بازدید 27634
توسط کلینتون اعلام شد:

مخالفت آمریکا با مخالفان بشار اسد

ادامه تنش‌ها در سوریه و نتیجه بخش نبودن ابتکارات بین‌المللی برای حل بحران در این کشور، نگرانی و بی‌اطمینانی آمریکا نسبت به راهبرد خود در سوریه را روز به روز افزایش می‌دهد. همین نگرانی‌ها باعث شده این کشور برای نخستین بار رسما به انتقاد از گروه‌های مخالف دولت سوریه پرداخته و دغدغه خود از ناکارآمدی آن‌ها را ابراز کند.
کد خبر: ۲۸۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸ 01 November 2012
ادامه تنش‌ها در سوریه و نتیجه بخش نبودن ابتکارات بین‌المللی برای حل بحران در این کشور، نگرانی و بی‌اطمینانی آمریکا نسبت به راهبرد خود در سوریه را روز به روز افزایش می‌دهد. همین نگرانی‌ها باعث شده این کشور برای نخستین بار رسما به انتقاد از گروه‌های مخالف دولت سوریه پرداخته و دغدغه خود از ناکارآمدی آن‌ها را ابراز کند.

به گزارش «تابناک»، آمریکا خواستار اصلاحاتی در ساختار رهبری مخالفان دولت سوریه شده و درباره گسترش نفوذ گروه‌های افراط‌گرا در صفوف مخالفان مسلح هشدار داده است.

وی همچنین برای نخستین بار صراحتاً گروه‌های مخالف موجود را ناکارآمد دانسته است.

در این باره، شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گزارش داده، کلینتون با اشاره به نشست گروه‌های مخالف حکومت سوریه که قرار است در روزهای آینده در دوحه قطر، برگزار شود، تشکل گروه موسوم به «شورای ملی سوریه» را فاقد ویژگی‌های لازم برای رهبری کارآمد اقدامات علیه دولت آن کشور خواند.

البته کلینتون عمده‌ترین دلیل این موضوع را حضور چند ده ساله افراد این گروه‌ها در بیرون از سوریه و تماس نداشتن آن‌ها با واقعیات این کشور می‌داند.

وی همچنین گفته: «ما نام افراد و سازمان‌هایی را پیشنهاد کرده‌ایم که به نظر ما باید در ساختار رهبری جدید مخالفان باشند و تصریح کرده‌ایم که نمی‌توان شورای ملی را رهبر آشکار مخالفان دانست».

کلینتون در ادامه ضمن ابراز نگرانی شدید از حضور گروه‌های افراطی، برای نخستین بار به طور کاملاً آشکار، ورود اعضای این گروه‌ها از کشورهای خارجی به سوریه را پذیرفته و از گروه‌های مخالف دولت سوریه خواسته نسبت به این موضوع هشیار باشند.

در ماه‌های اخیر و با تشدید درگیری‌های مسلحانه در نقاط گوناگون سوریه، گزارش‌های متعددی از حضور گروه‌های افراط گرا و تشکل‌های سلفی وابسته به القاعده در صحنه مبارزه با دولت سوریه منتشر می‌شد، اما این گزارش‌ها تاکنون با تأیید رسمی ایالات متحده همراه نشده بود.

به این ترتیب، گویا، افزایش حضور و فعالیت این گروه‌ها در سوریه، آمریکا را به شدت نسبت به آینده سیاسی سوریه نگران کرده و ترس از تشکیل یک دولت بنیادگرای ضد آمریکایی به یکی از مهمترین دغدغه‌های کنونی دولت این کشور تبدیل شده است.

همین امر، آمریکا را در حالتی از بلاتکلیفی گذارده، زیرا در صورت موافقت با کمک نظامی و یا مداخله نظامی در سوریه، احتمال بسیار‌ی هست که نتیجه دقیقاً عکس چیزی شود که خواست آمریکاست و در غیر این صورت نیز ـ همان گونه که کلینتون اشاره کرده ـ گروه‌های مخالف سوری به سبب نداشتن ساختار منسجم و رهبری واحد، توان انجام اقدام کارآمد و همسو با سیاست‌های ایالات متحده را ندارند.

بی‌گمان، آنچه آمریکا از عرصه سیاسی سوریه دنبال می‌کند، تنها رسیدن به نتیجه مطلوب خود و تغییر صحنه بازیگران این کشور به سود خود است؛ جایی که کلینتون می‌گوید دولتش «افراد و سازمان‌هایی» را به منظور رهبری مخالفان پیشنهاد داده، به خوبی مشخص می‌شود که راهبرد آمریکا تا چه اندازه‌ مبتنی بر خواست مردم سوریه و تا چه حد مبتنی بر سودجویی‌‌های خاص است.

از سوی دیگر، اشاره به این نکته نیز ضروری است که میان آمریکا و کشورهای اروپایی نیز برای نفوذ در آینده سیاسی سوریه رقابتی شدید در جریان است و هر طرف تلاش دارد گروه‌های مورد نظر خود را در سوریه تقویت کند؛ بنابراین، طبیعی است که آمریکا خواستار کم شدن نقش آفرینی «شورای ملی سوریه» با مرکزیت پاریس باشد و تلاش کند گروه‌های همسو با سیاست‌های خود را پر و بال بدهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۲۲
سياست يعني اين،له كردن ملت ها براي بدست آوردن منفعت بيشتر و قدرت بيشتر.

اميد به خدا كه با تدابير گرفته شده نذاريم سوريه از دست ما خارج بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
من نمیدونم آخه چرا بعضیا منفی میدن مگه غیر از اینه که سوریه متحد استراتژیک ماست و اگر روزی سقوط کنه بعدش میان سراغ ایران....من واقعا موندم همش مردم میگن باید بر اساس منافعمون عمل کنیم حالا که داریم اینکا رو میکنیم بعضیا..... البته اینا هم مثل دشمنان واقعی ایرانی دوست دارن ایران شکست بخوره....تایب خواهش میکنم منتشر کن..خواهش کردم
ناشناس
| France |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
ارزیابی منفی نظرات جبهه ضد سلطه ی بیگانه ناشی از گریزاندن از این سو و در باغ سبز نشان دادن از آن سو است .
سوریه متحد ما در منطقس و اگر جنگی که الان در سوریه اتفاق نمیفتاد و سوریه نبود نوبت ایران بود...من به عنوان یه ایرانی از این متحد با ارزشمون حمایت میکنم چون یه کاری هم که تو سیاست خارجمون درسته همینه..ایران باید تو قضیه سوریه خیلی محکم وایسته چون اگه سوریه سقوط منه یکی از جبهه هامون سقوط میکنه و ایران به حمله نزدیک تر میشه...و این چیزیه که دشمنامون میخوان از بین رفتن حزب الله و سوریه تا با خیال راحت به ما حمله کنن...وطنم پاره تنم ..دشمنانت نابود باد..
نزدیک به 20 ماهه که سوریه درگیر جنگ داخلیه و اگر قرار بود مسئله با سرکوب مخالفان حل بشه الان کار به اینجا نرسیده بود به نظر من تا زمانی که اسد روی کار باشد سوریه رنگ آرامش را نخواهد دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
چرا طور دیگه ای به قضیه نگاه نمیکنید؟!
اگه اسد در داخل طرفداری نداشت تو این 20 ماه حتما سقوط میکرد، اونم با این همه طرفداری غرب و کشور های منطقه از مخالفان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
با رفتن اسد هم مطمئنا هیچ آرامشی نخواهد بود
ناشناس
| France |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
اگر داخلی بود تا الآن به سر انجام می رسد ، سوریه عرصه ی جنگ نیابتی قدرت های منطقه ای ( ارتجاع عرب و توسعه طلبی ترک ) و جهانی ( اروپا و آمریکا و روسیه و چین ) است .
رفتن اسد شروع آتشفشان و تبدیل سوریه به لبنان دهه ی هفتاد میلادی است .؛ این یعنی جنگ قومی و مذهبی در تمام منطقه . برنده ی این ماجرا اسرائیل است .
محمد
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
الان این سوریه چقدره بدبخته ولی به محض اینکه اسد بره تازه اونا به اون لحظه می کن بدبخت شدیم حالا ببین اون لحظه چقدره بدبخت شدن این ماجرای رفتن اسد شوخی بازی نیست کسانی بیان سره کار که سوریه را به لجن بکشن
به امید خدا در آینده تمام ملت های منطقه ترک عرب و ایرانی با ارامش در کنار هم زندگی خواهند کرد بشرطی که سران ملت های منطقه به این درک برسند و خیلی ساده انگارانه است که فکر کنیم با وجود این نطفه ی حرام امریکا در منطقه صلح دوستی برقرار میشود به امبد نابودی اسراییل .
پاسخ ها
مرتضی پیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
اسرائیل واقعا یک بچه ی نامشروع است که کل منطقه را گرفتار فتنه کرده است.
خانم كلينتون براى سياست اشتباهش در سوريه بايستى استفاء كرده يا بركنار شوند، بعلاوه براى كشتارى كه در سوريه از اين سياست غلط اتفاق افتاده بايستى محاكمه بشوند.
امریکا فقط به فکر غارت کشور هاست و هیچ ارزشی برای ملت ها قائل نمی شود
خاورمیانه به امید خدا روزی رنگ آرامش خواهد دید .اروپا هم روزی مثل خاورمیانه بود (جنگ های جهانی )ولی دیدن مگه جنگ چه فایده ای داره بعد به جای جنگ با هم متحد شدن و الان هم روی آرامش میبینند.
اونهايي كه منفي ميدن فكر مي كنن اگه هي بگن آمريكا آمريكا فرداي روزگار آمريكا براشون كاري مي كنه نه آمريكا براي مردم خودش هم تره خورد نمي كنه چه برسه به ما و يا شايدم فكر مي كنن با حمايت از آمريكا جزء اقشار متمدن جامعه محسوب ميشن و يا شايدم ايرانيان مقيم خارج هستند اما هر چي باشن مطمعنن ايراني نيستند
میشه گفت که سوریه درگیر یه جنگ فرسایشی شده و در این گونه جنگ ها گذر زمان به نفع نیروهای چریکی خواهد بود تا نیروهای کلاسیکی مثل ارتش سوریه به هر حال از شروع بحران سوریه تا کنون با گذر زمان پیوسته بر وخاوت اوضاع افزوده شده و بدونه شک مخالفین پایگاه مردمی دارن که تا الان دوام آوردن به نظر من باید یک انتخابات سالم و با نظارت نهادهای بین المللی و بی طرف در سوریه برگزار بشه تا مردم خود انتخاب کنند که آیا بشار اسد رو کار باشد یا نه
مسئله امريكا مسئله بشاراسدنيست اشتباه نكنيدسوريه تاوان مواضع ضد اسراييلي ودوستي بااسراييل جنايتكاروعدم همراهيش باآمريكا وسران خائن ووابسته عربي ووهابيت سركش راميدهدآمريكا پس ازفروپاشي اتحادجماهيري شوروي باسوء استفاده ازوضع پيش آمده بشدت مشغول چسباندن كشورهاي بلوك شرق به خود ميباشد وسعي شديد براي تضعيف روسيه وچين ودركنارايران راداردلذا براي تلكميل برنامه يك قطبي كردن دنيا ميبايست حكومتهاي كشورهاي طرفدارودوست اين 3 كشورراباشعارهاي دهن پركن باانقلابهاي بظاهرمردمي راازرده خارج نمايدحال كه ميبينداين عمل خائنانه اش باحضورالقاعده وديگرگروههاي تندرو كه بويي ازاسلام نبرده اندنتيجه عكس داده بظاهرموضع خودراتغيير ميدهددرنهايت بايدگفت با سياستهاي غلط خودباعث خونريزي درجهان عرب واسلام شده وپس ازاين همه كشتار غيرمستقيم رفتارسياسي خودرازيرسئوال ميبردكه بايد گفت حال كه خودخراب كردي بايدخودنيز مشكل مردم منطقه رابانظركشورهاي ذينفع بالاخص مردم وحكومت سوريه حل نمايي ودست ازدخالت دركشورهاي مردم برداري
باسمه تعالی
این خانم هنرپیشه است وفیلم بازی می کنه . اونو چه به وزارت.
نه امریکا به انچه در سوریه میخوادمیرسد و نه اسد بر سر قدرت می موندچون ظلم بایدار نمی موند اما مهم این است که مردم سوریه روزی به انچه که میخان میرسن چون برارسیدن به اهدافشون خونهای زیادی ریخته شده بخاطر بسبارید
مردم ایران عزیز آستانه تحمل بالایی دارند.
با اصلاح شیوه مصرف و ترویج سبک زندگی اسلامی و تاکید بر استراتژی مقاومت، به راه شهیدان ادامه خواهیم داد.
ان شاء الله
هیچوقت ایران سوریه نمیشه.اطمینان داشته باشید ازمخالف گرفته تا کرد وترک وبلوچ لر عرب ودیگر طوایف ایرانی این اجازه نخواهند داد که ایران کنام پلنگان شود.
به فضل خدا سوریه و اسد بر دشمنان داخلی و خارجیش پیروز خواهد شد.و شما نیز بدانید که اگر سوریه از این بحران سربلند بیرون بیاید یکی از قدرتهای بزرگ منطقه خواهد شد بگونه ایکه قطر و عربستان و ترکیه را خواهد بلعید. سوریه در کنار ایران دومین قدرت منطقه خواهد شد.ان شاء الله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی