بازدید 3801
۱

سیستان بلوچستان ركورد دار بی سوادی در كشور

140 نفر از افرادی كه در مراكز نهضت سوادآموزی كسب علم كرده اند به مراكز دانشگاهی و علمی راه یافته اند /در استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان، كردستان و كرمان زنان بی سواد بیش از مردان است.
کد خبر: ۲۸۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸ 03 November 2012
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی كشور گفت: استان سیستان و بلوچستان بیشترین نرخ بی سوادی را دركشور به خود اختصاص داده است.
 
علی باقرزاده در گفتگو با ایلنا با بیان اینكه 9 میلیون و 700 هزار نفر بالای 6 سال دركشور داریم اظهار كرد: 3 میلیون و 456 هزار نفر از این آمار بین 10 تا 49 سال دارند.
 
وی ادامه داد: كمتر از 3 درصد از این آمار 10 تا 19 ساله هستند كه علت اصلی محروم شدن از تحصیل معلولیت ذهنی آنها است كه در سرشماری به عنوان افراد بی سواد ثبت شده اند.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، كردستان، خراسان شمالی و كرمان بیشترین آمار بی سوادی را دركشور دارند گفت: استان های تهران، مازندران، البرز، بوشهر، قزوین، سمنان و اصفهان استان هایی هستند كه درصد بی سوادی در آن ها كمتر است.
 
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی كشور با بیان اینكه نسبت بی سوادی در شهر و روستا كاهش یافته است گفت: این فاصله در شهر و روستا به كمتر از 7 درصد رسیده است و همچنین فاصله بی سوادی میان قشر زنان و مردان نیز كمتر شده است و هم اكنون درصد بی سوادی زنان نیز كاهش یافته است.
 
باقرزاده گفت: استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان، كردستان و كرمان استان هایی هستند كه در آن زنان بی سواد بیش از مردان است كه ریشه آن در قومیت ها و تفكرات قبیله ای دارد.
 
وی با اشاره به اینكه 140 نفر از افرادی كه در مراكز نهضت سوادآموزی كسب علم كرده اند به مراكز دانشگاهی و علمی راه یافته اند گفت: شیوه تحصیل در نهضت سواد آموزی با نظام آموزشی ملی متفاوت است و كتاب های درسی آنها نیزتغییر كیفی داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
در عین حال بیشترین نرخ زاد و ولد را نیز دارند.
و ارتباط مستقیم و خطی بین کمبود سواد و افزایش زاد و ولد است.
حتی بین کندذهنی و افزایش زاد و ولد در وضع موجود و حتی تشکیل خانواده.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار