چشم‌انداز نمی‌بینند؟

6 ـ تأسف بار، برداشت نادرست نمایندگان محترم از قانون برنامه پنجم توسعه است که از جمله در ماده 117 خود که به غلط مورد اشاره این نمایندگان قرار گرفته است، به موضوع مالیات‌ها اشاره و تأکید کرده که مالیات باید جایگزین نفت در اعتبارات هزینه‌ای بودجه شود و در ماده 234 به ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر برای رسیدن به ارقام بالای رشد اقتصادی اشاره کرده و لازم دانسته است که نقش نفت نه در درآمد دولت بلکه در هزینه‌های مصرفی دولت کاهش یابد.

اکنون جای این پرسش است که طراحان محترم، چگونه از تأکید بر افزایش درآمد مالیاتی و اصلاح اقتصاد کشور به نابودی صادرات انرژی کشور رسیده‌اند؟

7 ـ بندهای متعددی از توجیهات نمایندگان، نشان می‌دهد که آنها حداقل آگاهی از بازار جهانی نفت را ندارند و تصمیم عجیب خود را در پناه عبارات دهان پرکنی چون تبدیل مشکل به فرصت و نیز تلاش مذبوحانه اروپا و سرمای فصل سرد پنهان کرده‌اند.

 در حالی که تقریبا هر ناظر معمولی بازار نفت می‌داند که رقبای ایران تلاش فراوانی دارند بازار صادرات نفت ایران را به دست آ‌ورند، اصلی‌ترین مشتریان ایران غیر اروپایی هستند، میزان واردات نفت اروپا از ایران، کمتر از یک سوم مورد نظر نمایندگان است، ایران تلاش دارد تا آنجا که می‌شود، سیر طبیعی صادرات نفت خود را نگه دارد، فرضیه وابستگی اروپا در فصل سرد به نفت ایران سست است و ... .

حال طرح نمایندگان کدام تلاش مذبوحانه اروپا را سرکوب و کدام تهدید را در چند ماه به فرصت تبدیل می‌کند؛ خدا می‌داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹۱
انتشار یافته: ۷۴
يكي مسئول مهار غضنفر بشه!
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
عزیز من یکی به اینا نیست که بگه از 104 میلیون بشکه که در روز در جهان تولید میشه سهم ایران 2 تا 4 میلیون بشکه است که بیش از 60 درصد اون هم در داخل مصرف میشه .
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
سایت مجلس چرا شفاف اسم این نماینده ها رو اعلام نمی کنم تا دفعه بعد بهشون رای ندیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
اگه ما امروز نفت نفروشیم نشون میدیم که فروشنده مطمئنی نیستیم یعنی چون پالایشگاهها سیستم تصفیه رو بر اساس نفت خاصی (مثلا نفت ایران) راه اندازی می کنن، نمیتونن روی نفت ایران بعد از این حساب کنن. چ=ون ایران هر لحظه ممکنه بخواد نفت به اونها نفروشه.
اي جانم نمايندگان مهربونمون ميخوان في سبيل الله كار كنند ديگه حقوق نميخواند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
بابا این نماینده جو گیر شده دلش خواسته یه حرفی بزنه چه اشکالی داره مثل همیشه هزینه اش را باز مردم میدند آخه اگه اونا حرف نزنند یه وقت ممکنه بگند لال هستند به قول مادر بزرگم زبان باد بزن جگره اگه حرف نزنه گند میکنه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
به نظر من همون بهتر که نفت صادر نکینم! مگه اروپا که نفت صادر نمی کنه مرده!!؟؟
نفت صادر کردن مثل حالو روزه معتادیه که وسایله خونه شو واسه امرار معاش می فروشه!
بعضا ها از این می ترسن که دنیا به نبود نفت ایران عادت کنه!! خب عادت کنه! بهتر !! اونوقت دیگه کسی چشمش به این مرزو بوم نیس!!
تو رو خدا اسم اين 18 نماينده رو منتشر كنيد ميخوام برم در مورد مدرك و سوادشون تحقيق كنم
آقا اين نماينده ها از اتحاديه اروپا ضررشون براي ايران بيشتره . حكايت مارادونا و غضنفر رو كه ديگه همه ميدونيم .
با سپاس از این تحلیل بجا و منطقی.
برا کم کردن اثر تحریم ها اگه می تونید بودجه رو بدون نفت ببندید نه اینکه نفت رو صادر نکنید !
متاسفانه ما دچار خود تحریمی ها هستیم
جلو اعضای کمیسیون انرژی مجلس، یک لیتر بنزین، یک لیتر آب، یک لیتر نفت سفید بگذارید. اگر آنها توانستند فرقشان را تشخیص دهند، من اسم خودم را می گذارم گازوئیل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
خیلی با حال بود مرسی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
خيلي توپ بود
اگه بازار به نفت بدون ايران عادت كنه اون موقع كار ما سختر ميشه و در شرايط بدون تحريم هم ديگه نفت نمي تونيم بفروشيم بايد با قيمت پايين تر عرضه كنيم
در ضمن نگران نباشيد اين نماينده ها نيازي به حقوق مجلس ندارند. خوب ميتونن از حقوق خود دفاع كنند. تنها حقوق مردمه كه داره از بين ميره
احتیاجی به طرح کاهش نیست.بنا بر گفته خود مسوولان الان صادرات حدود 1 میلیون بشکه در روز هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
دقیقا همینه. الان کاهش صادرات صورت گرفته، فقط میخوان بگن ما تصمیم گرفتیم.
خود وزیر هم که چندی پیش بدتر از همین طرح را گفت :
ایشان تهدید کردند اگر تحریم ها برداشته نشود اصلا نفت صادر نمیکنیم!!
در يك صورت خوبه كه منظور اين باشه كه ما نفت رو خام نفروشيم كه بايد زيرساخت هاش فراهم بشه.
اون عکس بالا چرا ناقصه؟
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
فکر کنم فیلترش کردن آخه خیلی ضایعه ، ما که تو مپنا هستیم وقتی دیدم کلی خندیدیم .
دیگه وقتش رسیده که ایران اتکای خود به نفت را تمام کند.این همه دولتهای اروپایی که یک قطره نفت هم ندارند ببینید چقدر پیشرفت کرده اند.
پاسخ ها
مالک اشتر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
به نظر من هم علت اینکه ج.ا ایران پیشرفت نمی کنه دو چیزه که یکیش نفته و مفت خورهایی که دورش پروار شدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
كشورهايي كه پيشرفت كردن مديريت خوب هم داشتن وگرنه كشورهاي زيادي هم هست كه نفت ندارن اما فقيرن برعكس روسيه و آمريكا منابع نفت و گاز دارن
اگه واقعا عزم جدي براي كاهش اتكا به نفت داريم ميتونيم بفروشيم و درآمدش رو پس انداز كنيم نه اينكه از نعمتي كه خدا بهمون داده استفاده نكنيم و چند تا كشور كوچيك همسايه از منابع مشرك استفاده ببرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
هم وطن اگه میبینی اروپائیها بدون نفت پیشرفت کردند زیرساخت های قوی و محکمی دارند که در اینجا نیست بودجه بدون تکیه بر نفت تصویب شود ام فروش نفت هم باشد برای زیرساخت البته بدون دزدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
نمام کردن اتکا به نفت به این معنی نیست که باید نفت را استخراج نکرد، یا به دست خود بدتر از تحریم را به روز خود آورد، اگر دولت به قانون برنامه 5ساله عمل می کرد خود به خود الان اتکای ما به نفت کمتر شده بود.
ناشناس
| United States |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
عزیزم حالا تو خونتو کثیف نکن! میخوای یک لیوان شربت خنک بریزم واست؟!؟!
درود بر نمایندگان این مرز وبوم و مرگ بر منافق
!!!!!!!!!!!!!!!
از فحوای کلام اینگونه استنباط می شود که دولت عملا سه برابر شدن نرخ ارز ذا پذیرفته است.
نکته دیگر اینکه، اشتباه سال 32 را در سال 91 تکرار کردن ، درس نگرفتن از تاریخ است. دنیا چندان معطل صادرات نفت ایران نیست و افزایش ظرفیت صادرات عراق و همچنین عربستان این کمبود را براحتی پوشش می دهد.
ذخیره نفت برای آیندگان فقط یک شعار احساسی برای پوشش سو مدیریت و سرپوش گذاشتن بر ناتوانی های مدیریتی در این صنعت است.
آیا با قوانین دست و پا گیر و بوروکراسی اختاپوسی موجود عملا میتوان تحدید و تهدید را به فرصت تبدیل کرد؟
شعار مدیریتی دادن از پشت میز و صندلی گردان خیلی آسان است.
لطفا سری به تولید کنندگان تجهیزات صنعت نفت بزنید و صحبت های ایشان را از نزدیک بشنوید.، کدام تهدید را به فرصت تبد
دولت اگه نفت نفروشد ؛ حقوق اين حضرات بدون يك ريال كسري ؛ از يك جايي ميايد !!!!
کاهش یک سوم . اونهم در شرایطی که نیاز ارزی داریم خود تحریمی نیست ؟ ذخایر زمستان در بهار تامین میشه پس اونها برای امسال مشکل ندارند و این وسط خوش به حال صادر کننده های دیگر نفت خواهد شد . حیف که فرصت استشنائی نفت 100 دلاری را که میشد ایران را به اوج برساند از دست دادیم . کو گوش شنوا .
باید از قبل این اتفاق میافتاد نه الان تو این شرایط
كاشكي منم 30 روز روي بهترين صندلي و در زير بهترين تهويه مطبوع مينشستم و ماهي 2 ميليون و چهارصد هزار تومان هم حقوق ميگرفتم .
دولت بايد طرح اقتصاد مقاومتي رو از فيش نمايندگان زحمت كش استارت بزنه .
بابا غضنفر خودتو كنترل كن!!!!!!
اين طرح قابل اجرا نيست اما رجز خوني خوبي بود كه شما خيلي خوب با خاك يكسانش كرديد!!!!!
امان از بي بصيرتي!!!!!!!!
طرح ناپخته است قبول ، ولی تحلیل نویسنده محترم ناپخته تر است!!!
مثلا اشاره به نیاز بیشترکشورهای اروپایی به نفت در فصل سرما ایرادی نداره میتونه منظورنمایندگان این باشه که تقاضا در بازار زیاد میشه و قیمت نفت افزایش پیدا میکنه
احسنت بر شما با تحلیل بجایتان. آقایان نباید حرف ناپخته و نسنجیده به زبان بیاورند. ولی متاسفانه به زبان که می آورند هیچ به آن جامه عمل هم می پوشانند چرا که مجرای قانون گذاری در دست ایشان است!!!!!
امان از بی سوادی بعضی از .....:از انجایی که می دانیم کاهش حجم ارز در کشور منتج به افزایش نرخ ارز شده است،حال آنکه این نمایندگان محترم افزایش نرخ ارز را دلیلی بر افزایش درآمد دولت می دانند و همانگونه که می دانیم هزینه واردات کشور بوسیله ارز پرداخت میشود نه ریال پس چگونه کاهش حجم ارز عاید از صادرات منجر به افزایش درآمد دولت می شود....
پاسخ ها
کیمیا خراب کن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
قطعاً نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از شما افراد امی بیشتر میفهمند...
آخه اینا چی می دونند؟ مگه حقوق خودشون تا حالا عقب افتاده؟ اصلا می دونند نفت چیه؟ یه کارشناسی ارشد حتما از آکسفورد گرفتند اومدند مجلس.
گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه بو میده
واقعا متاسفم از کی می خوان مالیات بگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ باید کسب و کار رونق داشته باشه باید تولید داشته باشیم باید یک اقتصاد سالم داشته باشیم اون وقت صحبت از مالیات کرد............
الان با این گرونی و تورم وحشتناک که روزانه اجناس گران می شوند اصلا چیزی داریم که بخواهید بابت آن از ما مالیات بگیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقتصاد ما مریض است شما می خواهید برایتان بدود و قهرمان شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک سانسور نکن . این روزها خوب نظرات را سانسور می کنی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باید در اقتصاد مقاومتی اول از نمایندگان شروع کرد .... اول حقوق همه نمایندگان را 385 هزار تومان کنید که پایه وزارت کار است اون وقت از مردم بخواهید مالیات دهند و تحمل کنند . نمایندگان چرا اول حقوق خودشان را کم نمی کنند تا بفهمند شکم گرسنه یعنی چه. . خواهشا نشان بده
مشکل این است که کشور را با ریاضی اداره نمی کنند با ادبیات فارسی و عربی و معارف و ورزش آماتوری اداره می کنند!!
در کشوری که برای نماینده شدن دست و پا می شکنند- که معلوم نیست چرا_ امیدی برای بهبود نیست . در صورتی که اگر واقعا شیعه امیر المومنین باشیم فکر نکنم دیگر نیازی به رای گیری باشد . چون افراد از ترس خدا به سختی قبول خواهند کرد نماینده مجلسی شوند که هم باید ساده زیست باشند و هم لحظه به لحظه باید از زیر پا گذاشتن حق الناس بترسند و درست کار کنند . آن وقت نماینده شدن به قدری مسولیت سختی خواهد شد که فقط لایق ها بطرفش خواهند رفت
هر دم از این باغ بری میرسد
ببینید بهتره منطقی باشیم و ببینیم چه تصمیمی به نفع مردمه،این کار به ضرر خودمونه نه به نفعمون
از افززایش مالیاتها و آزاد سازی کامل قیمتهای انرژی و تعرفه های واردات
احسنت به اين طرح جامع نمايندگان
در حال حاضر سهم صادرات نفت ايران از بازار جهاني آنقدر ناچيز است كه قطع صادرات نيز تأثيري روي اقتصاد كشورهاي ديگر ندارد. اين اقدام مصداق بارز خود تحريمي است. به نظر ميرسد افرادي در داخل با همكاري با دشمنان نظام قصد تكميل چرخه تحريمها را دارند تا به اين طريق ضربه نهايي را به نظام وارد كنند. لازم است دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي اين افراد را شناسايي و به مراجع قضايي معرفي نمايند.
با با اینها قمپز در کردن است انها نفت نمیخرند ما قیافه میگیریم که نفت نمیفروشیم.این هم یک روش سرگرم کردن و پز دادن است. تعجب اینست که چرا یک سوم کاهش دادند در حالیکه صادرات نصف شده است.
ثانیا شما فکر میکنید اینها برای دادن طرح میروند سند چشم انداز یا قوانین دیگر را مطالعه مکنند؟ زهی خیال باطل
سوما ما مدتهاست که توان تولید و صادرات در حد سهمیه اوپک را از دست داده ایم و اگر همین حالا تقاضا هم باشد نمیتوانیم بفروشیم و در واقع ضعف خودمان را اینجوری میپوشانیم. به هر حال تابناک جان ناراحت نباش چون بعد از ارام شدن اوضاع دو باره با یک دو فوریتی بر میگرده سر جاش. حرص نخور بجای حرص خوردن نون را انهم به نرخ روز بخور.
مقاله سنجیده و بجایی بود.کاش تو کشور ما هر کسی تو حرفه و تخصص خودش کار می کرد.هیچ چیز سر جای خودش نیست!!امید دارم نظرم رو منتشر کنی!!!
به طور كلي اگه ما بتونيم اصلأ نفت نفروشيم و جاش محصولاتي متنوع نفتي رو بفروشيم بهتره.اينكه الان تو اين شرايط بايد يه همچين تصميمي گرفته بشه ١٠٠٪ بايد كاره كار كارشناسي شده اي صورت بگيره وگرنه بيشتر به مردم فشار مياد
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
هدفمندی یارانه ها رو هم کارشناسی کرده بودند هر چه گفتند تورم زا هست و فشار بر مردم میاره قبول نکردند به قول خودشون پیش بینی کرده بودند
ببینید احیانا" این افراد پوسانتی چیزی از دولت قطر و آنهایی که با ایران حوزه نفتی مشترک دارند نگرفته اند. چون بعید است یک نفر نماینده مردم باشد و اینچنین نا آگاهانه در زمانی که کلیه حوزه های مشترک توسط همسایگان از شمال و جنوب گرفته سهم ایران را به یغما می برند طرحهای خام و بدور از کار کارشناسی بدهند. الا اینکه ...!
Fبه نظره من به اين عده از نمايندگان كه اين طرح و آوردن بايد جاييزه هاي نوبل اقتصاد رياضي وفيزيك و شيمي رو بدن اينا اينا تا حالا كجا بودن ما نمي دونستيم . مي دونم كه تابناك پخش نمي كني ولي بايد مي گفتم
خوبه حداقل پولی نیست بدند دست کارمندان دولت تا باش برند اجناس خارحی بخرند
اگراروپاسيستم پالايشگاههاي خودراهم براي تصفيه نفت كشورهاي عربي تغييردهدوفيلترهاي آن را باهزينه هاي بالا عوض كندومطابق تصفيه ي نوع ديگرنفتها كند.حتي بعدازلغوتحريمها هم پيدا كردن مشتري براي ايران هم بعلت تغييرساختارپالايشگاهي آنها مشگلترخواهد بود
از قدیم میگن خدا وقتی میخواد کسی رو بزنه عقلش رو ازو میگیره آخه با کدوم عقل مطابقت دارد که در شرایط فعلی نمایندگان درامد مملکت رو بخواهند کم کنند الان زمانی است که تمام مردم بایستی دست به دست هم بدن ودولت را حمایت اقتصادی کنند حالا شما نمایندگان محترم با کدوم عقلتان دولت وملت ایران را در شرایط بد تحریم تضیف میکنید واسمتان را هم نماینده ملت میدانید دنیا مارا تحریم کرده آیا خودمان هم باید خودمان را تحریم کنیم کشورهای عربی دارن از تحریم ایران استفاده میکنند وتمام نفت مشترک با ایران را استخراج ومیفروشند وما ایرانی ها تماشا میکنیم اگر راست میگوئید دولت را حمایت کنید تا نفت بیشتری صادر کند وشما محل خرج درامد حاصل از آنرا مشخص کنید افزایش صادرات نفت و افزایش درامد دولت مساوی است با افزایش قدرت دولت وملت در مقابل تحریمهاوبر عکس کاهش صادرات نفت وکاهش درامد دولت مساوی است با تضعیف دولت وملت در مقابل تحریمها وهر کس بخواهد جلوی افزایش درامد دولت از صادرات نفت را در این برهه از زمان بگیرد یقینا به نفع دشمن وبه ضرر مردم ایران عمل خواهد کرد که بایستی در پیشگاه مردم جوابگو باشد
بازم كه اوباما رئيس جمهور شد !!!
پس كوشن اون جنبش 99 % مردم آمريكا كه مخالف نظام اقتصادي اوباما بود ؟!!
لطفا" صدا و سيماي ما جواب بده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
صدا و سيما :
خوب اون 99 % مردم آمريكا ؛ در اين انتخابات شركت نكردند !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
یکم فکر کن!
اون جنبشی که گفتی مخالف سرمایه داری است نه مخالف اوباما.
مخالف حکومت است نه مخالف رئیس جمهور!
و هر چند کوچک، تاکنون در آمریکا سابقه نداشته.
حالا یکبار دیگه کامنتت رو بخون و با صدای بلند بخند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
مجيد دلبندم جنبش مخالف سرمايه داري هميشه و همه جا بوده و تازگي نداره .
در پاسخ دوستی که گفته بود از 105 میلیون بشکه نفت تولیدی دنیا سهم ایران 2 میلیون بشکه صادرات است باید گفت وقتی گاز مصرفی دنیا همچنین برق تولیدی از نیروگاههای بادی آبی و هسته ای را هم در نظر بگیریم سهم 2 میلیون بشکه نفت ایران از انرژی مصرفی دنیا بسیار ناچیز است.
بسیاری از چاه های نفت ایران در میادین مشترک با کشورهای عربی است. عدم برداشت از این میادین توسط ایران صرفا سبب کسب درآمد برای نسل‌های عرب خواهد شد.
اين حرفها رو كشوري بايد بزند كه نفت را به فراورد هاي ان تبديل مند و با ارزش افزوده صادر كند خدايا ما را از دست خومان نجات بده
همینطوری بخاطر تحریم ها ازمون نفت نمی خرند و بقول آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور نفت ما را نمی خرند و وقتی مشتری پیدا می کنیم کشتی ها هم تحریم شده و بیمه نمی کنند و لذا باز هم نمی توانیم نفت را بفروشیم.... این طرح واسه خالی نبودن عریضه خوبه .... اگه جای مردم با تورم حاد و افزایش ناگهانی قیمتها ظرف چند ماه از 50 درصد الی 250 درصد درگیر گرانی بودند و مشکلات مردم را کمی حس می کردند صحبت از کاهش درآمد کشور و فشار بیشتر بر مردم نمی کردند
خیلی جالبه کسی نیست به این نمایندگان عزیز بگه همین اصطلاح تبدیل تهدید به فرصت هم شما از تو کتابهای خوندید و معلومه درستونم خوب بلد نیستید چون چیزی که میگید معنیش خود زنیه نه تبدیل تهدید به فرصت شاید تبدیل فرصت به تهدید باشه که این روزها خیلیها اوستایه این کارند.
قضیه اون بابایی که آدم خورها می افتند دنبالش بخورندش و با پوستش قایق درست کنند از عصبانیت چند تا چاقو به خودش می زنه تا قایقشون سوراخ سوراخ بشه!!!!!!!!!!!
آقا یادم میاد یه روز تو برره اعتصاب کردن زدن شیشه های خونشون شکستن و آخرش جواب داد
حداكثر توان توليد و صادرات نفت ايران در بهترين زمانها 2.4 ميليون بشكه بوده . هم اكنو با اعمال تحريمها صادرات ما به 800 هزار بشكه رسيده . اصلن نيازي با ارائه لايحه دو فوريتي نيست . خود به خود اين لايحه توسط تحريم كنندگان محترم تقديم مجلس شده و به تصويب هم رسيده و در مرحله اجراست.
همه آنهایی که در صنعت نفت هستند می دانند که هر ساله تولید نفت خود بخود بدلیل کاهش فشار چاهها کم می شود مگر اینکه گاز پارس جنوبی به درون چاهها تزریق بشود . اما مصرف گاز در کشور بقدری بالاست که با تولید فعلی چیزی برای تزریق به چاهها باقی نمی ماند .اگر همین وضعیت ادامه یابد به نقطه ای خواهیم رسید که تولید و مصرف نفت در کشور سر بسر خواهد شد.بنابر این کاهش صادرات نه یک انتخاب است که نمایندگان مجلس بدنبال آن باشند بلکه این امر باجبار رخ خواهد داد .
واقعا فکر می کنند زیان ناشی از کاهش صادرات نفت ایران برای اقتصاد جهانی مهلک است و برای اقتصاد ایرانی فرصت ؟؟؟
جان من چنین فکری میکنند ؟ این دوستان از کجا اومدن ؟ کجا درس خوندن ؟!
خدایا ما رو از شر تحریم ها و مسئولان دانشمند خلاص کن !
مگر همین نماینده هانیستندکه بدلیل افزایش ارز خواهان استیضاح دولتند پس چرا میگویند با درامد حاصل ازان نیازی به صادرات نفت نداریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار