بازدید 29071
۲
۳۶ سال پس از آخرین قهرمانی؛ مهاجرانی با چهار قهرمانی پر افتخار‌ترین مربی

کامل‌ترین تاریخچه مسابقات فوتبال جوانان آسيا

تیم ملی جوانان با حشمت مهاجرانی در سال ۵۲ برای نخستین بار قهرمان آسیا شد و سال ۵۳ برای دومین سال پیاپی قهرمانی را تکرار کرد و در سال ۵۴ سومین قهرمانی متوالی ایران در کویت رقم خورد و در سال ۵۵ تایلند دوباره میزبان قهرمانی جوانان آسیا شد و تیم ملی ایران با مهاجرانی چهارمین و آخرین قهرمانی خود را تجربه کرد. ایران در فینال با کره شمالی در فینال بدون گل مساوی کرد و مشترکا قهرمان شدند. در این چهار دوره جوانان صاحب نامی چون نظری، برزگری، قاسمپور در تیم تیم ملی جوانان بازی می‌کردند.
کد خبر: ۲۸۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۵ 03 November 2012
 امروز در نخستین روز مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا در امارات، تیم ملی ايران نخستین بازی خود را برابر ژاپن انجام خواهد داد. 

به گزارش «تابناک»، مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا از امروز شنبه (سیزدهم آبان) با حضور شانزده تیم در عجمان امارات آغاز می‌شود و تیم ایران که در گروه اول این بازی‌ها در کنار تیم‌های چون ژاپن، امارات و کویت قرار دارد.

بنا بر این گزارش، حضور در تورنمنت ویتنام و روسیه، جدی‌ترین برنامه بازی‌های تدارکاتی تیم ما به شمار می‌آید؛ افزون بر این که ملی‌پوشان جوانان ایران با تیم‌هایی چون ازبکستان، امارات، عربستان و ایتالیا نیز مسابقاتی را به جهت به دست ‌آوردن آمادگی و افزایش تجربه بازیکنان داشته‌اند. شاکله اصلی تیم ما‌‌ همان تیم جوانانی است که دو سال پیش در رده نوجوانان زیر نظر اکبر محمدی کار می‌کرد و تجربه حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را هم دارد. ۹ بازیکن از تیم ایران در تیم‌های لیگ برتری بازی می‌کنند که یکی از شاخص‌ترین مهره‌های آن، علی جهانبخش بازیکن تیم داماش گیلان است.

چهار تیمی که به نیمه نهایی این بازی‌ها راه پیدا کنند، مجوز حضور در جام جهانی جوانان در سال ۲۰۱۳ را به دست خواهند آورد. بی‌گمان، کسب سهمیه جام جهانی نخستین هدف تیم ما خواهد بود و پس از آن می‌توانیم به قهرمانی در آسیا فکر کنیم. مسابقات جام جهانی جوانان تیر ماه سال آینده در ترکیه برگزار می‌شود.

دو سال پیش و در آخرین دوره بازی‌های قهرمانی جوانان آسیا تیم ایران با سرمربیگری علی دوستی مهر نتوانست از مرحله گروهی به پلی‌آف راه پیدا کند.

در دوره گذشته در مسابقات فوتبال جوانان آسیا ـ چین، در نخستین گام در تاریخ ۱۲/۷/۸۹ تیم ملى جوانان ایران کار خود را در مسابقات قهرمانى آسیا با شکست آغاز کرد. تیم ملى فوتبال جوانان ایران در نخستین دیدار خود در رقابت هاى قهرمانى آسیا در مقابل کره جنوبى قرار گرفت و در پایان با نتیجه دو بر صفر بازى را به حریف خود واگذار کرد. گل هاى کره را در این بازى جى دونگ وون در دقیقه ۳۳ و چونگ سونگ یونگ در دقیقه ۵۴ به ثمر رساندند.

بازى با یمن تشریفاتى شد!

در تاریخ ۱۴/۷/۸۹ تیم ملى جوانان سه بر صفر به استرالیا باخت تیم ملى فوتبال جوانان ایران با قبول دومین شکست خود مقابل استرالیا، عملا از صعود به مرحله بعد رقابت‌ها باز ماند. جوانان ملى پوش کشورمان در دومین دیدار خود در چهارچوب رقابت هاى قهرمانى جوانان آسیا مقابل استرالیا به میدان رفتند و با ۳ گل تن به شکست دادند تا عملا شانسى براى صعود به مرحله بعدى این رقابت‌ها نداشته باشند. گل هاى استرالیا در این دیدار در دقیقه ۳۹، ۶۰ و ۸۷ به ثمر رسید.

رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا از سال ۱۹۵۹ پایه گذاری شد و یکی از قدیمی‌ترین مسابقاتی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را برگزار می‌کند. سی و ششمین دوره این مسابقات امسال در چین برگزار می‌شود. روال برگزاری مسابقات تا سال ۱۹۷۸ هر سال بود و پس از ان به دو سال یک بار تغییر کرده است.

۱۳۴۸: تیم ملی جوانان به رهبری رایکوف در مسابقات که در تایلند برگزار می‌شد، حضور یافت و پس از شکست مقابل میزبان در نیمه نهایی، در بازی رده بندی اسرائیل را شکست داد و به مقام سومی دست یافت.

۱۳۴۹: این دوره در فیلیپین برگزار شد و تیم ملی جوانان دوباره با رایکوف راهی مسابقات شد. حضور علی پروین ۲۴ ساله در ترکیب تیم ملی جوانان جالب بود! ایران در مرحله یک چهارم نهایی به کره جنوبی باخت و حذف شد. پروین یک ضربه پنالتی را از دست داد.

۱۳۵۰: تیم ملی جوانان به رهبری پرویز ابوطالب در مسابقات ژاپن حاضر شد و بازهم در مرحله یک چهارم نهایی به کره جنوبی باخت. این بار بازی ۱-۱ مساوی شد و اما ایران در کرنر شماری به کره باخت! این هم قوانین جالب آن زمان فوتبال آسیا!

۱۳۵۱: مسابقات در تایلند برگزار شد و ایران دوباره با پرویز ابوطالب در تورنمنت حاضر شد. ایران در بازی رده بندی تایلند را ۳- صفر برد و برای دومین بار سوم شد.

۱۳۵۲: مسابقات برای اولین بار در تهران برگزار شد و ایران با حشمت مهاجرانی برای اولین بار قهرمان آسیا شد. ایران در فینال ژاپن را ۲- صفر برد.

۱۳۵۳: تیم ملی جوانان برای دومین سال متوالی با مهاجرانی قهرمان آسیا شد و این بار در تایلند با هند در فینال ۲-۲ مساوی کرد و بطور مشترک قهرمانی را تجربه کرد.

۱۳۵۴: سومین قهرمانی متوالی تیم ملی جوانان در کویت رقم خورد. ایران در فینال با عراق مساوی کرد و دوباره قهرمانی مشترک!

۱۳۵۵: تایلند دوباره میزبان قهرمانی جوانان آسیا شد و تیم ملی ایران با مهاجرانی چهارمین و آخرین قهرمانی خود را تجربه کرد. ایران در فینال با کره شمالی در فینال بدون گل مساوی کرد و مشترکا قهرمان شدند.

۱۳۵۶: تهران برای دومین بار میزبان قهرمانی جوانان آسیا شد. ایران در این مسابقات با مربیگری یاگوودیچ در فینال و در یک بازی دراماتیک ۴-۳ به عراق باخت و نایب قهرمان شد.

۱۳۵۷: تیم ملی جوانان به رهبری محمود یاوری در مسابقات که در بنگلادش برگزار می‌شد، شرکت کرد. ایران در مرحله یک چهارم نهایی کویت را ۱- صفر برد، اما به دلیل چند بازیکن صغر سنی تیم ملی را محروم و از مسابقات اخراج کرد.

۱۳۷۱: پس از چندین سال غیبت در عرصه مسابقات جوانان آسیا، تیم ملی با مربیگری محمود یاوری در امارات حضور یافت، ولی در مرحله گروهی حذف شد.

۱۳۷۵: تیم ملی جوانان با مربیگری بهمن صالح نیا در مسابقات کره جنوبی حضور یافت و با ۳ تساوی و یک باخت در مرحله گروهی حذف شد.

۱۳۷۹: تهران پس از سال‌ها میزبان مسابقات شد و جوانان ایران با مربیگری مهدی مناجاتی در مرحله نیمه نهایی در ضربات پنالتی به عراق باختند و در رده بندی نیز پس از باخت به چین چهارم شد.

۱۳۸۳: ایران با مربیگری مجید جلالی در مالزی با یک برد، یک مساوی و یک باخت در مرحله گروهی حذف شد.

۱۳۸۵: مسابقات این دوره در هند برگزار شد و تیم ملی جوانان با رهبری دی اولیویرای برزیلی در مرحله گروهی و به دلیل تفاضل گل حذف شد.

۱۳۸۷: این بار نناد نیکولیچ کرووات سرمربی تیم ملی جوانان بود و تیم ملی در عربستان با یک برد و ۲ باخت حذف شد.

۱۳۸۹: ایران با مربیگری علی دوستی مهر مقابل تیمهای کره جنوبی و استرالیا به ترتیب دو بر صفر و سه بر صفر شکست خورد و حذف شد.

ایران در سال‌های ۱۳۶۱، ۱۳۶۷، ۱۳۶۸، ۱۳۷۳، ۱۳۷۷ و ۱۳۸۱ نیز در مسابقات مقدماتی شرکت کرده، ولی موفق به حضور در مرحله نهایی نشده است.

تیم ملی جوانان کشورمان در سال ۱۳۵۲ با حشمت مهاجرانی در این مسابقات مسابقات برای اولین بار که در تهران برگزار شد با حشمت مهاجرانی برای اولین بار قهرمان آسیا شد. ایران در فینال ژاپن را دو، صفر برد.

تیم ملی جوانان با حشمت مهاجرانی در سال ۵۳ برای دومین سال پیاپی با مهاجرانی قهرمان آسیا شد و این بار در تایلند با هند در فینال دو بر دو مساوی و مشترک قهرمانی را تجربه کرد.

در سال ۵۴ سومین قهرمانی پیاپی تیم ملی جوانان در کویت رقم خورد. ایران در فینال با عراق مساوی کرد و دوباره قهرمانی مشترک! و در سال ۵۵ تایلند دوباره میزبان قهرمانی جوانان آسیا شد و تیم ملی ایران با مهاجرانی چهارمین و آخرین قهرمانی خود را تجربه کرد. ایران در فینال با کره شمالی در فینال بدون گل مساوی کرد و مشترکا قهرمان شدند.

در این 4 دوره جوانان صاحب نامی چون نظری، برزگری، قاسمپور در تیم تیم ملی جوانان بازی می‌کردند.

گروه‌بندی سی و هفتمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا به شرح زیر است. در این دوره از رقابت‌ها، برای نخستین بار، دیدار رده‌بندی برگزار نمی‌شود:

 گروه A: ایران، امارات، ژاپن و کویت

 گروه B: کره‌جنوبی، چین، تایلند و عراق

 گروه C: کره‌شمالی، ازبکستان، ویتنام و اردن

 گروه D: استرالیا، عربستان، سوریه و قطر

 برنامه کامل سی و هفتمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا هم بدین شرح است:

 شنبه ۱۳/۰۸/۹۱ گروه A: * امارات ـ کویت، ساعت ۱۶:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه * ایران ـ ژاپن، ساعت ۲۰:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه گروه B: * کره‌جنوبی ـ عراق، ساعت ۱۴:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره * چین ـ تایلند، ساعت ۱۸:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره

 یکشنبه ـ ۱۴/۰۸/۹۱ گروه C: * کره شمالی ـ اردن، ساعت ۱۶:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه * ازبکستان ـ ویتنام، ساعت ۲۰:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه گروه D: * استرالیا ـ قطر، ساعت ۱۶:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره * عربستان ـ سوریه، ساعت ۲۰:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره

دوشنبه ـ ۱۵/۰۸/۹۱ گروه A: * کویت ـ ژاپن، ساعت ۱۶:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه * ایران ـ امارات، ساعت ۲۰:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه گروه B: * عراق ـ چین، ساعت ۱۴:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره * کره‌جنوبی ـ تایلند، ساعت ۱۸:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره

 سه‌شنبه ـ ۱۶/۰۸//۹۱ گروه C: * اردن ـ ازبکستان، ساعت ۱۶:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه * ویتنام ـ کره‌شمالی، ساعت ۲۰:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه گروه D: * قطر ـ عربستان، ساعت ۱۴:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره * استرالیا ـ سوریه، ساعت ۱۸:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره

چهارشنبه ـ ۱۷/۰۸/۹۱ گروه A: * امارات ـ ژاپن، ساعت ۲۰:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر رأس الخیمه * ایران ـ کویت، ساعت ۲۰:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره گروه B: * کره‌جنوبی ـ چین، ساعت ۱۶:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه * تایلند ـ عراق، ساعت ۱۶:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره

پنجشنبه ـ ۱۸/۰۸/۹۱ گروه C: * کره‌شمالی ـ ازبکستان، ساعت ۲۰:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه * ویتنام ـ اردن، ساعت ۲۰:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره گروه D: * استرالیا ـ عربستان، ساعت ۱۶:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه * سوریه ـ قطر، ساعت ۱۶:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره ** مرحله یک چهارم نهایی:

یکشنبه ـ ۲۱/۰۸/۹۱ بازی شماره ۲۵: تیم اول گروه A ـ تیم دوم گروه B، ساعت ۱۴:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره بازی شماره ۲۶: تیم اول گروه B ـ تیم دوم گروه A، ساعت ۱۶:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه بازی شماره ۲۷: تیم اول گروه C ـ تیم دوم گروه D، ساعت ۱۸:‌۳۰، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره بازی شماره ۲۸: تیم اول گروه D ـ تیم دوم گروه C، ساعت ۲۰:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه

 مرحله نیمه ۲۴/۰۸/۹۱ بازی شماره ۲۹: برنده بازی شماره ۲۵ ـ برنده بازی شماره ۲۷، ساعت ۱۵:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر رأس الخیمه بازی شماره ۳۰: برنده بازی شماره ۲۶ ـ برنده بازی شماره ۲۸، ساعت ۱۹:‌۳۰، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه **

دیدار فینال: شنبه ـ ۲۷/۰۸/۹۱ * برنده بازی شماره ۲۹ ـ برنده بازی شماره ۳۰، ساعت ۱۶:‌۱۵، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
به امید قهرمانی ایران در رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا
به امید پخش زنده این مسابقات
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی