بازدید 4872

نیروگاه شازند غول آلاینده اراک

کد خبر: ۲۸۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲ 29 October 2012
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: نیروگاه شازند بیشترین حجم آلایندگی هوای استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

عباس رجایی در گفت و گو با خانه ملت، در ارتباط با مشکل آلودگی هوای استان مرکزی گفت: در این استان، شهرستان اراک بیشترین میزان آلودگی را به خود اختصاص داده و این در حالی است که آلودگی اراک به‌عنوان یکی از کلان‌‌شهرهای کشور در جوامع گوناگون مطرح شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلاینده‌های استان مرکزی تصریح کرد: سه منشاء اساسی در استان وجود دارند که دلیل آلودگی هوا را سبب می‌شوند.

رجایی ادامه داد: ریزگردهایی که از طریق اطراف تالاب میغاب و همچنین جنوب کشور به اراک می‌رسند، دود خودروها و مصارف خانگی و آلومینیوم سازی اراک به عنوان منابع آلودگی هوای استان مرکزی شناخته می‌شوند.

وی در ارتباط با وضعیت آلایندگی خودروها و مصارف خانگی تصریح کرد: این بخش از آلاینده‌‌ها به دلیل استفاده از CNG و گاز شهری به مقدار قابل توجهی از آلایندگی خود کاسته‌اند اما باید به این موضوع توجه داشت که سرعت تردد در شهر اراک پایین است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نهم افزود: خیابان‌های شهر اراک توانایی تحمل بار ترافیکی این شهر را ندارند چراکه سال‌هاست دست نخورده باقی مانده و هیچ اقدامی در راستای تعریض آنها انجام نشده است.

وی ادامه داد: در بحث افزایش سرانه فضای سبز در استان مرکزی اقدامات و تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است اما این به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی آلودگی هوای این استان باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس نهم با اشاره به طرح جدید آلومینیوم سازی اراک به منظور کاهش آلایندگی خود خاطر نشان کرد: طرحی به منظور کاهش آلایندگی این کارخانه ارائه شد اما تاکنون اجرای آن ۵ سال تاخیر داشته است.

رجایی یادآور شد: در بازید اخیر مسئولان استانی از کارخانه آلومینیوم سازی اراک قرار شد که بخش آلاینده این کارخانه تا آخر سال جاری از اراک خارج شود.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نهم اظهار داشت: نیروگاه شازند حجم بالایی از آلایندگی هوای استان مرکزی را به خود اختصاص داده و این در حالی است که بادهای غربی نیز مزید بر علت شده آلودگی‌های پالایشگاه و پتروشیمی اراک را به سمت مناطق مسکونی هدایت می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار